Συμφωνία για την κατασκευή πέντε νέων οχηματαγωγών πλοίων PCTC (Pure car truck carriers) υπέγραψε ο όμιλος Grimaldi με το ναυπηγείο China Merchants Heavy Industries Jiangsu. Το deal περιλαμβάνει option για ακόμη 5 πλοία, με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται στο 1 δισ. ευρώ.
Τα νέα πλοία, με χωρητικότητα φόρτωσης άνω των 9.000 CEU, έχουν σχεδιαστεί για τη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV), ενώ έχουν λάβει την ένδειξη Ammonia Ready class από τον ιταλικό νηογνώμονα Rina. Αυτό σημαίνει ότι τα πλοία έχουν σχεδιαστεί ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν και αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο.
Διαβάστε επίσης: Δορυφορικό σύστημα πλοήγησης πλοίων αναπτύσσει ο Όμιλος Grimaldi
Μηδενικές εκπομπές ρύπων στο λιμάνι
Παράλληλα, τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες λιθίου mega, καθώς και με ηλιακούς συλλέκτες και ηλεκτρική σύνδεση με την ξηρά, γεγονός που θα τους επιτρέψει να επιτύχουν το Zero Emission in Port (μηδενικές εκπομπές ρύπων στο λιμάνι).
Η παράδοση των πέντε πρώτων πλοίων αναμένεται τη διετία 2025 – 2026 και σχεδιάζεται να δρομολογηθούν σε ταξίδια μεταξύ Ευρώπης, Βόρειας Αφρικής και Άπω Ανατολής.
«Πράσινη» πρωτοπορία
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου, Emanuele Grimaldi «η ομάδα μας ήταν πραγματικός πρωτοπόρος της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, με πρωτοβουλίες που στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών CO2 από τις δραστηριότητές της κάθε χρόνο. Τα πλοία διπλού καυσίμου θα είναι πολύ πιο αποδοτικά από αυτά που σχεδιάστηκαν στο παρελθόν: θα καταναλώνουν 50% λιγότερα καύσιμα από την προηγούμενη γενιά πλοίων μεταφοράς οχημάτων».
Η πρόκληση της αμμωνίας
«Είμαστε μάρτυρες μιας εξέλιξης που θα οδηγήσει τον κλάδο στον στόχο των μηδενικών εκπομπών. Η πρόσφατη παραγγελία αποτελεί πρόκληση, ειδικά καθώς άλλα εναλλακτικά καύσιμα απαλλαγμένα από τις ανθρακούχες εκπομπές δεν είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή. Η υλοποίηση απαιτεί τεράστια δέσμευση όλων των εμπλεκόμενων μερών, αλλά αργότερα, αυτή η δέσμευση θα μεταφραστεί σε πρόοδο», πρόσθεσε.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»