Συμφωνία για την κατασκευή πέντε νέων οχηματαγωγών πλοίων PCTC (Pure car truck carriers) υπέγραψε ο όμιλος Grimaldi με το ναυπηγείο China Merchants Heavy Industries Jiangsu. Το deal περιλαμβάνει option για ακόμη 5 πλοία, με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται στο 1 δισ. ευρώ.
Τα νέα πλοία, με χωρητικότητα φόρτωσης άνω των 9.000 CEU, έχουν σχεδιαστεί για τη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV), ενώ έχουν λάβει την ένδειξη Ammonia Ready class από τον ιταλικό νηογνώμονα Rina. Αυτό σημαίνει ότι τα πλοία έχουν σχεδιαστεί ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν και αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο.
Διαβάστε επίσης: Δορυφορικό σύστημα πλοήγησης πλοίων αναπτύσσει ο Όμιλος Grimaldi
Μηδενικές εκπομπές ρύπων στο λιμάνι
Παράλληλα, τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες λιθίου mega, καθώς και με ηλιακούς συλλέκτες και ηλεκτρική σύνδεση με την ξηρά, γεγονός που θα τους επιτρέψει να επιτύχουν το Zero Emission in Port (μηδενικές εκπομπές ρύπων στο λιμάνι).
Η παράδοση των πέντε πρώτων πλοίων αναμένεται τη διετία 2025 – 2026 και σχεδιάζεται να δρομολογηθούν σε ταξίδια μεταξύ Ευρώπης, Βόρειας Αφρικής και Άπω Ανατολής.
«Πράσινη» πρωτοπορία
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου, Emanuele Grimaldi «η ομάδα μας ήταν πραγματικός πρωτοπόρος της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, με πρωτοβουλίες που στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών CO2 από τις δραστηριότητές της κάθε χρόνο. Τα πλοία διπλού καυσίμου θα είναι πολύ πιο αποδοτικά από αυτά που σχεδιάστηκαν στο παρελθόν: θα καταναλώνουν 50% λιγότερα καύσιμα από την προηγούμενη γενιά πλοίων μεταφοράς οχημάτων».
Η πρόκληση της αμμωνίας
«Είμαστε μάρτυρες μιας εξέλιξης που θα οδηγήσει τον κλάδο στον στόχο των μηδενικών εκπομπών. Η πρόσφατη παραγγελία αποτελεί πρόκληση, ειδικά καθώς άλλα εναλλακτικά καύσιμα απαλλαγμένα από τις ανθρακούχες εκπομπές δεν είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή. Η υλοποίηση απαιτεί τεράστια δέσμευση όλων των εμπλεκόμενων μερών, αλλά αργότερα, αυτή η δέσμευση θα μεταφραστεί σε πρόοδο», πρόσθεσε.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων