Σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων έχει φέρει η εκτίναξη του πληθωρισμού σε σχέση με πέρυσι.
Οι νέες συνθήκες άλλαξαν την προτεραιοποίηση στο καλάθι των νοικοκυριών και ανέδειξαν νέους παράγοντες που συντελούν στις επιλογές τους. Αν παλαιότερα η ποιότητα και η ασφάλεια των προϊόντων αποτελούσαν το βασικό κριτήριο επιλογής, σήμερα αυτό έχει ανατραπεί, με την τιμή να καθορίζει τα πάντα. Τη στροφή αυτή δείχνουν έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί και αναδεικνύουν τις μεγάλες αλλαγές που έχουν γίνει μέσα σε μόλις ένα εξάμηνο.
Είναι ενδεικτικό ότι το 84% των Ελλήνων καταναλωτών, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου, δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις (έναντι 79% στην αντίστοιχη μέτρηση τον Απρίλιο 2022), καθώς μπορεί να έχει μέση εξοικονόμηση στο σουπερμάρκετ η οποία σταθερά ξεπερνά το 13%.
Διαβάστε επίσης: Πληθωρισμός και κόστος ενέργειας «καίνε» εννιά στους δέκα καταναλωτές
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι το κυνήγι των προσφορών είναι καθημερινό από τους καταναλωτές, ενώ το μείγμα των προϊόντων στο καλάθι δείχνει αύξηση των ειδών ιδιωτικής ετικέτας. Ταυτόχρονα, 67% των καταναλωτών έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου, ενώ σχεδόν οκτώ στα δέκα νοικοκυριά στρέφονται σε φθηνότερες επιλογές για να γεμίσουν το καλάθι τους. Αντίστοιχη είναι και η συμπεριφορά σε σχέση με την εξοικονόμηση στην κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος, με τους έξι στους δέκα καταναλωτές να λένε ότι έχουν ήδη μειώσει το τελευταίο διάστημα την κατανάλωση ρεύματος ως έναν τρόπο να περιορίσουν τα έξοδά τους.
Στις αλλαγές πάντως της καταναλωτικής συμπεριφοράς εντάσσεται και η στροφή μέρους των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές και στα σουπερμάρκετ. Αν και σημειώθηκε μια κάμψη από το 12% που ήταν το ποσοστό το 2021 καθώς ορισμένοι καταναλωτές επέστρεψαν στα φυσικά καταστήματα, εντούτοις σήμερα το ποσοστό εκείνων που ψωνίζουν διαδικτυακά είναι στο 36% στο σύνολο των αγορών και στο 9% σε είδη σουπερμάρκετ, όταν το 2021 ήταν στο 30% και στο 7% αντίστοιχα, ενώ το τελευταίο 6μηνο φαίνεται ότι ξεκινάει νέα ανάπτυξη του καναλιού αυτού, με τα ποσοστά να παρουσιάζουν άνοδο.
Πηγή: Εντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
«Πράσινο φως» Ecofin για τις αλλαγές στο ελληνικό Ταμείο Ανάκαμψης - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Όσον αφορά την πορεία υλοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης καταγράφηκε ότι η Ελλάδα έχει ήδη εισπράξει 14,9 δισ. ευρώ (7,6 δισ. επιδοτήσεις και 7,3 δισ. δάνεια)
Μικρή πτώση στις επιχειρηματικές προσδοκίες στη Βιομηχανία τον Ιούνιο - Η έρευνα του ΙΟΒΕ
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι στη βιομηχανία, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ
Στο ΣτΕ η λύση για το πολεοδομικό αλαλούμ - Ποιοι ιδιοκτήτες είναι σε ομηρία
Αλλοι δήμοι εκδίδουν άδειες και άλλοι όχι, μέχρι την απόφαση για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό – Καμία σύγκλιση με το υπουργείο Περιβάλλοντος
Ένας διαγωνισμός έρχεται, ένας φεύγει… - Τι συμβαίνει με το κυβερνητικό πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ
Γιατί ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ και τι προβλέπουν οι όροι της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ
Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»
Ο νομπελίστας οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν μιλάει για την Ελλάδα, το Grexit, τα μνημόνια, το χρέος και τις αμερικανικές εκλογές
Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσης του δημοσίου χρέους
Η Ευρώπη χρειάζεται ένα νέο Ταμείο Ανάκαμψης για μεγάλα ευρωπαϊκά έργα, μόνο με δάνεια και με πιο ομοιόμορφη κατανομή των κονδυλίων μεταξύ πλούσιων και φτωχότερων κρατών-μελών, λέει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δημοσιονομικού Συμβουλίου
Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με εξειδικευμένο προσωπικό
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν τρόποι ταχείας περαιτέρω ενίσχυσης της Επιτροπής με εξειδικευμένο προσωπικό
Στην ευρωζώνη έπεσε, στην Ελλάδα «σκαρφάλωσε» η βιομηχανική παραγωγή - Στο top3 της ΕΕ
Στην πρώτη τριάδα των χωρών της ευρωζώνης η Ελλάδα καθώς κατέγραψε την τρίτη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στη βιομηχανική παραγωγή
Αυτοψία της Daily Mail στην Μύκονο - Εκεί που μία γαρίδα κοστίζει 87 ευρώ
Η Μύκονος πρωταγωνιστεί και πάλι στα διεθνή ρεπορτάζ, για τις εξωφρενικές τιμές σε εστιατόριο του νησιού
Ποιοι φόροι έφεραν πρωτογενές πλεόνασμα 2,9 δισ. ευρώ
Πού οφείλεται η υπέρβαση του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα κατά 1,7 δισ. ευρώ κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού το πρώτο εξάμηνο