
Την ώρα που ο ναυτιλιακός κλάδος στρέφεται σε τεχνολογίες που θα μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, η Carnival Corporation σχεδιάζει να επεκτείνει το καινοτόμο σύστημα εξοικονόμησης «φυσαλίδων» σε ολόκληρο τον στόλο κρουαζιερόπλοιων που διαχειρίζεται.
Η ιδέα που έχει δοκιμάσει η Carnival είναι η δημιουργία ενός λεπτού στρώματος φυσαλίδων αέρα ανάμεσα στην άτρακο του πλοίου και στο νερό, η οποία μειώνει την τριβή και αυξάνει τις επιδόσεις του. Οι εμπνευστές της συγκεκριμένης μεθόδου θεωρούν ότι με τον τρόπο αυτό είναι εφικτή η μείωση των εκπομπών έως και κατά 7%.
Διαβάστε επίσης: Στο Βέλγιο το πρώτο ρυμουλκό που κινείται με υδρογόνο
Το ΑIDAprima
Σημειώνεται πως την αρχή έκανε το ΑIDAprima, ένα κρουαζιερόπλοιο με μήκος 300 μέτρα, πλάτος 37,6 μέτρα και βύθισμα 8 μέτρων. Το Hyperion Class AIDAprima είναι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που χρησημοποίησε σε το αποκλειστικό τεχνολογικό σύστημα λίπανσης με αέρα της Mitsubishi Air Lubrication System (MALS). Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το σύστημα αυτό σχηματίζει μικρές φυσαλίδες αέρα, οι οποίες καλύπτουν τον πυθμένα του πλοίου σαν «χαλί αέρα», μειώνοντας έτσι την τριβή μεταξύ του κύτους και του θαλασσινού νερού κατά τη διάρκεια της πλεύσης. Το MALS περιορίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και την κατανάλωση καυσίμων κατά περίπου 7%.
Η Carnival Corporation σχεδιάζει να επεκτείνει τη χρήση συστημάτων λίπανσης αέρα στις εννέα εταιρείες κρουαζιέρας που απαρτίζουν έναν στόλο με 87 κρουαζιερόπλοια.
«Η εγκατάσταση της τεχνολογίας λίπανσης αέρα είναι ακόμη ένα παράδειγμα των συνεχιζόμενων προσπαθειών μας να αυξήσουμε την ενεργειακή απόδοση και να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων σε όλο το στόλο μας», δήλωσε ο Bill Burke, επικεφαλής ναυτιλίας της Carnival Corporation. «Ανυπομονούμε να επεκτείνουμε το πρόγραμμα MALS και να προωθήσουμε τη μακροπρόθεσμη στρατηγική μας για την αειφορία», πρόσθεσε.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων