![Γερμανία: Νέες συνήθειες κάτω από το βάρος της ενεργειακής κρίσης και της ακρίβειας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/berlin-g6a0cb523b_1920-768x511-1.jpg)
Οι Γερμανοί αλλάζουν τις καταναλωτικές συνήθειές τους λόγω της ενεργειακής κρίσης, η οποία προκαλεί με τη σειρά της έκρηξη ακρίβειας. Έρευνα αναδεικνύει την πίεση που δέχονται κυρίως τα χαμηλά εισοδήματα, αλλά και την αγάπη των Γερμανών για τις διακοπές τους.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Kantar για λογαριασμό της Ένωσης Γερμανικών Ταμιευτηρίων (DSGV) και δημοσιεύεται κατ’ αποκλειστικότητα στο περιοδικό Der Spiegel, το 38% των ερωτηθέντων περιγράφει την οικονομική του κατάσταση ως «πολύ καλή» και «καλή», ποσοστό κατά 9 μονάδες χαμηλότερο από το αντίστοιχο περσινό. Τόσο χαμηλό ποσοστό είχε καταγραφεί μόνο κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης του 2008. Επιπλέον, το 37% προβλέπει ότι η οικονομική του κατάσταση θα επιδεινωθεί εντός των προσεχών δυο ετών.
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Πληθωρισμός-ρεκόρ 10% τον Σεπτέμβριο – Οι Γερμανοί «κόβουν» την αποταμίευση
Τι περιορίζουν
Από την έρευνα φαίνεται ότι πολλοί Γερμανοί «σφίγγουν ήδη το ζωνάρι». Το 64% δηλώνει ότι έχει περιορίσει την κατανάλωση τους τελευταίους 12 μήνες.
Συγκεκριμένα, το 61% δηλώνει ότι επιλέγει πλέον φθηνότερα προϊόντα στο σούπερ μάρκετ, ενώ το 54% αναφέρει ότι έχει περιορίσει γενικότερα τις αγορές. Στην ενέργεια προσπαθεί να κάνει οικονομία το 49%, το 44% χρησιμοποιεί λιγότερο το αυτοκίνητο και το 42% προτιμά να μαγειρεύει περισσότερο στο σπίτι, αντί να τρώει σε εστιατόριο.
Οι διακοπές πάντως φαίνεται ότι διατηρούν την ιδιαίτερη αξία τους για τους Γερμανούς, αφού περιορισμό τους δηλώνει μόνο το 38%. «Μια εξήγηση για τη σχεδόν ανεπηρέαστη διάθεση των Γερμανών μπορεί να είναι η παρατεταμένη απομόνωση και οι περιορισμοί κατά τη διάρκεια της πανδημίας», σημειώνει η DSGV.
Βαρύτερες οι επιπτώσεις για τους φτωχότερους
Η έρευνα αναδεικνύει επίσης πόσο βαρύτερες είναι οι συνέπειες της κρίσης για τους οικονομικά πιο αδύναμους. Όσο χαμηλότερο είναι το εισόδημα, τόσο αυξάνεται το ποσοστό που δηλώνει ότι έχει περιορίσει τις αγορές του. Ενδεικτικά, 83% των νοικοκυριών με εισόδημα κάτω των 1.000 ευρώ μηνιαίως δηλώνουν ότι έχουν αλλάξει εδώ και καιρό τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Αντιθέτως, μεταξύ των ερωτηθέντων με εισόδημα άνω των 2500 ευρώ μηνιαίως, μόνο το 11% δίνει την αντίστοιχη απάντηση.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Commerzbank: Μειώνει κατά 3.900 τις θέσεις εργασίας – Η ανανεωμένη στρατηγική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/orlopp-600x389.jpg)
Commerzbank: Μειώνει κατά 3.900 τις θέσεις εργασίας – Η ανανεωμένη στρατηγική
Το σχέδιο της Commerzbank για να αποθαρρύνει την UnitCredit
![Goldman Sachs: Τι σημαίνει για την οικονομία της Ευρώπης η ειρήνη στην Ουκρανία – Τα 2 σενάρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/eu-ukraine-600x400.jpg)
Πόσο θα επηρεάσει την Ευρώπη η ειρήνη στην Ουκρανία - Τα 2 σενάρια της Goldman
Τι αναφέρει η Goldman Sachs για τις επιδράσεις της κατάπαυσης του πυρός στην Ουκρανία - Πόσο θα επηρεάσει την Ευρώπη
![Honda: Υψηλότερα κέρδη μετά το ναυάγιο της συγχώνευσης με τη Nissan](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/honda-600x400.jpg)
Αύξηση κερδών για Honda μετά το ναυάγιο της συγχώνευσης με τη Nissan
Honda και Nissan οριστικοποιούν την απόφαση να εγκαταλείψουν τις διαπραγματεύσεις για συγχώνευση
![Sony: Αυξημένα κέρδη τριμήνου λόγω αύξησης των εσόδων από το gaming](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_sony_MJ-600x352.png)
Αυξημένα κέρδη για τη Sony λόγω αύξησης των εσόδων από το gaming
Το τρίμηνο του Δεκεμβρίου είναι μια βασική περίοδος για τη Sony, καλύπτοντας την εορταστική περίοδο αγορών που είναι συχνά μια κερδοφόρα περίοδος για τις εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης
![ΗΠΑ: Οι ασφαλιστικές αντιμετωπίζουν ζημιές δισεκατομμυρίων από τις πυρκαγιές του Λος Άντζελες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/california-1-600x400.jpg)
ΗΠΑ: Οι ασφαλιστικές αντιμετωπίζουν ζημιές δισεκατομμυρίων από τις πυρκαγιές του Λος Άντζελες
Οι ασφαλιστικές εταιρείες είχαν αποσυρθεί από την αγορά της Καλιφόρνια πριν από την καταστροφή τον Ιανουάριο
![Κίνα: Όφελος 350 δισ. ευρώ για τις επιχειρήσεις από τη στήριξη της καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/beijing-china-600x400.jpg)
Όφελος 350 δισ. ευρώ για τις κινεζικές επιχειρήσεις από τη στήριξη της καινοτομίας
Οι φορολογικές πολιτικές του Πεκίνου για την υποστήριξη της επιστημονικής και τεχνολογικής καινοτομίας είχαν όφελος 350 δισεκατομμυρίων ευρώ για τις επιχειρήσεις το 2024
![ΗΠΑ: Από την Ουκρανία, μέχρι τη Γροιλανδία – Οι ωμοί εκβιασμοί Τραμπ και η «δίψα» για σπάνιες γαίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Από την Ουκρανία, μέχρι τη Γροιλανδία – Οι ωμοί εκβιασμοί Τραμπ και η «δίψα» των ΗΠΑ για σπάνιες γαίες
Κομβικές στην τεχνολογική ανάπτυξη, οι ανά τον κόσμο σπάνιες γαίες μπαίνουν στο «κάδρο» του αναθεωρητισμού του Ντόναλντ Τραμπ, με φόντο τον γεωπολιτικό ανταγωνισμό των ΗΠΑ με την Κίνα
![UniCredit: Σφοδρός ανταγωνισμός με Commerzbank για τις γερμανικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/ot_unicredit_commerzbank2-600x352.png)
Στα χαρακώματα UniCredit και Commerzbank για τις γερμανικές ΜμΕ
Η UniCredit έχει εξαπολύσει μιντιακή επίθεση μέσω της θυγατρικής της στη Γερμανία θέλοντας να δείξει στους συντηρητικούς Γερμανούς επιχειρηματίες ότι τους λαμβάνει σοβαρά υπόψη
![Amazon: Ανοίγει κατάστημα ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης στο Μιλάνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Amazon-parafarmacia-600x331.png)
Με... ιταλικό αέρα το νέο φυσικό κατάστημα της Amazon
Η Amazon ανοίγει ένα «παραφαρμακείο» στο Μιλάνο, που θα διαθέτει μια σειρά από είδη ομορφιάς και προσωπικής φρροντίδας
![Πολυτέλεια: Η νέα τάση των πλούσιων Κινέζων που τρομοκρατεί τους οίκους πολυτελείας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/china-luxury-scaled-1-600x480.jpg)
Η νέα τάση στην Κίνα που προκαλεί τρόμο στους οίκους πολυτελείας
Πριν όχι πολλά χρόνια, οι Κινέζοι καταναλωτές ήταν τα αστέρια για όσους πούλαγαν πολυτέλεια, αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει για την πλούσια ελίτ της τεράστιας χώρας.