Στο τελικό στάδια εισέρχεται η διαδικασία απογραφής του συνόλου των εργαζομένων, ώστε να προχωρήσει η πλήρης εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, στην οποία η κυβέρνηση έχει εναποθέσει μεγάλο μέρος των προσπαθειών της για εξάλειψη της παραβατικότητας στην αγορά εργασίας.
Ωστόσο οι ημερομηνίες – προθεσμίες που έχουν ανακοινωθεί θεωρούνται «ασφυκτικές» κυρίως από τις εμπορικές επιχειρήσεις οι οποίες ζητούν να υπάρξει νέο χρονοδιάγραμμα που θα διευκολύνει τις εμπορικές επιχειρήσεις και τα λογιστικά τους γραφεία.
Συγκεκριμένα το υπουργείο Εργασίας ανακοίνωσε πως μέχρι τις 31 Οκτωβρίου θα πρέπει όλες οι επιχειρήσεις – εργοδότες να υποβάλουν το έντυπο Ε4, δηλαδή τον ετήσιο πίνακα με το προσωπικό τους, στο πληροφοριακό σύστημα Εργάνη.
Κι αυτό έτσι από την 1η Νοεμβρίου να ξεκινήσει η «μεγάλη απογραφή» όλων των εργαζόμενων από τις επιχειρήσεις, με στόχο να περάσουμε στη διαδικασία εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας.
Διαβάστε επίσης: Το «δίχτυ» της ψηφιακής κάρτας εργασίας – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι εργαζόμενοι
Ωστόσο η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας με επιστολή της στον υπουργό Εργασίας κ. Κ. Χατζηδάκη, ζητά τη παράταση του χρόνου εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, λόγω της «πραγματικής και απολύτως δικαιολογημένης αδυναμίας των εμπορικών επιχειρήσεων και των λογιστικών γραφείων να ανταποκριθούν στα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια».
Συγκεκριμένα, αιτείται: πρώτον, την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής του Ετήσιου Πίνακα Προσωπικού Ε4 μέχρι τις 31/12/2022, αντί της 31/10/2022 και δεύτερον, την ισόχρονη μετακύλιση της ημερομηνίας έναρξης της απογραφικής διαδικασίας, δηλαδή από 01/01/2023 αντί της 01/11/2023.
Η απογραφική αυτή διαδικασία αποτελεί άλλωστε το πρώτο και σημαντικό βήμα, ώστε, σε βάθος 12μήνου, όπως εκτιμούν από το υπουργείο Εργασίας, να είναι δυνατή η πλήρης εφαρμογή του καινοτόμου μέτρου της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε όλους τους κλάδους και τις επιχειρήσεις.
Η ηλεκτρονική απογραφή, ξεκινά την 1η Νοεμβρίου και θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 30 Νοεμβρίου. Ωστόσο πολλές επιχειρήσεις και λογιστήρια εμφανίζονται να μην έχουν ενημερωθεί πλήρως για το πώς θα ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Διαβάστε επίσης: Η Κύπρος «αντιγράφει» το ελληνικό μοντέλο ψηφιακής κάρτας εργασίας
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στις 31 Οκτωβρίου, ολοκληρώνεται η διαδικασία απογραφής στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ (που έχουν πάνω από 250 εργαζόμενους) και στις επιχειρήσεις αυτές ξεκινά η ψηφιακή κάρτα σε πλήρη εφαρμογή από 1η Νοεμβρίου.
Για όλες τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, έως το τέλος του Οκτωβρίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η υποβολή του εντύπου Ε4, με τους πίνακες προσωπικού. Οι επιχειρήσεις και εργοδότες που δραστηριοποιούνται στον ιδιωτικό τομέα, ανεξάρτητα από τον κλάδο και το μέγεθος, θα πρέπει να δηλώσουν στο σύστημα, στοιχεία όπως:
• Εβδομαδιαίες ώρες πλήρους απασχόλησης. 5ήμερη ή 6ήμερη εβδομαδιαία εργασίας. Στοιχεία διαλείμματος. Δυνατότητα Ευέλικτης Προσέλευσης. Άδειες. Υπερωρίες. Υπερεργασία.
Κάθε παράλειψη απογραφής έχει ως συνέπεια την επιβολή προστίμων, ενώ οι επιχειρήσεις που πραγματοποιούν συνεχή «λάθη», θα μπαίνουν στη «μαύρη λίστα» του ΣΕΠΕ.
Latest News
Νωρίτερα οι συντάξεις Φεβρουαρίου - Πότε θα δοθούν τα αναδρομικά
Οι ημερομηνίες πληρωμής από τον e-ΕΦΚΑ ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών
e-ΕΦΚΑ: Η «Θάλεια» απαντά στα ερωτήματα των ασφαλισμένων
Η «Θάλεια», η οποία έχει τεθεί σε λειτουργία από τον Σεπτέμβριο του 2024, είναι ένα ψηφιακό avatar, που δημιούργησε ο e-ΕΦΚΑ
Προκήρυξη για 2.213 θέσεις μόνιμου προσωπικού: Ποιους αφορά - Πότε είναι οι αιτήσεις
Ζητούνται δεκάδες ειδικότητες αποκλειστικά για προσωπικό ΔΕ που κατανέμονται σε φορείς του Δημοσίου ανά την Ελλάδα
Η Τεχνητή νοημοσύνη κατά της φοροδιαφυγής - Το σχέδιο της ΑΑΔΕ
Η εφορία δημιουργεί ενιαίο προφίλ για κάθε φορολογούμενο - Οι άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου
Ποιοι θα βρεθούν στο στόχαστρο της εφορίας το 2025 – Τι ισχύει με τις δαπάνες [γράφημα]
Ένα νέο τοπίο διαμορφώνεται από την Εφορία για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις - Ποιες αλλαγές έρχονται
Πότε καταβάλει ο e-ΕΦΚΑ τις συντάξεις Φεβρουαρίου
Οι ημερομηνίες πληρωμής από τον e-ΕΦΚΑ ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών
Ποιοι φορολογούμενοι πρέπει να δηλώσουν το φορολογικό διαζύγιο - 18 ερωτήσεις, απαντήσεις
Άνοιξε η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για τις χωριστές φορολογικές δηλώσεις - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι
Σε εξέλιξη η εγγραφή των υπόχρεων φορέων του Δημοσίου στο μητρώο για τις φορολογικές δηλώσεις
Οι φορείς του δημοσίου τομέα, οφείλουν να πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους στο Μητρώο έως και 15 Ιανουαρίου 2025 στην ψηφιακή πύλη «myAADE»
ΑΑΔΕ: Διαθέσιμο από 13/1 το νέο Μητρώο Δεξαμενών Ενεργειακών Προϊόντων
Η εφαρμογή της ΑΑΔΕ στοχεύει στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των ελέγχων κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων
Έρχεται το ψηφιακό πελατολόγιο - Ηλεκτρονικό μάτι της ΑΑΔΕ στους πελάτες επαγγελματιών
Σε ποιους κλάδους κάνει πρεμιέρα μέχρι τέλη Ιανουαρίου το Ψηφιακό Πελατολόγιο - Τι προσφέρει στους επαγγελματίες