Επιστρέφει σταδιακά σε υψηλότερα επίπεδα, διεθνώς, ο βαθμός ικανοποίησης των ναυτικών από τις συνθήκες διαβίωσης στα πλοία καθώς υποχωρούν οι συνέπειες της πανδημίας Covid-19.
Η οργάνωση Mission to Seafarers δημοσίευσε την Τρίτη τριμηνιαία έρευνά της «Seafarers Happiness Index report», η οποία πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Standard Club και της Idwal. Τα επίπεδα ικανοποίησης των ναυτικών έφθασαν στο 7,3/10, από 7,21 το περασμένο τρίμηνο, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους είχε βρεθεί στο χαμηλό ρεκόρ των 5,85/10 μονάδων.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: 18.935 οι ενεργοί Ελληνες ναυτικοί
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι ναυτικοί είναι πολύ πιο ευχαριστημένοι με το καθεστώς αδειοδότησής τους καθώς τώρα έχουν πιο εύκολη πρόσβαση στην ακτή και δηλώνουν πιο σίγουροι για τις αλλαγές πληρώματος, δύο παράγοντες που συμβάλλουν στη συνολική αύξηση της ικανοποίησης.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Η ψυχική υγεία των ναυτικών στο προσκήνιο
Ωστόσο, αν και αυτό συνιστά μία επιστροφή στην κανονικότητα ύστερα από δύο χρόνια περιορισμών λόγω πανδημίας, ζητήματα όπως οι προμήθειες τροφίμων, οι μισθοί, ο φόρτος εργασίας, το άγχος και η πραγματικότητα της ζωής στη θάλασσα εξακολουθούν να υφίστανται, δείχνοντας ότι δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού και απαιτείται ακόμη να γίνει πολύ δουλειά από όλους σύμφωνα με την έρευνα.
Παράλληλα από τους ναυτικούς τονίζεται ότι η συνδεσιμότητα είναι ένα βασικό ζήτημα για τα πληρώματα καθώς τους εξασφαλίζει επαφή με την οικογένειά τους ενώ είναι στη θάλασσα. Η καλή, οικονομικά αποδοτική πρόσβαση Wi-Fi είναι ζωτικής σημασίας για τους ναυτικούς και έχει τεράστιο θετικό αντίκτυπο στην ψυχική τους υγεία. Οι ερωτηθέντες κατέστησαν επίσης σαφές ότι η συνδεσιμότητα βοηθά αντί να εμποδίζει την κοινωνική συνοχή στο πλοίο, καθώς οι ναυτικοί είναι πιο ευτυχισμένοι εάν είναι σε θέση να επικοινωνήσουν με αγαπημένα πρόσωπα. Η έρευνα καταγράφει σημαντική βελτίωση του βαθμού ικανοποίησης από την ισχύουσα κατάσταση συνδεσιμότητας, όμως υπάρχουν ακόμη ναυτικοί που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν αργές, ακριβές και κακής ποιότητας συνδέσεις.
Ενώ η ικανοποίηση έχει αυξηθεί, ο κλάδος δεν πρέπει να μείνει πίσω στην κάλυψη των βασικών αναγκών των ναυτικών. Η έρευνα έδειξε ότι ένας βασικός προβληματικός τομέας είναι η σωματική υγεία και ευεξία. Το φαγητό ήταν ένα ζήτημα για πολλούς ναυτικούς που παραπονέθηκαν για την παροχή φρέσκων, ποιοτικών τροφίμων στο πλοίο. Υπήρξαν επίσης παράπονα για τα πρότυπα εκπαίδευσης ορισμένων πληρωμάτων τροφοδοσίας, θέμα που είναι πιθανό να έρθει στο προσκήνιο μετά τον τραγικό θάνατο δώδεκα ναυτικών από ύποπτη τροφική δηλητηρίαση πρόσφατα.
Τέλος, μια άλλη δυσκολία που καταγράφουν οι ναυτικοί είναι η διατήρηση της φυσικής κατάστασης. Ανέφεραν ότι αισθάνονται κουρασμένοι και αγχωμένοι λόγω του υψηλού φόρτου εργασίας, που επηρέασε την ικανότητά τους να ασκούνται ακόμη και εάν το σκάφος τους έχει γυμναστήριο. Είναι σαφές ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα για να ξεπεραστούν αυτά τα βασικά, αλλά ουσιαστικά ζητήματα που είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία των ναυτικών και τα ανθρώπινα δικαιώματα, τονίζει η έρευνα στα συμπεράσματά της.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα