![Δεξαμενόπλοια: «Τρύπα» 16 δισ. δολαρίων στον ρωσικό στόλο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/iran.jpg)
Με μια ιδιαίτερα δαπανηρή εξέλιξη βρίσκεται αντιμέτωπη η ρωσική ναυτιλία, η οποία μπορεί να χρειαστεί να επεκτείνει τον εμπορικό της στόλο και να προσελκύσει περισσότερη χωρητικότητα από -μη δυτικούς- ιδιοκτήτες προκειμένου να συνεχίσει να εξάγει πετρέλαιο μετά τις επικείμενες κυρώσεις της ΕΕ.
Σύμφωνα με ανάλυση του οίκου Gibson, περισσότερα από 200 δεξαμενόπλοια ενδέχεται να εγκαταλείψουν τις συναλλαγές με τη Μόσχα πριν από τις 5 Δεκεμβρίου, όταν θα τεθεί σε ισχύ το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο. «Είναι λογικό να υποθέσουμε ότι μπορεί να υπάρχει ανεπαρκής χωρητικότητα για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου στην αγορά, ιδιαίτερα δεδομένου ότι αυτά τα βαρέλια που διακινούνται στην Ευρώπη θα πρέπει μετά να κατευθυνθούν σε μεγαλύτερες αποστάσεις», ανέφερε ο Gibson.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικά πλοία σε σιγή… ασυρμάτου
Εάν ο ρωσικός στόλος χαρακτηριστεί ανεπαρκής μετά την αναχώρηση των δυτικών πλοίων, οι αγοραπωλησίες θα μπορούσαν να εξισορροπήσουν την κατάσταση με νέους «παίκτες» από μέρη που επιθυμούν και μπορούν να συνεργαστούν με τη Ρωσία. Βέβαια -σύμφωνα με τον οίκο Gibson – αυτό μπορεί να συμβαίνει ήδη, καθώς καταγράφονται περίπου 100 πωλήσεις Aframax και Suezmax και 40 πωλήσεις VLCC σε αγοραστές που δεν επηρεάζονται από τους περιορισμούς της ΕΕ.
Αυξημένη ζήτηση για τα ice-class
Αυτή η αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος είναι ήδη ορατή στον στόλο των δεξαμενόπλοιων ice-class, όπου πολλαπλασιάζονται οι αγοραπωλησίες από Κινέζους, Άραβες και όχι μόνο, αναζητώντας νέες διαδρομές μέσω Αρκτικής για το ρωσικό πετρέλαιο.
Περίπου τέσσερα εκατομμύρια dwt χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων ice-class – περισσότερα από 40 πλοία – πωλήθηκαν το καλοκαίρι, ανέφερε το Bloomberg τον περασμένο μήνα. Όπως τονίζεται, τον προσεχή χειμώνα τα πλοία αυτά θα ενεργοποιηθούν για να πάρουν ρωσικό πετρέλαιο από τη Βαλτική και τους πολυσύχναστους τερματικούς σταθμούς κοντά στην Αγία Πετρούπολη.
Αναζητούνται 70 Aframaxes και 35 Suezmaxes
Με βάση τα μέχρι τώρα γνωστά στοιχεία από τη ναυλομεσιτική Braemar, η Ρωσία έχει άμεση ανάγκη από περίπου 70 Aframaxes και 35 Suezmaxes. Η κάλυψη αυτού του κενού μπορεί να είναι δαπανηρή, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο επικεφαλής της δεύτερης μεγαλύτερης τράπεζας της Ρωσίας. «Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, μόνο η επέκταση του στόλου των δεξαμενόπλοιων μπορεί να απαιτήσει τουλάχιστον 16 δισεκατομμύρια δολάρια στο προσεχές διάστημα. Εν μέσω της απουσίας εξωτερικής χρηματοδότησης και των περιορισμένων χρηματοοικονομικών ροών των εταιρειών, θα πρέπει να αυξηθεί ο ρόλος των τραπεζών στην προσέλκυση των απαιτούμενων επενδύσεων», δήλωσε ο πρόεδρος της VTB, Αντρέι Κοστίν.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023