
Η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι σε θέση να εφαρμόσει εναλλακτικές τεχνολογίες και καύσιμα για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με την προϋπόθεση ωστόσο ότι είναι εμπορικά διαθέσιμα και ασφαλή.
Τα παραπάνω τόνισε ο Ναυτιλιακός Πρεσβευτής Καλής Θελήσεως του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου, κ. Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης μιλώντας στο συνέδριο «New technologies for Greener Shipping» που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου, στο Ίδρυμα Ευγενίδου.
Διαβάστε επίσης: Ευρωκοινοβούλιο: Νέοι στόχοι για βιώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα
To συνέδριο, έγινε με πρωτοβουλία του κ. Ευγενίδη με την ιδιότητα του Ναυτιλιακού Πρεσβευτή Καλής Θελήσεως του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και διοργανώθηκε από την Isalos.net με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας του ΙΜΟ. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Βρετανική Πρεσβεία στην Αθήνα, την Πρεσβεία της Νορβηγίας στην Αθήνα και υπό την αιγίδα του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Στον δρόμο προς την απανθρακοποίηση
«Παρά τις όποιες προκλήσεις αναδύονται για την παγκόσμια οικονομία μετά την πανδημία, η ναυτιλία θα πρέπει να συνεχίσει τις προσπάθειές της στον δρόμο προς την απανθρακοποίηση, ακολουθώντας μια ολιστική και ρεαλιστική προσέγγιση», τόνισε κατά τον χαιρετισμό του ο κ. Δημητριάδης-Ευγενίδης. «Κάθε μέρος του ναυτιλιακού cluster πρέπει να αναλάβει μέρος της ευθύνης για τη μετάβαση (της ναυτιλίας) με μια προσέγγιση ολιστική, με έμφαση να δίνεται επίσης και στην ξηρά», σχολίασε χαρακτηριστικά. Ο Ναυτιλιακός Πρεσβευτής Καλής Θελήσεως του IMO στην Ελλάδα υπογράμμισε ακόμα ότι η βιομηχανία είναι σε θέση να εφαρμόσει εναλλακτικές τεχνολογίες και καύσιμα για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με την προϋπόθεση ωστόσο ότι είναι εμπορικά διαθέσιμα και ασφαλή και υποστήριξε με ιδιαίτερη έμφαση την αρχή της ουδετερότητας στην τεχνολογία, όπως και την ανάγκη της εκπόνησης σωστών impact studies.

«Ως χώρες που πρωτοστατούμε στην παγκόσμια ναυτιλία, η Νορβηγία και η Ελλάδα είμαστε φυσικοί εταίροι. Και τα δύο έθνη έχουμε αξιοποιήσει τους πόρους που τόσο γενναιόδωρα μας παρέχουν οι θάλασσες και οι ωκεανοί. Διαθέτουμε την τεχνογνωσία, μοιραζόμαστε το επιχειρηματικό πνεύμα και τη θέληση να εκμεταλλευτούμε τους ωκεανούς προς όφελός μας. Στόχος της Νορβηγίας είναι να πρωταγωνιστήσει στις καινοτόμες τεχνολογίες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Θέλουμε να καταστήσουμε τη ναυτιλία πιο αποτελεσματική, πιο κερδοφόρα, πιο ασφαλή και πιο πράσινη. Με την ανάπτυξη νέων λύσεων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών για τις θαλάσσιες μεταφορές, η Νορβηγία μπορεί και θα συμβάλει σημαντικά στην παγκόσμια προσπάθεια μείωσης των εκπομπών ρύπων που επηρεάζουν το κλίμα. Η δημιουργία ισχυρών συνεργασιών είναι ο καλύτερος τρόπος για να βρούμε τις λύσεις, να ελαχιστοποιήσουμε τους κινδύνους και να αποκομίσουμε οφέλη σε συνθήκες αστάθειας», επισήμανε η Α.Ε. η πρέσβης της Νορβηγίας στην Ελλάδα, Lajla Brandt Jakhelln.
Συνεργασία Βρετανίας – Ελλάδας – Νορβηγίας
Με τη σειρά του, η Α.Ε. ο βρετανός πρέσβης στην Ελλάδα, Matthew Lodge, σημείωσε: «Ως ένα κράτος με πλούσια ναυτιλιακή ιστορία, και οικοδεσπότης του COP26 στη Γλασκόβη τον περασμένο Νοέμβριο, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει πλήρη επίγνωση των επικείμενων προκλήσεων. Παράλληλα, είμαστε αποφασισμένοι να παραμείνουμε στην πρώτη γραμμή σε ό,τι αφορά την πράσινη μετάβαση του κλάδου, χαράσσοντας μια διεθνή πορεία για το μέλλον της “καθαρής” ναυτιλίας, σε στενή συνεργασία με τους ευρωπαίους και διεθνείς εταίρους μας. Σε αυτό το πλαίσιο, προσμένουμε την περαιτέρω ενίσχυση και διεύρυνση της συνεργασίας μας με δύο κορυφαία ναυτιλιακά κράτη, με υπερήφανη ιστορία και παράδοση στον κλάδο της ναυτιλίας ‒την Ελλάδα και τη Νορβηγία‒ με στόχο την από κοινού αντιμετώπιση των τρεχουσών προκλήσεων στον κλάδο, την προώθηση της καινοτομίας και την ανάπτυξη και την ευημερία των οικονομιών μας».
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν οι απόψεις των συμμετεχόντων στα δύο πάνελ που περιλάμβανε το συνέδριο. Η εκδήλωση αποτέλεσε πρόσφορο έδαφος για ανταλλαγή απόψεων, μεταξύ εκπροσώπων από κράτη με μεγάλη ναυτιλιακή παράδοση αλλά και με διαφορετικές προσεγγίσεις, σε ό,τι αφορά την πράσινη μετάβαση του κλάδου.


Latest News

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία