
«Οι τεχνικές προδιαγραφές του συγκεκριμένου ρυμουλκού ήταν ανεπαρκείς για τη ρυμούλκηση ενός κρουαζιερόπλοιου αυτού του μεγέθους, γεγονός που καταδεικνύει το κενό που διέπει τις ρυμουλκήσεις στην Ελλάδα και τα τεράστια προβλήματα που ανακύπτουν σε σχέση με την ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων, των λιμενικών εγκαταστάσεων και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος εξαιτίας της παρωχημένης νομοθεσίας».
Αυτό τονίζει η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων σε ανακοίνωσή της για τη βύθιση του ρυμουλκού «ΠΟΘΗΤΟΣ III» στην Πάτμο, κατά τη ρυμούλκηση του κρουαζιεροπλοίου Azamara Journey, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο 45χρονος κυβερνήτης του σκάφους.
Διαβάστε επίσης: Πάτμος: Αδιευκρίνιστα τα αίτια βύθισης ρυμουλκού, με θύμα τον κυβερνήτη
«Εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος»
Εκφράζοντας «τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στους οικείους του 45χρονου κυβερνήτη», η Ένωση τονίζει ότι κατά καιρούς έχει γνωστοποιήσει στις αρμόδιες υπηρεσίες «τα ζητήματα που ταλαιπωρούν τον κλάδο μας για πολλά έτη, υποβαθμίζοντας την ποιότητα των ρυμουλκικών υπηρεσιών στη χώρα μας καθιστώντας αυτές υποδεέστερες των αντίστοιχων υπηρεσιών που παρέχονται σε άλλους Ευρωπαϊκούς λιμένες».
«Επισημαίνουμε επίσης, με πλήρη γνώση, αλλά και την ευθύνη που μας αναλογεί, ότι η υποβάθμιση αυτή λειτουργεί εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος, της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και του περιβάλλοντος, ενώ αντίθετα ευνοεί κάποιους μεμονωμένους πλοιοκτήτες, εφοπλιστές και χρήστες λιμένων που δεν έχουν ως προτεραιότητα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας αλλά το πρόσκαιρο κέρδος», τονίζεται στην ανακοίνωση.
«Κρίνεται επιτακτική ανάγκη:
α) Η άμεση έκδοση του νέου Προεδρικού Διατάγματος που προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το οποίο θα εναρμονίζει το εθνικό θεσμικό πλαίσιο με τα διεθνή πρότυπα των Αναγνωρισμένων Οργανισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (391/2009) και του ΙΜΟ.
β) Ο εκσυγχρονισμός του ελληνικού στόλου ρυμουλκών.
Ευθύνες στο υπουργείο Ανάπτυξης
«Το συγκεκριμένο δυστύχημα αναδεικνύει επίσης τις ευθύνες της ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης το οποίο ενάντια ακόμα και στις Κοινοτικές Οδηγίες (κανονισμός 1084/2017), παρά τις διαρκείς και επαναλαμβανόμενες παρεμβάσεις της Ένωσης, αρνήθηκε να εντάξει τον κλάδο μας στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο για να δοθεί η δυνατότητα στα μέλη μας, να ανανεώσουν σταδιακά τον στόλο των ρυμουλκών τους.
»Ο κλάδος μας έχει καταθέσει την πρόταση του η οποία αφορά στην κατασκευή περισσότερων από 30 νέων σύγχρονων πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία, με μεγαλύτερη ελκτική δύναμη, σύγχρονο εξοπλισμό και καύσιμα πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
»Επανειλημμένως έχει επισημανθεί προς όλους τους αρμόδιους ότι ο υπάρχων στόλος των ρυμουλκών στη χώρα μας χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη ηλικία και την μικρότερη ελκτική δύναμη σε σχέση με τον ευρωπαϊκό, την ίδια στιγμή που η ηγετική θέση της χώρας μας στη Ναυτιλία και οι εξελίξεις στα μεγέθη των κρουαζιερόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθιστούν επιτακτική την ανανέωσή του.
»Για να μην θρηνήσουμε και νέα θύματα, θέτουμε κάθε αρμόδιο προ των ευθυνών του και περιμένουμε άμεσες δράσεις», καταλήγει η ανακοίνωση της Ένωσης.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ