Η επικείμενη συνεργασία της COSCO με τη διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού HHLA έγινε γνωστή τον Σεπτέμβριο του 2021. Η κινεζική πλευρά καταβάλλει 65 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει μερίδιο 35% στο Tolleport, τον μικρότερο από τους τέσσερις τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο μεγάλο λιμάνι της βόρειας Γερμανίας, με τέσσερις θέσεις ελλιμενισμού και 14 γερανογέφυρες. Παράλληλα η COSCO δεσμεύεται να αναδείξει το Αμβούργο σε νευραλγικό κόμβο για τη διακίνηση κινεζικών εμπορευμάτων στην Ευρώπη.
Την εξέλιξη αυτή χαιρετίζουν ο σοσιαλδημοκράτης δήμαρχος του Αμβούργου Πέτερ Τσέντσερ, καθώς και το εμπορικό επιμελητήριο της πόλης. Εκκρεμεί ωστόσο μέχρι σήμερα η πολιτική έγκριση της συμφωνίας, την οποία προβλέπει η γερμανική νομοθεσία, καθώς το λιμάνι ανήκει στις «κρίσιμες υποδομές» της χώρας.
Διαβάστε επίσης: Cosco: Η προσφορά για το λιμάνι του Αμβούργου διχάζει τους Γερμανούς
Η έγκριση δεν είναι αυτονόητη. Σύμφωνα με τους δημόσιους τηλεοπτικούς σταθμούς WDR και NDR, όχι μόνο ο «Πράσινος» υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, αλλά και τα έξι συναρμόδια υπουργεία που εμπλέκονται στις διαδικασίες έγκρισης απορρίπτουν την επένδυση της COSCO. Άλλωστε κανείς δεν έχει ξεχάσει την οδυνηρή εμπειρία της ενεργειακής εξάρτησης από τη Ρωσία. Ωστόσο, αναφέρει το ρεπορτάζ, ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς, ο οποίος σημειωτέον κατάγεται από το Αμβούργο και έχει διατελέσει δήμαρχος του «μεγάλου λιμανιού», αντιπαρέρχεται τις αντιρρήσεις και εγκρίνει την είσοδο των Κινέζων. Για την ακρίβεια, δεν προτίθεται να κινηθεί για να την αποτρέψει. Όπως εξηγεί στη δημόσια τηλεόραση ο δικηγόρος Κάι Νόιχαους, ειδικός στο εμπορικό δίκαιο και το δίκαιο περί ανταγωνισμού, «εάν μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου δεν έχει υποβληθεί ένσταση, τότε η έγκριση θεωρείται δεδομένη». Με άλλα λόγια, στη συγκεκριμένη περίπτωση η σιωπή θεωρείται αποδοχή.
«Δώρο» για το ταξίδι στην Κίνα;
Το δίκτυο NDR υποστηρίζει ότι η κινεζική κρατική εταιρεία έχει θέσει στη γερμανική πλευρά συγκεκριμένη προθεσμία, μέχρι τα τέλη του 2022, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες. Όλα αυτά, ενώ ο Όλαφ Σολτς ετοιμάζεται για επίσημη επίσκεψη στην Κίνα, κατά πάσα πιθανότητα τον Νοέμβριο. Θα είναι η συνεργασία με την COSCO το «δώρο» που θα μεταφέρει στις αποσκευές του;
Πάντως οι τοπικές αρχές του Αμβούργου θεωρούν ότι η κινεζική επένδυση θα αποδειχθεί ευεργετική και για το ίδιο το Αμβούργο, καθώς ενισχύει τη θέση του στον ανταγωνισμό με το λιμάνι του Ρότερνταμ στην Ολλανδία και της Αμβέρσας στο Βέλγιο- ιδιαίτερα μετά τη «συγχώνευση» της Αμβέρσας με το Ζέεμπρουγκε, το δεύτερο μεγάλο βελγικό εμπορικό λιμάνι στη Βόρεια Θάλασσα.
Η COSCO, που ήδη διαθέτει μερίδια στο Ρότερνταμ και στην Αμβέρσα, θεωρείται σήμερα ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, μετά τη δανική Maersk.Για το Αμβούργο η Κίνα είναι ήδη ο «καλύτερος πελάτης», καθώς, μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2022 έχει αποστείλει 1,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια στο «μεγάλο λιμάνι» .
Πολιτικές αντιδράσεις στη συμφωνία με τη COSCO
Στο Βερολίνο ακόμη και τα κόμματα της συγκυβέρνησης εκφράζουν αντιρρήσεις στην επένδυση της COSCO. «Θα ήταν τεράστιο λάθος να πουληθεί μέρος του λιμανιού σε κινεζική κρατική επιχείρηση», υποστηρίζει ο αντιπρόεδρος της Κ.Ο. των Πρασίνων Αντρέας Άουντρετς. «Ο πόλεμος του Πούτιν και η ενεργειακή κρίση μας δείχνουν πόσο επικίνδυνες μπορούν να αποβούν οι εξαρτήσεις από ένα αυταρχικό καθεστώς». Αλλά και ο γενικός γραμματέας των συγκυβερνώντων Φιλελευθέρων (FDP) Μπιτζάν Τζιρ Σαράι προειδοποιεί ότι «το Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας δεν επιτρέπεται να αποκτήσει πρόσβαση στις κρίσιμες υποδομές της χώρας μας».
Ο δήμαρχος του Αμβούργου Μίχαελ Τσέντσερ αντικρούει τις αντιρρήσεις: «Με μία μειοψηφική συμμετοχή στο τέρμιναλ του Τόλερορτ, η COSCO δεν αποκτά ούτε στρατηγική επιρροή, ούτε πρόσβαση στην ιδιοκτησία των υποδομών του λιμανιού. Η διαχειρίστρια εταιρεία απλώς ενοικιάζει τις υποδομές του τέρμιναλ, οι οποίες όμως παραμένουν στην ιδιοκτησία της πόλης».
Γιάννης Παπαδημητρίου (ARD, WDR, dpa)
Πηγή: DW
Latest News
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου