
Εντυπωσιακά κέρδη ρεκόρ λόγω της μεγάλης ανόδου των ναύλων, ανακοίνωσε η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία του κόσμου, προειδοποιώντας ωστόσο ότι η παγκόσμια κοινότητα βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο μεγάλης ύφεσης.
Ειδικότερα, ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός Maersk, κατέγραψε κέρδη ρεκόρ για το τρίτο τρίμηνο και ταυτόχρονα σταδιακή επιβράδυνση της ζήτησης, λόγω των προβλημάτων στην παγκόσμια οικονομία.
Η Maersk που θεωρείται ευρέως βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο, ανέφερε κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων (EBITDA) 10,9 δισ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση περίπου 60% σε σχέση με το 2021.
Διαβάστε επίσης: Η μεθανόλη στο στόχαστρο της Maersk
Παράλληλα, η εταιρεία επιβεβαίωσε το guidance της για το EBITDA, ύψους 37 δισ. δολαρίων, και ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 24 δισ.δολαρίων.
Οι ναύλοι και η… καταιγίδα που έρχεται
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Søren Skou επεσήμανε ότι τα «εξαιρετικά αποτελέσματα» οφείλονται στη συνεχιζόμενη άνοδο των ναύλων, αλλά είναι σαφές ότι έχουν κορυφωθεί και θα αρχίσουν να ομαλοποιούνται το τέταρτο τρίμηνο λόγω πτώσης της ζήτησης και άμβλυνσης των διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Όπως σημείωσε ο Skou, τα κέρδη από τις δραστηριότητες της εταιρείας θα μειωθούν τους επόμενους μήνες.
«Είναι πολλά τα μαύρα σύννεφα στον ορίζοντα: ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση στην Ευώπη, ο υψηλός πληθωρισμός και η επικείμενη παγκόσμια ύφεση. Τα παραπάνω επιβαρύνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει την παγκόσμια ζήτηση για logistics. Ενώ αναμένουμε ότι η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας θα οδηγήσει σε μια πιο ήπια αγορά στους Ωκεανούς, θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε τις ευκαιρίες ανάπτυξης στο πλαίσιο της επιχείρησής μας».
Αξίζει να σημειωθεί πως στην έκθεσή της για το δεύτερο τρίμηνο, η Maersk ανέφερε μια επικείμενη επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης containerships εν μέσω αποδυνάμωσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία δήλωσε την Τετάρτη ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να συρρικνωθεί μεταξύ 2% και 4% το 2022, σημειώνοντας ότι οι ναύλοι μειώθηκαν το τρίτο τρίμηνο καθώς η ζήτηση μετριάστηκε και μειώθηκαν οι κινεζικοί περιορισμοί για την Covid-19.
Οι μετοχές της Maersk στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια σημείωσαν πτώση έως και 6% κατά τις πρώτες συναλλαγές.


Latest News

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»