![Διακοπές: Ποιοι είναι ανοιχτοχέρηδες, ποιοι κυνηγούν τις προσφορές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/kalokairi-touristes-koronaios-arthrou.jpg)
Με τα διεθνή ταξίδια να είναι και πάλι στην ατζέντα, ήρθε η ώρα να αποσπάσετε την προσοχή σας από τις εγχώριες διακοπές, σωστά; Όχι τόσο γρήγορα. Οι εγχώριες διακοπές δεν δείχνουν κανένα σημάδι επιβράδυνσης, σημειώνει έκθεση της GWI, η οποία εξετάζει τις τάσεις μετά την άρση των υγειονομικών περιορισμών στα ταξίδια.
Όπως σημειώνεται στη έκθεση, περίπου το 90% των καταναλωτών δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές στο εσωτερικό της χώρας τους επόμενους 12 μήνες.
Διαβάστε επίσης: Τα emails για εργαζόμενους «δεινόσαυρους» και οι millennials
Οι millennials, οι πιο ανοιχτοχέρηδες
Η γενιά Z (ηλικίας έως 25 ετών) και οι millennials (ηλικίας 26 έως 39 ετών περίπου) είναι οι πιο πιθανές από όλες τις γενιές να κλείσουν εγχώριες διακοπές.
Όσο για το τι αναζητούν οι εγχώριοι παραθεριστές για τις διακοπές τους, η φύση, η παραλία και η επίσκεψη σε οικογένεια/φίλους έρχονται στην κορυφή, υποδηλώνοντας ότι είναι η ηρεμία και ο ποιοτικός χρόνος που αποζητούν περισσότερο.
Σχεδόν το 60% των ατόμων, που προγραμματίζουν εγχώριες διακοπές, δηλώνουν ότι ο κυριότερος λόγος για να κάνουν διακοπές πιο κοντά στο σπίτι τους είναι να διασκεδάσουν ή να χαλαρώσουν – και μετά από δυόμισι χρόνια χάους, ποιος θα μπορούσε να τους κατηγορήσει;
Πάντως, το 42% των millennials δηλώνει πως οι διακοπές είναι πολύ ή πάρα πολύ σημαντικές για τη ζωή τους, γι’ αυτό και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν αρκετά χρήματα για τα ταξίδια
Ενδεικτικά, μόλις 1 στους 5 millennials, στην έρευνα της GWI, αναζητά τις φθηνότερες προσφορές διακοπών, ενώ περίπου 3 στους 10 τείνουν να στρέφονται στις υπηρεσίες πολυτελείας. Ως αποτέλεσμα, οι millennials είναι πλέον στο στόχαστρο των πρακτορείων για πολυτελή ταξίδια.
«Σπρώχνουν το πλοίο» οι millennials
Έναντι των υπόλοιπων κατηγοριών, σταθερά περισσότεροι millennials είναι διατεθειμένοι να δώσουν επιπλέον χρήματα, ώστε να έχουν μία καλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία.
Ανάμεσα σε 5.493 millennials από 10 αγορές, σχεδόν το ένα τρίτο (31%) δήλωσε ότι είναι πιθανό να ξοδέψει κάτι παραπάνω σε ψώνια στα duty-free, έναντι 24% από τις υπόλοιπες ηλικιακές κατηγορίες.
Επίσης, το 24% των millennials δήλωσε διατεθειμένο να ξοδέψει περισσότερα στις πτήσεις ή το ταξίδι (έναντι 19% των υπολοίπων) και το 16% σε ενοικίαση αυτοκινήτου (έναντι 13%).
Τέλος, το 25% των millennials είναι υπέρ τού να ξοδέψει περισσότερα σε υπηρεσίες χαλάρωσης (έναντι 22% των υπολοίπων) και το 32% θα έδινε κάτι παραπάνω για διαμονή (έναντι 28%).
Οι baby boomers στο κυνήγι προσφορών
Αντιθέτως, παρότι στατιστικά η γενιά των baby boomers (άτομα 56-64 ετών) έχει μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες, μία μεγάλη μερίδα αυτών τείνει να αναζητά όσο το δυνατόν καλύτερες προσφορές.
Ειδικότερα, μία μεγάλη μερίδα των baby boomers (57%) δηλώνει πως οι ανταγωνιστικές τιμές και το «value for money» είναι σημαντικά στοιχεία για την αναζήτηση διακοπών.
Παράλληλα, όμως, παραμένει μια ελκυστική ομάδα για τις τουριστικές επιχειρήσεις, καθώς είναι πιο πιθανό να αξιοποιήσουν προγράμματα πιστών πελατών ή ανταμοιβών.
Προτεραιότητες κάθε γενιάς
Σύμφωνα με την έρευνα της GWI, η κάθε ηλικιακή κατηγορία δίνει διαφορετική σημασία στις πτυχές του ταξιδιού.
Ενδεικτικά, οι μισοί baby boomers αποζητούν ευελιξία ακύρωσης ή τη δυνατότητα να αλλάξουν την κράτησή τους. Πολύ λιγότερη σημασία δίνουν σε αυτό τον παράγοντα οι υπόλοιπες κατηγορίες: το 40% των ατόμων της γενιάς Z (έως 25 ετών), το 38% των ατόμων της γενιάς X (38-56) και το 35% των millennials.
Μικρότερες διαφορές παρατηρούνται στις προδιαγραφές υγιεινής, με το 41% των baby boomers να δηλώνει ότι είναι υψηλή προτεραιότητα όταν ταξιδεύει, έναντι του 38% της γενιάς Z, του 36% των millennials και του 34% της γενιάς X.
Ταξίδια στο εξωτερικό
Ενώ οι εγχώριες διακοπές είναι εξαιρετικά δημοφιλείς, οι διεθνείς διακοπές εξακολουθούν να είναι «καυτές», επισημαίνεται στην έκθεση.
Στην πραγματικότητα, τα δύο τρίτα των καταναλωτών σκοπεύουν να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, με τα υπερπόντια ταξίδια να εξακολουθούν να είναι πολύ της μόδας.
Από όλες τις γενιές, οι millennials είναι οι πιο πιθανοί να κλείσουν διεθνείς διακοπές, με σχεδόν τα τρία τέταρτα να δηλώνουν ότι σχεδιάζουν ένα ταξίδι στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες.
Όπως και οι εγχώριοι ταξιδιώτες, αυτοί που σχεδιάζουν διεθνείς διακοπές αναζητούν λίγη ξεκούραση, αλλά αυτό που τους κάνει να ξεχωρίζουν είναι η επιθυμία τους να γνωρίσουν ένα νέο τόπο/κουλτούρα.
Αυτός ο παράγοντας αποτελεί πόλο έλξης ιδιαίτερα για τη γενιά Ζ και τους millennials, καθώς αναδεικνύεται ως ο κυριότερος λόγος για να ταξιδέψουν στο εξωτερικό.
Πηγή: In.gr
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Φάρμακα: Εκτροχιάζονται οι δαπάνες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/farmaka-600x390.jpg)
Εκτροχιάζονται οι δαπάνες για φάρμακα
Ξεπερνούν τον προϋπολογισμό από 44-74% οι ανάγκες για φάρμακα στα νοσοκομεία, στον ΕΟΠΥΥ και στα φαρμακεία – Σύμφωνο Συνεργασίας προτείνει η φαρμακοβιομηχανία
![KPMG: Η αβεβαιότητα σε Εξαγορές και Συγχωνεύσεις δεν επιβραδύνει το due diligence στο ESG](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/businessdaily-deals-symfwnies-ependyseis-sygxwneyseis-600x336-1.jpg)
Η αβεβαιότητα σε M&A δεν επιβραδύνει το due diligence στο ESG - Ανάλυση KPMG
Περισσότεροι από τους μισούς dealmakers αναμένουν ότι τα επόμενα δύο χρόνια το due diligence στο ESG θα εντάσσεται στις περισσότερες συναλλαγές
![Δημιουργική AI: Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις για να την υποδεχθούν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/George-Tsopelas_Chairman-–-McKinsey-Company-Greece-and-Cyprus-600x344.jpg)
Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις να υποδεχθούν την AI
Ελλείψεις αλλά και δυνατότητες για την Ελλάδα αποκαλύπτει έρευνα της QuantumBlack, AI by McKinsey για τη διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις
![Μόνα Λίζα: Το σπίτι της γυναίκας που ενέπνευσε τον πίνακα πωλείται στην Ιταλία – Δείτε το εσωτερικό του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/20240626114228-100-600x400.jpg)
Το ιλιγγειώδες ποσό για το οποίο πωλείται το σπίτι της «πραγματικής» Μόνα Λίζα στην Ιταλία
Το κτίσμα του 16ου αιώνα ανήκε στην οικογένεια του Francesco del Giocondo, συζύγου της Μόνα Λίζα
![Γερμανία: Η γλυκόπικρη γεύση που αφήνει το Euro 2024 στους διογανωτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/euro2024-1-600x341.jpg)
Τι γεύση αφήνει το Euro 2024 στους γερμανούς διοργανωτές
Ο απολογισμός του Euro 2024 αρχίζει - Το ποτήρι φαίνεται «μισοάδειο» ή «μισογεμάτο», είναι θέμα οπτικής γωνίας.
![Τελικός Euro 2024: Γιατί η Ισπανία υπερέχει της Αγγλίας κι εκτός γηπέδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Euro-2024-600x400.jpg)
Οι φιναλίστ του Euro 2024 σε αριθμούς – Ποια υπερτερεί; Ισπανία ή Αγγλία;
Ο τελικός Euro 2024 και τι δείχνουν οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες του πληθυσμού για τις χώρες της Ισπανίας και της Αγγλίας
![Betshop.gr: Αναστέλλει τη λειτουργία της η πλατφόρμα διαδικτυακού στοιχήματος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_betshop-600x352.png)
Αναστέλλει τη λειτουργία της η Betshop.gr - Κατάσχεσε η εφορία τον τραπεζικό λογαριασμό εξυπηρέτησης πελατών της
Η εταιρεία B2B GAMING SERVICES που διαχειρίζεται τη Betshop.gr κάνει γνωστή την κατάσχεση του τραπεζικού λογαριασμού των πελατών της από τις φορολογικές αρχές
![Εργαζόμενοι: Περισσότεροι από 7 στους 10 νιώθουν ότι δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ergasia-ergazomenos-600x300.jpg)
Περισσότεροι από 7 στους 10 εργαζόμενους νιώθουν ότι δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά τους
Ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι - Τι δείχνει έρευνα της Reborrn
![Τζιμ Κάρεϊ: Πωλείται σε δημοπρασία η συλλογή έργων τέχνης του ηθοποιού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/carey-600x329.jpg)
Η συλλογή έργων τέχνης του Τζιμ Κάρεϊ πωλείται σε δημοπρασία
Ο Τζιμ Κάρεϊ θα παρουσιάσει μια επιλογή από την εκλεκτική συλλογή τέχνης που αντικατοπτρίζει το ζωντανό και δημιουργικό πνεύμα του
![Ρεχάγκελ: «Ήξερα ότι έχουμε καταπληκτική ομάδα»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/h0541458-1-600x398.jpg)
Ρεχάγκελ: «Ήξερα ότι έχουμε καταπληκτική ομάδα»
Ρεχάγκελ και Βρύζας μιλούν στην DW με αφορμή τα 20 χρόνια από τον θρίαμβο της Πορτογαλίας και τον αγώνα που δίνουν σήμερα τα αστέρια του 2004 με ομάδα επιλέκτων από όλη την Ευρώπη