Στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών βρίσκεται η ανενεργή χωρητικότητα ως ποσοστό του συνολικού στόλου των containerships, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Alphaliner.
Συγκεκριμένα, η υπερπροσφορά χωρητικότητας παραμένει ένα πρόβλημα για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στον απόηχο των τελευταίων προβλέψεων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), για συρρίκνωση της παγκόσμιας οικονομίας.
Στην τελευταία έκθεση της DHL για την αγορά θαλάσσιων μεταφορών επισημαίνεται πως «οι προοπτικές από την πλευρά της ζήτησης συνεχίζουν να αποδυναμώνονται εξαιτίας του πολέμου, του ενεργειακού κόστους, της πολιτικής αστάθειας και του αυξημένου πληθωρισμού, τα οποία επηρεάζουν τις συνολικές καταναλωτικές δαπάνες και συνεπώς τους όγκους του εμπορίου».
Διαβάστε επίσης: Containerships: «Ανώμαλη προσγείωση» εν μέσω φόβων για ύφεση
Περικοπή δρομολογίων και μείωση ταχύτητας
Η Alphaliner ανέφερε ότι οι μεταφορείς προσπαθούν σκληρά να ανακόψουν τη συρρίκνωση του όγκου μεταφορών και την κατάρρευση στους ναύλους με την περικοπή δρομολογίων, την κατάργηση χωρητικότητας και τη μείωση της ταχύτητας, αλλά αυτό είναι μέχρι στιγμής ανεπαρκές για να αντιστραφεί η τάση.
«Αναφορές για πλοία που πλέουν με χωρητικότητα μόνο στο 70-80% στις κύριες εμπορικές οδούς δείχνουν την έκταση του προβλήματος και υποδεικνύουν περαιτέρω αναπόφευκτες μειώσεις χωρητικότητας», ανέφερε η Alphaliner στην τελευταία της εβδομαδιαία έκθεση.
Την ίδια ώρα, αναλυτές της Jefferies τονίζουν πως θα πρέπει να επιταχυνθεί η διάλυση των παλαιότερων πλοίων για να αντιμετωπιστεί ο όγκος ρεκόρ νέας χωρητικότητας που θα εισέλθει στον κλάδο από το επόμενο έτος.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι ναύλοι θα παραμείνουν υπό πίεση και το επόμενο έτος, επηρεάζοντας αρνητικά τα οικονομικά αποτελέσματα. Όμως οι εταιρείες απέχουν από την δραματική κατάσταση που αντιμετώπισαν το 2009 όταν το 11% του στόλου ήταν ακινητοποιημένο.
Latest News
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία