Στις αρχές Νοεμβρίου θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής. Αυτό προανήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο Olympia Forum III, αναφερόμενος στο πρόγραμμα έργων της Αττικής που αναμένεται να δώσει σημαντική ανάσα στο κυκλοφοριακό και στο χρονοδιάγραμμα για τις κεντρικότερες παρεμβάσεις που εξελίσσονται στη χώρα. Τόνισε, ακόμη, ότι τα έργα οδικής ασφάλειας που ξεκινούν σε όλη τη χώρα ανέρχονται περίπου σε 700 εκατομμύρια ευρώ.
Προαστιακός
Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής αφορά την επέκταση προς την Ελευσίνα, τον Ασπρόπυργο, τα Μέγαρα και τις γύρω περιοχές με 7 νέους σταθμούς και προϋπολογισμό 130 εκατομμυρίων ευρώ, είπε ο υφυπουργός. Υπενθύμισε ότι «ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί για τις επεκτάσεις του Προαστιακού σε Ραφήνα και Λαύριο και αναμένουμε να έχουν προσωρινό ανάδοχο το α’ τρίμηνο του 2023».
Προς τα Δυτικά της Αθήνας θα είναι και το επόμενο έργο Μετρό που θα προκηρυχθεί, καθώς, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών «έως τέλος του έτους θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον».
Ταυτόχρονα, όπως ανέφερε ο κ. Καραγιάννης αυτήν τη στιγμή «έχουν στηθεί και δουλεύουν τα εργοτάξια για τη Γραμμή 4 του Μετρό, ενώ μελετάμε τις επεκτάσεις του μέσου δυτικά προς το Μενίδι και στα νότια προς τη Γλυφάδα και το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος».
Τα οδικά έργα της Αττικής
Στη συνέχεια, ο υφυπουργός Υποδομών ανέδειξε τον σχεδιασμό για τα οδικά έργα που προγραμματίζονται στην Αττική, σημειώνοντας ότι «μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες δεν έγιναν πράγματα σε ό, τι αφορά τα μεγάλα οδικά έργα που χρειάζεται το Λεκανοπέδιο».
Αναλύοντας τον σχεδιασμό, ο κ. Καραγιάννης είπε ότι «το επόμενο διάστημα θα υπογραφεί η σύμβαση για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και θα στηθούν εργοτάξια».
Παράλληλα, «προχωρά ο σχεδιασμός για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, για τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού που θα τη συνδέει με Βουλιαγμένη και τη μετατροπή της Λ. Βουλιαγμένης σε ελευθέρας ροής καθώς και την επέκταση προς Ραφήνα και Λαύριο» όπως ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.
«Όλα αυτά τα έργα τα έχει ανάγκη το Λεκανοπέδιο και γίνονται πράξη. Αν όλα αυτά τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί έως το 2030 τότε να είστε σίγουροι ότι αυτή η κατάσταση με το κυκλοφοριακό που βιώνουμε όλοι όσοι μετακινούμαστε στην Αττική θα γίνει πολύ χειρότερη» υπογράμμισε.
Το Thessaloniki FlyOver
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα έργα της Θεσσαλονίκης. Όπως είπε, μεταξύ άλλων, «το προσεχές διάστημα, έως τις αρχές του 2023 ξεκινάει ένα εμβληματικό έργο, το Thessaloniki Flyover το πρώτο οδικό ΣΔΙΤ στη χώρα, που θα αναβαθμίσει σημαντικά τις συνθήκες κυκλοφορίας στη πόλη καθώς θα διπλασιάσει τον όγκο αυτοκινήτων που θα μπορούν να μετακινούνται στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό» σημείωσε.
Σε ό, τι αφορά το μετρό, ο κ. Καραγιάννης διαβεβαίωσε ότι «πλέον έχουμε έναν καθαρό ορίζοντα, στα τέλη του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί το Μετρό της Θεσσαλονίκης».
Το σχέδιο συμπληρώνουν η οδική σύνδεση του λιμανιού που ήδη κατασκευάζεται και η σιδηροδρομική σύνδεση, ο διαγωνισμός για την οποία εξελίσσεται και το έργο αυτό, όπως και ο Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης θα έχουν προσωρινό ανάδοχο στο α’ τρίμηνο του 2023.
Μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι
Σε ό,τι αφορά τα έργα παυτοκινητοδρόμων, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «το Πάτρα – Πύργος επέστρεψε στη Παραχώρηση μετά τα μνημειώδη που είχαν γίνει επί της προηγούμενης κυβέρνησης και πλέον, στα τέλη του 2024 θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Κάτω Αχαγιά – Πύργος, ενώ το τμήμα Πάτρα – Κάτω Αχαγιά θα παραδοθεί ένα εξάμηνο μετά, άρα και όλος ο αυτοκινητόδρομος».
Σύμφωνα με τον ίδιο, «τα έργα ‘’τρέχουν’’ και στον Ε65, καθώς ξεκινήσαμε το Βόρειο Τμήμα, παραδώσαμε το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα σε κυκλοφορία και στο α’ τετράμηνο του 2023 θα παραδώσουμε και το τμήμα έως την παράκαμψη της Καλαμπάκας στο Βόρειο Τμήμα, ενώ στο Νότιο τμήμα έχουν παραδοθεί ήδη 14 χιλιόμετρα και μέχρι τέλος 2023 ευελπιστούμε ότι θα ολοκληρωθεί».
Σχετικά με τον ΒΟΑΚ, ο κ. Καραγιάννης υπενθύμισε ότι «ήδη για το ανατολικό τμήμα ξεκινούν τα έργα κατασκευής το επόμενο διάστημα και για το κομμάτι του ΣΔΙΤ έχουμε προσωρινό ανάδοχο, ενώ για το μεγάλο έργο της Παραχώρησης, Χανιά – Ηράκλειο, μέσα στον Νοέμβριο θα μπούμε στη β’ φάση διαγωνισμού».
Σιδηροδρομικά έργα
Ο υφυπουργός Υποδομών εξήρε τον ρόλο του σιδηροδρόμου τόσο στις εμπορευματικές όσο και στις επιβατικές μεταφορές επισημαίνοντας ότι «δυστυχώς, είχαμε μείνει πίσω για πάρα πολλούς λόγους. Πλέον, κάναμε μία ολιστική προσέγγιση και στη χώρα μας εξελίσσεται ένα πρόγραμμα έργων 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ».
Όπως έκανε γνωστό το σύνολο των σιδηροδρομικών έργων που αλλάζουν το χάρτη των μετακινήσεων στη χώρα, όπως το Θεσσαλονίκη – Τοξότες και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, θα έχουν αναδόχους στις αρχές του επόμενου έτους.
«Οι παρεμβάσεις μας σε όλη τη χώρα είναι σημαντικές καθώς κλείνουν ζητήματα που θα έπρεπε να είχαν αντιμετωπιστεί εδώ και 10ετίες» σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών.
Latest News
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ