
Από τις μεγάλες αλυσίδες ειδών τεχνολογίας μέχρι τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ και από τα καταστήματα με είδη σπιτιού μέχρι τις αλυσίδες αθλητικών ειδών, τα πολυκαταστήματα και τις εξειδικευμένες αλυσίδες καλλυντικών, ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τις «μαύρες» εκπτώσεις του Νοεμβρίου.
Η Black Friday 2022 είναι ήδη εδώ, με δεκάδες επιχειρήσεις λιανικών πωλήσεων να ενημερώνουν ηλεκτρονικά τους καταναλωτές να σπεύσουν να γραφτούν στα ενημερωτικά τους δελτία (newsletter) για να μάθουν πρώτοι «τις μεγαλύτερες εκπτώσεις της χρονιάς» την Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου.
Διαβάστε επίσης: Black Friday: Εως 100 ευρώ θα διαθέσουν οι Ελληνες καταναλωτές για είδη μόδας
Αρκετοί μάλιστα υποδέχονται και «λίστες επιθυμιών» από πελάτες τους, καλώντας τους να συμπληρώσουν ηλεκτρονικές διευθύνσεις και αριθμούς κινητών τηλεφώνων, προκειμένου να λαμβάνουν ενημέρωση για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, ώστε να είναι έτοιμοι για τη «μαύρη» Παρασκευή.
Με αυτό τον τρόπο οι εμπορικές εταιρείες επιχειρούν να προετοιμαστούν καλύτερα, έχοντας μια εικόνα για τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση, έτσι ώστε να μην υπάρξουν ελλείψεις και δυσαρέσκεια των καταναλωτών.
Στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των καταναλωτών την «μαύρη» Παρασκευή είναι τα κινητά τηλέφωνα, οι τηλεοράσεις, τα αθλητικά παπούτσια, τα laptops, τα smartwatches, τα ανδρικά μπουφάν κ.λπ.
Τι ελπίζουν και τι φοβούνται
Αν και μετά από δύο χρόνια το εκπτωτικό event της Black Friday θα είναι πραγματικά «όπως παλιά», καθώς δεν θα υπάρχουν περιοριστικά μέτρα για τον κορωνοϊό όπως πέρσι, ή ψώνια με την υβριδική μέθοδο του click away, ή ακόμη χειρότερα, χωρίς καθόλου ψώνια στα φυσικά καταστήματα, όπως πρόπερσι, οι έμποροι ανησυχούν για το πόσο θα ανταποκριθούν οι καταναλωτές ενόψει του ζοφερού χειμώνα και των πληθωριστικών πιέσεων που έχουν οδηγήσει σε μείωση των δαπανών ακόμη και στα βασικά είδη καθημερινής ανάγκης.
Διαβάστε επίσης: Glami: Mόνο 3 στους 10 θα κόψουν το shopping
Από την άλλη ελπίζουν ότι το μέγεθος των εκπτώσεων θα δελεάσει το καταναλωτικό κοινό. Μάλιστα στις μέρες που θα διαρκέσει το εμπορικό γεγονός της Black Friday (σ.σ. ποτέ δεν διαρκεί μόνο μια μέρα η «μαύρη» Παρασκευή, αλλά παρατείνεται σχεδόν μια εβδομάδα, αρχίζοντας πριν την Παρασκευή 25/11, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στα e-shop, για να ολοκληρωθεί με τη Cyber Monday τη Δευτέρα, 28/11), θα βγάζουν προσφορές κατά κύματα.
Πάντως ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε στις -57,9 μονάδες τον Οκτώβριο, από -51,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο, καθώς τα νοικοκυριά προβλέπουν επιδείνωση της δικής τους οικονομικής κατάστασης αλλά και της χώρας, αύξηση της ανεργίας, ενώ αυξάνεται το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι δεν θα προβούν σε μείζονες αγορές.
Μπαράζ προσφορών
Πριν όμως τις «μαύρες εκπτώσεις», οι εμπορικές επιχειρήσεις, ήδη από την 1η Νοεμβρίου, έχουν επιδοθεί σε μπαράζ προσφορών χωρίς την επίσημη «ταμπέλα» των ενδιάμεσων εκπτώσεων, οι οποίες καταργήθηκαν.
«Μέχρι την επόμενη Black Friday, δες super προσφορές που υπάρχουν τώρα», «Black Friday early access -35%», «Αν δεν μπορείς να περιμένεις, δες τις προσφορές που σου αλλάζουν το σπίτι σήμερα», ή «Δεν μπορείς να περιμένεις μέχρι την Black Friday; Επωφελήσου από τις προσφορές που τρέχουν τώρα» είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά μηνύματα, προκειμένου να «ζεσταθεί» η αγοραστική διάθεση, η οποία υπό το βάρος των πληθωριστικών πιέσεων δεν είναι και στα καλύτερά της σύμφωνα με τους εκπροσώπους του εμπορικού κόσμου.
Μεταξύ των προωθητικών ενεργειών που ξεχωρίζουν είναι οι προσφορές σε καλλυντικά, αρώματα, είδη σπιτιού και μεγάλες τηλεοράσεις ενόψει Μουντιάλ.
Ειδικότερα, οι μεγάλες αλυσίδες ειδών τεχνολογίας και οικιακών συσκευών διαφημίζουν εκπτώσεις από 50% έως 70%, ενώ εκπτώσεις της τάξης του 20%-30% κάνουν αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού. Στα είδη ένδυσης και υπόδησης οι προσφορές κυμαίνονται από 30% έως 70%, ενώ στα καλλυντικά οι εκπτώσεις κυμαίνονται από 20% έως 50%.
Κυριακάτικο crash test
Εν όψει και Black Friday, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται το άνοιγμα των καταστημάτων την επόμενη Κυριακή 13 Νοεμβρίου, κυρίως για το κατά πόσο οι καταστηματάρχες, αλλά και οι καταναλωτές θα ανταποκριθούν.
Ήδη το κυριακάτικο άνοιγμα των καταστημάτων, το οποίο τελικά από 6 Νοεμβρίου μεταφέρθηκε στις 13 Νοεμβρίου λόγω της ισχυρής κακοκαιρίας που θα πλήξει τη χώρα, προκάλεσε για μια ακόμη φορά διαμάχη ανάμεσα στις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις και τις αλυσίδες λιανικής.


Latest News

Νέα κουλτούρα από τους δανειολήπτες – Τι άλλαξε από την εποχή των μνημονίων έως σήμερα
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τα δάνεια από τις τράπεζες – Το πάθημα του ανεξέλεγκτου δανεισμού και των στρατηγικών κακοπληρωτών

Το επόμενο στοίχημα του «Γρηγόρη» - Τα deals με τοπικά brands και… οι καντίνες
Η αλυσίδα Γρηγόρης του επιχειρηματία Βλάσση Γεωργάτου βάζει στο επίκεντρο την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας – Σχέδια επέκτασης και σε Κύπρο, Γερμανία και Ρουμανία

Η επέλαση των brands στους εμπορικούς δρόμους - Οι νέες επενδύσεις και τα ενοίκια
Το 2024 έκλεισε με σημαντικές επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων και brands στην Ερμού και στο κέντρο της πρωτεύουσας - Οι «χρυσές» μισθώσεις

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi

Στην παραγωγή ρίχνουν μισό δισ. 15 βιομηχανίες τροφίμων και ποτών
Game changer για την ελληνική οικονομία η βιομηχανία τροφίμων και ποτών – Οι νέες επενδύσεις ξεπερνούν το μισό δισ.

H AI στην «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση των επιχειρήσεων| H ιστορία της Avokado
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Βασίλη Νικολόπουλο, ιδρυτή και CTO της Avokado. Η εταιρεία παρέχει λύσεις στο κομμάτι της ενέργειας, με εργαλείο την τεχνητή νοημοσύνη.

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά

Σε αναζήτηση ισορροπίας τα σούπερ μάρκετ - Από την πανδημία στο σοκ των ανατιμήσεων
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση στα ράφια των σούπερ μάρκετ - Ο ρόλος των αυξήσεων και η αντίδραση των νοικοκυριών

«Αυτονομείται» το παγωτό της Unilever στην Ελλάδα – Η νέα εταιρεία
Το σχέδιο της Unilever για το παγωτό – Η «προίκα» της Algida ICC και οι επιδόσεις του 2024 - Σε εξέλιξη η εθελουσία

Ο Τρύφων Νάτσης απέκτησε τις μετοχές Κάτσου και Γερμανού στη Lamda
Το ποσοστό της BHCML σε δικαιώματα ψήφου επί μετοχών στη Lamda ανήλθε σε ποσοστό 5,092% - Στο 8,624% η συμμετοχή του Τρύφωνα Νάτση