Τη χαλάρωση των περιορισμών που έχουν επιβληθεί στη ρωσική κρατική αγροτική τράπεζα Rosselkhozbank, ζητά μεταξύ άλλων η Ρωσία προκειμένου να παραμείνει στη συμφωνία για τα σιτηρά της Μαύρης Θάλασσας. Αυτό αναφέρουν πηγές, τις οποίες επικαλείται το Reuters και οι οποίες έχουν γνώση των συνομιλιών που διεξάγονται για το θέμα.
Υπενθυμίζεται ότι η Μόσχα ανέστειλε τη συμμετοχή της στον «ασφαλή διάδρομο» των σιτηρών της Μαύρης Θάλασσας στα τέλη Οκτωβρίου, αλλά επανεντάχθηκε μετά από τέσσερις ημέρες, αμβλύνοντας τους φόβους για περαιτέρω διακοπές στις εξαγωγές σιτηρών από τον βασικό προμηθευτή την Ουκρανία σε μια εποχή ανεξέλεγκτου παγκόσμιου πληθωρισμού τροφίμων.
Διαβάστε επίσης – Σιτηρά: Υποχωρεί η τιμή μετά την επιστροφή της Ρωσίας στη συμφωνία
Ο Πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν επιφυλάχθηκε για το δικαίωμα της Ρωσίας να αποχωρήσει εκ νέου από τη συμφωνία, ενώ ο επικεφαλής του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες πιέζει τη Μόσχα να συμφωνήσει να παρατείνει το σύμφωνο πέρα από την προγραμματισμένη λήξη της στις 19 Νοεμβρίου.
Διαβάστε επίσης – Πούτιν: Αφησε ανοικτό το «δικαίωμα» αποχώρησης από τη συμφωνία για τα σιτηρά
Τα ρωσικά αιτήματα
Η Ρωσία δεν έχει διευκρινίσει δημοσίως τις απαιτήσεις της πέρα από τις εκκλήσεις να ξεμπλοκάρει το ρωσικό λίπασμα που έχει κολλήσει σε ευρωπαϊκά λιμάνια και αποθήκες και να συνεχίσει τις εξαγωγές αμμωνίας , ενός σημαντικού συστατικού λιπάσματος, μέσω ενός αγωγού Ρωσίας-Ουκρανίας.
Οι τέσσερις πηγές, που αρνήθηκαν να κατονομαστούν λόγω της ευαισθησίας του θέματος, δήλωσαν στο Reuters, ότι η Ρωσία ζητούσε από τις δυτικές χώρες να επιτρέψουν στην κρατική δανείστρια Rosselkhozbank να αποκαταστήσει τις σχέσεις της με ανταποκρίτριες τράπεζες παρά τις δυτικές κυρώσεις.
Αυτό θα επέτρεπε στην τράπεζα να διεκπεραιώσει πληρωμές για ρωσικά σιτηρά και άλλα τρόφιμα, πρόσθεσαν δύο από τις πηγές. Πριν από τις τελευταίες κυρώσεις, τέτοιες πληρωμές διαχειρίζονταν διεθνείς τράπεζες και θυγατρικές άλλων ρωσικών τραπεζών στην Ελβετία.
Η Ρωσία είπε ότι οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν μετά την έναρξη της ειδικής στρατιωτικής της επιχείρησης στην Ουκρανία δυσκολεύουν τους Ρώσους εμπόρους σιτηρών και λιπασμάτων να διεκπεραιώνουν πληρωμές και να έχουν πρόσβαση σε πλοία, ασφάλειες και λιμάνια, παρόλο που τα τρόφιμα εξαιρούνται.
Το υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσίας και η Rosselkhozbank δεν απάντησαν σε αίτημα για σχόλιο.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;