Με διαγωνισμούς συνολικού ύψους 3 δισ. ευρώ σε εξέλιξη, οι Συμπράξεις Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα δίνουν δυναμικό «παρών» στη νέα φουρνιά έργων υποδομών, μαγνητίζοντας το ενδιαφέρον τόσο ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων όσο και διεθνών παικτών.
Εντός του Οκτωβρίου αρκετά έργα ΣΔΙΤ αναμένεται να αλλάξουν πίστα. Πρώτο το FlyOver της Θεσσαλονίκης που έχει μπει σε τροχιά υπογραφής. Μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2023, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που κυριαρχεί στην «πίτα» των ΣΔΙΤ πρόκειται να συμβασιοποιήσει έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ.
Η βεντάλια των έργων έχει ανοίξει, περιλαμβάνοντας έργα υποδομών βιώσιμης ανάπτυξης, όπως φράγματα, καθώς και λειτουργίας και συντήρησης. Ηδη το προσχέδιο της πρότασης υπαγωγής του πολυαναμενόμενου έργου της αναβάθμισης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου της Βόρειας Ελλάδας, εκτιμώμενου κόστους περί τα 300 εκατ. ευρώ, έχει σταλεί στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ για τις δικές της παρατηρήσεις.
Διαβάστε επίσης: «Πράσινο φως» για δύο έργα ΣΔΙΤ ύψους 254 εκατ. ευρώ
Συνδυαστική χρηματοδότηση
Οι υψηλές προδιαγραφές, η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και η επένδυση ιδιωτικών κεφαλαίων έχουν αναδείξει τις ΣΔΙΤ σε πολύτιμο εργαλείο. Η αγορά βρίσκεται μπροστά σε μια πρωτοφανή πληθώρα έργων, με τη δύσκολη χρηματοοικονομική συγκυρία να δημιουργεί προσκόμματα. Προς τούτο, δίδεται εύλογος χρόνος στις εταιρείες για να μπορέσουν να ακολουθήσουν τους γρήγορους ρυθμούς του προγράμματος υποδομών.
«Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών , τα λεγόμενα ΣΔΙΤ συνδυαστικής χρηματοδότησης, καθιστώντας τα περισσότερο ελκυστικά για τον ιδιωτικό τομέα» επισημαίνει στο «Βήμα» ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, τονίζοντας πως η επιλογή να αξιοποιηθεί στο έπακρο ένα εργαλείο χρηματοδότησης που έμενε για χρόνια παραγκωνισμένο, εξαιτίας ιδεοληψιών του παρελθόντος, δικαιώνεται με εμφατικό τρόπο.
«Μέσα σε τρία χρόνια, έχουμε δρομολογήσει 19 έργα ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 4 δισ. ευρώ, και μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2023 θα έχουμε συμβασιοποιήσει έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ» αναφέρει, υπογραμμίζοντας πως «πρόκειται για έργα με ακριβές χρονοδιάγραμμα, τα οποία θα είναι σωστά συντηρημένα και πλήρως λειτουργικά για 30 χρόνια, μέσω μόχλευσης κονδυλίων του ιδιωτικού τομέα».
Τα χρονοδιαγράμματα
Με τη σύμφωνη γνώμη του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το FlyOver της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατ., θα ακολουθήσουν εντός του μήνα η ενημέρωση της Βουλής και η υπογραφή με την κοινοπραξία Αβαξ – Μυτιληναίος. Για το δεύτερο εμβληματικό έργο, τη ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ «Χερσόνησος – Νεάπολη», προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ακτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat έχει προθεσμία για την υποβολή των απαιτούμενων εγγράφων μέχρι αρχές Δεκεμβρίου ώστε να ανακηρυχθεί ως οριστικός ανάδοχος. Τρία εγκεκριμένα έργα από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 314,45 εκατ. ευρώ, βαίνουν προς δημοπράτηση. Εντός Οκτωβρίου αναμένεται η έναρξη του διαγωνισμού για το έργο ύδρευσης της Κέρκυρας. Ακόμη, αναμένεται το επόμενο διάστημα να δημοπρατηθεί το έργο της κατασκευής Δικαστικών Μεγάρων Κεντρικής Ελλάδας. Θα ακολουθήσει η δημοπράτηση για την κατασκευή των Δικαστικών Μεγάρων Κρήτης, μόλις επιλυθεί το ιδιοκτησιακό για τον χώρο που θα ανεγερθεί το Δικαστικό Μέγαρο Χανίων.
Οι σχολικές μονάδες
Ως το τέλος του μήνα θα αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος για τις 17 σχολικές μονάδες στην Κεντρική Μακεδονία, μεταξύ πέντε διεκδικητών (Ακτωρ Παραχωρήσεις, Αβαξ, ΤΕΚΑΛ, ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ, Μυτιληναίος-ΑΤΕΣΕ), προϋπολογισμού 128,4 εκατ. ευρώ. Εντός του έτους, θα ζητηθούν δεσμευτικές προσφορές για την κατασκευή των Δικαστικών Μεγάρων Κεντρικής Μακεδονίας, ώστε να υπάρξει προσωρινός ανάδοχος στις αρχές του 2023.
Οσο για τον διαγωνισμό για το νέο βιοκλιματικό κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, που βρίσκεται στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, εκκρεμεί η έγκριση της ΜΠΕ. Ακολούθως θα ζητηθούν δεσμευτικές προσφορές με καταληκτική ημερομηνία στα τέλη Δεκεμβρίου. Με σφιχτό χρονοδιάγραμμα και στόχο να υπάρξει ανάδοχος εντός του πρώτου τριμήνου του 2023 προχωρεί η ΣΔΙΤ λειτουργίας και συντήρησης του μετρό Θεσσαλονίκης. Η καταληκτική ημερομηνία για δεσμευτικές προσφορές είναι, επί του παρόντος τουλάχιστον, στις 2 Δεκεμβρίου.
Ορόσημο για πέντε έργα είναι η 31η Οκτωβρίου, καθώς φάκελοι συμμετοχής θα κατατεθούν για τα οδικά «Δράμα – Αμφίπολη» και «Θεσσαλονίκη – Εδεσσα», καθώς και για τα φράγματα Ενιπέα και Ταυρωνίτη. Δεσμευτικές προσφορές αναμένονται με ίδια καταληκτική ημερομηνία για το φράγμα Χαβρία. Τα απαιτούμενα έγγραφα θα πρέπει να καταθέσει και ο προσωρινός ανάδοχος (Ακτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat) του «Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη», ως τις αρχές Νοεμβρίου.
Πηγή: Εντυπη έκδοση ΤΟ ΒΗΜΑ
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ