
Τη σημαντική πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κρήτης να διοργανώσει στο πλαίσιο της 50ης Γενικής Συνέλευσης των παρακτίων και απομακρυσμένων περιοχών της Ευρώπης ένα πανευρωπαϊκό συνέδριο για τα θέματα της νησιωτικότητας και της γαλάζιας οικονομίας, υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης από τον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, στο περιθώριο των εργασιών του συνεδρίου.
Όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης, «η Ελλάδα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε Ευρωπαϊκό επίπεδο έχοντας θεσμοθετήσει ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο για τα θέματα της νησιωτικότητας με συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία».
Διαβάστε επίσης: Πλακιωτάκης: Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας στη συνάντηση του με τον αρμόδιο υπουργό της Μάλτας
80 εκατ. για τις άγονες γραμμές
«Έχουμε καταφέρει μετά από διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξασφαλίσουμε ευρωπαϊκούς πόρους για την ανάπτυξη των νησιωτικών λιμενικών υποδομών άνω των 200 εκατ. ευρώ και από το ΕΣΠΑ αλλά και από το Ταμείο Ανάκαμψης», επεσήμανε και πρόσθεσε: «και βεβαίως μη λησμονούμε τα 80 εκατ. ευρώ που έχουμε εξασφαλίσει για επιλεγμένες άγονες γραμμές με παράλληλη κινητροδότηση για τη δρομολόγηση νέων πράσινων πλοίων».
Όπως υπογράμμισε ο ΥΝΑΝΠ, «η Ελλάδα πρωταγωνιστεί, καθώς η νησιωτικότητα για την κυβέρνηση του Κυριακού Μητσοτάκη αποτελεί επιλογή πρώτης προτεραιότητας, γιατί μην ξεχνάμε ότι στην νησιωτική Ελλάδα κατοικεί πάνω απ’ το 15% του συνολικού πληθυσμού, ενώ το παραγόμενο ΑΕΠ απ’ τις νησιωτικές και τις παράκτιες περιοχές υπερβαίνει το 25%. Επομένως απαιτείται θεσμική θωράκιση, συγκεκριμένο χρηματοδοτικό πλαίσιο και η κυβέρνηση μας κατάφερε να τα εξασφαλίσει κι αυτά».
«Παράδειγμα καλής πρακτικής»
Εξάλλου, εκτενή αναφορά στα βασικά στοιχεία και χαρακτηριστικά της νέας νησιωτικής πολιτικής της Ελλάδος έκανε ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης.
Σχολιάζοντας την αναλυτική και εμπεριστατωμένη αυτή παρουσίαση ο κ. Κουτουλάκης, ανέφερε τα εξής : «Είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε αναλυτικά το ευρωπαϊκά καινοτόμο θεσμικό πλαίσιο που ήδη έχει εισάγει η Ελλάδα και αποτελεί παράδειγμα καλής πρακτικής σε νομοθέτηση για την ουσία της νησιωτικότητας. Δόθηκε η δυνατότητα, μαζί με την Ελλάδα, να συνταχθούν εκπρόσωποι κρατών μελών με όμοια ζητήματα ακολουθώντας τις ελληνικές καλές πρακτικές που ήδη έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στα ελληνικά νησιά».


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)