Με θέμα συζήτησης, τις δυνατότητες και τις προοπτικές για τις Περιφέρειες και την εστίαση σε αναπτυξιακούς στόχους ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Οlympia Forum III που συνδιοργάνωσε το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και η εφημερίδα «Πατρίς».
Στην συζήτηση, η είδηση ήρθε δια στόματος της βουλευτή Ηλείας της ΝΔ, Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου η οποία τόνισε ότι εντός του 2022 θα ανακοινωθεί η ίδρυση ενός Ινστιτούτου Έξυπνης και Πράσινης ναυτιλίας με έδρα τον Πύργο και το Κατάκολο.
Διαβάστε επίσης: Αλγόριθμος μειώνει τις εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία κατά 15%
Παράλληλα, η κ. Αυγερινοπούλου στάθηκε στην ομιλία της κατά κύριο λόγο στα έργα τα οποία έχει υλοποιήσει η κυβέρνηση αυτά τα τρία χρόνια και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει για την ανάπτυξη της Ηλείας, έτσι ώστε να σταματήσει να είναι από τους νομούς οι οποίοι έχουν σημαντικά προβλήματα. Αναφέρθηκε διεξοδικά και στο δρόμο Πάτρα-Πύργος, αλλα και στην ανάγκη για να υλοποιηθούν όλα τα έργα, που θα δώσουν μία άλλη πνοή στο νομό.
Επίσης αναφέρθηκε στο εθνικό σχέδιο 2020 που είναι αυτό το οποίο ενεργοποιεί τα προγράμματα του ταμείου ανθεκτικοτητας και ανάπτυξης του ταμείου Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε σημαντικούς στόχους που αφορούν και την πράσινη ανάπτυξη και την ψηφιακή ανάπτυξη που χρηματοδοτούνται από το ταμείο ανάκαμψης. Τόνισε ακόμα ότι υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης των βασικών αρχαιολογικών χώρων του νομού Ηλείας και άλλων νόμων, ενώ υπάρχουν και πολλά έργα Αγροτικής ανάκαμψης, μέσα από δημόσιες αλλά και ιδιωτικές επενδύσεις.
Η κ. Αυγερινοπούλου πρόσθεσε ότι σε θέματα νερού, έχει χρηματοδοτηθεί τόσο το πρόγραμμα της αρδευτικής υπογειοποίησης ενώ υπάρχουν και αρκετές χρηματοδοτήσεις για τη θωράκιση της χώρας από κάθε είδους φυσική καταστροφή. Τέλος, ανέφερε ακόμη ότι υπάρχει σχέδιο και για διάφορα κέντρα τα οποία θα αναλάβουν την περίθαλψη ατόμων με προβλήματα, αλλά και στην αναβάθμιση της παιδείας, αλλά και του αθλητισμού.
Καλαματιανός: «Η Ηλεία πληγώνεται από την έλλειψη υποδομών»
Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Διονύσης Καλαματιανός αναφερόμενος στις υποδομές, τόνισε ότι ένα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα. «Η Ηλεία πληγώνεται με πολλά θέματα όπως το Πάτρα-Πύργος αστικού δικτύου, το έργο του φράγματος στον Πηνειό και φυσικά δεν ξεχνάμε και την ολοκλήρωση του Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό Τσακώνα», σχολίασε ο κ. Καλαματιανός που πρόσθεσε πως ένα από τα πιο βασικά έργα είναι ο σιδηρόδρομος.
«Θα πρέπει να υπάρξει σύγχρονο δίκτυο γιατί μόνο έτσι η Ηλεία θα μπορέσει να συνδεθεί και να μεταφέρονται τα πλούσια ποιοτικά της προϊόντα Αγροτικής παραγωγής σε όλη την Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με την κατασκευή και χρήση σύγχρονου δικτύου σιδηροδρόμου προκειμένου να φορτώνονται όλα τα προϊόντα κατά μήκος της γραμμής και να μπορούν να φτάνουν παντού», ανέφερε συγκεκριμένα.
Ο κ. Καλαματιανός δήλωσε ακόμα ότι δεν χωρούν τοπικισμοί για την ανάπτυξη της Ηλείας και στάθηκε στο γεγονός ότι δεν υπάρχει μία γυμναστική ακαδημία στην Αρχαία Ολυμπία τον τόπο που γέννησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Ακόμη, σχολίασε ότι έχουν καταργηθεί τα δύο πανεπιστημιακά τμήματα της Ηλείας, ενώ αναφέρθηκε στα προβλήματα που υπάρχουν στον τομέα της υγείας, όπου οι Ηλείοι αναγκάζονται να πηγαίνουν στην Πάτρα. Τέλος, έκανε διάφορες παρατηρήσεις για το Ταμείο Ανακαμψης, κατηγορώντας την κυβέρνηση για λάθη στην κατεύθυνση των πόρων.
Νικολακόπουλος: «Εντός Δεκεμβρίου η δημοπράτηση του σιδηροδρομικού δικτύου Πάτρα – Πύργος»
Ο βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας, Ανδρέας Νικολακόπουλος τόνισε ότι υπάρχουν πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης ιδιαίτερα στο παραλιακό νότιο κομμάτι της Ηλείας. «Υπάρχουν ζώνες και οικισμοί που δεν υπάρχει πολεοδομικό σχέδιο. Πρέπει να δημιουργηθούν ζώνες οικισμού σε περιοχές όπως στη Σπιάντζα», σημείωσε συγκεκριμένα. Μίλησε για αναθεώρηση του καθεστώτος που διέπει την περιοχή του Καϊάφα και ζήτησε να συμβεί και το ίδιο με την προστατευόμενη περιοχή Στροφυλιας Κοτυχίου.
Μιλώντας γενικότερα ο κ. Νικολακόπουλος αναφέρθηκε στο πολεοδομικό σχέδιο που θα αφορά το 80% της περιοχής της χώρας. Σχετικά με τα μεγάλα έργα υποδομής που γίνονται, σχολίασε ότι η ανάπτυξη που θα δημιουργηθεί θα είναι ορθολογική.
Ακόμα, τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει η ανάλογη χρηματοδότηση με όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία, που έχει εξασφαλίσει η χώρα και που θα είναι πολλά περισσότερα αν προσθέσουμε και τα ιδιωτικά κεφάλαια. Ανέφερε ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για άλλη μια χαμένη ευκαιρία και ότι οι κρίσεις είναι ευκαιρίες και έχουμε πολλές κρίσεις δυστυχώς στην περιοχή μας. Τόνισε ότι αυτό που λείπει είναι το σχέδιο και πιστεύει ότι αυτή τη φορά θα το έχουμε.
Εκπονείται ήδη όπως τόνισε, ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο με επίκεντρο την Αρχαία Ολυμπία όμως πρέπει να προσχωρήσει γρήγορα και η εφαρμογή του ενώ για το Πάτρα – Πύργος είπε το 2025 θα είναι έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος.
Κλείνοντας, σημείωσε ότι πλέον βάζουμε καινούργιους στόχους όπως η σύνδεση του Πάτρα-Πύργος με με το δίκτυο του Μορέα κ.α. και επίσης μέχρι το Δεκέμβριο θα δημοπρατήσουμε το έργο της επισκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος, παράλληλα με την μεγάλη σημασία που δίνεται στα λιμάνια.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς