Σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων έχει φέρει η εκτίναξη του πληθωρισμού σε σχέση με πέρυσι.
Οι νέες συνθήκες άλλαξαν την προτεραιοποίηση στο καλάθι των νοικοκυριών και ανέδειξαν νέους παράγοντες που συντελούν στις επιλογές τους. Αν παλαιότερα η ποιότητα και η ασφάλεια των προϊόντων αποτελούσαν το βασικό κριτήριο επιλογής, σήμερα αυτό έχει ανατραπεί, με την τιμή να καθορίζει τα πάντα. Τη στροφή αυτή δείχνουν έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί και αναδεικνύουν τις μεγάλες αλλαγές που έχουν γίνει μέσα σε μόλις ένα εξάμηνο.
Είναι ενδεικτικό ότι το 84% των Ελλήνων καταναλωτών, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου, δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις (έναντι 79% στην αντίστοιχη μέτρηση τον Απρίλιο 2022), καθώς μπορεί να έχει μέση εξοικονόμηση στο σουπερμάρκετ η οποία σταθερά ξεπερνά το 13%.
Διαβάστε επίσης: Πληθωρισμός και κόστος ενέργειας «καίνε» εννιά στους δέκα καταναλωτές
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι το κυνήγι των προσφορών είναι καθημερινό από τους καταναλωτές, ενώ το μείγμα των προϊόντων στο καλάθι δείχνει αύξηση των ειδών ιδιωτικής ετικέτας. Ταυτόχρονα, 67% των καταναλωτών έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου, ενώ σχεδόν οκτώ στα δέκα νοικοκυριά στρέφονται σε φθηνότερες επιλογές για να γεμίσουν το καλάθι τους. Αντίστοιχη είναι και η συμπεριφορά σε σχέση με την εξοικονόμηση στην κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος, με τους έξι στους δέκα καταναλωτές να λένε ότι έχουν ήδη μειώσει το τελευταίο διάστημα την κατανάλωση ρεύματος ως έναν τρόπο να περιορίσουν τα έξοδά τους.
Στις αλλαγές πάντως της καταναλωτικής συμπεριφοράς εντάσσεται και η στροφή μέρους των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές και στα σουπερμάρκετ. Αν και σημειώθηκε μια κάμψη από το 12% που ήταν το ποσοστό το 2021 καθώς ορισμένοι καταναλωτές επέστρεψαν στα φυσικά καταστήματα, εντούτοις σήμερα το ποσοστό εκείνων που ψωνίζουν διαδικτυακά είναι στο 36% στο σύνολο των αγορών και στο 9% σε είδη σουπερμάρκετ, όταν το 2021 ήταν στο 30% και στο 7% αντίστοιχα, ενώ το τελευταίο 6μηνο φαίνεται ότι ξεκινάει νέα ανάπτυξη του καναλιού αυτού, με τα ποσοστά να παρουσιάζουν άνοδο.
Πηγή: Εντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Βαμβακίδης (BofA): Οι 2 προϋποθέσεις για να έχει η Ελλάδα μια μακρά θετική πορεία
Ο κ. Βαμβακίδης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα τα πάει πολύ καλύτερα από ότι περιμέναν οι αγορές μετά την πανδημία
ΟΔΔΗΧ: Πάνω από 40 δισ. οι προσφορές για το δεκαετές ομόλογο - Αντλήθηκαν 4 δισ.
Για το 2025 η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές ένα ποσό της τάξης των 8 δισ. - Στο 3,6% το επιτόκιο του ομολόγου
Η αντεπίθεση των... PIIGS στην Ευρώπη - Γύρισμα της τύχης ή πραγματικότητα;
Με τη γερμανική οικονομία σε τέλμα, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία αναδεικνύονται σε πυλώνες σταθερότητας στην ευρωζώνη
Έρχονται δάνεια έως 25.000 ευρώ σε μικρές επιχειρήσεις - Οι εταιρείες μικροπιστώσεων
Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μέσα από το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα χρηματοδοτεί άτοκα μικρές επιχειρήσεις μέσω των εταιρειών μικροπιστώσεων
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Στη «γυάλινη σφαίρα» της Moody's - Πού θα κάτσει η μπίλια για πληθωρισμό και ανάπτυξη στην Ελλάδα
Η χώρα γνώρισε ένα ισχυρό τρίτο τρίμηνο λέει η Moody's, αλλά το εξωτερικό εμπόριο συνεχίζει να επιβαρύνει την ανάπτυξη
Πόσο μειώθηκαν οι τιμές στα τρόφιμα - Τι λέει το υπουργείο Ανάπτυξης για τους ελέγχους
Εντός του 2024, έχουν πραγματοποιηθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου εκατοντάδες έλεγχοι για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας
«Παζάρια» των ασφαλιστών για να ψαλιδίσουν τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
Τι αντάλλαγμα ζητούν οι ασφαλιστικές για να φρενάρουν τις ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα υγείας - Τι λένε έγκυρες πηγές στον ΟΤ
Νέα «φωτιά» στις τιμές ακινήτων - Πώς κινήθηκαν ανά περιοχή το τέταρτο τρίμηνο [πίνακες]
Οι μέσες ζητούμενες τιμές πώλησης σημείωσαν άνοδο 7,9% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2023 και αύξηση 2,2% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2024
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας