Την προσήλωσή τους στον στόχο της μείωσης του πληθωρισμού στην ευρωζώνη υπογράμμισαν η πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) Κριστίν Λαγκάρντ και Λουίς ντε Γκίντος.
Η Λαγκάρντ και ο Ντε Γκίντος, διεμήνυσαν ότι η κεντρική τράπεζα είναι αποφασισμένη να πράξει ό,τι της αναλογεί από την πλευρά της, προτρέποντας τις κυβερνήσεις της ευρωζώνης να αποφύγουν να υποδαυλίσουν τον πληθωρισμό με υπερβολικά γενναιόδωρες δαπάνες.
Διαβάστε επίσης: Αυξήσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ: Συν και πλην
Λαγκάρντ: Αργήσαμε να αυξήσουμε τα επιτόκια
Η επικεφαλής της ΕΚΤ αναγνώρισε ότι οι αυξήσεις των επιτοκίων στις οποίες προχώρησε η τράπεζα, οδηγώντας το επιτόκιο καταθέσεων από -0,5% σε 1,50% σε τρεις μήνες, λειτούργησαν με καθυστέρηση, αλλά υποστήριξε ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής δεν έχουν την πολυτέλεια να περιμένουν να δουν την πλήρη επίδρασή τους.
«Εάν βλέπαμε, για παράδειγμα, τον πληθωρισμό να γίνεται πιο επίμονος και τις προσδοκίες να κινδυνεύουν με αποσταθεροποίηση, δεν θα μπορούσαμε να περιμένουμε μέχρι να υλοποιηθεί ο πλήρης αντίκτυπος των μέτρων πολιτικής», είπε, καθιστώντας σαφές ότι «θα χρειαστεί να λάβουμε πρόσθετα μέτρα μέχρι να είμαστε πιο σίγουροι ότι ο πληθωρισμός θα επιστρέψει στον στόχο εγκαίρως».
Οι πολιτικές στήριξης να μην πυροδοτούν τον πληθωρισμό
Μιλώντας στην Ισπανία, ο Λουίς ντε Γκίντος είπε από τη πλευρά του ότι η ΕΚΤ πρέπει να παραμείνει προσηλωμένη στον περιορισμό της ζήτησης και στην προστασία από τον κίνδυνο μιας επίμονα ανοδικής στροφής του πληθωρισμού.
Τόσο ο ίδιος όσο και η Λαγκάρντ δήλωσαν ότι οι κυβερνήσεις θα πρέπει να επιμείνουν στην «προσωρινή» και «στοχευμένη» στήριξη των νοικοκυριών που πλήττονται από την τρέχουσα πληθωριστική κρίση για να αποφύγουν την ενίσχυση της ζήτησης στήριξη της ζήτησης.
Άλλο ΕΚΤ άλλο Fed
Την Πέμπτη, η Λαγκάρντ είπε ότι η ΕΚΤ δεν μπορεί απλώς να μιμηθεί τη Fed, γιατί οι οικονομικές συνθήκες ήταν διαφορετικές στην ευρωζώνη και στις ΗΠΑ, πράγμα το οποίο υπογράμμισαν επίσης το μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου της ΕΚΤ Φάμπιο Πανέτα και ο διοικητής της Τράπεζας της Ιταλίας Ιγνάσιο Βίσκο. «Δεν είμαστε το ίδιο και δεν μπορούμε να προχωρήσουμε είτε με τον ίδιο ρυθμό, είτε με την ίδια διάγνωση για τις οικονομίες μας», είπε χαρακτηριστικά η Λαγκάρντ.
Ο Πανέτα, μάλιστα, επανέλαβε την άποψη που έχει εκφράσει και στο παρελθόν ότι η ΕΚΤ θα πρέπει να αποφύγει να αυξήσει τα επιτόκια πολύ γρήγορα γιατί αυτό θα μπορούσε να βλάψει υπερβολικά την οικονομική ανάπτυξη, τις τιμές των κατοικιών και τις χρηματοπιστωτικές αγορές.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;