Σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων έχει φέρει η εκτίναξη του πληθωρισμού σε σχέση με πέρυσι.

Οι νέες συνθήκες άλλαξαν την προτεραιοποίηση στο καλάθι των νοικοκυριών και ανέδειξαν νέους παράγοντες που συντελούν στις επιλογές τους. Αν παλαιότερα η ποιότητα και η ασφάλεια των προϊόντων αποτελούσαν το βασικό κριτήριο επιλογής, σήμερα αυτό έχει ανατραπεί, με την τιμή να καθορίζει τα πάντα. Τη στροφή αυτή δείχνουν έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί και αναδεικνύουν τις μεγάλες αλλαγές που έχουν γίνει μέσα σε μόλις ένα εξάμηνο.

Είναι ενδεικτικό ότι το 84% των Ελλήνων καταναλωτών, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου, δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις (έναντι 79% στην αντίστοιχη μέτρηση τον Απρίλιο 2022), καθώς μπορεί να έχει μέση εξοικονόμηση στο σουπερμάρκετ η οποία σταθερά ξεπερνά το 13%.

Διαβάστε επίσης: Πληθωρισμός και κόστος ενέργειας «καίνε» εννιά στους δέκα καταναλωτές

Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι το κυνήγι των προσφορών είναι καθημερινό από τους καταναλωτές, ενώ το μείγμα των προϊόντων στο καλάθι δείχνει αύξηση των ειδών ιδιωτικής ετικέτας. Ταυτόχρονα, 67% των καταναλωτών έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου, ενώ σχεδόν οκτώ στα δέκα νοικοκυριά στρέφονται σε φθηνότερες επιλογές για να γεμίσουν το καλάθι τους. Αντίστοιχη είναι και η συμπεριφορά σε σχέση με την εξοικονόμηση στην κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος, με τους έξι στους δέκα καταναλωτές να λένε ότι έχουν ήδη μειώσει το τελευταίο διάστημα την κατανάλωση ρεύματος ως έναν τρόπο να περιορίσουν τα έξοδά τους.

Στις αλλαγές πάντως της καταναλωτικής συμπεριφοράς εντάσσεται και η στροφή μέρους των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές και στα σουπερμάρκετ. Αν και σημειώθηκε μια κάμψη από το 12% που ήταν το ποσοστό το 2021 καθώς ορισμένοι καταναλωτές επέστρεψαν στα φυσικά καταστήματα, εντούτοις σήμερα το ποσοστό εκείνων που ψωνίζουν διαδικτυακά είναι στο 36% στο σύνολο των αγορών και στο 9% σε είδη σουπερμάρκετ, όταν το 2021 ήταν στο 30% και στο 7% αντίστοιχα, ενώ το τελευταίο 6μηνο φαίνεται ότι ξεκινάει νέα ανάπτυξη του καναλιού αυτού, με τα ποσοστά να παρουσιάζουν άνοδο.

Πηγή: Εντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία