Με μια ιδιαίτερα δαπανηρή εξέλιξη βρίσκεται αντιμέτωπη η ρωσική ναυτιλία, η οποία μπορεί να χρειαστεί να επεκτείνει τον εμπορικό της στόλο και να προσελκύσει περισσότερη χωρητικότητα από -μη δυτικούς- ιδιοκτήτες προκειμένου να συνεχίσει να εξάγει πετρέλαιο μετά τις επικείμενες κυρώσεις της ΕΕ.
Σύμφωνα με ανάλυση του οίκου Gibson, περισσότερα από 200 δεξαμενόπλοια ενδέχεται να εγκαταλείψουν τις συναλλαγές με τη Μόσχα πριν από τις 5 Δεκεμβρίου, όταν θα τεθεί σε ισχύ το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο. «Είναι λογικό να υποθέσουμε ότι μπορεί να υπάρχει ανεπαρκής χωρητικότητα για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου στην αγορά, ιδιαίτερα δεδομένου ότι αυτά τα βαρέλια που διακινούνται στην Ευρώπη θα πρέπει μετά να κατευθυνθούν σε μεγαλύτερες αποστάσεις», ανέφερε ο Gibson.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικά πλοία σε σιγή… ασυρμάτου
Εάν ο ρωσικός στόλος χαρακτηριστεί ανεπαρκής μετά την αναχώρηση των δυτικών πλοίων, οι αγοραπωλησίες θα μπορούσαν να εξισορροπήσουν την κατάσταση με νέους «παίκτες» από μέρη που επιθυμούν και μπορούν να συνεργαστούν με τη Ρωσία. Βέβαια -σύμφωνα με τον οίκο Gibson – αυτό μπορεί να συμβαίνει ήδη, καθώς καταγράφονται περίπου 100 πωλήσεις Aframax και Suezmax και 40 πωλήσεις VLCC σε αγοραστές που δεν επηρεάζονται από τους περιορισμούς της ΕΕ.
Αυξημένη ζήτηση για τα ice-class
Αυτή η αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος είναι ήδη ορατή στον στόλο των δεξαμενόπλοιων ice-class, όπου πολλαπλασιάζονται οι αγοραπωλησίες από Κινέζους, Άραβες και όχι μόνο, αναζητώντας νέες διαδρομές μέσω Αρκτικής για το ρωσικό πετρέλαιο.
Περίπου τέσσερα εκατομμύρια dwt χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων ice-class – περισσότερα από 40 πλοία – πωλήθηκαν το καλοκαίρι, ανέφερε το Bloomberg τον περασμένο μήνα. Όπως τονίζεται, τον προσεχή χειμώνα τα πλοία αυτά θα ενεργοποιηθούν για να πάρουν ρωσικό πετρέλαιο από τη Βαλτική και τους πολυσύχναστους τερματικούς σταθμούς κοντά στην Αγία Πετρούπολη.
Αναζητούνται 70 Aframaxes και 35 Suezmaxes
Με βάση τα μέχρι τώρα γνωστά στοιχεία από τη ναυλομεσιτική Braemar, η Ρωσία έχει άμεση ανάγκη από περίπου 70 Aframaxes και 35 Suezmaxes. Η κάλυψη αυτού του κενού μπορεί να είναι δαπανηρή, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο επικεφαλής της δεύτερης μεγαλύτερης τράπεζας της Ρωσίας. «Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, μόνο η επέκταση του στόλου των δεξαμενόπλοιων μπορεί να απαιτήσει τουλάχιστον 16 δισεκατομμύρια δολάρια στο προσεχές διάστημα. Εν μέσω της απουσίας εξωτερικής χρηματοδότησης και των περιορισμένων χρηματοοικονομικών ροών των εταιρειών, θα πρέπει να αυξηθεί ο ρόλος των τραπεζών στην προσέλκυση των απαιτούμενων επενδύσεων», δήλωσε ο πρόεδρος της VTB, Αντρέι Κοστίν.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη