Περίπου 220 φορτηγά πλοία επηρεάζονται άμεσα από την αναστολή της συμφωνίας ασφαλούς μεταφοράς σιτηρών, εκτιμούν οι Ουκρανικές αρχές. Από αυτά, τα 92 πλοία είχαν ήδη εγκαταλείψει τα λιμάνια της Ουκρανίας, τα 105 περίμεναν να φορτώσουν σιτηρά και τα 22 ήταν φορτωμένα και περίμεναν να σαλπάρουν, επισημαίνει στον ot.gr, ο αναλυτής της Xclusiv Shipbrokers κ. Δημήτρης Ρουμελιώτης.
Πάντως παρά το γεγονός ότι η Ρωσία ανέστειλε την υποστήριξή της στην συμφωνία, ο ΟΗΕ και η Τουρκία ανακοίνωσαν ότι θα αναπτύξουν επιθεωρητές για να συνεχιστεί το πρόγραμμα διέλευσης πλοίων από τα Τουρκικά στενά και πως η διέλευση και οι έλεγχοι πλοίων που μεταφέρουν ουκρανικά σιτηρά θα συνεχιστούν στη Μαύρη Θάλασσα παρόλο την αρνητική ρωσική στάση.
Διαβάστε επίσης: Η «μάχη των σιτηρών»: Νέα απειλή για την επισιτιστική ασφάλεια
Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο Σάββατο, το Κρεμλίνο ανακοίνωσε ότι αναστέλλει την συμφωνία για τις ουκρανικές εξαγωγές σιτηρών, κατηγορώντας το Κίεβο για επίθεση που έγινε κατά του ρωσικού πολεμικού ναυτικού και του ναύσταθμου στο λιμάνι της Σεβαστούπολης. Η απόφαση αυτή είχε άμεσο αντίκτυπο στις αγορές, αναφέρει ο κ. Ρουμελιώτης, καθώς οι τιμές των σιτηρών αυξήθηκαν κατά 5,5% και του καλαμποκιού κατά 2,5%. την Δευτέρα μετά την ρωσική ανακοίνωση. Παράλληλα η Διεθνή Επιτροπή Διάσωσης να προειδοποίησε πως η αποχώρηση της Ρωσίας από τη συμφωνία θα πλήξει τα φτωχότερα έθνη, και θα έχει «καταστροφικές συνέπειες» για τις προμήθειες τροφίμων.
Σανίδα σωτηρίας
Η συμφωνία της 21ης Ιουλίου για την ασφαλή μεταφορά σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας αποτέλεσε μια «σανίδα σωτηρίας» για την αγορά σιτηρών και ειδικότερα για τις χώρες της Αφρικής και της Ασίας. Η συμφωνία αυτή προέβλεπε την ασφαλή διακίνηση των φορτηγών πλοίων με παράλληλα τον έλεγχο τους στα στενά του Βοσπόρου από ελεγκτές της Ρωσίας, Ουκρανίας, Τουρκίας και των Ηνωμένων Εθνών.
Στις αρχές Οκτωβρίου φάνηκαν τα πρώτα σύννεφα πάνω από την σημαντική αυτή συμφωνία καθώς πάνω από 120 φορτηγά πλοία φορτωμένα με ουκρανικά σιτηρά, περίμεναν να ελεγχθούν στον Βόσπορο για να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Η αιτία της καθυστέρησης ήταν η χρονοβόρα διαδικασία της επιθεώρησης και η άρνηση της Ρωσίας να αυξήσει τον αριθμό των Ρώσων που συμμετείχαν στην διαδικασία ώστε να μπορέσει να γίνει αποσυμφόρηση.
Παρόλο τις αμφιβολίες που υπήρχαν στο κατά πόσο η Ρωσία θα επεκτείνει την συμφωνία αυτή και μετά της 22 Νοεμβρίου που έληγε, κανείς δεν περίμενε την πρόωρη αποχώρησης της.
Latest News
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner