Η αγορά δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να «κλέβει την παράσταση» καθώς ο δείκτης Baltic Dirty Tanker Index (BDTI) βρίσκεται στις 1.823 μονάδες, αυξημένος κατά 5% σε εβδομαδιαία βάση, στο υψηλότερο επίπεδο από τα μέσα Οκτωβρίου 2019. , ενώ και ο Baltic Exchange Clean Tanker Index (BCTI) κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα και έκλεισε στις 1.227 μονάδες, οριακά μειωμένος κατά 0,4% σε εβδομαδιαία βάση.
Οι υγιείς ναύλοι στην αγορά υγρού φορτίου έχουν ευνοήσει και τις αγοραπωλησίες πλοίων αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, ενώ άλλοι ναυλομεσίτες συνδέουν την εξέλιξη αυτή και με την κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγοράς ενόψει του εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου από την ΕΕ και G7.
Διαβάστε επίσης – «Φρένο» στα δεξαμενόπλοια VLCC από τις περικοπές του ΟΠΕΚ+
Περίπου 630 δεξαμενόπλοια άλλαξαν χέρια κατά τη διάρκεια του έτους, σημαντικά περισσότερες συναλλαγές από τις 420, της ίδιας περιόδου το 2021 και τις 510 συναλλαγές στο σύνολο του 2021, υπολογίζει ο Xclusiv.
Διαβάστε επίσης – Ναυτιλία: Δύσκολο σταυρόλεξο για τον κλάδο εμπορευματοκιβωτίων
Η «μερίδα του λέοντος»
Τα δεξαμενόπλοια Medium Range (MR) κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στις συναλλαγές με 218 πλοία, εκ των οποίων τα 92 είναι άνω των 15 ετών. Ο τομέας δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών έρχεται δεύτερος με 125 συναλλαγές έναντι 85 στο σύνολο του 2021 και στην τρίτη θέση βρίσκεται το τμήμα Aframax/LR2 με 120 συναλλαγές το 2022 μέχρι τώρα, 74 από αυτές είναι πλοία ηλικίας άνω των 15 ετών.
Το μόνο μέγεθος που έχει λιγότερες πωλήσεις φέτος σε σύγκριση με το 2021 είναι το τμήμα των VLCC καθώς άλλαξαν χέρια μόλις 68 υπερδεξαμενόπλοια το 2022, δηλαδή 4 πλοία λιγότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, 13 πλοία λιγότερα από το σύνολο του 2021, ενώ τα 38 από τα 68 που πωλήθηκαν, είναι μεγάλης ηλικίας. Ένα άλλο ενδιαφέρον στατιστικό για τις συναλλαγές στον τομέα των δεξαμενόπλοιων μέχρι σήμερα είναι τα 129 πλοία κλάσης Ice που άλλαξαν χέρια (20,5% όλων των συναλλαγών δεξαμενόπλοιων από την αρχή του έτους) σε σύγκριση με μόλις 69 πωλήσεις πλοίων κλάσης πάγου την ίδια περίοδο πέρυσι. Το 45% των πωλήσεων σκαφών κατηγορίας πάγου το 2022 πραγματοποιήθηκε κατά τους τελευταίους τρεις μήνες.
Διαβάστε επίσης: Αναπάντεχο ράλι στις ναυλαγορές
Αγοραπωλησίες και εμπάργκο
Από την άλλη πλευρά o ναυλομεσιτικός οίκος Gibson συνδέει τις αγοραπωλησίες δεξαμενοπλοίων και με την κατάσταση που διαμορφώνει στην αγορά το επικείμενο εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου από τις 5 Δεκεμβρίου. Όπως υπολογίζει από τις 160 αγοραπωλησίες Aframax/LR2 και Suezmax, τα 2/3 αυτών έχουν πάει σε αγοραστές που θα μπορούσαν να είναι πρόθυμοι να μεταφέρουν το ρωσικό αργό μετά την εφαρμογή των κυρώσεων.
Επίσης ένα άλλο ιδιαίτερο στοιχείο είναι ότι περίπου 40 VLCC πωλήθηκαν φέτος σε αγοραστές την Ασία η Μέση Ανατολή. Από την πλευρά του ο ναυλομεσιτικός οίκος Braemar προειδοποιεί για ένα έλλειμμα 100 δεξαμενόπλοιων εάν η Ρωσία θέλει να συνεχίσει να εξάγει αργό στα τρέχοντα επίπεδα μετά την εισαγωγή της απαγόρευσης της ΕΕ.
Με βάση τα μέχρι τώρα γνωστά στοιχεία από τη ναυλομεσιτική Braemar, η Ρωσία έχει άμεση ανάγκη από περίπου 70 Aframaxes και 35 Suezmaxes. Η κάλυψη αυτού του κενού μπορεί να είναι δαπανηρή, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο επικεφαλής της δεύτερης μεγαλύτερης τράπεζας της Ρωσίας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, μόνο η επέκταση του στόλου των δεξαμενόπλοιων μπορεί να απαιτήσει τουλάχιστον 16 δισεκατομμύρια δολάρια στο προσεχές διάστημα. Εν μέσω της απουσίας εξωτερικής χρηματοδότησης και των περιορισμένων χρηματοοικονομικών ροών των εταιρειών, θα πρέπει να αυξηθεί ο ρόλος των τραπεζών στην προσέλκυση των απαιτούμενων επενδύσεων, δήλωσε ο πρόεδρος της VTB, Αντρέι Κοστίν.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%