To σχέδιό της για την ανάπτυξη ενός ορυχείου λιθίου στην κεντρική Γαλλία, ανακοίνωσε η γαλλική εταιρεία Imerys που αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στα εξειδικευμένα ορυκτά προϊόντα, με παρουσία και στον ελλαδικό χώρο. Απώτερος στόχος του πολυεθνικού κολοσσού είναι με το ορυχείο αυτό να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αναζήτηση της Ευρώπης για πρώτες ύλες πολύ βασικές για τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων.
Διαβάστε επίσης – Τι φέρνει η επένδυση της Sunlight στην Ξάνθη
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Zoe της Renault είναι το κλειδί για τον στρατηγικό στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των εκπομπών αερίων του άνθρακα και το μπλοκ προσπαθεί να μειώσει την εξάρτηση από τις προμήθειες μπαταριών που προέρχονται από την Ασία.
Διαβάστε επίσης – Στα ύψη η τιμή του λιθίου – Γιατί μας αφορά όλους
Η Imerys θέλει να αναπτύξει την παραγωγή λιθίου στο υπάρχον ορυχείο της στο Beauvoir, βόρεια του Clermont-Ferrand, αφού έρευνες έδειξαν ότι υπάρχει δυνατότητα παραγωγής 34.000 τόνων υδροξειδίου του λιθίου ετησίως για τουλάχιστον 25 χρόνια, αρχής γενομένης το έτος 2028.
Το μεγαλύτερο έργο εξόρυξης λιθίου στην Ευρώπη
Αυτό θα ήταν ένα από τα μεγαλύτερα πρότζεκτ εξόρυξης λιθίου στο ευρωπαϊκό έδαφος, ανέφερε η εταιρεία με ανακοίνωσή της τη Δευτέρα, και θα ήταν αρκετό για την προμήθεια περίπου 700.000 μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ετησίως – ένα σημαντικό τμήμα του στόχου της γαλλικής κυβέρνησης για παραγωγή 2 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως που θα παράγονται στη χώρα έως το 2030.
Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες για την κατασκευή του ορυχείου υπολογίστηκαν σε περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ, ενώ το κόστος παραγωγής υπολογίζεται σε 7-9 ευρώ ανά κιλό, σύμφωνα με την εταιρεία.
Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι «το λίθιο και οι σπάνιες γαίες θα είναι σε λίγο καιρό πιο σημαντικά από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο» και οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται να εξασφαλίσουν πρώτες ύλες για να καλύψουν τις αναμενόμενες ανάγκες σε μπαταρίε για τα ηλεκτρικά οχήματά τους.
Latest News
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας