
Στα 450.000 δολ. την ημέρα φτάνουν πλέον οι ημερήσιοι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) που δραστηριοποιούνται την spot αγορά, καθώς τα προβλήματα εφοδιασμού από τη Ρωσία αυξάνονται. Σύντομα αναμένεται να ξεπεράσουν και τα 500.000 δολ. την ημέρα, ενώ δεν λείπουν και εκτιμήσεις των Clarkson’s ότι μπορεί κάποια στιγμή να αγγίξουν και το 1 εκατ. δολ. την ημέρα.
Οι τιμές στη spot αγορά για τα LNG Carriers είναι στα 450.000 δολ. αυτή την εβδομάδα, καταγράφοντας εξαπλάσια αύξηση από την αρχή του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με το Baltic Exchange, αναφέρει η «Wall Street Journal» (WSJ). Οι ναυλομεσίτες αναμένουν ότι οι ημερήσιες τιμές κατά μήκος των κύριων εμπορικών οδών, συμπεριλαμβανομένης αυτής από το Τέξας προς τη Βόρεια Ευρώπη, θα ανέλθουν στα 500.000 δολάρια την ημέρα αυτόν τον μήνα, καθώς η ζήτηση για ναύλωση πλοίων παραμένει υψηλή.
Διαβάστε επίσης: Έσοδα ρεκόρ για τα πλοία μεταφοράς LNG
Την ίδια ώρα ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal σε ανάλυσή του εκτιμά ότι η παγκόσμια προσφορά LNG πιθανότατα θα σημειώσει μικρή αύξηση σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια αυτού του χειμώνα κατά περίπου 2 έως 4 εκατομμύρια τόνους ή 3%, παρά τις καθυστερήσεις στην επανεκκίνηση του τερματικού σταθμού Freeport LNG, τον περιορισμό των εξαγωγών της Αυστραλίας, των διαταραχών στον αγωγό Trans Niger και τα ζητήματα εφοδιασμού στην Αίγυπτο. Στο μεταξύ τα φορτωμένα με LNG πλοία αντιμετωπίζουν σημαντικές καθυστερήσεις για να ξεφορτώσουν φορτία στα τερματικά της Ευρώπης. Οι καθυστερήσεις είναι αποτέλεσμα της αύξησης του όγκου παραδόσεων τους τελευταίους μήνες και της ύπαρξης μικρού αριθμού λιμανιών εξοπλισμένων με ειδικούς τερματικούς σταθμούς που μπορούν να μετατρέψουν το LNG ξανά σε αέρια κατάσταση, σύμφωνα με τους πλοιοκτήτες. Ολα τα διαθέσιμα πλοία είναι ναυλωμένα, καθώς κάθε έμπορος LNG έχει στο χαρτοφυλάκιό του και LNG Carriers, σημειώνει στη «WSJ» ο Omar Nokta, επικεφαλής του τμήματος ναυτιλίας του οίκου αναλύσεων Jefferies. Ορισμένοι έμποροι φυσικού αερίου αναστέλλουν τις παραδόσεις του φορτίου καθώς αυτά τα φορτία δεν έχουν κλειστεί σε μια «φιξαρισμένη» τιμή, αυξάνοντας σημαντικά τη χρήση των πλοίων ως βραχυπρόθεσμων αποθηκών LNG, δηλώνει στη «WSJ» ο Γεράσιμος Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners. Ετσι, συνεχίζει, «αν οι τιμές του φυσικού αερίου αυξηθούν, το παραδοθέν φορτίο LNG μπορεί να αξίζει μερικά εκατομμύρια περισσότερα και μπορεί να καταλήξει σε διαφορετικό πελάτη που θα πληρώσει την υψηλότερη τιμή».
Η «WSJ» υπενθυμίζει ότι η Capital Product Partners διαχειρίζεται έξι LNG Carriers, ενώ έχει άλλα οκτώ υπό παραγγελία. Τα πλοία είναι ναυλωμένα σε εξαγωγείς φυσικού αερίου όπως η Cheniere Energy Inc. και εμπόρους όπως η BP PLC και η γαλλική εταιρεία κοινής ωφέλειας Engie SA. Επίσης τα πλοία της Capital Product παραλαμβάνουν LNG από το Sabine Pass στο Port Arthur του Τέξας μεταξύ άλλων, για μεταφορά σε πελάτες κυρίως στην Ευρώπη.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»


Latest News

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο