![Γερμανία: Συμβιβασμός για την επένδυση της Cosco στο Αμβούργο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/cosco.jpg)
Το «πράσινο φως» στην επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Αμβούργου άναψε το γερμανικό υπουργικό συμβούλιο, δεχόμενο -όπως τονίζουν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης- τον συμβιβασμό που πρότεινε ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς για πώληση μεριδίου 24,9% στην κρατική κινεζική εταιρία.
Η συμφωνία αφορά τον μικρότερο από τους τέσσερις τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Γερμανίας, με τέσσερις θέσεις ελλιμενισμού και 14 γερανογέφυρες.
Η εγκεκριμένη επένδυση είναι μικρότερη από την αρχική συμφωνία για αγορά μεριδίου 35% και δεν δίνει στην Cosco κανένα λόγο σε διαχειριστικές ή στρατηγικές αποφάσεις.
Διαβάστε επίσης: Cosco: Η προσφορά για το λιμάνι του Αμβούργου διχάζει τους Γερμανούς
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με το Reuters, ο συμβιβασμό επιτεύχθηκε μετά από τις αντιρρήσεις στη συμμετοχή της κινεζικής εταιρείας στο μετοχικό κεφάλαιο του σημαντικού αυτού λιμανιού, από τα υπουργεία Οικονομίας και Εξωτερικών, ενώ ήρθε μια εβδομάδα πριν ο Γερμανός Καγκελάριος Όλαφ Σολτς ταξιδέψει στην Κίνα.
Από την πλευρά της η Cosco δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό, ενώ πηγή της γερμανικής κυβέρνησης ανέφερε ότι η κινεζική εταιρεία είχε συμφωνήσει στους νέους όρους του deal.
Σφοδρές ενδοκυβερνητικές αντιδράσεις
Σημειώνεται πως την περασμένη εβδομάδα, το υπουργείο Εξωτερικών συνέταξε ένα σημείωμα ενόψει της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου, εξηγώντας το σκεπτικό γύρω από τη θέση για απόρριψη του σχεδίου της Cosco. Σε αυτή τη θέση εντάχθηκαν το υπουργείο Οικονομίας και τα τέσσερα υπουργεία με επικεφαλής τους φιλελεύθερους.
«Η επένδυση επεκτείνει δυσανάλογα τη στρατηγική επιρροή της Κίνας στις γερμανικές και ευρωπαϊκές υποδομές μεταφορών καθώς και την εξάρτηση της Γερμανίας από την Κίνα», ανέφερε το σημείωμα, επισημαίνοντας ταυτόχρονα «σημαντικούς κινδύνους που προκύπτουν όταν στοιχεία της ευρωπαϊκής υποδομής μεταφορών επηρεάζονται και ελέγχονται από την Κίνα – ενώ η ίδια η Κίνα δεν επιτρέπει στη Γερμανία να συμμετέχει στα κινεζικά λιμάνια».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![ΟΛΠ: Μέρισμα – ρεκόρ στα 1,34 ευρώ μεικτά ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp2-600x435.jpg)
Μέρισμα- ρεκόρ μοιράζει ο ΟΛΠ για το 2023
Η ΟΛΠ ΑΕ βελτιώνει τις ιστορικές της επιδόσεις για τρίτη συνεχομένη χρονιά.
![‘Αμστερνταμ: Ο δήμος βάζει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ASTERDAM_Cruiz-600x265.jpg)
Ο δήμος του 'Αμστερντάμ βάζει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια
«Παρελθόν» για το Αμστερνταμ θα αποτελούν τα κρουαζιερόπλοια σε μια δεκαετία - Περιορισμούς στο ελλιμενισμό τους βάζει ο δήμος