Αύξηση κατά 28,02% παρουσίασε ο κύκλος εργασιών της ΟΛΠ Α.Ε. κατά το Α’ εννεάμηνο του 2022, στο οποίο καταγράφηκε αύξηση στους τομείς της κρουαζιέρας, της ακτοπλοΐας, στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και στο Car Terminal.
Τα στοιχεία
Διαβάστε επίσης: Ανάγκη για επενδύσεις 90 εκατ. ευρώ στα λιμάνια λόγω Σένγκεν
Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε Ευρώ 145.759 χιλ. στην περίοδο 01.01.2022‐30.09.2022 και σε Ευρώ 52.684 χιλ. κατά το Γ΄ τρίμηνο 2022, έναντι Ευρώ 113.850 χιλ. και Ευρώ 41.851 χιλ. στις αντίστοιχες περιόδους της προηγούμενης χρήσης , παρουσιάζοντας θετική μεταβολή κατά 28,02% και 25,88% αντίστοιχα.
Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε Ευρώ 83.146 χιλ. στην περίοδο 01.01.2022‐30.09.2022 και σε Ευρώ 31.463 χιλ. κατά το Γ΄ τρίμηνο 2022, έναντι Ευρώ 55.781 χιλ. και Ευρώ 22.364 χιλ. στις αντίστοιχες περιόδους της προηγούμενης χρήσης 2021, παρουσιάζοντας θετική μεταβολή σε ποσοστό 49,06% και 40,69% αντίστοιχα.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBITDA) της εταιρίας, που ανήλθαν σε Ευρώ 75.399 χιλ. στην περίοδο 01.01.2022 30.09.2022 και σε Ευρώ 31.494 χιλ. κατά το Γ΄ τρίμηνο, έναντι Ευρώ 54.021 χιλ. και Ευρώ 22.673 χιλ. στις αντίστοιχες περιόδους της προηγούμενης χρήσης 2021, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 39,57% και 38,91% αντίστοιχα.
Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ανήλθαν σε Ευρώ 61.726 χιλ. στην περίοδο 01.01.2022‐ 30.09.2022 και σε Ευρώ 26.948 χιλ. κατά το Γ΄ τρίμηνο 2022, έναντι Ευρώ 40.619 χιλ. και Ευρώ 18.180 χιλ. στις αντίστοιχες περιόδους της προηγούμενης χρήσης 2021, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 51,96% και 48,23% αντίστοιχα.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε Ευρώ 59.303 χιλ. στην περίοδο 01.01.2022‐30.09.2022 και σε Ευρώ 26.110 χιλ. κατά το Γ΄ τρίμηνο 2022, έναντι Ευρώ 38.213 χιλ. και Ευρώ 17.375 χιλ. στις αντίστοιχες περιόδους της προηγούμενης χρήσης 2021, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 55,19% και 50,27% αντίστοιχα.
Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε Ευρώ 47.094 χιλ. στην περίοδο 01.01.2022‐30.09.2022 και σε Ευρώ 21.194 χιλ. κατά το Γ΄ τρίμηνο 2022, έναντι Ευρώ 29.099 χιλ. και Ευρώ 14.005 χιλ. στις αντίστοιχες περιόδους της προηγούμενης χρήσης 2021, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 61,84% και 51,32% αντίστοιχα.
Το μηνιαίο μέσο μικτό κέρδος για το εννιάμηνο αυξήθηκε σε 9.238.456, το οποίο οφείλεται στη μεγάλη άνοδο των τελευταίων τριών μηνών (μέσος όρος περίπου 10.487.821 για το 3ο τρίμηνο), κυρίως στην κρουαζιέρα και στην ακτοπλοΐα κατά την αιχμή της τουριστικής περιόδου σε σχέση με το 2019. Αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται επίσης στην αύξηση των εσόδων και στον καλό έλεγχο του κόστους πωληθέντων. Τα έσοδα αυξήθηκαν από 13 εκατ. σε 18 εκατ. μετά τον Απρίλιο, με την εφαρμογή του νέας τιμολογιακής πολιτικής.
Σημαντικές μεταβολές στη Δανειακή θέση η/και κεφαλαιακή διάρθρωση καθώς και τα λοιπά μεγέθη της κατάστασης χρηματοοικονομικής θέσης κατά το γ΄ τρίμηνο
Ο συνολικός Δανεισμός της Εταιρείας ανήλθε σε Ευρώ 41,5 εκατ. την 30.09.2022, έναντι Ευρώ 44,5 εκατ. την 31.12.2021 λόγω αποπληρωμής 2 δόσεων τρεχόντων δανείων. Τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε Ευρώ 151,2 εκατ. την 30.09.2022, έναντι Ευρώ 135,0 εκατ. την 31.12.2021. Η οικονομική ρευστότητα της Εταιρείας βρίσκεται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο λαμβανομένου υπόψη και της πληρωμής του μερίσματος χρήσεως 2021 ποσού Ευρώ 15.700 χιλ. που διενεργήθηκε το γ’ τρίμηνο του 2022.
Επιπλέον, η επενδυτική δραστηριότητα της Εταιρείας συνεχίζεται με βάση το επιχειρησιακό της πλάνο και έως το γ’ τριμήνου 2022 διενεργήθηκαν επενδύσεις της τάξης των Ευρώ 14,3 έναντι 26,8 εκατ. στην αντίστοιχη περίοδο της προηγουμένης χρήσης. Τα ίδια κεφάλαια ανήλθαν σε Ευρώ 307,6 εκατ. την 30.09.2022, έναντι Ευρώ 276,2 εκατ. την 31.12.2021.
Σημαντικά Γεγονότα το 1ο εννιάμηνο του 2022
Το 2022 αποτελεί το πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας της κρουαζιέρας μετά την πανδημία. Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που κατέπλευσαν στο εννιάμηνο του 2022 είναι αυξημένος κατά 87,9% έναντι του ενιαμήνου 2021 (511 έναντι 272). Αύξηση 207,6% καταγράφεται στους επιβάτες έναντι του 2021 (632.642 επιβάτες έναντι 205.700 το 2021). Σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019 που ήταν το προηγούμενο έτος πλήρους λειτουργίας κρουαζιέρας, καταγράφεται αύξηση 6,7% στα πλοία και μείωση 25,1% στους επιβάτες λόγω χαμηλότερης πληρότητας επιβατών κρουαζιέρας στα πλοία που καταπλέουν στο λιμάνι.
Στην ακτοπλοΐα στο εννιάμηνο καταγράφεται αύξηση 30,2% στην επιβατική κίνηση (από 9,4 εκατ. σε 12,2 εκατ.) και 12,8% στην διέλευση οχημάτων (από 1,9 εκατ. σε 2,2 εκατ.) σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021.
Στην περίοδο του εννιαμήνου του 2022 στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων καταγράφεται αύξηση 7,8% στη συνολική διακίνηση (από 465,584 TEU σε 502,042 TEU). Η εν λόγω αύξηση προέρχεται κυρίως από διακίνηση στο εγχώριο φορτίο 29,0% (από 89.246 σε 115,097TEU) και δευτερευόντως από αύξηση του φορτίου μεταφόρτωσης κατά 2,8% (από 376.338TEU σε 386,945 TEU).
Στην ίδια εννεάμηνη περίοδο στο Car Terminal καταγράφηκε μείωση κατά 14,9% (από 313.809 σε 267.155) στο σύνολο του φορτίου κυρίως λόγω της Ουκρανίας καθώς το φορτίο μεταφόρτωσης κατέγραψε μείωση κατά 24,2% παρά την αύξηση (13,6%) στο εγχώριο φορτίο. Στον τομέα ναυπηγοεπισκευής τα εξυπηρετούμενα πλοία στις δεξαμενές κατέγραψαν οριακή μείωση κατά 0,9% (από 108 σε 107) στο ενιάμηνο έναντι του 2021 ενώ αύξηση (6,8%) καταγράφηκε στα πλοία στη ΝΕΖ (από 190 σε 203).
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ