
Οι Γερμανοί αλλάζουν τις καταναλωτικές συνήθειές τους λόγω της ενεργειακής κρίσης, η οποία προκαλεί με τη σειρά της έκρηξη ακρίβειας. Έρευνα αναδεικνύει την πίεση που δέχονται κυρίως τα χαμηλά εισοδήματα, αλλά και την αγάπη των Γερμανών για τις διακοπές τους.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Kantar για λογαριασμό της Ένωσης Γερμανικών Ταμιευτηρίων (DSGV) και δημοσιεύεται κατ’ αποκλειστικότητα στο περιοδικό Der Spiegel, το 38% των ερωτηθέντων περιγράφει την οικονομική του κατάσταση ως «πολύ καλή» και «καλή», ποσοστό κατά 9 μονάδες χαμηλότερο από το αντίστοιχο περσινό. Τόσο χαμηλό ποσοστό είχε καταγραφεί μόνο κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης του 2008. Επιπλέον, το 37% προβλέπει ότι η οικονομική του κατάσταση θα επιδεινωθεί εντός των προσεχών δυο ετών.
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Πληθωρισμός-ρεκόρ 10% τον Σεπτέμβριο – Οι Γερμανοί «κόβουν» την αποταμίευση
Τι περιορίζουν
Από την έρευνα φαίνεται ότι πολλοί Γερμανοί «σφίγγουν ήδη το ζωνάρι». Το 64% δηλώνει ότι έχει περιορίσει την κατανάλωση τους τελευταίους 12 μήνες.
Συγκεκριμένα, το 61% δηλώνει ότι επιλέγει πλέον φθηνότερα προϊόντα στο σούπερ μάρκετ, ενώ το 54% αναφέρει ότι έχει περιορίσει γενικότερα τις αγορές. Στην ενέργεια προσπαθεί να κάνει οικονομία το 49%, το 44% χρησιμοποιεί λιγότερο το αυτοκίνητο και το 42% προτιμά να μαγειρεύει περισσότερο στο σπίτι, αντί να τρώει σε εστιατόριο.
Οι διακοπές πάντως φαίνεται ότι διατηρούν την ιδιαίτερη αξία τους για τους Γερμανούς, αφού περιορισμό τους δηλώνει μόνο το 38%. «Μια εξήγηση για τη σχεδόν ανεπηρέαστη διάθεση των Γερμανών μπορεί να είναι η παρατεταμένη απομόνωση και οι περιορισμοί κατά τη διάρκεια της πανδημίας», σημειώνει η DSGV.
Βαρύτερες οι επιπτώσεις για τους φτωχότερους
Η έρευνα αναδεικνύει επίσης πόσο βαρύτερες είναι οι συνέπειες της κρίσης για τους οικονομικά πιο αδύναμους. Όσο χαμηλότερο είναι το εισόδημα, τόσο αυξάνεται το ποσοστό που δηλώνει ότι έχει περιορίσει τις αγορές του. Ενδεικτικά, 83% των νοικοκυριών με εισόδημα κάτω των 1.000 ευρώ μηνιαίως δηλώνουν ότι έχουν αλλάξει εδώ και καιρό τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Αντιθέτως, μεταξύ των ερωτηθέντων με εισόδημα άνω των 2500 ευρώ μηνιαίως, μόνο το 11% δίνει την αντίστοιχη απάντηση.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Γιατί θα ακριβύνουν τα μπέργκερ στις ΗΠΑ
Τα χάμπουργκερ θα γίνουν ακριβότερα εξαιτίας του Τραμπ

Πότε αντιμετωπίζουν αυξημένη λογοδοσία οι CEOs - Τι έδειξε μελέτη
Νέα μελέτη διαπιστώνει ότι οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι είναι πιο πιθανό να απολυθούν για υπολειτουργία της εταιρείας εάν κάποια μέλη του ΔΣ έχουν μια συγκεκριμένη ιδιότητα

Πόσο θα κοστίσουν οι αμυντικές δαπάνες στην Ευρώπη ;
Οι αμυντικές δαπάνες στο 3,5% του ΑΕΠ θα κοστίσουν στην ΕΕ σχεδόν 390 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου

Economist: Τα ενοίκια εκτοξεύονται, ο αριθμός των κατοικιών μειώνεται
Οι ενοικιαστές στις εύπορες χώρες είναι οργισμένοι με τα υψηλά ενοίκια - Τι αναφέρει ανάλυση του Economist

Φρανσουά Βιλερουά: Αυτογκόλ ο αμερικανικός εμπορικός πόλεμος
Ο μεγάλος χαμένος της πολιτικής Τραμπ θα είναι οι ΗΠΑ, εξηγεί ο διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Γαλλίας Φρανσουά Βιλερουά ντε Γκαλό

Η Audi θα περικόψει έως 7.500 θέσεις εργασίας μέχρι το 2029
Συμφωνία διοίκησης - εργαζομένων στην Audi για σταδιακή περικοπή θέσεων εργασίας αλλά και προστασία θέσεων εργασίας έως το τέλος του 2033

Το κοβάλτιο της κινεζικής Lygend παρακάμπτει τους δασμούς Trump μέσω... Ινδονησίας
Το καθεστώς των δασμών που επιβάλουν οι ΗΠΑ ωθεί όλο και περισσότερους αγοραστές να στραφούν για κοβάλτιο στην Ινδονησία

Ο Τραμπ ακυρώνει διάταγμα με την κατώτατη αμοιβή ανά ώρα
Οι ομοσπονδιακοί εργολάβοι, συμπεριλαμβανομένων πολλών από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας, απασχολούν περίπου το 20% του εργατικού δυναμικού των ΗΠΑ.

Οριακή ανάκαμψη των λιανικών πωλήσεων στις ΗΠΑ τον Φεβρουάριο
Η εικόνα των λιανικών πωλήσεων αυξάνει την αβεβαιότητα για την οικονομία

Η PepsiCo αγοράζει μάρκα σόδας για 1,95 δισ. δολάρια
Με την αγορά της μάρκας Poppi η PepsiCo επενδύει στην κατηγορία των πιο «υγιεινών αναψυκτικών»