Περίπου 220 φορτηγά πλοία επηρεάζονται άμεσα από την αναστολή της συμφωνίας ασφαλούς μεταφοράς σιτηρών, εκτιμούν οι Ουκρανικές αρχές. Από αυτά, τα 92 πλοία είχαν ήδη εγκαταλείψει τα λιμάνια της Ουκρανίας, τα 105 περίμεναν να φορτώσουν σιτηρά και τα 22 ήταν φορτωμένα και περίμεναν να σαλπάρουν, επισημαίνει στον ot.gr, ο αναλυτής της Xclusiv Shipbrokers κ. Δημήτρης Ρουμελιώτης.
Πάντως παρά το γεγονός ότι η Ρωσία ανέστειλε την υποστήριξή της στην συμφωνία, ο ΟΗΕ και η Τουρκία ανακοίνωσαν ότι θα αναπτύξουν επιθεωρητές για να συνεχιστεί το πρόγραμμα διέλευσης πλοίων από τα Τουρκικά στενά και πως η διέλευση και οι έλεγχοι πλοίων που μεταφέρουν ουκρανικά σιτηρά θα συνεχιστούν στη Μαύρη Θάλασσα παρόλο την αρνητική ρωσική στάση.
Διαβάστε επίσης: Η «μάχη των σιτηρών»: Νέα απειλή για την επισιτιστική ασφάλεια
Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο Σάββατο, το Κρεμλίνο ανακοίνωσε ότι αναστέλλει την συμφωνία για τις ουκρανικές εξαγωγές σιτηρών, κατηγορώντας το Κίεβο για επίθεση που έγινε κατά του ρωσικού πολεμικού ναυτικού και του ναύσταθμου στο λιμάνι της Σεβαστούπολης. Η απόφαση αυτή είχε άμεσο αντίκτυπο στις αγορές, αναφέρει ο κ. Ρουμελιώτης, καθώς οι τιμές των σιτηρών αυξήθηκαν κατά 5,5% και του καλαμποκιού κατά 2,5%. την Δευτέρα μετά την ρωσική ανακοίνωση. Παράλληλα η Διεθνή Επιτροπή Διάσωσης να προειδοποίησε πως η αποχώρηση της Ρωσίας από τη συμφωνία θα πλήξει τα φτωχότερα έθνη, και θα έχει «καταστροφικές συνέπειες» για τις προμήθειες τροφίμων.
Σανίδα σωτηρίας
Η συμφωνία της 21ης Ιουλίου για την ασφαλή μεταφορά σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας αποτέλεσε μια «σανίδα σωτηρίας» για την αγορά σιτηρών και ειδικότερα για τις χώρες της Αφρικής και της Ασίας. Η συμφωνία αυτή προέβλεπε την ασφαλή διακίνηση των φορτηγών πλοίων με παράλληλα τον έλεγχο τους στα στενά του Βοσπόρου από ελεγκτές της Ρωσίας, Ουκρανίας, Τουρκίας και των Ηνωμένων Εθνών.
Στις αρχές Οκτωβρίου φάνηκαν τα πρώτα σύννεφα πάνω από την σημαντική αυτή συμφωνία καθώς πάνω από 120 φορτηγά πλοία φορτωμένα με ουκρανικά σιτηρά, περίμεναν να ελεγχθούν στον Βόσπορο για να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Η αιτία της καθυστέρησης ήταν η χρονοβόρα διαδικασία της επιθεώρησης και η άρνηση της Ρωσίας να αυξήσει τον αριθμό των Ρώσων που συμμετείχαν στην διαδικασία ώστε να μπορέσει να γίνει αποσυμφόρηση.
Παρόλο τις αμφιβολίες που υπήρχαν στο κατά πόσο η Ρωσία θα επεκτείνει την συμφωνία αυτή και μετά της 22 Νοεμβρίου που έληγε, κανείς δεν περίμενε την πρόωρη αποχώρησης της.
Latest News
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά