
Οι Γερμανοί αλλάζουν τις καταναλωτικές συνήθειές τους λόγω της ενεργειακής κρίσης, η οποία προκαλεί με τη σειρά της έκρηξη ακρίβειας. Έρευνα αναδεικνύει την πίεση που δέχονται κυρίως τα χαμηλά εισοδήματα, αλλά και την αγάπη των Γερμανών για τις διακοπές τους.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Kantar για λογαριασμό της Ένωσης Γερμανικών Ταμιευτηρίων (DSGV) και δημοσιεύεται κατ’ αποκλειστικότητα στο περιοδικό Der Spiegel, το 38% των ερωτηθέντων περιγράφει την οικονομική του κατάσταση ως «πολύ καλή» και «καλή», ποσοστό κατά 9 μονάδες χαμηλότερο από το αντίστοιχο περσινό. Τόσο χαμηλό ποσοστό είχε καταγραφεί μόνο κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης του 2008. Επιπλέον, το 37% προβλέπει ότι η οικονομική του κατάσταση θα επιδεινωθεί εντός των προσεχών δυο ετών.
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Πληθωρισμός-ρεκόρ 10% τον Σεπτέμβριο – Οι Γερμανοί «κόβουν» την αποταμίευση
Τι περιορίζουν
Από την έρευνα φαίνεται ότι πολλοί Γερμανοί «σφίγγουν ήδη το ζωνάρι». Το 64% δηλώνει ότι έχει περιορίσει την κατανάλωση τους τελευταίους 12 μήνες.
Συγκεκριμένα, το 61% δηλώνει ότι επιλέγει πλέον φθηνότερα προϊόντα στο σούπερ μάρκετ, ενώ το 54% αναφέρει ότι έχει περιορίσει γενικότερα τις αγορές. Στην ενέργεια προσπαθεί να κάνει οικονομία το 49%, το 44% χρησιμοποιεί λιγότερο το αυτοκίνητο και το 42% προτιμά να μαγειρεύει περισσότερο στο σπίτι, αντί να τρώει σε εστιατόριο.
Οι διακοπές πάντως φαίνεται ότι διατηρούν την ιδιαίτερη αξία τους για τους Γερμανούς, αφού περιορισμό τους δηλώνει μόνο το 38%. «Μια εξήγηση για τη σχεδόν ανεπηρέαστη διάθεση των Γερμανών μπορεί να είναι η παρατεταμένη απομόνωση και οι περιορισμοί κατά τη διάρκεια της πανδημίας», σημειώνει η DSGV.
Βαρύτερες οι επιπτώσεις για τους φτωχότερους
Η έρευνα αναδεικνύει επίσης πόσο βαρύτερες είναι οι συνέπειες της κρίσης για τους οικονομικά πιο αδύναμους. Όσο χαμηλότερο είναι το εισόδημα, τόσο αυξάνεται το ποσοστό που δηλώνει ότι έχει περιορίσει τις αγορές του. Ενδεικτικά, 83% των νοικοκυριών με εισόδημα κάτω των 1.000 ευρώ μηνιαίως δηλώνουν ότι έχουν αλλάξει εδώ και καιρό τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Αντιθέτως, μεταξύ των ερωτηθέντων με εισόδημα άνω των 2500 ευρώ μηνιαίως, μόνο το 11% δίνει την αντίστοιχη απάντηση.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Ντε Γκίντος (ΕΚΤ): Η αβεβαιότητα είναι υψηλότερη τώρα από την περίοδο του κορονοϊού
«Η πραγματικότητα είναι ότι η κατανάλωση δεν ανακάμπτει», είπε ο Ντε Γκίντος, παρά κάποια θετικά στοιχεία

Η στιγμή του Big Bang για τις ευρωπαϊκές επενδύσεις - Τι βλέπει ο CEO του Deutsche Börse
Ο επικεφαλής του Deutsche Börse λέει ότι η ΕΕ πρέπει να εκμεταλλευτεί τη στροφή των επενδυτών σε αγορές εκτός ΗΠΑ

Deliveroo: Επιτέλους ανακοινώνει κέρδη - Τέλος στο «Flopperoo» (;)
Η εταιρεία ανακοίνωσε τα πρώτα κέρδη από την έναρξη λειτουργίας της, μετά τα δύσκολα χρόνια, που της έδωσαν το παρατσούκλι «Flopperoo»

Όταν οι μετοχές πέφτουν ο Μπάφετ διαβάζει... ποίηση - Οι στίχοι που προτιμά
Αν συμβεί μια μεγάλη βουτιά «προσέξτε αυτούς του στίχους» συνηθίζει να λέει ο Γουόρεν Μπάφετ

To δασμολογικό μπαράζ Τραμπ δοκιμάζει τα όρια των κεντρικών τραπεζών
Η επόμενη εβδομάδα κρίνεται κρίσιμη αναφορά με τη νομισματική πολιτική - Οι καθοριστικές αποφάσεις

Στο τιμόνι της LVMH για άλλα δέκα χρόνια ο Μπερνάν Αρνό;
Η LVMH θα επιδιώξει να αυξήσει το όριο ηλικίας για τον διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρό της Μπερνάρ Αρνό στην ετήσια γενική συνέλευση

Ψηφίζει στην Ελλάδα για νέο πρόεδρο η ΔΟΕ - Τα μεγάλα ερωτηματικά για το οικονομικό της μοντέλο
Δεν είναι λίγες οι κριτικές που δέχεται η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή για το μοντέλο λειτουργίας της και καλούν για μείωση εξόδων

Η μυστική επένδυση του Πόλσον - Το ιστορικό κτήριο των 10 ορόφων στη Ν. Υόρκη
Το χρέος των 40 εκατομμυρίων δολαρίων που αγόρασε ο Πόλσον χωρίς να γίνει αμέσως γνωστό

Μπορεί η Ευρώπη να τα βγάλει πέρα με μια Γερμανία που ξοδεύει χωρίς όριο;
Για να αποτρέψει τη Ρωσία, οι ειδικοί σε θέματα άμυνας πιστεύουν ότι η Ευρώπη θα πρέπει να δαπανά 3,5% του ΑΕΠ ετησίως για τις ένοπλες δυνάμεις της

Πλούσιους νέους Αμερικανούς αναζητά η Μποτσουάνα για τα διαμάντια της
Για να πουλήσει διαμάντια, η Μποτσουάνα αξιοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα οπως το Instagram και το TikTok