
Στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τον συνολικό εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου για τον κλάδο των ναυαγοσωστικών – ρυμουλκών σκαφών, αναφέρθηκε ο αρμόδιος υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης.
Στην παρουσίαση του τεχνικού τόμου σχετικά με την ασφάλεια στις υπεράκτιες δραστηριότητες πετρελαίου και αερίου στην Ελλάδα, που διοργάνωσαν από κοινού στον «Δημόκριτο» η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών και Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων και η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων, ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι η ασφάλεια στη θάλασσα, αναμφισβήτητα συνιστά ένα ζήτημα κεφαλαιώδους σημασίας για το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και για τον λόγο αυτό αναλήφθηκαν άμεσα πρωτοβουλίες για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου υπό το οποίο λειτουργούν και δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα τα ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά σκάφη.
Διαβάστε επίσης: Πάτμος: Το ρυμουλκό ήταν ανεπαρκές για το κρουαζιερόπλοιο
Στο τελικό στάδιο
Όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης «το προεδρικό διάταγμα που περιλαμβάνει τον Κανονισμό σχετικά με τις τεχνικές προδιαγραφές σχεδίασης και κατασκευής, τη δύναμη έλξης, την ευστάθεια, τον πυροσβεστικό και αντιρρυπαντικό εξοπλισμό των ρυμουλκών πλοίων, βρίσκεται στο τελικό στάδιο πριν την έγκριση και την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».
Πρόκειται, όπως υπογράμμισε, «για ένα σύγχρονο νομοθέτημα το οποίο έρχεται να εγγυηθεί την ασφαλή λειτουργία του συγκεκριμένου ναυτιλιακού τομέα μέσω της πρόβλεψης παγκοσμίως αποδεκτών και εφαρμοζόμενων όρων ασφαλείας, όπως για παράδειγμα εκείνου της πραγματικής ελκτικής δύναμης των ρυμουλκών, καθώς και την υποχρέωση τοποθέτησης του αναγκαίου πυροσβεστικού εξοπλισμού όταν τα ρυμουλκά δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένες ρυμουλκήσεις».

Σχέδιο για τις αντιρυπαντικές
«Το Υπουργείο ωστόσο δεν στέκεται μόνο σε αυτό, αλλά 24 χρόνια μετά την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 55/1998 για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, προχώρησε στην κατάρτιση και έθεσε σε δημόσια διαβούλευση ένα σχέδιο υπουργικής απόφασης που ρυθμίζει τις προϋποθέσεις χορήγησης άδειας και τις ελάχιστες απαιτήσεις σε οργάνωση, επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό, εξοπλισμό, υλικά, μέσα και ουσίες των ιδιωτικών επιχειρήσεων των εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες καταπολέμησης της ρύπανσης της θάλασσας», επεσήμανε.
Παράλληλα, πρόσθεσε πως έχει καταρτισθεί και εντός των επόμενων ημερών θα τεθεί ομοίως σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο προεδρικού διατάγματος με τον Κανονισμό για τις τεχνικές προδιαγραφές των ναυαγοσωστικών ρυμουλκών πλοίων. »Και για τα δυο νομοθετήματα, ο προγραμματισμός μας είναι να εκδοθούν πριν το κλείσιμο του τρέχοντος έτους», κατέληξε.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.