
Τρεις ημέρες μετά την πρεμιέρα για το «καλάθι του νοικοκυριού», το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων επιχειρεί να διορθώσει διάφορες αστοχίες που προέκυψαν, ενώ την ίδια ώρα κάποιες από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ διορθώνουν -προς τα κάτω- τις τιμές ορισμένων προϊόντων. Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, δεν αποκλείεται να δούμε και ηλεκτρονικό «καλάθι νοικοκυριού» από την efood.
Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Από σήμερα λειτουργεί και το App του e-katanalotis.gov.gr
Μεταξύ των «παιδικών ασθενειών» είναι η αδυναμία πολλών καταναλωτών να εντοπίσουν τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι» κάθε αλυσίδας σούπερ μάρκετ λόγω του μεγέθους του σχετικού σήματος.
Οι σχετικές «ταμπελίτσες» στα ράφια των καταστημάτων είναι μικρές και δεν είναι τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει ορατότητα.
Αυτό πρόκειται να αλλάξει άμεσα, καθώς οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης ζήτησαν από τις λιανεμπορικές αλυσίδες, οι οποίες συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, να υπάρξει τροποποίηση στην σήμανση, ώστε να είναι πιο εμφανή τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι».
Ταυτόχρονα ζητήθηκε να υπάρχει μια λίστα με όλα τα προϊόντα του «καλαθιού» στην είσοδο κάθε καταστήματος.
Αναφορικά με τα ηλεκτρονικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ ζητήθηκε επίσης το «καλάθι» να βρίσκεται σε εμφανές σημείο, κάτι το οποίο μέχρι τώρα έχουν κάνει οι περισσότερες αλυσίδες.
Έρχονται και «ειδικά καλάθια»
Παράλληλα, το επιτελείο του υπουργείου Ανάπτυξης εξετάζει το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί «καλάθι» με προϊόντα για άτομα με ειδικές διατροφικές ανάγκες, όπως για παράδειγμα οι διαβητικοί.
Την ίδια στιγμή, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες, που διαθέτουν online προϊόντα σούπερ μάρκετ,διερευνούν την πιθανότητα και της δικής τους συμμετοχής. Όπως αναφέρουν πηγές από το efood, εξετάζονται οι διαδικασίες για ένταξη στο e-katanalotis.
Ποιοι μείωσαν τις τιμές
Ο κλαδικός ανταγωνισμός και ενδεχομένως οι αντιδράσεις των καταναλωτών και πολιτικές πιέσεις φαίνεται ότι οδήγησαν τέσσερις ισχυρούς παίκτες της αγοράς των σούπερ μάρκετ να αλλάξουν τις τιμές στο «καλάθι» τους και να προχωρήσουν σε στοχευμένες μειώσεις τιμών σε ορισμένους κωδικούς.
Συγκεκριμένα, οι αλυσίδες Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος είναι οι δύο που αναθεώρησαν τις λίστες τους στο e-katanalotis, μειώνοντας τις τιμές σε συνολικά 40 προϊόντα, από τα 137 που συνθέτουν τα δύο καλάθια, ενώ η Μασούτης μείωσε την τιμή σε ένα προϊόν (κοτόπουλο) και η My Market σε δύο προϊόντα (σαμπουάν και πάνες για μωρά).
Πιο συγκεκριμένα, στην περίπτωση της Σκλαβενίτης από το σύνολο των 63 προϊόντων οι τιμές μειώθηκαν σε 15 προϊόντα, με τον μέσο όρο της πτώσης να διαμορφώνεται στο 25% περίπου. Οι μειώσεις ήταν στοχευμένες, καθώς περιλαμβάνουν σχεδόν όλες τις κατηγορίες του καλαθιού: τρόφιμα (π.χ. ρύζι, αλεύρι, ελαιόλαδο, κοτόπουλο), είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας (π.χ. σαμπουάν, οδοντόκρεμες) και οικιακά καθαριστικά (π.χ. απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα).
Αντίστοιχα, η ΑΒ Βασιλόπουλος μείωσε τις τιμές σε 25 κωδικούς από το σύνολο των 74 που διαθέτει στο δικό της καλάθι, με τον μέσο όρο της πτώσης στον τιμοκατάλογο των αλλαγών να διαμορφώνεται εξίσου στο 25% περίπου.
Και σε αυτή την περίπτωση η γκάμα περιλαμβάνει προϊόντα από όλες τις κατηγορίες που συνθέτουν το καλάθι, όπως ρύζι, ελαιόλαδο, ηλιέλαιο, ζάχαρη, κακάο, πάνες για μωρά και ενήλικες, οδοντόκρεμες, σαμπουάν, απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα κ.ά.).


Latest News

Πράσινο φως στον Στάσση για άλλα τρία χρόνια στο τιμόνι της ΔΕΗ - Η απόφαση των μετόχων
Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ ανανέωσε τη θητεία του Γιώργου Στάσση ως CEO της εταιρείας μέχρι της 15 Απριλίου 2028 - Οι νέες μπίζνες του ομίλου

Η Intralot επεκτείνει το συμβόλαιό της με τη Λοταρία του New Hampshire μέχρι το 2033
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η τεχνολογική υποδομή της Λοταρίας θα αναβαθμιστεί με νέα τερματικά της Intralot

Συνεργασία ψηφιακής διασύνδεσης στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο Digital Realty - Space Hellas
Η συνεργασία Digital Realty - Space Hellas ενισχύει περαιτέρω το δίκτυο της δεύτερης και αναδεικνύει την Κρήτη σε κομβικό σημείο διασύνδεσης στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο

Ψήφος εμπιστοσύνης στον Στάσση – Νέα τριετής θητεία για τον Πρόεδρο και CEO της ΔΕΗ
Πραγματοποιείται σήμερα 16 Απριλίου η ΕΓΣ των μετόχων για τη σύνθεση του νέου ΔΣ της ΔΕΗ – «Άρωμα γυναίκας» στη διοίκηση – Ο νέος ρόλος για Καρακούση

Ευκαιρίες και κίνδυνοι για τις τράπεζες από νέες μειώσεις επιτοκίων
Σε ετοιμότητα για τα επιτόκια βρίσκονται οι διοικήσεις των τραπεζών - Τα σχέδια που επεξεργάζονται και τα σενάρια

Έδωσαν τα χέρια «Γαλαξίας» και Παπαγεωργίου - Τι απομένει για την εξαγορά
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, ο Γαλαξίας έχει υπογράψει προσύμφωνο εξαγοράς - Έχει γίνει οικονομικός έλεγχος και έχει καθοριστεί το τίμημα

S&P Global: Υψηλές οι αποδόσεις των ελληνικών τραπεζών – Οδηγός τα υψηλά κεφάλαια και η μείωση του κινδύνου
Όπως εξηγεί η Tedeschi, οι τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες της Ελλάδας θα επιστρέψουν περισσότερα κεφάλαια στους επενδυτές το 2025

Δεσμεύσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ΒΙΠΕ
Δεσμεύσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης μετα την κοινοβουλευτική ερώτηση των βουλευτών Λευτέρη Αυγενάκη και Γιώργου Κοτρωνιά

Κρι Κρι: Στα 256 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2024, αυξημένος κατά 18,5%
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΡΙ ΚΡΙ πρότεινε τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,40 ευρώ ανά μετοχή

Alpha Trust Ανδρομέδα: Τη διανομή μερίσματος 0,32 ευρώ/ μετοχή ενέκρινε η ΓΣ
Η καταβολή θα αρχίσει την Παρασκευή 13.06.2025 και θα πραγματοποιηθεί μέσω της Τράπεζας Πειραιώς