Η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι σε θέση να εφαρμόσει εναλλακτικές τεχνολογίες και καύσιμα για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με την προϋπόθεση ωστόσο ότι είναι εμπορικά διαθέσιμα και ασφαλή.
Τα παραπάνω τόνισε ο Ναυτιλιακός Πρεσβευτής Καλής Θελήσεως του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου, κ. Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης μιλώντας στο συνέδριο «New technologies for Greener Shipping» που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου, στο Ίδρυμα Ευγενίδου.
Διαβάστε επίσης: Ευρωκοινοβούλιο: Νέοι στόχοι για βιώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα
To συνέδριο, έγινε με πρωτοβουλία του κ. Ευγενίδη με την ιδιότητα του Ναυτιλιακού Πρεσβευτή Καλής Θελήσεως του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και διοργανώθηκε από την Isalos.net με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας του ΙΜΟ. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Βρετανική Πρεσβεία στην Αθήνα, την Πρεσβεία της Νορβηγίας στην Αθήνα και υπό την αιγίδα του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Στον δρόμο προς την απανθρακοποίηση
«Παρά τις όποιες προκλήσεις αναδύονται για την παγκόσμια οικονομία μετά την πανδημία, η ναυτιλία θα πρέπει να συνεχίσει τις προσπάθειές της στον δρόμο προς την απανθρακοποίηση, ακολουθώντας μια ολιστική και ρεαλιστική προσέγγιση», τόνισε κατά τον χαιρετισμό του ο κ. Δημητριάδης-Ευγενίδης. «Κάθε μέρος του ναυτιλιακού cluster πρέπει να αναλάβει μέρος της ευθύνης για τη μετάβαση (της ναυτιλίας) με μια προσέγγιση ολιστική, με έμφαση να δίνεται επίσης και στην ξηρά», σχολίασε χαρακτηριστικά. Ο Ναυτιλιακός Πρεσβευτής Καλής Θελήσεως του IMO στην Ελλάδα υπογράμμισε ακόμα ότι η βιομηχανία είναι σε θέση να εφαρμόσει εναλλακτικές τεχνολογίες και καύσιμα για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με την προϋπόθεση ωστόσο ότι είναι εμπορικά διαθέσιμα και ασφαλή και υποστήριξε με ιδιαίτερη έμφαση την αρχή της ουδετερότητας στην τεχνολογία, όπως και την ανάγκη της εκπόνησης σωστών impact studies.
«Ως χώρες που πρωτοστατούμε στην παγκόσμια ναυτιλία, η Νορβηγία και η Ελλάδα είμαστε φυσικοί εταίροι. Και τα δύο έθνη έχουμε αξιοποιήσει τους πόρους που τόσο γενναιόδωρα μας παρέχουν οι θάλασσες και οι ωκεανοί. Διαθέτουμε την τεχνογνωσία, μοιραζόμαστε το επιχειρηματικό πνεύμα και τη θέληση να εκμεταλλευτούμε τους ωκεανούς προς όφελός μας. Στόχος της Νορβηγίας είναι να πρωταγωνιστήσει στις καινοτόμες τεχνολογίες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Θέλουμε να καταστήσουμε τη ναυτιλία πιο αποτελεσματική, πιο κερδοφόρα, πιο ασφαλή και πιο πράσινη. Με την ανάπτυξη νέων λύσεων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών για τις θαλάσσιες μεταφορές, η Νορβηγία μπορεί και θα συμβάλει σημαντικά στην παγκόσμια προσπάθεια μείωσης των εκπομπών ρύπων που επηρεάζουν το κλίμα. Η δημιουργία ισχυρών συνεργασιών είναι ο καλύτερος τρόπος για να βρούμε τις λύσεις, να ελαχιστοποιήσουμε τους κινδύνους και να αποκομίσουμε οφέλη σε συνθήκες αστάθειας», επισήμανε η Α.Ε. η πρέσβης της Νορβηγίας στην Ελλάδα, Lajla Brandt Jakhelln.
Συνεργασία Βρετανίας – Ελλάδας – Νορβηγίας
Με τη σειρά του, η Α.Ε. ο βρετανός πρέσβης στην Ελλάδα, Matthew Lodge, σημείωσε: «Ως ένα κράτος με πλούσια ναυτιλιακή ιστορία, και οικοδεσπότης του COP26 στη Γλασκόβη τον περασμένο Νοέμβριο, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει πλήρη επίγνωση των επικείμενων προκλήσεων. Παράλληλα, είμαστε αποφασισμένοι να παραμείνουμε στην πρώτη γραμμή σε ό,τι αφορά την πράσινη μετάβαση του κλάδου, χαράσσοντας μια διεθνή πορεία για το μέλλον της “καθαρής” ναυτιλίας, σε στενή συνεργασία με τους ευρωπαίους και διεθνείς εταίρους μας. Σε αυτό το πλαίσιο, προσμένουμε την περαιτέρω ενίσχυση και διεύρυνση της συνεργασίας μας με δύο κορυφαία ναυτιλιακά κράτη, με υπερήφανη ιστορία και παράδοση στον κλάδο της ναυτιλίας ‒την Ελλάδα και τη Νορβηγία‒ με στόχο την από κοινού αντιμετώπιση των τρεχουσών προκλήσεων στον κλάδο, την προώθηση της καινοτομίας και την ανάπτυξη και την ευημερία των οικονομιών μας».
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν οι απόψεις των συμμετεχόντων στα δύο πάνελ που περιλάμβανε το συνέδριο. Η εκδήλωση αποτέλεσε πρόσφορο έδαφος για ανταλλαγή απόψεων, μεταξύ εκπροσώπων από κράτη με μεγάλη ναυτιλιακή παράδοση αλλά και με διαφορετικές προσεγγίσεις, σε ό,τι αφορά την πράσινη μετάβαση του κλάδου.
Latest News
COP29: Διάχυτη η απογοήτευση μετά τη διάσκεψη – «Καμία χώρα δεν πήρε αυτά που ήθελε»
Προβληματισμός επικρατεί μετά την ολοκλήρωση της διάσκεψης για το κλίμα COP29 που φιλεξονήθηκε στο Αζερμπαϊτζάν
Τι είπε η φον ντερ Λάιεν για τη συμφωνία στην COP29
Η απόφαση της COP29 «Θα οδηγήσει σε επενδύσεις στην καθαρή μετάβαση, μειώνοντας τις εκπομπές» είπε η πρόεδρος της Κομισιόν
Παγκόσμιος leader στα πράσινα ομόλογα η Ευρώπη - Έρχονται νέες εκδόσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, μέχρι στιγμής η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκδώσει πράσινα ομόλογα αξίας άνω των 65 δισεκατομμυρίων ευρώ
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
COP29: «Πληρώστε ή βγάλτε τον σκασμό» λένε ακτιβιστές
Διαδηλωτές σε αίθουσα συνεδρίασης της COP29 ζητούν από τις πλουσιότερες χώρες να καταβάλουν το μερίδιο που τους αναλογεί.
Ποιος θα πληρώσει για την κλιματική αλλαγή; Σκληρές κόντρες στην COP29
Σκληρό πόκερ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών στη σύνοδο για το κλίμα
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Εκατομμύρια περιβαλλοντικοί πρόσφυγες το 2023 - Οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή έχει οδηγήσει στην αύξηση κατά 51% τα τελευταία πέντε χρόνια στον αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων
Το πιο μεγάλο, καυτό καλοκαίρι στην Ελλάδα - Τι συνέβη στις θάλασσες το 2024
Αρνητικά νέα φέρνει έρευνα τριών ελληνικών πανεπιστημίων για τις θερμοκρασίες που «έπιασαν» οι θάλασσες το 2024 στην Ελλάδα