Έργα άνω των 3,2 δισ. ευρώ αναμένεται να προκηρυχθούν και να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα, όπως προανήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου.
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στο «σοκ των ανατιμήσεων και της αύξησης του ενεργειακού κόστους» που παρατηρείται διεθνώς εξαιτίας του πολέμου στην Ευρώπη, διαβεβαιώνοντας πάντως ότι στην Ελλάδα, η συνέχεια των έργων είναι εξασφαλισμένη.
Διαβάστε επίσης: Στις αρχές Νοεμβρίου ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής
«Δράσαμε γρηγορότερα από πολλές ισχυρότερες οικονομικά χώρες, δίνοντας ένα πλαίσιο στήριξης της αγοράς και των έργων» εξήγησε ο κ. Καραγιάννης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» και πρόσθεσε: «Σήμερα μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι καταφέραμε να διατηρήσουμε ενεργά όλα τα μεγάλα έργα υποδομών της χώρας. Κρατήσαμε ζωντανό έναν από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης της οικονομίας μας, τον κατασκευαστικό κλάδο».
Τα έργα προϋπολογισμού άνω των 3,2 δισ. ευρώ
Εστιάζοντας στους επόμενους μήνες και τα έργα που αναμένονται, ο κ. Καραγιάννης σχολίασε ότι «ο προγραμματισμός είναι πυκνός» και έδωσε ένα περίγραμμα των έργων που πρόκειται να προκηρυχθούν και εκείνων που θα ξεκινήσουν.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών: Έως το τέλος του έτους θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον. Τις επόμενες εβδομάδες βγαίνουν στον «αέρα» τα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα σε Μπραμιανό, Αμβρακία-Αμφιλοχία-Βάλτο και Λουτράκι, τα μεγάλα έργα ύδρευσης Πρέβεζας, Άρτας και Λευκάδας και του Τσικνιά στη Λέσβο και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Δυτικής Αττικής.
«Συνολικά τις επόμενες εβδομάδες οι διαγωνισμοί για έργα ύψους 700 εκατομμυρίων €, χρηματοδοτούμενα εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα ξεκινήσουν» τόνισε ο κ. Καραγιάννης και πρόσθεσε ότι «η δουλειά μας δεν σταματά ούτε στιγμή».
Χαρακτηριστικά, ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «ωριμάζουμε και θα δημοπρατήσουμε εντός του επόμενου τριμήνου το οδικό έργο Γιάννενα – Κακαβιά όπως και τo έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό που θα περιλαμβάνει και την τροποποίηση των υφιστάμενων κόμβων στο Σχιστό και το Σκαραμαγκά που εκκρεμεί εδώ και πολλά χρόνια».
Όπως έκανε γνωστό ο κ. Καραγιάννης «δύο νέα ΣΔΙΤ θα ξεκινήσουν και αφορούν τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα και την Ύδρευση της Κέρκυρας, ενώ θα ξεκινήσουν έργα οδικής ασφάλειας με προϋπολογισμό 675 εκατομμύρια €, σε ολόκληρη τη χώρα».
«Συνολικά, πρόκειται να προκηρύξουμε και να ξεκινήσουμε το επόμενο διάστημα έργα προϋπολογισμού άνω των 3,2 δισ. ευρώ» ανέφερε.
Υπενθύμισε δε, ότι «τα έργα αυτά προστίθενται σε όσα έχουν ήδη δημοπρατηθεί «το τελευταίο διάστημα αλλά και τα προηγούμενα χρόνια και αθροίζουν πάνω από 13 δισ. έργα. Απαρτίζουν το μεγάλο πρόγραμμα υποδομών για το οποίο είχαμε δεσμευτεί εξ αρχής πως θα υλοποιήσουμε. Είναι έργα με τη σφραγίδα του Κώστα Καραμανλή».
Διαβεβαίωσε ότι «ο σχεδιασμός προχωράει χωρίς εκπτώσεις και πισωγυρίσματα».
Στην περιφέρεια το μεγαλύτερο κομμάτι έργων
Εξάλλου, ο κ. Καραγιάννης απέρριψε την κριτική ότι το πρόγραμμα έργων αφορά κυρίως το Λεκανοπέδιο και τη Θεσσαλονίκη, τονίζοντας, μάλιστα, ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι των έργων μας αφορά τη περιφέρεια».
Ενδεικτικά ανέφερε ότι «διοχετεύσαμε πολλή ενέργεια και δουλειά σε μεγάλα project όπως ο ΒΟΑΚ, ο Ε-65 και το Πάτρα – Πύργος, που όλα ξεμπλόκαραν και προχώρησαν. Τα 3 αυτά έργα βάλτωναν για χρόνια αφήνοντας το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων ανολοκλήρωτο».
Υπογράμμισε τη βαρύτητα που δόθηκε στα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα τα οποία δημοπρατήθηκαν με σκοπό να συνδεθούν όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το δίκτυο, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά «στα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα σε όλη τη χώρα που θωρακίζουν την ύπαιθρο από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής».
«Δεν είναι σημαντικό έργο η Παράκαμψη Χαλκίδας; Η οδική σύνδεση Μπράλος – Άμφισσα; Το Άκτιο – Αμβρακία στο οποίο ήδη παραδώσαμε τη παράκαμψη της Αμφιλοχίας; Το Δράμα – Αμφίπολη; Τα φράγματα Χαβρία, Ενιπέα, Ταυρωνίτη και Τσικνιά;» διερωτήθηκε ο υφυπουργός Υποδομών.
«Σε μια τριετία καλύψαμε την υποεπένδυση και το κενό στα δημόσια έργα μιας δεκαετίας» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης.
ΒΟΑΚ: Στις αρχές του 2023 θα κατασκευάζονται τα 2 από τα 3 τμήματα
Ξεχωριστή αναφορά έκανε ο υφυπουργός Υποδομών στον ΒΟΑΚ, ο οποίος, όπως είπε, «ήταν ένα όνειρο για τη Κρήτη που σήμερα γίνεται πράξη από τη κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη».
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, ενημέρωσε ότι «για το ανατολικό τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος έχει υπογραφεί η σύμβαση, ενώ και για το ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη έχουμε προσωρινό ανάδοχο και σύντομα θα υπογραφεί η σύμβαση και εδώ».
Μάλιστα, αποκάλυψε ότι «όσον αφορά το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, ως τα τέλη Νοεμβρίου θα ξεκινήσει η Β’ Φάση του Διαγωνισμού και στο α’ τρίμηνο του 2023 θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο».
Συμπερασματικά, «στις αρχές του επόμενου έτους θα ξέρουμε τα κατασκευαστικά σχήματα σε όλο το ΒΟΑΚ και τα 2 από τα 3 τμήματά του θα είναι ήδη υπό κατασκευή» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης και συμπλήρωσε ότι «χρειάστηκαν 3,5 χρόνια για να σπάσουν στεγανά δεκαετιών».
Για τον σταθμό του Μετρό στα Εξάρχεια
Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις που υπάρχουν σχετικά με την κατασκευή σταθμού της Γραμμής 4 του Μετρό στα Εξάρχεια, ο υφυπουργός Υποδομών σχολίασε ότι «στη χώρα που ζούμε, αντιδράσεις υπάρχουν ακόμα και για αυτονόητα πράγματα. Οι ”δυνάμεις της αδράνειας” ήταν για χρόνια πανίσχυρες. Ήταν άλλωστε και ο λόγος για τον οποίο η χώρα έφτασε στο σημείο που έφτασε την προηγούμενη δεκαετία. Σήμερα, οι ομάδες αυτές δεν εκπροσωπούν κανέναν και τίποτα, παρά μόνο την οπισθοδρόμηση».
Υπενθύμισε ότι, «οι διαδικασίες έχουν τηρηθεί κανονικά και το έργο πέρασε κατά τη διαδικασία της Δημόσιας Διαβούλευσης και από το Δήμο της Αθήνας και από το Περιφερειακό Συμβούλιο της Αττικής όταν κυβέρνηση ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ, περιφερειάρχης η κυρία Δούρου και δήμαρχος Αθηναίων ο κύριος Καμίνης».
Διερωτήθηκε «γιατί επέτρεψαν όλοι αυτοί να χωροθετηθεί ο σταθμός στη πλατεία Εξαρχείων; Τους διέφυγε; Ήταν απασχολημένοι με κάτι άλλο; Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα».
Ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι «οι σταθμοί χωροθετούνται με επιστημονικά κριτήρια βάσει μελετών. Όχι με τον τσαμπουκά μίας θορυβώδους μειοψηφίας».
Έστειλε σαφές μήνυμα ότι «δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει η χωροθέτηση κάποιου σταθμού, καλό είναι να το καταλάβουν όλοι πως και να θέλαμε να την αλλάξουμε δεν θα μπορούσαμε. Αυτό επιτάσσει το δημόσιο συμφέρον».
Οι πολίτες δεν πρέπει να πληρώνουν ακριβότερα διόδια σ’ αυτή τη συγκυρία
Ο υφυπουργός Υποδομών έστειλε σαφές μήνυμα για τα διόδια στις εταιρείες που διαχειρίζονται τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους.
«Σε τέτοιες δύσκολες στιγμές για όλους, οι πάντες πρέπει να δείξουν υπευθυνότητα και να αναλάβουν το μερίδιο της κοινωνικής ευθύνης που τους αναλογεί. Θα είμαι σαφής. Οι πολίτες δεν πρέπει να πληρώνουν ακριβότερα διόδια σ’ αυτή τη συγκυρία. Αυτή είναι μία σαφής κυβερνητική άποψη και ένα μήνυμα προς την πλευρά των διαχειριστριών εταιρειών των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων» ξεκαθάρισε ο κ. Καραγιάννης.
«Η επόμενη κυβέρνηση θα είναι αυτοδύναμη της Νέας Δημοκρατίας»
Κληθείς να σχολιάσει τις δημοσκοπήσεις του τελευταίου διαστήματος, ο κ. Καραγιάννης χαρακτήρισε «απολύτως εφικτό και ρεαλιστικό» τον στόχο της αυτοδυναμίας και υπογράμμισε ότι «ο ελληνικός λαός μπορεί να δυσκολεύεται λόγω της νέας διεθνούς κρίσης, αλλά αναγνωρίζει την αξιοπιστία του Πρωθυπουργού και τα βήματα προόδου που έχουν γίνει στη χώρα τα τελευταία χρόνια».
«Πιστεύω ακράδαντα πως η επόμενη κυβέρνηση θα είναι αυτοδύναμη της Νέας Δημοκρατίας, ανανεώνοντας την εμπιστοσύνη σε έναν Πρωθυπουργό που κράτησε την χώρα όρθια σε αλλεπάλληλες εξωγενείς κρίσεις και την οδηγεί με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε δρόμους ανάπτυξης και προκοπής» πρόσθεσε.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ