Η Σαουδική Αραβία τη χαρακτηρίζει ως την πόλη του μέλλοντος για τη διαφοροποίηση και την ανάπτυξη της οικονομίας της. Οι επικριτές λένε ότι η φουτουριστική πόλη του Σαουδάραβα πρίγκιπα διαδόχου Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν στην έρημο που θα είναι μια στενή λωρίδα μήκους άνω των 100 μιλίων αποτελεί ένα ουτοπικό όνειρο.
Όπως και να έχει, το φουτουριστικό έργο NEOM αποτελεί βασικό πυλώνα του προγράμματος Vision 2030 της Σαουδικής Αραβίας για την τόνωση και τη διαφοροποίηση της οικονομίας της.
Το NEOM και οι τρεις λεγόμενες «περιοχές» του, η Line, η Oxagon και η Trojena, πρόκειται να κατασκευαστούν σε 26.500 τετραγωνικά χιλιόμετρα στη βορειοδυτική Σαουδική Αραβία και θα εισαγάγουν ένα νέο μοντέλο αστικής βιωσιμότητας όπου οι κάτοικοι «θα αγκαλιάσουν μια κουλτούρα εξερεύνησης, ανάληψης κινδύνων και διαφορετικότητας».
Το κόστος του συνολικού έργου εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 500 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι αποκαλύψεις του καλοκαιριού
Την αποκάλυψη του σχεδίου έκανε ο ίδιος ο διάδοχος του θρόνου το περασμένου καλοκαίρι, παρουσιάζοντας τα σχέδια για την THE LINE , την πόλη χωρίς δρόμους, αυτοκίνητα ή εκπομπές ρύπων, η οποία θα λειτουργεί με 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας»
«Τα σχέδια που αποκαλύφθηκαν σήμερα για τις κάθετα πολυεπίπεδες κοινότητες της πόλης θα αμφισβητήσουν τις παραδοσιακές επίπεδες, οριζόντιες πόλεις και θα δημιουργήσουν ένα μοντέλο για τη διατήρηση της φύσης και τη βελτίωση της ανθρώπινης βιωσιμότητας. H Line θα αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα στην αστική ζωή σήμερα και θα ρίξει φως σε εναλλακτικούς τρόπους ζωής», δήλωσε ο Πρίγκιπας διάδοχος τον Ιούλιο.
Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία αεροφωτογράφησης της Σαουδικής Αραβίας Ot Sky δημοσίευσε πλάνα από drone που δείχνουν βαριά κατασκευαστικά μηχανήματα να ξεκινούν εργασίες στο The Line.
Η The Line υπόσχεται να είναι μια πόλη μηδενικών εκπομπών άνθρακα μέσω της εξάλειψης των υποδομών έντασης άνθρακα, όπως τα αυτοκίνητα και οι δρόμοι. Θα λειτουργεί με 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών των βιομηχανιών της. Uα έχει πλάτος μόνο 200 μέτρα, μήκος 170 χιλιόμετρα και ύψος 500 μέτρα. Η διαδρομή από άκρο σε άκρο μέσω σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας θα διαρκεί 20 λεπτά. Και σχεδιάζεται για να φιλοξενήσει τελικά 9 εκατομμύρια ανθρώπους. Η Oxagon θα φιλοξενήσει βιομηχανίες και καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένου ενός εργοστασίου υδρογόνου, ενώ η Trojena θα προσφέρει υπαίθριο σκι και αθλήματα περιπέτειας όλο το χρόνο που θα ολοκληρωθούν το 2026, λέει η Σαουδική Αραβία.
Τουριστικός πόλος
Η NEOM στοχεύει να προσελκύσει περισσότερους από πέντε εκατομμύρια επισκέπτες έως το 2030.
Σύμφωνα με τα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας, η NEOM θα πρέπει να είναι σε λειτουργία μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Αν και δεν είναι σαφές το πώς θα πληρώσει το Βασίλειο, βέβαιο είναι ότι πολλά από τα κεφάλαια θα προέλθουν από τα τεράστια έσοδα από το πετρέλαιο που δημιουργεί αυτή τη στιγμή η Σαουδική Αραβία.
Πετρελαϊκή χρηματοδότηση
Σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Στατιστικής Αρχής, μόνο τον Αύγουστο, οι εξαγωγές εμπορευμάτων της Σαουδικής Αραβίας – το 79,9% των οποίων προέρχονταν από πετρέλαιο – ανήλθαν σε 35,5 δισεκατομμύρια δολάρια (133,7 δισεκατομμύρια ριάλια Σαουδικής Αραβίας) . Αυτό σημαίνει ότι οι Σαουδάραβες έβγαζαν σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε έσοδα από πετρέλαιο κάθε μέρα αυτόν τον μήνα.
Τον Ιούλιο, ο Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν είπε ότι η Σαουδική Αραβία σχεδίαζε να δημιουργήσει ένα επενδυτικό ταμείο 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να βοηθήσει στην ανάπτυξη του μεγάλου έργου NEOM.
Το Βασίλειο επιδιώκει επίσης να προσελκύσει ξένα στελέχη πληρώνοντάς τους περισσότερα από 1 εκατομμύριο δολάρια το χρόνο το καθένα, πάνω από τον μέσο μισθό των 830.000 δολαρίων το 2021 για CEO στις μεγαλύτερες εταιρείες των ΗΠΑ, σύμφωνα με την The Wall Street Journal . Πολλοί θα μπορούσαν να μπουν στον πειρασμό, καθώς η Σαουδική Αραβία δεν έχει φόρο εισοδήματος.
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις