![Xclusiv: Η αναστολή της συμφωνίας για τα Ουκρανικά σιτηρά πλήττει 220 φορτηγά πλοία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sitira.jpg)
Περίπου 220 φορτηγά πλοία επηρεάζονται άμεσα από την αναστολή της συμφωνίας ασφαλούς μεταφοράς σιτηρών, εκτιμούν οι Ουκρανικές αρχές. Από αυτά, τα 92 πλοία είχαν ήδη εγκαταλείψει τα λιμάνια της Ουκρανίας, τα 105 περίμεναν να φορτώσουν σιτηρά και τα 22 ήταν φορτωμένα και περίμεναν να σαλπάρουν, επισημαίνει στον ot.gr, ο αναλυτής της Xclusiv Shipbrokers κ. Δημήτρης Ρουμελιώτης.
Πάντως παρά το γεγονός ότι η Ρωσία ανέστειλε την υποστήριξή της στην συμφωνία, ο ΟΗΕ και η Τουρκία ανακοίνωσαν ότι θα αναπτύξουν επιθεωρητές για να συνεχιστεί το πρόγραμμα διέλευσης πλοίων από τα Τουρκικά στενά και πως η διέλευση και οι έλεγχοι πλοίων που μεταφέρουν ουκρανικά σιτηρά θα συνεχιστούν στη Μαύρη Θάλασσα παρόλο την αρνητική ρωσική στάση.
Διαβάστε επίσης: Η «μάχη των σιτηρών»: Νέα απειλή για την επισιτιστική ασφάλεια
Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο Σάββατο, το Κρεμλίνο ανακοίνωσε ότι αναστέλλει την συμφωνία για τις ουκρανικές εξαγωγές σιτηρών, κατηγορώντας το Κίεβο για επίθεση που έγινε κατά του ρωσικού πολεμικού ναυτικού και του ναύσταθμου στο λιμάνι της Σεβαστούπολης. Η απόφαση αυτή είχε άμεσο αντίκτυπο στις αγορές, αναφέρει ο κ. Ρουμελιώτης, καθώς οι τιμές των σιτηρών αυξήθηκαν κατά 5,5% και του καλαμποκιού κατά 2,5%. την Δευτέρα μετά την ρωσική ανακοίνωση. Παράλληλα η Διεθνή Επιτροπή Διάσωσης να προειδοποίησε πως η αποχώρηση της Ρωσίας από τη συμφωνία θα πλήξει τα φτωχότερα έθνη, και θα έχει «καταστροφικές συνέπειες» για τις προμήθειες τροφίμων.
Σανίδα σωτηρίας
Η συμφωνία της 21ης Ιουλίου για την ασφαλή μεταφορά σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας αποτέλεσε μια «σανίδα σωτηρίας» για την αγορά σιτηρών και ειδικότερα για τις χώρες της Αφρικής και της Ασίας. Η συμφωνία αυτή προέβλεπε την ασφαλή διακίνηση των φορτηγών πλοίων με παράλληλα τον έλεγχο τους στα στενά του Βοσπόρου από ελεγκτές της Ρωσίας, Ουκρανίας, Τουρκίας και των Ηνωμένων Εθνών.
Στις αρχές Οκτωβρίου φάνηκαν τα πρώτα σύννεφα πάνω από την σημαντική αυτή συμφωνία καθώς πάνω από 120 φορτηγά πλοία φορτωμένα με ουκρανικά σιτηρά, περίμεναν να ελεγχθούν στον Βόσπορο για να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Η αιτία της καθυστέρησης ήταν η χρονοβόρα διαδικασία της επιθεώρησης και η άρνηση της Ρωσίας να αυξήσει τον αριθμό των Ρώσων που συμμετείχαν στην διαδικασία ώστε να μπορέσει να γίνει αποσυμφόρηση.
Παρόλο τις αμφιβολίες που υπήρχαν στο κατά πόσο η Ρωσία θα επεκτείνει την συμφωνία αυτή και μετά της 22 Νοεμβρίου που έληγε, κανείς δεν περίμενε την πρόωρη αποχώρησης της.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του