Συναντήσεις με εκπροσώπους γενικών διευθύνσεων και τμημάτων της ΕΕ που ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση, είχε, προ ημερών, στις Βρυξέλλες ο καθηγητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ, Δημήτρης Μάρδας, προκειμένου να διερευνήσει τις δυνατότητες χρηματοδότησης του σχεδίου της Namco για την κατασκευή του πρώτου αμιγώς ελληνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα παράγεται στη Θεσσαλονίκη.
Το ακριβές χρονοδιάγραμμα για το εγχείρημα «θα χαραχτεί όταν βρεθεί λύση στην χρηματοδότηση του όλου σχεδίου. Τα χρήματα της Επιτροπής φυσικά δεν αρκούν για κάτι τέτοιο… αλλά δεν παύει να προσελκύουν το ενδιαφέρον» δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ. Μάρδας.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Kινεζική «έφοδος» στην Ευρώπη;
Οι δυνατότητες στις Βρυξέλλες
Σε σχέση με την επίσκεψή του στις Βρυξέλλες, ο κ. Μάρδας δήλωσε: «Επισκέφθηκα τις Βρυξέλλες για να δω ποιες Γενικές Διευθύνσεις της Επιτροπής και ειδικότερα ποια Τμήματά τους ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση, τι ακριβώς επιδιώκουν να κάνουν και τι δράσεις ενισχύουν. Είχε προηγηθεί βέβαια μια πρώτη διερεύνηση ενώ ήμουν στην Ελλάδα με θέμα τις απαιτούμενες επαφές, έτσι ώστε να κερδίσουμε χρόνο και να είμαστε πιο έτοιμοι. Επίσης, καθώς εργαζόμουν παλαιότερα στη Γενική Διεύθυνση της Εσωτερικής Αγοράς, εύκολα και μέσω γνωριμιών βρήκα τα άτομα που χρειαζόμουν να δω στην Επιτροπή και να συλλέξω τις πληροφορίες που επιθυμούσα. Στο σύνολο των πληροφοριών αυτό, έψαξα να βρω επίσης τα κονδύλια που υπάρχουν και τις άμεσες χρηματοδοτήσεις εκ μέρους της Επιτροπής στο πλαίσιο της όλης πολιτικής της για την ηλεκτροκίνηση. Κάποια είναι ευρύτερα γνωστά, όπως παραδείγματος χάριν αυτά που εντάσσονται στο πρόγραμμα Horizon, κάποια άλλα λιγότερο γνωστά. Οι διαπροσωπικές επαφές πάντοτε θα συνεχίσουν να παίζουν σημαντικό ρόλο σε κάθε project, καθώς αντλούνται γρήγορα πληροφορίες και διευκολύνουν πολύ τη δουλειά κάθε ενδιαφερόμενου παρά την ύπαρξη της ηλεκτρονικής επικοινωνίας, η οποία έχει τις δικές της φυσικά δυνατότητες».
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Μάρδας γνωστοποίησε ο ίδιος, με πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι ξεκίνησε συνεργασία με την εταιρεία Namco «που παρήγαγε σε παλαιότερα χρόνια το θρυλικό Pony. Στόχος: η παραγωγή ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Θεσσαλονίκη…από μια λοιπόν εταιρία που έχει ήδη παρελθόν στην παραγωγή οχημάτων. Ένα δύσκολο εγχείρημα… αλλά συναρπαστικό!».
Αρχή όλων η χρηματοδότηση
Ερωτηθείς εάν έχουν τεθεί οι βασικές γραμμές για το εγχείρημα και πόσο εύκολο είναι να δούμε σύντομα παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τη Θεσσαλονίκη δήλωσε: «Ομολογουμένως είναι ένα δύσκολο εγχείρημα για πολλούς και διάφορους λόγους, που μου έγιναν ακόμη πιο σαφείς μετά τις συζητήσεις που είχα με στελέχη της Επιτροπής. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, όλοι θέλουν μερίδια σε αυτήν την αγορά… αλλά κάθε τέτοια προσπάθεια νομίζω ότι αξίζει τον κόπο για πολλούς λόγους. Είναι πολύ νωρίς για να θέσουμε ένα χρονοδιάγραμμα των εργασιών της παραγωγής ενώ έχουμε μπροστά μας να ξεπεράσουμε αρκετά εμπόδια -όπως γίνεται συνήθως σε κάθε επένδυση- πριν μπούμε στην τελική ευθεία. Ακριβές χρονοδιάγραμμα θα χαραχτεί όταν βρεθεί λύση στην χρηματοδότηση του όλου σχεδίου. Τα χρήματα της Επιτροπής φυσικά δεν αρκούν για κάτι τέτοιο… αλλά δεν παύει να προσελκύουν το ενδιαφέρον. Αρχή όλων είναι λοιπόν η χρηματοδότηση του όλου έργου και αυτή είναι, όπως γνωρίζετε, η δουλειά μου».
Η συνεργασία του κ. Μάρδα με την εταιρεία αφορά στο κομμάτι της χρηματοδότησης. Όπως εξηγεί ο ίδιος: «Υπάρχουν πολλές πηγές εύρεσης χρημάτων. Αρχικά, θα αποκλείσουμε όσες δεν μας εξυπηρετούν ή δεν είμαστε επιλέξιμοι ή δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτές. Πλην της Επιτροπής και των άμεσων χρηματοδοτήσεων της, το δεύτερο και κυριότερο βήμα είναι οι δυνατότητες εύρεσης χρημάτων από το Εθνικό σκέλος (ΕΣΠΑ κ.λπ.), όπως και από τη διεθνή αγορά. Αυτό καταλαβαίνετε απαιτεί μια προσεκτική και συστηματική προετοιμασία, η οποία θα μας δείξει από την πλευρά της και τις δυνατότητες χρηματοδότησης του όλου σχεδίου. Βέβαια, αν και η NAMCO είναι μια υπαρκτή εταιρία με τις εγκαταστάσεις της, τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και το παρελθόν της, τα προβλήματα της γραφειοκρατίας και ότι σχετικό, δεν λύνονται όμως μόνο με τα όσα έχει σήμερα στα χέρια της. Απομένει να προχωρήσουμε ακολουθώντας τους υφιστάμενους κανόνες και πρακτικές, ενώ πορευόμενοι θα δούμε τι άλλα εμπόδια θα συναντήσουμε… Οπότε περπατάμε προσεκτικά αποφεύγοντας ότι λάθη αφορούν εμάς και ξεπερνώντας κάθε περιορισμό που οφείλεται στο εξωτερικό μας περιβάλλον… Αυτή η προσπάθεια είναι και η γοητεία του όλου σχεδίου!».
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων