![Οlympia Forum: Ινστιτούτο Έξυπνης και Πράσινης ναυτιλίας με έδρα τον Πύργο και το Κατάκολο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/HAS3062-1024x683-1.jpg)
Με θέμα συζήτησης, τις δυνατότητες και τις προοπτικές για τις Περιφέρειες και την εστίαση σε αναπτυξιακούς στόχους ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Οlympia Forum III που συνδιοργάνωσε το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και η εφημερίδα «Πατρίς».
Στην συζήτηση, η είδηση ήρθε δια στόματος της βουλευτή Ηλείας της ΝΔ, Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου η οποία τόνισε ότι εντός του 2022 θα ανακοινωθεί η ίδρυση ενός Ινστιτούτου Έξυπνης και Πράσινης ναυτιλίας με έδρα τον Πύργο και το Κατάκολο.
Διαβάστε επίσης: Αλγόριθμος μειώνει τις εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία κατά 15%
Παράλληλα, η κ. Αυγερινοπούλου στάθηκε στην ομιλία της κατά κύριο λόγο στα έργα τα οποία έχει υλοποιήσει η κυβέρνηση αυτά τα τρία χρόνια και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει για την ανάπτυξη της Ηλείας, έτσι ώστε να σταματήσει να είναι από τους νομούς οι οποίοι έχουν σημαντικά προβλήματα. Αναφέρθηκε διεξοδικά και στο δρόμο Πάτρα-Πύργος, αλλα και στην ανάγκη για να υλοποιηθούν όλα τα έργα, που θα δώσουν μία άλλη πνοή στο νομό.
Επίσης αναφέρθηκε στο εθνικό σχέδιο 2020 που είναι αυτό το οποίο ενεργοποιεί τα προγράμματα του ταμείου ανθεκτικοτητας και ανάπτυξης του ταμείου Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε σημαντικούς στόχους που αφορούν και την πράσινη ανάπτυξη και την ψηφιακή ανάπτυξη που χρηματοδοτούνται από το ταμείο ανάκαμψης. Τόνισε ακόμα ότι υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης των βασικών αρχαιολογικών χώρων του νομού Ηλείας και άλλων νόμων, ενώ υπάρχουν και πολλά έργα Αγροτικής ανάκαμψης, μέσα από δημόσιες αλλά και ιδιωτικές επενδύσεις.
Η κ. Αυγερινοπούλου πρόσθεσε ότι σε θέματα νερού, έχει χρηματοδοτηθεί τόσο το πρόγραμμα της αρδευτικής υπογειοποίησης ενώ υπάρχουν και αρκετές χρηματοδοτήσεις για τη θωράκιση της χώρας από κάθε είδους φυσική καταστροφή. Τέλος, ανέφερε ακόμη ότι υπάρχει σχέδιο και για διάφορα κέντρα τα οποία θα αναλάβουν την περίθαλψη ατόμων με προβλήματα, αλλά και στην αναβάθμιση της παιδείας, αλλά και του αθλητισμού.
Καλαματιανός: «Η Ηλεία πληγώνεται από την έλλειψη υποδομών»
Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Διονύσης Καλαματιανός αναφερόμενος στις υποδομές, τόνισε ότι ένα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα. «Η Ηλεία πληγώνεται με πολλά θέματα όπως το Πάτρα-Πύργος αστικού δικτύου, το έργο του φράγματος στον Πηνειό και φυσικά δεν ξεχνάμε και την ολοκλήρωση του Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό Τσακώνα», σχολίασε ο κ. Καλαματιανός που πρόσθεσε πως ένα από τα πιο βασικά έργα είναι ο σιδηρόδρομος.
«Θα πρέπει να υπάρξει σύγχρονο δίκτυο γιατί μόνο έτσι η Ηλεία θα μπορέσει να συνδεθεί και να μεταφέρονται τα πλούσια ποιοτικά της προϊόντα Αγροτικής παραγωγής σε όλη την Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με την κατασκευή και χρήση σύγχρονου δικτύου σιδηροδρόμου προκειμένου να φορτώνονται όλα τα προϊόντα κατά μήκος της γραμμής και να μπορούν να φτάνουν παντού», ανέφερε συγκεκριμένα.
Ο κ. Καλαματιανός δήλωσε ακόμα ότι δεν χωρούν τοπικισμοί για την ανάπτυξη της Ηλείας και στάθηκε στο γεγονός ότι δεν υπάρχει μία γυμναστική ακαδημία στην Αρχαία Ολυμπία τον τόπο που γέννησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Ακόμη, σχολίασε ότι έχουν καταργηθεί τα δύο πανεπιστημιακά τμήματα της Ηλείας, ενώ αναφέρθηκε στα προβλήματα που υπάρχουν στον τομέα της υγείας, όπου οι Ηλείοι αναγκάζονται να πηγαίνουν στην Πάτρα. Τέλος, έκανε διάφορες παρατηρήσεις για το Ταμείο Ανακαμψης, κατηγορώντας την κυβέρνηση για λάθη στην κατεύθυνση των πόρων.
Νικολακόπουλος: «Εντός Δεκεμβρίου η δημοπράτηση του σιδηροδρομικού δικτύου Πάτρα – Πύργος»
Ο βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας, Ανδρέας Νικολακόπουλος τόνισε ότι υπάρχουν πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης ιδιαίτερα στο παραλιακό νότιο κομμάτι της Ηλείας. «Υπάρχουν ζώνες και οικισμοί που δεν υπάρχει πολεοδομικό σχέδιο. Πρέπει να δημιουργηθούν ζώνες οικισμού σε περιοχές όπως στη Σπιάντζα», σημείωσε συγκεκριμένα. Μίλησε για αναθεώρηση του καθεστώτος που διέπει την περιοχή του Καϊάφα και ζήτησε να συμβεί και το ίδιο με την προστατευόμενη περιοχή Στροφυλιας Κοτυχίου.
Μιλώντας γενικότερα ο κ. Νικολακόπουλος αναφέρθηκε στο πολεοδομικό σχέδιο που θα αφορά το 80% της περιοχής της χώρας. Σχετικά με τα μεγάλα έργα υποδομής που γίνονται, σχολίασε ότι η ανάπτυξη που θα δημιουργηθεί θα είναι ορθολογική.
Ακόμα, τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει η ανάλογη χρηματοδότηση με όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία, που έχει εξασφαλίσει η χώρα και που θα είναι πολλά περισσότερα αν προσθέσουμε και τα ιδιωτικά κεφάλαια. Ανέφερε ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για άλλη μια χαμένη ευκαιρία και ότι οι κρίσεις είναι ευκαιρίες και έχουμε πολλές κρίσεις δυστυχώς στην περιοχή μας. Τόνισε ότι αυτό που λείπει είναι το σχέδιο και πιστεύει ότι αυτή τη φορά θα το έχουμε.
Εκπονείται ήδη όπως τόνισε, ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο με επίκεντρο την Αρχαία Ολυμπία όμως πρέπει να προσχωρήσει γρήγορα και η εφαρμογή του ενώ για το Πάτρα – Πύργος είπε το 2025 θα είναι έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος.
Κλείνοντας, σημείωσε ότι πλέον βάζουμε καινούργιους στόχους όπως η σύνδεση του Πάτρα-Πύργος με με το δίκτυο του Μορέα κ.α. και επίσης μέχρι το Δεκέμβριο θα δημοπρατήσουμε το έργο της επισκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος, παράλληλα με την μεγάλη σημασία που δίνεται στα λιμάνια.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του