Το «πράσινο φως» στην επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Αμβούργου άναψε το γερμανικό υπουργικό συμβούλιο, δεχόμενο -όπως τονίζουν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης- τον συμβιβασμό που πρότεινε ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς για πώληση μεριδίου 24,9% στην κρατική κινεζική εταιρία.
Η συμφωνία αφορά τον μικρότερο από τους τέσσερις τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Γερμανίας, με τέσσερις θέσεις ελλιμενισμού και 14 γερανογέφυρες.
Η εγκεκριμένη επένδυση είναι μικρότερη από την αρχική συμφωνία για αγορά μεριδίου 35% και δεν δίνει στην Cosco κανένα λόγο σε διαχειριστικές ή στρατηγικές αποφάσεις.
Διαβάστε επίσης: Cosco: Η προσφορά για το λιμάνι του Αμβούργου διχάζει τους Γερμανούς
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με το Reuters, ο συμβιβασμό επιτεύχθηκε μετά από τις αντιρρήσεις στη συμμετοχή της κινεζικής εταιρείας στο μετοχικό κεφάλαιο του σημαντικού αυτού λιμανιού, από τα υπουργεία Οικονομίας και Εξωτερικών, ενώ ήρθε μια εβδομάδα πριν ο Γερμανός Καγκελάριος Όλαφ Σολτς ταξιδέψει στην Κίνα.
Από την πλευρά της η Cosco δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό, ενώ πηγή της γερμανικής κυβέρνησης ανέφερε ότι η κινεζική εταιρεία είχε συμφωνήσει στους νέους όρους του deal.
Σφοδρές ενδοκυβερνητικές αντιδράσεις
Σημειώνεται πως την περασμένη εβδομάδα, το υπουργείο Εξωτερικών συνέταξε ένα σημείωμα ενόψει της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου, εξηγώντας το σκεπτικό γύρω από τη θέση για απόρριψη του σχεδίου της Cosco. Σε αυτή τη θέση εντάχθηκαν το υπουργείο Οικονομίας και τα τέσσερα υπουργεία με επικεφαλής τους φιλελεύθερους.
«Η επένδυση επεκτείνει δυσανάλογα τη στρατηγική επιρροή της Κίνας στις γερμανικές και ευρωπαϊκές υποδομές μεταφορών καθώς και την εξάρτηση της Γερμανίας από την Κίνα», ανέφερε το σημείωμα, επισημαίνοντας ταυτόχρονα «σημαντικούς κινδύνους που προκύπτουν όταν στοιχεία της ευρωπαϊκής υποδομής μεταφορών επηρεάζονται και ελέγχονται από την Κίνα – ενώ η ίδια η Κίνα δεν επιτρέπει στη Γερμανία να συμμετέχει στα κινεζικά λιμάνια».
Latest News
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ