Τρεις ημέρες μετά την πρεμιέρα για το «καλάθι του νοικοκυριού», το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων επιχειρεί να διορθώσει διάφορες αστοχίες που προέκυψαν, ενώ την ίδια ώρα κάποιες από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ διορθώνουν -προς τα κάτω- τις τιμές ορισμένων προϊόντων. Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, δεν αποκλείεται να δούμε και ηλεκτρονικό «καλάθι νοικοκυριού» από την efood.
Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Από σήμερα λειτουργεί και το App του e-katanalotis.gov.gr
Μεταξύ των «παιδικών ασθενειών» είναι η αδυναμία πολλών καταναλωτών να εντοπίσουν τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι» κάθε αλυσίδας σούπερ μάρκετ λόγω του μεγέθους του σχετικού σήματος.
Οι σχετικές «ταμπελίτσες» στα ράφια των καταστημάτων είναι μικρές και δεν είναι τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει ορατότητα.
Αυτό πρόκειται να αλλάξει άμεσα, καθώς οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης ζήτησαν από τις λιανεμπορικές αλυσίδες, οι οποίες συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, να υπάρξει τροποποίηση στην σήμανση, ώστε να είναι πιο εμφανή τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι».
Ταυτόχρονα ζητήθηκε να υπάρχει μια λίστα με όλα τα προϊόντα του «καλαθιού» στην είσοδο κάθε καταστήματος.
Αναφορικά με τα ηλεκτρονικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ ζητήθηκε επίσης το «καλάθι» να βρίσκεται σε εμφανές σημείο, κάτι το οποίο μέχρι τώρα έχουν κάνει οι περισσότερες αλυσίδες.
Έρχονται και «ειδικά καλάθια»
Παράλληλα, το επιτελείο του υπουργείου Ανάπτυξης εξετάζει το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί «καλάθι» με προϊόντα για άτομα με ειδικές διατροφικές ανάγκες, όπως για παράδειγμα οι διαβητικοί.
Την ίδια στιγμή, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες, που διαθέτουν online προϊόντα σούπερ μάρκετ,διερευνούν την πιθανότητα και της δικής τους συμμετοχής. Όπως αναφέρουν πηγές από το efood, εξετάζονται οι διαδικασίες για ένταξη στο e-katanalotis.
Ποιοι μείωσαν τις τιμές
Ο κλαδικός ανταγωνισμός και ενδεχομένως οι αντιδράσεις των καταναλωτών και πολιτικές πιέσεις φαίνεται ότι οδήγησαν τέσσερις ισχυρούς παίκτες της αγοράς των σούπερ μάρκετ να αλλάξουν τις τιμές στο «καλάθι» τους και να προχωρήσουν σε στοχευμένες μειώσεις τιμών σε ορισμένους κωδικούς.
Συγκεκριμένα, οι αλυσίδες Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος είναι οι δύο που αναθεώρησαν τις λίστες τους στο e-katanalotis, μειώνοντας τις τιμές σε συνολικά 40 προϊόντα, από τα 137 που συνθέτουν τα δύο καλάθια, ενώ η Μασούτης μείωσε την τιμή σε ένα προϊόν (κοτόπουλο) και η My Market σε δύο προϊόντα (σαμπουάν και πάνες για μωρά).
Πιο συγκεκριμένα, στην περίπτωση της Σκλαβενίτης από το σύνολο των 63 προϊόντων οι τιμές μειώθηκαν σε 15 προϊόντα, με τον μέσο όρο της πτώσης να διαμορφώνεται στο 25% περίπου. Οι μειώσεις ήταν στοχευμένες, καθώς περιλαμβάνουν σχεδόν όλες τις κατηγορίες του καλαθιού: τρόφιμα (π.χ. ρύζι, αλεύρι, ελαιόλαδο, κοτόπουλο), είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας (π.χ. σαμπουάν, οδοντόκρεμες) και οικιακά καθαριστικά (π.χ. απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα).
Αντίστοιχα, η ΑΒ Βασιλόπουλος μείωσε τις τιμές σε 25 κωδικούς από το σύνολο των 74 που διαθέτει στο δικό της καλάθι, με τον μέσο όρο της πτώσης στον τιμοκατάλογο των αλλαγών να διαμορφώνεται εξίσου στο 25% περίπου.
Και σε αυτή την περίπτωση η γκάμα περιλαμβάνει προϊόντα από όλες τις κατηγορίες που συνθέτουν το καλάθι, όπως ρύζι, ελαιόλαδο, ηλιέλαιο, ζάχαρη, κακάο, πάνες για μωρά και ενήλικες, οδοντόκρεμες, σαμπουάν, απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα κ.ά.).
Latest News
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο
Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ της Μπλε Κέδρος για την ακύρωση 700.000 ιδίων μετοχών
Ποια θέματα θα συζητηθούν