Με το τέλος του Οκτωβρίου, κλείνει ουσιαστικά και η εφετινή τουριστική σεζόν, αφού τα ξενοδοχεία στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας έμειναν ανοιχτά μέχρι 31 Οκτωβρίου, κάνοντας το ζητούμενο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου πραγματικότητα, έχοντας σύμμαχο τις εξαιρετικές καιρικές συνθήκες.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ήταν η πρώτη φορά που το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου δούλεψαν όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα είτε ήταν σε προορισμούς με θάλασσα, είτε σε ορεινούς. Την ίδια ώρα, όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος, η σεζόν σε ό,τι αφορά τους τζίρους, φαίνεται να κλείνει στα νούμερα του 2019 στο μεγαλύτερο ποσοστό της χώρας, με σημαντικά έσοδα για το κράτος και σημαντική οικονομική ανάσα για τις επιχειρήσεις ενώ η εικόνα θα είναι εντελώς ξεκάθαρη όταν σε αυτήν προστεθούν και τα δεδομένα του Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου.
Διαβάστε επίσης: Τρία κυκλαδίτικα νησιά στα 20 καλύτερα της Ευρώπης
«Το λειτουργικό κέρδος σίγουρα είναι μειωμένο ανά επιχείρηση και ανά προορισμό, καθώς είναι η χρονιά που ξεκινάμε να επιστρέφουμε τα “δανεικά” της περιόδου covid, παράλληλα με τη μεγάλη αύξηση του ενεργειακού κόστους και των διατροφικών ειδών. Για αυτό λέμε ότι είναι μεταβατική χρονιά σε ό,τι αφορά τα οικονομικά κέρδη ενώ σε ό,τι αφορά τις αφίξεις είναι μια πολύ καλή χρονιά», σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΟΞ μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Οι αφίξεις
Σε αυτές τις αφίξεις πρωταγωνίστησαν μέχρι το τέλος η Αγγλία και η Γερμανία, ακολούθως η Γαλλία και η Ιταλία και λιγότερο η Πολωνία που το 2019 ήταν στην πρώτη τετράδα και αυτό, λόγω του πολέμου. Για τους τουρίστες από τα Βαλκάνια, που επιλέγουν κυρίως την βόρεια Ελλάδα η σεζόν από 110 μέρες μειώθηκε στις 100 ενώ σε ό,τι αφορά τους τουρίστες από αραβικές χώρες, οι επιλογές αφορούσαν κυρίως τη Μύκονο και τη Σαντορίνη αλλά και κάποια άλλα νησιά.
Εκείνο που εφέτος έκανε τη διαφορά, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο, ήταν οι επισκέπτες από ΗΠΑ και Καναδά. «Το αποτύπωμα ήταν εξαιρετικό. Πρώτη φορά είχαμε τόσες πτήσεις, που με βάση τα στοιχεία των εταιρειών, ήταν και οι πιο κερδοφόρες και συνεχίζονται και τον Νοέμβριο, έχοντας σημειώσει πολύ υψηλές πληρότητες για τουλάχιστον έξι μήνες», σημειώνει ο κ. Τάσιος και εξηγεί πως αυτό οφείλεται στις εξαιρετικές διπλωματικές σχέσεις, στις επενδύσεις που έχουν γίνει και στην ασφάλεια που παρέχει η χώρα ως προορισμός. Αποτελεί επίσης έναν καλό προπομπό για το ενδεχόμενο να υπάρξει σύνδεση αυτών των χωρών και με το αεροδρόμιο Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη.
Ταχύτερη του αναμενόμενου ανάκαμψη
Σύμφωνα με τα στοιχεία των πρώτων οκτώ μηνών οι αφίξεις είναι κατά τι μειωμένες σε σχέση με το 2019. Ωστόσο, όσον αφορά τα έσοδα, μέχρι και τον Αύγουστο πλησίαζαν πολύ κοντά στο 2019 και άγγιξαν περίπου τα 12,7 δισεκατομμύρια ευρώ.
«Ήταν μια εξαιρετικά καλή τουριστική περίοδος που ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες μετά τις προκλήσεις της πανδημίας των πρόσφατων ετών και ολοκληρώνεται με υψηλές πληρότητες για Σεπτέμβριο, Οκτώβριο που τον καθιστούν τον καλύτερο Οκτώβριο όλων των εποχών, ενώ η ροή των ταξιδιωτών συνεχίζεται μέχρι και τις πρώτες ημέρες Νοεμβρίου.», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη.
Όπως επισημαίνει η υφυπουργός Τουρισμού, το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου έδωσε ουσιαστικά το σύνθημα για τις πρώτες φθινοπωρινές και μετέπειτα χειμερινές αποδράσεις στον ορεινό όγκο της χώρας αλλά επέτρεψε και για μια φωτεινή απόδραση σε νησιά και παραθαλάσσιους προορισμούς.
Με σύμμαχο τον καλό καιρό και τη διάθεση των ανθρώπων για ταξίδι, η φετινή περίοδος αφήνει θετικά μηνύματα. Μηνύματα ταχύτερης του αναμενόμενου ανάκαμψης του τουρισμού, υπέρβασης των αρχικών στόχων των εσόδων, διαφοροποίησης προορισμών και αγορών και ενδιαφέρουσας τάσης επέκτασης της περιόδου. Και όλα αυτά παρά το δύσκολο ξεκίνημα λόγω του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία».
Όλα αυτά, σύμφωνα με την υφυπουργό δεν είναι θέμα τύχης αλλά έγκαιρης και συστηματικής προετοιμασίας σε όλα τα επίπεδα και της συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. «Δουλέψαμε με προσήλωση στη στρατηγική για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, με έμφαση στη συνεχή εκπαίδευση και ενδυνάμωση προσωπικού, όπως και στην ψηφιοποίηση και τις υποδομές».
Καλύτερη προετοιμασία για τη «διαχείριση» της επιμήκυνσης
Οι πρωτόγνωρες καιρικές συνθήκες κράτησαν τα ξενοδοχεία, κυρίως στο νότιο τμήμα της χώρας ανοιχτά μέχρι την 31η Οκτωβρίου ενώ στους βορειότερους προορισμούς οι ξενοδόχοι έκλεισαν στις 15 Οκτωβρίου, με ένα ποσοστό της τάξεως του 10% να παραμένει ανοιχτό, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΠΟΞ.
Αυτό ωστόσο έδειξε, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, ότι χρειάζεται καλύτερη προετοιμασία και να παραμένουν ανοιχτά τα καταστήματα εστίασης και άλλες υπηρεσίες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα εφόσον ο κόσμος συνεχίζει να ταξιδεύει.
«Ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι οι δημόσιες υποδομές που συχνά αδυνατούν να υποστηρίξουν τα μεγάλα κύματα τουριστών», αναφέρει ο κ.Τάσιος.
Πλέον αυτό που απασχολεί τους ξενοδόχους αστικού τύπου και ορεινού όγκου είναι οι 40 μέρες που μεσολαβούν μέχρι τα Χριστούγεννα, κάτι για το οποίο η Ομοσπονδία Ξενοδόχων βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με την κυβέρνηση, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο, με σκοπό είτε την βραχυχρόνια είτε την μακροχρόνια στήριξή τους. «Είναι σημαντικό ότι για πρώτη φορά μπαίνει μοριοδοτηση βάσει υψομέτρου σε ο,τι αφορά το πρόγραμμα Εξοικονομώ και αυτό αποτελεί σημαντική παρέμβαση της ομοσπονδίας»
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts