
Η κορύφωση του κύκλου των αυξήσεων των επιτοκίων που έχει ανοίξει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα πρέπει να διασφαλίζει ότι ο πληθωρισμός θα επιστρέψει μεσοπρόθεσμα στον στόχο του 2%.
Αυτό ξεκαθάρισε η πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ μιλώντας στη λετονική ιστοσελίδα Delfi Bizness, αναφέρει το Bloomberg, χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει το ύψος του τελικού επιτοκίου. Είπε, όμως, ότι σε κάθε περίπτωση το κόστος δανεισμού πρέπει να συνεχίσει να αυξάνεται μετά τη δεύτερη συνεχόμενη «γενναία» αύξηση κατά 75 μονάδες βάσης την προηγούμενη εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Λαγκάρντ: Γιατί πρέπει να αυξήσουμε τα επιτόκια
«Ο προορισμός είναι ξεκάθαρος και δεν τον έχουμε φτάσει ακόμα», είπε η επικεφαλής της ΕΚΤ.
Λαγκάρντ για επίμονο πληθωρισμό
Με τον πληθωρισμό στην ευρωζώνη στο ρεκόρ του 10,7% τον Οκτώβριο, πάνω και από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, η Λαγκάρντ αναγνώρισε ότι η πιθανότητα ύφεσης έχει μεν αυξηθεί, προειδοποίησε, ωστόσο, για τους κινδύνους που ενέχονται εάν δεν υπάρξει παρέμβαση για τη συγκράτηση του πληθωρισμού, χαρακτηρίζοντας τις σταθερές τιμές «βάση για μια οικονομία που λειτουργεί ομαλά στην οποία όλοι ωφελούνται».
«Ο πληθωρισμός εξακολουθεί να είναι πολύ υψηλός σε ολόκληρη την ευρωζώνη», επεσήμανε. Πρόσθεσε ότι «όσο περισσότερο ο πληθωρισμός παραμένει σε αυτό το υψηλό επίπεδο, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος να εξαπλωθεί σε ολόκληρη την οικονομία. Τότε οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις θα αρχίσουν επίσης να αναμένουν υψηλότερο πληθωρισμό στο μέλλον, και αυτό είναι επικίνδυνο».
Καθώς τα αυξανόμενα επιτόκια επιβαρύνουν τα στεγαστικά και επιχειρηματικά δάνεια, η Λαγκάρντ τόνισε ότι οι τράπεζες βρίσκονται σε ισχυρότερη θέση από ό,τι πριν από την κρίση του 2008. Ακόμα κι έτσι, «δεν πρέπει να επιτρέπεται ο εφησυχασμός», κατέληξε.
Τέλος, όσον αφορά τις ασκούμενες πολιτικές για την ανακούφιση από το αυξανόμενο κόστος ζωής, η Κριστίν Λαγκάρντ επεσήμανε ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να διασφαλίσουν πως αυτές θα τα όποια τέτοια μέτρα θα είναι προσωρινά και θα στοχεύουν στους πιο ευάλωτους.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς