Η κορύφωση του κύκλου των αυξήσεων των επιτοκίων που έχει ανοίξει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα πρέπει να διασφαλίζει ότι ο πληθωρισμός θα επιστρέψει μεσοπρόθεσμα στον στόχο του 2%.
Αυτό ξεκαθάρισε η πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ μιλώντας στη λετονική ιστοσελίδα Delfi Bizness, αναφέρει το Bloomberg, χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει το ύψος του τελικού επιτοκίου. Είπε, όμως, ότι σε κάθε περίπτωση το κόστος δανεισμού πρέπει να συνεχίσει να αυξάνεται μετά τη δεύτερη συνεχόμενη «γενναία» αύξηση κατά 75 μονάδες βάσης την προηγούμενη εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Λαγκάρντ: Γιατί πρέπει να αυξήσουμε τα επιτόκια
«Ο προορισμός είναι ξεκάθαρος και δεν τον έχουμε φτάσει ακόμα», είπε η επικεφαλής της ΕΚΤ.
Λαγκάρντ για επίμονο πληθωρισμό
Με τον πληθωρισμό στην ευρωζώνη στο ρεκόρ του 10,7% τον Οκτώβριο, πάνω και από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, η Λαγκάρντ αναγνώρισε ότι η πιθανότητα ύφεσης έχει μεν αυξηθεί, προειδοποίησε, ωστόσο, για τους κινδύνους που ενέχονται εάν δεν υπάρξει παρέμβαση για τη συγκράτηση του πληθωρισμού, χαρακτηρίζοντας τις σταθερές τιμές «βάση για μια οικονομία που λειτουργεί ομαλά στην οποία όλοι ωφελούνται».
«Ο πληθωρισμός εξακολουθεί να είναι πολύ υψηλός σε ολόκληρη την ευρωζώνη», επεσήμανε. Πρόσθεσε ότι «όσο περισσότερο ο πληθωρισμός παραμένει σε αυτό το υψηλό επίπεδο, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος να εξαπλωθεί σε ολόκληρη την οικονομία. Τότε οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις θα αρχίσουν επίσης να αναμένουν υψηλότερο πληθωρισμό στο μέλλον, και αυτό είναι επικίνδυνο».
Καθώς τα αυξανόμενα επιτόκια επιβαρύνουν τα στεγαστικά και επιχειρηματικά δάνεια, η Λαγκάρντ τόνισε ότι οι τράπεζες βρίσκονται σε ισχυρότερη θέση από ό,τι πριν από την κρίση του 2008. Ακόμα κι έτσι, «δεν πρέπει να επιτρέπεται ο εφησυχασμός», κατέληξε.
Τέλος, όσον αφορά τις ασκούμενες πολιτικές για την ανακούφιση από το αυξανόμενο κόστος ζωής, η Κριστίν Λαγκάρντ επεσήμανε ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να διασφαλίσουν πως αυτές θα τα όποια τέτοια μέτρα θα είναι προσωρινά και θα στοχεύουν στους πιο ευάλωτους.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;