Τη σημαντική πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κρήτης να διοργανώσει στο πλαίσιο της 50ης Γενικής Συνέλευσης των παρακτίων και απομακρυσμένων περιοχών της Ευρώπης ένα πανευρωπαϊκό συνέδριο για τα θέματα της νησιωτικότητας και της γαλάζιας οικονομίας, υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης από τον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, στο περιθώριο των εργασιών του συνεδρίου.
Όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης, «η Ελλάδα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε Ευρωπαϊκό επίπεδο έχοντας θεσμοθετήσει ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο για τα θέματα της νησιωτικότητας με συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία».
Διαβάστε επίσης: Πλακιωτάκης: Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας στη συνάντηση του με τον αρμόδιο υπουργό της Μάλτας
80 εκατ. για τις άγονες γραμμές
«Έχουμε καταφέρει μετά από διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξασφαλίσουμε ευρωπαϊκούς πόρους για την ανάπτυξη των νησιωτικών λιμενικών υποδομών άνω των 200 εκατ. ευρώ και από το ΕΣΠΑ αλλά και από το Ταμείο Ανάκαμψης», επεσήμανε και πρόσθεσε: «και βεβαίως μη λησμονούμε τα 80 εκατ. ευρώ που έχουμε εξασφαλίσει για επιλεγμένες άγονες γραμμές με παράλληλη κινητροδότηση για τη δρομολόγηση νέων πράσινων πλοίων».
Όπως υπογράμμισε ο ΥΝΑΝΠ, «η Ελλάδα πρωταγωνιστεί, καθώς η νησιωτικότητα για την κυβέρνηση του Κυριακού Μητσοτάκη αποτελεί επιλογή πρώτης προτεραιότητας, γιατί μην ξεχνάμε ότι στην νησιωτική Ελλάδα κατοικεί πάνω απ’ το 15% του συνολικού πληθυσμού, ενώ το παραγόμενο ΑΕΠ απ’ τις νησιωτικές και τις παράκτιες περιοχές υπερβαίνει το 25%. Επομένως απαιτείται θεσμική θωράκιση, συγκεκριμένο χρηματοδοτικό πλαίσιο και η κυβέρνηση μας κατάφερε να τα εξασφαλίσει κι αυτά».
«Παράδειγμα καλής πρακτικής»
Εξάλλου, εκτενή αναφορά στα βασικά στοιχεία και χαρακτηριστικά της νέας νησιωτικής πολιτικής της Ελλάδος έκανε ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης.
Σχολιάζοντας την αναλυτική και εμπεριστατωμένη αυτή παρουσίαση ο κ. Κουτουλάκης, ανέφερε τα εξής : «Είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε αναλυτικά το ευρωπαϊκά καινοτόμο θεσμικό πλαίσιο που ήδη έχει εισάγει η Ελλάδα και αποτελεί παράδειγμα καλής πρακτικής σε νομοθέτηση για την ουσία της νησιωτικότητας. Δόθηκε η δυνατότητα, μαζί με την Ελλάδα, να συνταχθούν εκπρόσωποι κρατών μελών με όμοια ζητήματα ακολουθώντας τις ελληνικές καλές πρακτικές που ήδη έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στα ελληνικά νησιά».
Latest News
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία