
Με μια ιδιαίτερα δαπανηρή εξέλιξη βρίσκεται αντιμέτωπη η ρωσική ναυτιλία, η οποία μπορεί να χρειαστεί να επεκτείνει τον εμπορικό της στόλο και να προσελκύσει περισσότερη χωρητικότητα από -μη δυτικούς- ιδιοκτήτες προκειμένου να συνεχίσει να εξάγει πετρέλαιο μετά τις επικείμενες κυρώσεις της ΕΕ.
Σύμφωνα με ανάλυση του οίκου Gibson, περισσότερα από 200 δεξαμενόπλοια ενδέχεται να εγκαταλείψουν τις συναλλαγές με τη Μόσχα πριν από τις 5 Δεκεμβρίου, όταν θα τεθεί σε ισχύ το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο. «Είναι λογικό να υποθέσουμε ότι μπορεί να υπάρχει ανεπαρκής χωρητικότητα για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου στην αγορά, ιδιαίτερα δεδομένου ότι αυτά τα βαρέλια που διακινούνται στην Ευρώπη θα πρέπει μετά να κατευθυνθούν σε μεγαλύτερες αποστάσεις», ανέφερε ο Gibson.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικά πλοία σε σιγή… ασυρμάτου
Εάν ο ρωσικός στόλος χαρακτηριστεί ανεπαρκής μετά την αναχώρηση των δυτικών πλοίων, οι αγοραπωλησίες θα μπορούσαν να εξισορροπήσουν την κατάσταση με νέους «παίκτες» από μέρη που επιθυμούν και μπορούν να συνεργαστούν με τη Ρωσία. Βέβαια -σύμφωνα με τον οίκο Gibson – αυτό μπορεί να συμβαίνει ήδη, καθώς καταγράφονται περίπου 100 πωλήσεις Aframax και Suezmax και 40 πωλήσεις VLCC σε αγοραστές που δεν επηρεάζονται από τους περιορισμούς της ΕΕ.
Αυξημένη ζήτηση για τα ice-class
Αυτή η αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος είναι ήδη ορατή στον στόλο των δεξαμενόπλοιων ice-class, όπου πολλαπλασιάζονται οι αγοραπωλησίες από Κινέζους, Άραβες και όχι μόνο, αναζητώντας νέες διαδρομές μέσω Αρκτικής για το ρωσικό πετρέλαιο.
Περίπου τέσσερα εκατομμύρια dwt χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων ice-class – περισσότερα από 40 πλοία – πωλήθηκαν το καλοκαίρι, ανέφερε το Bloomberg τον περασμένο μήνα. Όπως τονίζεται, τον προσεχή χειμώνα τα πλοία αυτά θα ενεργοποιηθούν για να πάρουν ρωσικό πετρέλαιο από τη Βαλτική και τους πολυσύχναστους τερματικούς σταθμούς κοντά στην Αγία Πετρούπολη.
Αναζητούνται 70 Aframaxes και 35 Suezmaxes
Με βάση τα μέχρι τώρα γνωστά στοιχεία από τη ναυλομεσιτική Braemar, η Ρωσία έχει άμεση ανάγκη από περίπου 70 Aframaxes και 35 Suezmaxes. Η κάλυψη αυτού του κενού μπορεί να είναι δαπανηρή, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο επικεφαλής της δεύτερης μεγαλύτερης τράπεζας της Ρωσίας. «Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, μόνο η επέκταση του στόλου των δεξαμενόπλοιων μπορεί να απαιτήσει τουλάχιστον 16 δισεκατομμύρια δολάρια στο προσεχές διάστημα. Εν μέσω της απουσίας εξωτερικής χρηματοδότησης και των περιορισμένων χρηματοοικονομικών ροών των εταιρειών, θα πρέπει να αυξηθεί ο ρόλος των τραπεζών στην προσέλκυση των απαιτούμενων επενδύσεων», δήλωσε ο πρόεδρος της VTB, Αντρέι Κοστίν.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά