
Με λίγες από τις γνωστές μάρκες, τιμές για όλα τα βαλάντια, χωρίς όμως να είναι οι χαμηλότερες και αρκετές τεχνικές αρρυθμίες έκανε πρεμιέρα το «καλάθι του νοικοκυριού».
Private Label VS επώνυμα προϊόντα
Συνολικά, την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής της πρωτοβουλίας, οι περισσότεροι από τους +800 κωδικούς προϊόντων που «μπήκαν» στα «καλάθια» των Σκλαβενίτη, ΑΒ Βασιλόπουλο, Lidl, Μy Market, Μασούτη, Γαλαξία, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικού, Market In, SYN.KA, Bazaar, Χαλκιαδάκη, Discount Markt και του αμιγώς ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ e-fresh.gr, αφορούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, κάτι που δεν ανταποκρίνεται στις προτιμήσεις των καταναλωτών, όπως αποτυπώνονται στα μερίδια αγοράς. Εξ ου και η «γκρίνια» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Διαβάστε επίσης: Η λίστα με τα προϊόντα που πωλούν τα 13 σούπερ μάρκετ
Να σημειωθεί ότι το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας κινείται μεν αυξητικά τους τελευταίους μήνες λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, φθάνοντας στο 16%, με βάση τις εταιρείες μετρήσεων, αλλά η «δύναμη» των επώνυμων brands συνεχίζει να είναι μεγάλη.
Από την άλλη, στους επώνυμους κωδικούς, οκτώ μάρκες απαντώνται συχνότερα στα «καλάθια» των αλυσίδων. Πρόκειται για τα σήματα: Παπαδοπούλου, Κατσέλης, Χρυσά Αυγά, Sani, Babylino, Septona, o.b. και Johnson.
Τα λιγότερα
Με βάση τις λίστες που αναρτήθηκαν στο e-katanalotis, τη μεγαλύτερη παρουσία σε επώνυμους κωδικούς εμφανίζει το «καλάθι» της αλυσίδας My Market (όμιλος Metro), όπου από τα συνολικά 52 προϊόντα, μόνο 12 αφορούν σε private label κωδικούς.
Ακολουθεί η Χαλκιαδάκης όπου στο «καλάθι» της από τα 65 προϊόντα τα 14 είναι ιδιωτικής ετικέτας.
Ενώ στην 3η θέση όσον αφορά την αναλογία επωνύμων – PL βρίσκεται η Μασούτης, με τα 20 από 52 προϊόντα του «καλαθιού» της να είναι δικές της μάρκες.
Μικρή παρουσία καταγράφουν τα PL και στο μεγάλο «καλάθι» της Γαλαξίας, καθώς από τα 90 προϊόντα τα 22 είναι ιδιωτικής ετικέτας.
Πάντως τα λιγότερα – έως κανένα PL – έχει το καλάθι του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ e-Fresh, που διαθέτει 51 προϊόντα.
…και τα περισσότερα
Στον αντίποδα, η γερμανική εκπτωτική αλυσίδα Lidl διατήρησε τον αριθμό των κωδικών ακριβώς στο πλαίσιο των προβλεπόμενων, ήτοι 51 – όσες δηλαδή και οι κατηγορίες που ορίστηκαν νομοθετικά- στους οποίους περιλαμβάνονται μονάχα 4 επώνυμες επιλογές προϊόντων.
Ισχυρή συμμετοχή έχουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και στο «καλάθι της Market In, που είναι και το μεγαλύτερο καθώς περιλαμβάνει 97 προϊόντα εκ των οποίων τα 88 PL.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος εμφάνισε επίσης μεγάλο καλάθι με 74 είδη εκ των οποίων τα 51 είναι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας.
Σχετικά «μοιρασμένο» είναι το καλάθι της μεγαλύτερης αλυσίδας της αγοράς, της Σκλαβενίτης, η οποία κατέχει μερίδιο περί το 32% σε αξία. Συγκριμένα το «καλάθι» της διαθέτει 64 κωδικούς εκ των οποίων 31 προϊόντα είναι ιδιωτικής ετικέτας.
Χαμένοι στο καλάθι
Επί του πρακτέου οι καταναλωτές δυσκολεύονται να συγκρίνουν τις τωρινές τιμές με εκείνες προηγούμενων ημερών/εβδομάδων. Κι αυτό γιατί στην πλατφόρμα e-katanalotis αφενός δεν υπάρχει «αρχείο» για τους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας και αφετέρου δεν περιλαμβάνονται όλα τα επώνυμα brands.
Πάντως, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, από σήμερα θα αναγράφεται και η προηγουμένη τιμή των προϊόντων που είναι στο καλάθι για να είναι άμεση η σύγκριση.
Ο ίδιος τόνισε ότι τα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού» ήταν φθηνότερα σε σχέση με τις 3 Οκτωβρίου που έγινε η συνάντηση στο υπουργείο Ανάπτυξης με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ.
Την ίδια ώρα, η σύγκριση τιμών μεταξύ των φυλλαδίων δεν είναι εφικτή, καθώς η κάθε αλυσίδα περιλαμβάνει διαφορετικούς κωδικούς. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι κάποια αλυσίδα επιλέγει να εντάξει στο καλάθι της ένα προϊόν σε συσκευασία 500 γρ. ενώ κάποια άλλη τη συσκευασία του 1 κιλού, συνεπώς η τιμή διαφέρει διότι και η ποσότητα διαφέρει.
Crash test
Συγκρίνοντας τις τιμές 8 ίδιων προϊόντων, ήτοι ζάχαρη, μακαρόνια Νο 6, κατεψυγμένο αρακά, ηλιέλαιο, νωπό κοτόπουλο, ελληνικό καφέ, φακές και τυρί φέτα, τα οποία μπορεί κάποιος/α μπορεί να τα βρει στα «καλάθια» αλυσίδων σούπερ μάρκετ με πανελλαδική κάλυψη, διαπιστώνεται ότι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας υπάρχουν ελάχιστες διαφορές, ή καμία διαφορά, ενώ στα επώνυμα το εύρος είναι μεγάλο.
Για παράδειγμα στα PL μακαρόνια Νο6 η τιμή είναι 0,62 ευρώ σε Μασούτη, ΑΒ Βασιλόπουλο, Κρητικό και Σκλαβενίτη, ενώ στη ζάχαρη το ένα κιλό κοστίζει 1,15 ευρώ σε Μασούτη, Σκλαβενίτη και Lidl.
Στον κατεψυγμένο αρακά (ιδιωτικής ετικέτας) τη χαμηλότερη τιμή έχει ο Μασούτης (1,8 ευρώ το κιλό), με Σκλαβενίτη (1,86 ευρώ το κιλό) My Μarket (1,96 ευρώ το κιλό) και Market In (1,99 ευρώ) να ακολουθούν.
Στις φακές – και πάλι ιδιωτικής ετικέτας – οι τιμές κυμαίνονται από 1,09 ευρώ τα 500 γρ. στον Μασούτη έως 1,65 ευρώ στον Γαλαξία, ενώ στα ολόκληρα νωπά κοτόπουλα το εύρος των τιμών κινείται μεταξύ 2,99 ευρώ (Μασούτης) και 3,99 ευρώ το κιλό (Market In).
Στο PL ηλιέλαιο την υψηλότερη τιμή (3,30 ευρώ το λίτρο) έχει η αλυσίδα discounter Lidl.
Η τιμή για το τυρί φέτα κυμαίνεται από 8,49 ευρώ ανά κιλό (ΜΦΒ Τυρί Φέτα ΠΟΠ Λέσβου στο Market In) έως 14,85 ευρώ ανά κιλό (Μενεγάτος Φέτα Καλαβρύτων ΠΟΠ Βαρελίσια σε άλμη 400 γρ. στο My Market).
Τέλος, μεγάλο εύρος έχει και η τιμή στον ελληνικό καφέ. Το ίδιο προϊόν (Λουμίδη Παπαγάλος Παραδ.) στον Σκαλαβενίτη κοστίζει 12,58 το κιλό και στον Γαλαξία 20,52 ευρώ το κιλό.
Να σημειωθεί πάντως ότι οι τιμές που ανακοινώθηκαν χθες ισχύουν έως και τις 8 Νοεμβρίου, καθώς η σύνθεση του καλαθιού θα αλλάζει κάθε Τετάρτη.


Latest News

Ταμείο Ανάκαμψης: Τα πρώτα μαθήματα από το RRF – Τα συμπεράσματα των ευρωβουλευτών από την Αθήνα
Oι ευρωβουλευτές της Ομάδας Εργασίας για την εφαρμογή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας βρίσκονται από χθες στην Αθήνα

Συνεδρίασε η Κυβερνητική Επιτροπή για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση
Στόχος της συνεδρίασης ήταν η ενημέρωση των μελών της Επιτροπής για το διαμορφωμένο στρατηγικό πλαίσιο της Δίκαιης Μετάβασης τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο

Στα 41,7 δισ. αυξήθηκαν τα υπό διαχείριση κεφάλαια των Ελλήνων θεσμικών το α' 3μηνο του 2025
Oι υψηλότερες αποδόσεις καταγράφηκαν στους μετοχικούς Ο.Σ.Ε.Κ.Α. Δείκτη με 16,13%

Παπαθανάσης: Επιπλέον πόροι 83,86 εκατ. στους πληγέντες από τον Daniel
Το σχέδιο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο +

ΙΟΒΕ: Χαμηλώνει στο 2,2% τον πήχη για την ανάπτυξη στην Ελλάδα - Ο ρόλος των δασμών
Ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ Ιωάννης Ρέτσος εκτίμησε ότι η παγκόσμια αναταραχή δεν θα επηρεάσει αρνητικά τον ελληνικό τουρισμό, τουλάχιστον για φέτος
![Μετακόμιση: Ποια είναι τα κίνητρα και τα κριτήρια των Ελλήνων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_metakomisi-600x352.png)
Γιατί μετακομίζουν οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι – Οι νέες τάσεις [γραφήματα]
Τι δείχνει πανευρωπαϊκή έρευνα «European Housing Trend Report 2024» που πραγματοποίησε το κτηματομεσιτικό δίκτυο RE/MAX Europe για την μετακόμιση σε Ελλάδα και Ευρώπη

Υπέρβαση 1,83 δισ. στα φορολογικά έσοδα το πρώτο τρίμηνο
Προϋπολογισμός: Εν μέρει οφείλεται στην καλύτερη απόδοσης στην είσπραξη των φόρων του τρέχοντος έτους (Φ.Π.Α, ΕΦΚ) κάτι που οφείλεται στην εκτεταμένη ακρίβειας

Πώς θα λειτουργήσουν σήμερα τα εμπορικά καταστήματα
Αναλυτικά το ωράριο των καταστημάτων μέχρι τη Δευτέρα 21 Απριλίου

Πώς θα «πέσουν» περισσότερα ακίνητα στην αγορά – Τι ζητούν οι servicers
Ποιες λύσεις προτείνουν οι servicers για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης – Τα κίνητρα στους αγοραστές ακινήτων
![Εξοχική κατοικία: Κέρδη από την αξιοποίηση στην Ελλάδα – Οι αποδόσεις των νεόδμητων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/paros-768x512-1-600x400.jpg)
Συμφέρει η επένδυση σε εξοχική κατοικία; - Τα κέρδη και οι αποδόσεις [γραφήματα]
Σε επενδυτικό «θησαυρό» αναδεικνύεται η εξοχική κατοικία στην Ελλάδα- Τι δείχνουν τα στοιχεία της Elxis – At Home in Greece