Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για την αναβάθμιση και ενίσχυση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση και ασφάλεια των ελλήνων πολιτών, τόνισαν οι υφυπουργοί Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης και Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά, τα έργα που έχουν δρομολογηθεί από το υπουργείο Υποδομών τα τελευταία τριάμισι χρόνια, μόνο για το σιδηρόδρομο, ξεπερνούν τα 4,5 δισ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης: To modus vivendi στον σιδηρόδρομο μετά το διαζύγιο ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ
Οι δύο υφυπουργοί είχαν κληθεί και ενημέρωσαν την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, σχετικά με την προσυμβατική διαδικασία των έργων που αφορούν, την κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στη γραμμή Κιάτο -Πάτρα, την κατασκευή ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα, μαζί με την κατασκευή παρακαμπτήριου γραμμής καθώς και την αναβάθμιση των συρμών της Γραμμής 1.
Ανάπτυξη και προώθηση του τρένου
«Επίμονη προσπάθεια της κυβέρνησης είναι να επιτευχθεί επιτέλους η ανάπτυξη και προώθηση του τρένου. Το τρένο αυτή τη στιγμή, είναι το πιο φιλικό μέσο μετακίνησης για το περιβάλλον. Η αλήθεια είναι ότι στη χώρα μας έχει μείνει πολλά χρόνια πίσω» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης, ενώ έκανε λόγο για μεγάλη προσπάθεια που γίνεται ώστε να καλυφθούν τα κενά δεκαετιών.
«Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, έχει προκηρύξει κατά τη διάρκεια των τελευταίων 3,5 ετών σειρά έργων για βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης των πολιτών, τα οποία, μόνο για το σιδηρόδρομο ξεπερνούν τα 4,5 δισ. Ήδη ένα κομμάτι αυτών των έργων αρχίζει να υλοποιείται, ώστε να καλυφθεί ένα κενό ουσιαστικά δεκαετιών», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης και συμπλήρωσε: «Ευθύνη όλων μας είναι να κατασκευαστούν και να παραδοθούν τα έργα όσο πιο γρήγορα γίνεται, με τους καλύτερους δυνατούς όρους, άρτια, ώστε να μπορέσουν όλοι οι έλληνες πολίτες τα επόμενα χρόνια, να βάλουν το τρένο στη ζωή τους».
Απαντώντας ειδικότερα στις επισημάνσεις των βουλευτών της αντιπολίτευσης για καθυστερήσεις αλλά και για ερωτηματικά που υπάρχουν, τόσο για το κόστος των έργων, όσο και για τις συμβατικές υποχρεώσεις των αναδόχων, ο κ. Καραγιάννης διευκρίνισε ότι:
- Το έργο για τη σύνδεση του σιδηροδρόμου με την Πάτρα, με κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης, είναι αρχικού προϋπολογισμού 141 εκ. ευρώ με την κατασκευή 28,8 χιλιομέτρων διπλής σιδηροδρομικής υποδομής από Ροδοδάφνη μέχρι το υπόγειο του Ρίου.
- Η συνολική προθεσμία περάτωσης όλων των κατασκευών του έργου είναι 36 μήνες και άλλοι 36 μήνες για την συντήρηση του.
- Το έργο που αφορά το σύστημα ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα και τη κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο σιδηροδρομικό σταθμό Σοφάδων, έχει αρχικό προϋπολογισμό 58,7 εκ. ευρώ, με προβλεπόμενη ολοκλήρωση του κατασκευαστικού έργου σε 36 μήνες και άλλους 36 μήνες για την συντήρηση του.
Ανάπτυξη και ανάταξη του δικτύου μέσων σταθερής τροχιάς
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος, χαρακτήρισε «εξαιρετικά σημαντική» την τρίτη σύμβαση που αφορά την ανάπτυξη και ανάταξη του δικτύου μέσων σταθερής τροχιάς.
Όπως είπε, «ολοκληρώθηκε η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό προς τον Πειραιά, που έχει ήδη προσφέρει μεγάλη ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά και στη μείωση εκπομπών ρύπων».
«Ένα επίσης πολύ σημαντικό έργο, είναι ότι ξεμπλόκαρε και ξεκίνησε ήδη η κατασκευή 4 του μετρό, ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα που γίνονται σήμερα και που όταν ολοκληρωθεί, θα εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 ανθρώπους. Παράλληλα, προχωράει η επέκταση της γραμμής 2 του μετρό προς το Ήλιον, με τρεις νέους σταθμούς», επεσήμανε ο κ. Παπαδόπουλος.
Ολοκληρώνεται το πλαίσιο
Όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «με τις επόμενες επεκτάσεις οι οποίες είναι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης και θα προχωρήσουνε, θα ολοκληρωθεί όλο το πλαίσιο».
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο είναι σε εξέλιξη:
- η επέκταση προς τη Γλυφάδα
- η επέκταση της γραμμής 4 από το Γουδί προς το Μαρούσι και από το ‘Αλσος Βεϊκου προς Πετρούπολη
- η επέκταση από Θησείο προς Νιάρχος και η επέκταση της γραμμής 1 από Κηφισιά προς εθνική οδό και προς στη Βαρυπόμπη.
Ακόμα χαρακτήρισε «πολύ σημαντικό ζήτημα» την ένωση της εθνικής οδού με το δίκτυο του Μετρό της Αττικής.
«Σε αυτό το πλαίσιο προχωράει η σύμβαση για την ανάταξη 14 συρμών της γραμμής 1, αρχικού προϋπολογισμού 70 εκ. ευρώ.
Ο χρόνος παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου υπολογίζεται σε 34 μήνες. Ο ανάδοχος Θα παραδώσει 14 συρμούς πλήρως αναβαθμισμένους, ικανούς για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος και πρόσθεσε:
«Ο εκσυγχρονισμός των 14 συρμών αναμένεται να οδηγήσει στη σημαντική ενίσχυση του στόλου. Προχωράμε σταθερά και αξιόπιστα για την καλύτερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση των πολιτών».
Ο κ. Καραγιάννης, απέρριψε ενστάσεις των βουλευτών της αντιπολίτευσης για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των έργων για την βελτίωση και ενίσχυση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, αντιτείνοντας ότι «η πραγματικότητα είναι ότι ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα έμεινε πίσω και η κυβέρνηση προσπαθεί να καλύψει τα κενά δεκαετιών».
«Τρέχουν διαγωνισμοί ύψους 4 δισ. ευρώ αυτή τη στιγμή, ενώ παράλληλα έχουν συμβασιοποιηθεί περίπου 500 εκατομμυρίων έργα.
«Κλείνουμε τις εκκρεμότητες του παρελθόντος»
Προσπαθώντας να ξεφύγουμε, κλείνουμε τις εκκρεμότητες του παρελθόντος και κάνουμε ένα ευρύτερο σχεδιασμό με τα έργα των 4 δισ. ευρώ, για να κάνουμε αυτονόητα πράγματα που έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και χρόνια», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.
Ταυτόχρονα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα λιμάνια της χώρας, σημειώνοντας ότι «ο σχεδιασμός για την ενίσχυση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού μέσου απαιτεί χρόνο».
«Εκεί που μπορούμε να πάμε πολύ γρήγορα, πάμε γρήγορα. Χρειάζονται όμως σοβαρά και σταθερά βήματα για να έχουμε τις χρηματοδοτήσεις που χρειάζονται τα έργα. Εντός του 2023, το πρώτο τετράμηνο με πεντάμηνο εκτιμάται ότι θα έχουμε προσωρινούς αναδόχους για τα περισσότερα έργα και συνολικά θα προχωρήσει όλος ο σχεδιασμός της χώρας», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης και κατέληξε:
«Η αλήθεια είναι ότι αυτή την τριετία κλείσαμε εκκρεμή ζητήματα. Ολοκληρώσαμε τους σταθμούς του μετρό που χρειαζόταν το Λεκανοπέδιο και προχωράμε στη γραμμή 4 με γοργούς ρυθμούς. Ήδη, σε ό,τι αφορά την αναβάθμιση των συρμών, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα η Αττικό Μετρό θα προχωρήσει σε ένα μεγάλο διαγωνισμό για 15 συρμούς ώστε να καλυφθούν όλα αυτά τα κενά».
«Η αλήθεια είναι ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν προσπάθησε να καλύψει μόνο το κενό που υπήρχε στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά έκανε και βήματα μπροστά. Έχουμε κάνει παραπάνω από ότι έχουμε υποσχεθεί», υποστήριξε από την πλευρά του ο κ. Παπαδόπουλος.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Δώρο Χριστουγέννων: Πότε καταβάλλεται και πώς υπολογίζεται - Τι θα λάβουν οι άνεργοι
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Δώρο Χριστουγέννων και πώς μπορείτε να υπολογίσετε οnline το ποσό που δικαιούστε
Επενδύσεις - μαμούθ και μείωση φόρων από την περιστολή της φοροδιαφυγής
Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το οποίο καλείται να «τρέξει» η χώρα στην επόμενη τριετία είναι το μεγαλύτερο που έχει υπάρξει ποτέ
Quo Vadis οι μισθοί και το αίνιγμα της παραγωγικότητας
Μισθοί: Ποια είναι η προοπτική τους για το 2025 - Οι προβλέψεις του προϋπολογισμού, οι πραγματικές συνθήκες και τα προβλήματα που υπάρχουν
Πώς θα κινηθούν οι τιμές των ακινήτων το 2025 - Πού υπάρχουν ευκαιρίες
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν συγκράτηση του ρυθμού που σημαίνει ότι τα ακίνητα θα συνεχίσουν να γίνονται ακριβότερα
e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ο «χάρτης» των πληρωμών – Τι γίνεται με τις συντάξεις
Ποιοι και τι λαμβάνουν από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ - Τι θα γίνει με τις συντάξεις του Δεκεμβρίου
Στα ράφια οι μειώσεις από 5% μέχρι 24% σε 523 προϊόντα – Τι θα κάνουν τα σούπερ μάρκετ στις γιορτές
Σύντομα αναμένεται ο αριθμός των προϊόντων με μείωση τιμής στα σούπερ μάρκετ, να ξεπεράσει τον αρχικό στόχο των 600 κωδικών
Δημόσια νοσοκομεία: Κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς εργοθεραπευτές οι ασθενείς
«Γκάφα» του υπουργείου Υγείας μεταθέτει τους εργοθεραπευτές στις ψυχιατρικές μονάδες, αφήνοντας ακάλυπτους τους ασθενείς άλλων παθήσεων
Τι κρύβει ο «χρησμός» της Fitch - Τα επόμενα ραντεβού με τους οίκους και το διπλό στοίχημα του 2025
Στην τελευταία της αξιολόγηση για φέτος η Fitch αποφάσισε να αφήσει αμετάβλητη την αξιολόγηση της χώρας στο BBB- με stable outlook
Στο ΒΒΒ- με stable outlook διατηρεί την αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας η Fitch
Ο Fitch αναφέρει ότι η Ελλάδα πέτυχε μία από τις μεγαλύτερες μειώσεις χρέους μετά την πανδημία στην Ευρώπη
Επενδύσεις και κατανάλωση στηρίζουν την ανάπτυξη - Ο «χρησμός» της ΤτΕ
Η Τράπεζα της Ελλάδος αναλύει τις βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προκλήσεις για την ελληνική οικονομία