Περίπου 220 φορτηγά πλοία επηρεάζονται άμεσα από την αναστολή της συμφωνίας ασφαλούς μεταφοράς σιτηρών, εκτιμούν οι Ουκρανικές αρχές. Από αυτά, τα 92 πλοία είχαν ήδη εγκαταλείψει τα λιμάνια της Ουκρανίας, τα 105 περίμεναν να φορτώσουν σιτηρά και τα 22 ήταν φορτωμένα και περίμεναν να σαλπάρουν, επισημαίνει στον ot.gr, ο αναλυτής της Xclusiv Shipbrokers κ. Δημήτρης Ρουμελιώτης.
Πάντως παρά το γεγονός ότι η Ρωσία ανέστειλε την υποστήριξή της στην συμφωνία, ο ΟΗΕ και η Τουρκία ανακοίνωσαν ότι θα αναπτύξουν επιθεωρητές για να συνεχιστεί το πρόγραμμα διέλευσης πλοίων από τα Τουρκικά στενά και πως η διέλευση και οι έλεγχοι πλοίων που μεταφέρουν ουκρανικά σιτηρά θα συνεχιστούν στη Μαύρη Θάλασσα παρόλο την αρνητική ρωσική στάση.
Διαβάστε επίσης: Η «μάχη των σιτηρών»: Νέα απειλή για την επισιτιστική ασφάλεια
Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο Σάββατο, το Κρεμλίνο ανακοίνωσε ότι αναστέλλει την συμφωνία για τις ουκρανικές εξαγωγές σιτηρών, κατηγορώντας το Κίεβο για επίθεση που έγινε κατά του ρωσικού πολεμικού ναυτικού και του ναύσταθμου στο λιμάνι της Σεβαστούπολης. Η απόφαση αυτή είχε άμεσο αντίκτυπο στις αγορές, αναφέρει ο κ. Ρουμελιώτης, καθώς οι τιμές των σιτηρών αυξήθηκαν κατά 5,5% και του καλαμποκιού κατά 2,5%. την Δευτέρα μετά την ρωσική ανακοίνωση. Παράλληλα η Διεθνή Επιτροπή Διάσωσης να προειδοποίησε πως η αποχώρηση της Ρωσίας από τη συμφωνία θα πλήξει τα φτωχότερα έθνη, και θα έχει «καταστροφικές συνέπειες» για τις προμήθειες τροφίμων.
Σανίδα σωτηρίας
Η συμφωνία της 21ης Ιουλίου για την ασφαλή μεταφορά σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας αποτέλεσε μια «σανίδα σωτηρίας» για την αγορά σιτηρών και ειδικότερα για τις χώρες της Αφρικής και της Ασίας. Η συμφωνία αυτή προέβλεπε την ασφαλή διακίνηση των φορτηγών πλοίων με παράλληλα τον έλεγχο τους στα στενά του Βοσπόρου από ελεγκτές της Ρωσίας, Ουκρανίας, Τουρκίας και των Ηνωμένων Εθνών.
Στις αρχές Οκτωβρίου φάνηκαν τα πρώτα σύννεφα πάνω από την σημαντική αυτή συμφωνία καθώς πάνω από 120 φορτηγά πλοία φορτωμένα με ουκρανικά σιτηρά, περίμεναν να ελεγχθούν στον Βόσπορο για να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Η αιτία της καθυστέρησης ήταν η χρονοβόρα διαδικασία της επιθεώρησης και η άρνηση της Ρωσίας να αυξήσει τον αριθμό των Ρώσων που συμμετείχαν στην διαδικασία ώστε να μπορέσει να γίνει αποσυμφόρηση.
Παρόλο τις αμφιβολίες που υπήρχαν στο κατά πόσο η Ρωσία θα επεκτείνει την συμφωνία αυτή και μετά της 22 Νοεμβρίου που έληγε, κανείς δεν περίμενε την πρόωρη αποχώρησης της.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη