
Στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών βρίσκεται η ανενεργή χωρητικότητα ως ποσοστό του συνολικού στόλου των containerships, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Alphaliner.
Συγκεκριμένα, η υπερπροσφορά χωρητικότητας παραμένει ένα πρόβλημα για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στον απόηχο των τελευταίων προβλέψεων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), για συρρίκνωση της παγκόσμιας οικονομίας.
Στην τελευταία έκθεση της DHL για την αγορά θαλάσσιων μεταφορών επισημαίνεται πως «οι προοπτικές από την πλευρά της ζήτησης συνεχίζουν να αποδυναμώνονται εξαιτίας του πολέμου, του ενεργειακού κόστους, της πολιτικής αστάθειας και του αυξημένου πληθωρισμού, τα οποία επηρεάζουν τις συνολικές καταναλωτικές δαπάνες και συνεπώς τους όγκους του εμπορίου».
Διαβάστε επίσης: Containerships: «Ανώμαλη προσγείωση» εν μέσω φόβων για ύφεση
Περικοπή δρομολογίων και μείωση ταχύτητας
Η Alphaliner ανέφερε ότι οι μεταφορείς προσπαθούν σκληρά να ανακόψουν τη συρρίκνωση του όγκου μεταφορών και την κατάρρευση στους ναύλους με την περικοπή δρομολογίων, την κατάργηση χωρητικότητας και τη μείωση της ταχύτητας, αλλά αυτό είναι μέχρι στιγμής ανεπαρκές για να αντιστραφεί η τάση.
«Αναφορές για πλοία που πλέουν με χωρητικότητα μόνο στο 70-80% στις κύριες εμπορικές οδούς δείχνουν την έκταση του προβλήματος και υποδεικνύουν περαιτέρω αναπόφευκτες μειώσεις χωρητικότητας», ανέφερε η Alphaliner στην τελευταία της εβδομαδιαία έκθεση.
Την ίδια ώρα, αναλυτές της Jefferies τονίζουν πως θα πρέπει να επιταχυνθεί η διάλυση των παλαιότερων πλοίων για να αντιμετωπιστεί ο όγκος ρεκόρ νέας χωρητικότητας που θα εισέλθει στον κλάδο από το επόμενο έτος.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι ναύλοι θα παραμείνουν υπό πίεση και το επόμενο έτος, επηρεάζοντας αρνητικά τα οικονομικά αποτελέσματα. Όμως οι εταιρείες απέχουν από την δραματική κατάσταση που αντιμετώπισαν το 2009 όταν το 11% του στόλου ήταν ακινητοποιημένο.


Latest News

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της