«Οι τεχνικές προδιαγραφές του συγκεκριμένου ρυμουλκού ήταν ανεπαρκείς για τη ρυμούλκηση ενός κρουαζιερόπλοιου αυτού του μεγέθους, γεγονός που καταδεικνύει το κενό που διέπει τις ρυμουλκήσεις στην Ελλάδα και τα τεράστια προβλήματα που ανακύπτουν σε σχέση με την ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων, των λιμενικών εγκαταστάσεων και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος εξαιτίας της παρωχημένης νομοθεσίας».
Αυτό τονίζει η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων σε ανακοίνωσή της για τη βύθιση του ρυμουλκού «ΠΟΘΗΤΟΣ III» στην Πάτμο, κατά τη ρυμούλκηση του κρουαζιεροπλοίου Azamara Journey, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο 45χρονος κυβερνήτης του σκάφους.
Διαβάστε επίσης: Πάτμος: Αδιευκρίνιστα τα αίτια βύθισης ρυμουλκού, με θύμα τον κυβερνήτη
«Εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος»
Εκφράζοντας «τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στους οικείους του 45χρονου κυβερνήτη», η Ένωση τονίζει ότι κατά καιρούς έχει γνωστοποιήσει στις αρμόδιες υπηρεσίες «τα ζητήματα που ταλαιπωρούν τον κλάδο μας για πολλά έτη, υποβαθμίζοντας την ποιότητα των ρυμουλκικών υπηρεσιών στη χώρα μας καθιστώντας αυτές υποδεέστερες των αντίστοιχων υπηρεσιών που παρέχονται σε άλλους Ευρωπαϊκούς λιμένες».
«Επισημαίνουμε επίσης, με πλήρη γνώση, αλλά και την ευθύνη που μας αναλογεί, ότι η υποβάθμιση αυτή λειτουργεί εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος, της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και του περιβάλλοντος, ενώ αντίθετα ευνοεί κάποιους μεμονωμένους πλοιοκτήτες, εφοπλιστές και χρήστες λιμένων που δεν έχουν ως προτεραιότητα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας αλλά το πρόσκαιρο κέρδος», τονίζεται στην ανακοίνωση.
«Κρίνεται επιτακτική ανάγκη:
α) Η άμεση έκδοση του νέου Προεδρικού Διατάγματος που προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το οποίο θα εναρμονίζει το εθνικό θεσμικό πλαίσιο με τα διεθνή πρότυπα των Αναγνωρισμένων Οργανισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (391/2009) και του ΙΜΟ.
β) Ο εκσυγχρονισμός του ελληνικού στόλου ρυμουλκών.
Ευθύνες στο υπουργείο Ανάπτυξης
«Το συγκεκριμένο δυστύχημα αναδεικνύει επίσης τις ευθύνες της ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης το οποίο ενάντια ακόμα και στις Κοινοτικές Οδηγίες (κανονισμός 1084/2017), παρά τις διαρκείς και επαναλαμβανόμενες παρεμβάσεις της Ένωσης, αρνήθηκε να εντάξει τον κλάδο μας στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο για να δοθεί η δυνατότητα στα μέλη μας, να ανανεώσουν σταδιακά τον στόλο των ρυμουλκών τους.
»Ο κλάδος μας έχει καταθέσει την πρόταση του η οποία αφορά στην κατασκευή περισσότερων από 30 νέων σύγχρονων πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία, με μεγαλύτερη ελκτική δύναμη, σύγχρονο εξοπλισμό και καύσιμα πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
»Επανειλημμένως έχει επισημανθεί προς όλους τους αρμόδιους ότι ο υπάρχων στόλος των ρυμουλκών στη χώρα μας χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη ηλικία και την μικρότερη ελκτική δύναμη σε σχέση με τον ευρωπαϊκό, την ίδια στιγμή που η ηγετική θέση της χώρας μας στη Ναυτιλία και οι εξελίξεις στα μεγέθη των κρουαζιερόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθιστούν επιτακτική την ανανέωσή του.
»Για να μην θρηνήσουμε και νέα θύματα, θέτουμε κάθε αρμόδιο προ των ευθυνών του και περιμένουμε άμεσες δράσεις», καταλήγει η ανακοίνωση της Ένωσης.
Latest News
Γιατί σιτηρά και LNG αποφεύγουν τον Παναμά - Τα γρηγορόσημα και το reserve στα slots
Οι ναυλομεσίτες λένε ότι οι έμποροι έχουν συνηθίσει σε μεγαλύτερες διαδρομές και δεν επιλέγουν τη Διώρυγα του Παναμά
Ανησυχίες στην παγκόσμια ναυτιλία - Οι φόβοι για την επανεκλογή Τραμπ
Ο γενικός γραμματέας του ICS λέει ότι η απειλή για τη ναυτιλία βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο
Πτώση της επιβατικής κίνησης τον Ιούλιο
Μόνο από το λιμάνι του Πειραιά ήταν 50.000 λιγότεροι φέτος οι επιβάτες σε σχέση με πέρυσι
Ναυτιλία: Εφοδιάζονται με χριστουγεννιάτικα ΕΕ και ΗΠΑ
Τον Ιούνιο σημειώθηκε ρεκόρ στη ζήτηση μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα προς τη Βόρεια Αμερική και τη Βόρεια Ευρώπη
Τέσσερις επιθέσεις των Χούθι στο ελληνικών συμφερόντων τάνκερ Delta Blue
Πλοίο και το πλήρωμα είναι ασφαλείς
Παιχνίδι για δύο η ελληνική ακτοπλοΐα - Ολιγοπώλιο και τιμές «φωτιά»
Τι αποκαλύπτει η ετήσια έρευνα της XRTC για την εκτόξευση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και τη δομή της αγοράς - Άπραγη η κυβέρνηση
Στην Κίνα κατασκευάζεται το 60% των νέων πλοίων
Πρώτα σε παραγγελίες τα κινεζικά ναυπηγεία και ακολουθούν στη δεύτερη θέση τα νοτιοκορεατικά και στην τρίτη τα ιαπωνικά
Τι αλλάζει για τα σκάφη αναψυχής με ξένη σημαία - Η απόφαση της ΑΑΔΕ
H διαδικασία αφορά ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, ολικού μήκους άνω των 7 μέτρων που καταπλέουν σε ελληνικά λιμάνια, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ
Σε κατάσταση συναγερμού η διεθνής ναυτιλία - Ο κίνδυνος του πολέμου στη Μέση Ανατολή
Τα σενάρια και οι επιπτώσεις αναλόγως του τι θα συμβεί τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες, περιγράφει σε έκθεσή του ο οίκος αναλύσεων Poten
Έξι επενδυτικά σχήματα στην επόμενη φάση για την αξιοποίηση του Λιμένα Λαυρίου
Τα επενδυτικά σχήματα θα λάβουν τα τεύχη της Β’ Φάσης του διαγωνισμού και θα αποκτήσουν πρόσβαση στην εικονική αίθουσα τεκμηρίωσης (Virtual Data Room), όπου θα έχουν αναρτηθεί στοιχεία και λοιπές πληροφορίες