![LNG Carriers: Τι οδηγεί τις τιμές των ναύλων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/LNG-768x480-1.jpg)
Στα 450.000 δολ. την ημέρα φτάνουν πλέον οι ημερήσιοι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) που δραστηριοποιούνται την spot αγορά, καθώς τα προβλήματα εφοδιασμού από τη Ρωσία αυξάνονται. Σύντομα αναμένεται να ξεπεράσουν και τα 500.000 δολ. την ημέρα, ενώ δεν λείπουν και εκτιμήσεις των Clarkson’s ότι μπορεί κάποια στιγμή να αγγίξουν και το 1 εκατ. δολ. την ημέρα.
Οι τιμές στη spot αγορά για τα LNG Carriers είναι στα 450.000 δολ. αυτή την εβδομάδα, καταγράφοντας εξαπλάσια αύξηση από την αρχή του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με το Baltic Exchange, αναφέρει η «Wall Street Journal» (WSJ). Οι ναυλομεσίτες αναμένουν ότι οι ημερήσιες τιμές κατά μήκος των κύριων εμπορικών οδών, συμπεριλαμβανομένης αυτής από το Τέξας προς τη Βόρεια Ευρώπη, θα ανέλθουν στα 500.000 δολάρια την ημέρα αυτόν τον μήνα, καθώς η ζήτηση για ναύλωση πλοίων παραμένει υψηλή.
Διαβάστε επίσης: Έσοδα ρεκόρ για τα πλοία μεταφοράς LNG
Την ίδια ώρα ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal σε ανάλυσή του εκτιμά ότι η παγκόσμια προσφορά LNG πιθανότατα θα σημειώσει μικρή αύξηση σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια αυτού του χειμώνα κατά περίπου 2 έως 4 εκατομμύρια τόνους ή 3%, παρά τις καθυστερήσεις στην επανεκκίνηση του τερματικού σταθμού Freeport LNG, τον περιορισμό των εξαγωγών της Αυστραλίας, των διαταραχών στον αγωγό Trans Niger και τα ζητήματα εφοδιασμού στην Αίγυπτο. Στο μεταξύ τα φορτωμένα με LNG πλοία αντιμετωπίζουν σημαντικές καθυστερήσεις για να ξεφορτώσουν φορτία στα τερματικά της Ευρώπης. Οι καθυστερήσεις είναι αποτέλεσμα της αύξησης του όγκου παραδόσεων τους τελευταίους μήνες και της ύπαρξης μικρού αριθμού λιμανιών εξοπλισμένων με ειδικούς τερματικούς σταθμούς που μπορούν να μετατρέψουν το LNG ξανά σε αέρια κατάσταση, σύμφωνα με τους πλοιοκτήτες. Ολα τα διαθέσιμα πλοία είναι ναυλωμένα, καθώς κάθε έμπορος LNG έχει στο χαρτοφυλάκιό του και LNG Carriers, σημειώνει στη «WSJ» ο Omar Nokta, επικεφαλής του τμήματος ναυτιλίας του οίκου αναλύσεων Jefferies. Ορισμένοι έμποροι φυσικού αερίου αναστέλλουν τις παραδόσεις του φορτίου καθώς αυτά τα φορτία δεν έχουν κλειστεί σε μια «φιξαρισμένη» τιμή, αυξάνοντας σημαντικά τη χρήση των πλοίων ως βραχυπρόθεσμων αποθηκών LNG, δηλώνει στη «WSJ» ο Γεράσιμος Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners. Ετσι, συνεχίζει, «αν οι τιμές του φυσικού αερίου αυξηθούν, το παραδοθέν φορτίο LNG μπορεί να αξίζει μερικά εκατομμύρια περισσότερα και μπορεί να καταλήξει σε διαφορετικό πελάτη που θα πληρώσει την υψηλότερη τιμή».
Η «WSJ» υπενθυμίζει ότι η Capital Product Partners διαχειρίζεται έξι LNG Carriers, ενώ έχει άλλα οκτώ υπό παραγγελία. Τα πλοία είναι ναυλωμένα σε εξαγωγείς φυσικού αερίου όπως η Cheniere Energy Inc. και εμπόρους όπως η BP PLC και η γαλλική εταιρεία κοινής ωφέλειας Engie SA. Επίσης τα πλοία της Capital Product παραλαμβάνουν LNG από το Sabine Pass στο Port Arthur του Τέξας μεταξύ άλλων, για μεταφορά σε πελάτες κυρίως στην Ευρώπη.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του