Το διττανθρακικό νάτριο ή το γνωστό σε όλους μπέικιν πάουντερ, αποτελεί μια ουσία που είναι περισσότερο γνωστή για τις μαγειρικές χρήσεις, ωστόσο μια εταιρεία στο Λονδίνο σκοπεύει να τη χρησιμοποιήσει για την αντιμετώπιση των ρύπων από τον κλάδο της ναυτιλίας.
Συγκεκριμένα, η βρετανική εταιρεία SodaFlexx επεξεργάζεται ένα Project, για την αντιμετώπιση των εκπομπών καυσαερίων από τα πλοία με σκόνη διττανθρακικού νατρίου. Η ιδέα προσαρμόστηκε από την αποδεδειγμένη επίγεια τεχνολογία, όπου η σκόνη διττανθρακικού νατρίου εγχέεται απευθείας στα καυσαέρια για να εξουδετερώσει τις ενώσεις θείου.
Διαβάστε επίσης: Αλγόριθμος μειώνει τις εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία κατά 15%
Μέσω χημικών αντιδράσεων το οξείδιο του θείου μετατρέπεται σε θειικό νάτριο, το οποίο στη συνέχεια είτε απελευθερώνεται με ασφάλεια στην ατμόσφαιρα είτε μπορεί να «συλληφθεί» από ειδικό υβριδικό σύστημα της SodaFlexx και να ανακυκλωθεί στην ξηρά.
Οι δοκιμές
Μετά από τρία χρόνια δοκιμών, το σύστημα καθαρισμού καυσαερίων εγκαταστάθηκε στο πλοίο «Yeoman», ένα φορτηγό πλοίο χύδην ξηρού φορτίου χωρητικότητας 96.772 dwt που ανήκει στην Bontrup, και αποδείχθηκε τόσο επιτυχημένο, ώστε ο ιδιοκτήτης έχει ζητήσει ένα δεύτερο σύστημα που θα εγκατασταθεί στο πλοίο «Bontrup Amsterdam».
Η εφαρμογή βρίσκεται επί του παρόντος στη διαδικασία απόκτησης διπλώματος ευρεσιτεχνίας στις ΗΠΑ και η SodaFlexx δοκιμάζει μια ακόμη νέα τεχνολογία προσαρμόζοντας τα συστήματα για την επεξεργασία και διαχείριση των ρύπων CO2 από κινητήρες πλοίων. Οι δοκιμές σε μικρότερη κλίμακα ήταν επιτυχημένες και προγραμματίζεται εγκατάσταση σε πλοίο για το 1ο τρίμηνο του 2023.
Latest News
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο