Στα 450.000 δολ. την ημέρα φτάνουν πλέον οι ημερήσιοι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) που δραστηριοποιούνται την spot αγορά, καθώς τα προβλήματα εφοδιασμού από τη Ρωσία αυξάνονται. Σύντομα αναμένεται να ξεπεράσουν και τα 500.000 δολ. την ημέρα, ενώ δεν λείπουν και εκτιμήσεις των Clarkson’s ότι μπορεί κάποια στιγμή να αγγίξουν και το 1 εκατ. δολ. την ημέρα.
Οι τιμές στη spot αγορά για τα LNG Carriers είναι στα 450.000 δολ. αυτή την εβδομάδα, καταγράφοντας εξαπλάσια αύξηση από την αρχή του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με το Baltic Exchange, αναφέρει η «Wall Street Journal» (WSJ). Οι ναυλομεσίτες αναμένουν ότι οι ημερήσιες τιμές κατά μήκος των κύριων εμπορικών οδών, συμπεριλαμβανομένης αυτής από το Τέξας προς τη Βόρεια Ευρώπη, θα ανέλθουν στα 500.000 δολάρια την ημέρα αυτόν τον μήνα, καθώς η ζήτηση για ναύλωση πλοίων παραμένει υψηλή.
Διαβάστε επίσης: Έσοδα ρεκόρ για τα πλοία μεταφοράς LNG
Την ίδια ώρα ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal σε ανάλυσή του εκτιμά ότι η παγκόσμια προσφορά LNG πιθανότατα θα σημειώσει μικρή αύξηση σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια αυτού του χειμώνα κατά περίπου 2 έως 4 εκατομμύρια τόνους ή 3%, παρά τις καθυστερήσεις στην επανεκκίνηση του τερματικού σταθμού Freeport LNG, τον περιορισμό των εξαγωγών της Αυστραλίας, των διαταραχών στον αγωγό Trans Niger και τα ζητήματα εφοδιασμού στην Αίγυπτο. Στο μεταξύ τα φορτωμένα με LNG πλοία αντιμετωπίζουν σημαντικές καθυστερήσεις για να ξεφορτώσουν φορτία στα τερματικά της Ευρώπης. Οι καθυστερήσεις είναι αποτέλεσμα της αύξησης του όγκου παραδόσεων τους τελευταίους μήνες και της ύπαρξης μικρού αριθμού λιμανιών εξοπλισμένων με ειδικούς τερματικούς σταθμούς που μπορούν να μετατρέψουν το LNG ξανά σε αέρια κατάσταση, σύμφωνα με τους πλοιοκτήτες. Ολα τα διαθέσιμα πλοία είναι ναυλωμένα, καθώς κάθε έμπορος LNG έχει στο χαρτοφυλάκιό του και LNG Carriers, σημειώνει στη «WSJ» ο Omar Nokta, επικεφαλής του τμήματος ναυτιλίας του οίκου αναλύσεων Jefferies. Ορισμένοι έμποροι φυσικού αερίου αναστέλλουν τις παραδόσεις του φορτίου καθώς αυτά τα φορτία δεν έχουν κλειστεί σε μια «φιξαρισμένη» τιμή, αυξάνοντας σημαντικά τη χρήση των πλοίων ως βραχυπρόθεσμων αποθηκών LNG, δηλώνει στη «WSJ» ο Γεράσιμος Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners. Ετσι, συνεχίζει, «αν οι τιμές του φυσικού αερίου αυξηθούν, το παραδοθέν φορτίο LNG μπορεί να αξίζει μερικά εκατομμύρια περισσότερα και μπορεί να καταλήξει σε διαφορετικό πελάτη που θα πληρώσει την υψηλότερη τιμή».
Η «WSJ» υπενθυμίζει ότι η Capital Product Partners διαχειρίζεται έξι LNG Carriers, ενώ έχει άλλα οκτώ υπό παραγγελία. Τα πλοία είναι ναυλωμένα σε εξαγωγείς φυσικού αερίου όπως η Cheniere Energy Inc. και εμπόρους όπως η BP PLC και η γαλλική εταιρεία κοινής ωφέλειας Engie SA. Επίσης τα πλοία της Capital Product παραλαμβάνουν LNG από το Sabine Pass στο Port Arthur του Τέξας μεταξύ άλλων, για μεταφορά σε πελάτες κυρίως στην Ευρώπη.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»
Latest News
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό