![Παγκόσμιο Κύπελλο Κατάρ: Η AB InBev προωθεί την Budweiser παρά το περιοριστικό πλαίσιο για το αλκοόλ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/Budweiser.jpg)
Σε «τεντωμένο σχοινί» ισορροπούν στο Κατάρ τα στελέχη της Anheuser-Busch InBev (AB InBev), της πολυεθνικής ποτοποιίας και ζυθοποιίας με έδρα στο Λέουβεν του Βελγίου που έχει εξασφαλίσει ένα συμβόλαιο χορηγίας της Budweiser για το παγκόσμιο κύπελλο που πρόκειται να ξεκινήσει την Κυριακή 20 Νοεμβρίου. Και αυτό γιατί η εταιρεία θα πρέπει να εξασφαλίσει κατά το δυνατόν υψηλότερες πωλήσεις αλκοόλ, χωρίς ωστόσο να έρθει σε αντιπαράθεση με τις αρχές της συντηρητικής ισλαμικής χώρας – και ενώ ταυτόχρονα είναι αναγκασμένη να στήσει μια πολύπλοκη εφοδιαστική αλυσίδα για να φτάσουν τεράστιες ποσότητες μπύρας στη χώρα.
Το «άνοιγμα»
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, μετά από πολλά χρόνια κατά τα οποία η Anheuser-Busch InBev λειτουργούσε εντός των ασφυκτικών ορίων της τοπικής νομοθεσίας όσον αφορά την κατανάλωση αλκοόλ, τώρα επιχειρεί ένα εντυπωσιακό «άνοιγμα», με αφορμή το Παγκόσμιο Κύπελλο.
Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Πώς το Παγκόσμιο Κύπελλο του Κατάρ μπορεί να προκαλέσει… εφιάλτες στα σούπερ μάρκετ
Μια επιχείρηση κάθε άλλο παρά απλή ή εύκολη: Με την Budweiser να αναμένει ότι κατά τη διάρκεια του τουρνουά θα καταναλωθεί περισσότερη μπύρα από ό,τι συμβαίνει συνήθως κατά τη διάρκεια ενός ολόκληρου έτους, αλλά και χωρίς ζυθοποιεία στην περιοχή, η εταιρεία έπρεπε να στείλει τεράστιες ποσότητες μπύρας στο Κατάρ δια θαλάσσης. Ακολούθως, να βρει μεγάλους ψυχόμενους αποθηκευτικούς χώρους ώστε η μπύρα να προστατευθεί από τον εξαιρετικά ζεστό καιρός της χώρας, με θερμοκρασίες που ξεπερνούν τους 35 βαθμούς Κελσίου ακόμα και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.
Όσον αφορά το δίκτυο διανομής, τα φορτηγά θα φορτώνονται κατά τη διάρκεια της νύχτας σε κλειστούς χώρους, για να παραδώσουν τις ποσότητες μπύρας στους περιορισμένους χώρους στους οποίους μπορεί να καταναλωθεί αλκοόλ.
Οι περιορισμοί
Αν και δεν βρίσκεται σε ισχύ πλήρης απαγόρευση κατανάλωσης αλκοόλ, στο Κατάρ ισχύουν εξαιρετικά αυστηροί περιορισμοί, με τη μπύρα, το κρασί και τα οινοπνευματώδη ποτά – όπως σημειώνει το Bloomberg, να είναι διαθέσιμα σε εστιατόρια που συνδέονται με ξενοδοχεία υψηλών προδιαγραφών, στα οποία μία Budweiser κοστίζει 12-16 δολάρια.
Με γραπτή άδεια από τους εργοδότες τους, οι ξένοι κάτοικοι που κερδίζουν περισσότερα από 3.000 ριάλια Κατάρ (816 δολάρια) το μήνα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για άδεια αγοράς κρασιού, ποτών και μπύρας από το μονοπώλιο διανομής αλκοόλ, που ονομάζεται Qatar Distribution Company, θυγατρική της Qatar Airways. Το αλκοόλ είναι ακριβό: ένα κιβώτιο Budweiser πωλείται στη λιανική προς 188 ριάλ (51 δολάρια).
Διαβάστε επίσης – Αλλάζει η ημερομηνία έναρξης του Μουντιάλ στο Κατάρ
Η μέθη σε δημόσιους χώρους είναι παράνομη και τιμωρείται με φυλάκιση έως και έξι μηνών και «τσουχτερό» πρόστιμο, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι πολλοί Ευρωπαίοι που ζουν και εργάζονται στη χώρα δεν μεθούν εντός των ακριβών εστιατορίων και κέντρων στα οποία συχνάζουν.
Όσο για το Παγκόσμιο Κύπελλο, μετά από ορισμένες σκέψεις πλήρους απαγόρευσης του αλκοόλ, εν τέλει αποφασίστηκε να επιτραπεί η κατανάλωσή του αλλά εντός ενός αυστηρά περιορισμένου χώρου. Έτσι, οι οπαδοί θα μπορούν να αγοράζουν μπύρα Budweiser εντός της περιμέτρου του σταδίου, σε καθορισμένους χώρους, έως και τρεις ώρες πριν και μία ώρα μετά από κάθε αγώνα, αλλά δεν θα μπορούν να παίρνουν το ποτό τους στις κερκίδες.
Δύσκολη εξίσωση
Για τον υπολογισμό των ποσοτήτων που θα σταλούν στο Κατάρ από την AB InBev προηγήθηκε εκτεταμένη επεξεργασία δεδομένων, όμως έχει καταστρωθεί και ένα εφεδρικό σχέδιο για την περίπτωση που οι η κατανάλωση ξεπεράσει τους υπολογισμούς: Μεγάλες ποσότητες μπύρας θα σταλούν εκτάκτως αεροπορικώς από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Στο μεταξύ, όπως τονίζει το αμερικανικό δίκτυο, ήταν δύσκολο να ενισχυθεί η προβολή της Budweiser – και να υλοποιηθεί μια συμφωνία χορηγίας με τη FIFA αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων για μια δεκαετία – χωρίς να διαταραχθούν οι συντηρητικές ευαισθησίες ορισμένων Καταριανών και χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο ακόμη και η δυνατότητα της εταιρείας να δραστηριοποιείται στη χώρα.
Έτσι, λαμβάνοντας υπόψιν τις απαγορεύσεις, η AB InBev τροποποίησε το branding της, περιορίζοντας τις αναφορές στην Budweiser μόνο σε «σε εξωτερικούς χώρους γηπέδων και όπου έχει άδεια να μπορεί να πωλείται (η μπύρα), σε εστιατόρια σε όλη την πόλη», όπως δήλωσε ο Todd Allen, αντιπρόεδρος παγκόσμιου μάρκετινγκ της Budweiser.
Στόχο, άλλωστε, δεν θα αποτελέσει η αγορά του Κατάρ: Αντιθέτως, η έμφαση θα δοθεί στη μεγιστοποίηση της προβολής σε αγορές που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες μπύρας όπως η Βραζιλία, οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και μεγάλο μέρος της Δυτικής Ευρώπης. Εκεί, η AB InBev «θα διαφημίζει την Budweiser μέχρι θανάτου για 6 εβδομάδες».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Γερμανία: Η γλυκόπικρη γεύση που αφήνει το Euro 2024 στους διογανωτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/euro2024-1-600x341.jpg)
Τι γεύση αφήνει το Euro 2024 στους γερμανούς διοργανωτές
Ο απολογισμός του Euro 2024 αρχίζει - Το ποτήρι φαίνεται «μισοάδειο» ή «μισογεμάτο», είναι θέμα οπτικής γωνίας.
![Τελικός Euro 2024: Γιατί η Ισπανία υπερέχει της Αγγλίας κι εκτός γηπέδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Euro-2024-600x400.jpg)
Οι φιναλίστ του Euro 2024 σε αριθμούς – Ποια υπερτερεί; Ισπανία ή Αγγλία;
Ο τελικός Euro 2024 και τι δείχνουν οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες του πληθυσμού για τις χώρες της Ισπανίας και της Αγγλίας
![Betshop.gr: Αναστέλλει τη λειτουργία της η πλατφόρμα διαδικτυακού στοιχήματος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_betshop-600x352.png)
Αναστέλλει τη λειτουργία της η Betshop.gr - Κατάσχεσε η εφορία τον τραπεζικό λογαριασμό εξυπηρέτησης πελατών της
Η εταιρεία B2B GAMING SERVICES που διαχειρίζεται τη Betshop.gr κάνει γνωστή την κατάσχεση του τραπεζικού λογαριασμού των πελατών της από τις φορολογικές αρχές
![Ρεχάγκελ: «Ήξερα ότι έχουμε καταπληκτική ομάδα»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/h0541458-1-600x398.jpg)
Ρεχάγκελ: «Ήξερα ότι έχουμε καταπληκτική ομάδα»
Ρεχάγκελ και Βρύζας μιλούν στην DW με αφορμή τα 20 χρόνια από τον θρίαμβο της Πορτογαλίας και τον αγώνα που δίνουν σήμερα τα αστέρια του 2004 με ομάδα επιλέκτων από όλη την Ευρώπη
![Γουίμπλεντον: Η αδιάκοπη βροχή θα κοστίσει πάνω 250.000 λίρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/wimbleton-600x429.jpg)
Η βροχή... έπνιξε τα οικονομικά του Γουίμπλεντον - Πάνω από 250.000 λίρες η ζημιά
Λόγω των κακών καιρικών συνθηκών δεν πραγματοποιήθηκε κανένα παιχνίδι στα εξωτερικά γήπεδα του Γουίμπλεντον
![Ποδόσφαιρο: Τα έσοδα της ευρωπαϊκής αγοράς αυξήθηκαν στα 35,3 δισ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/football-3231041__340-600x287.jpg)
«Πετάει» η ευρωπαϊκή αγορά ποδοσφαίρου - Αυξήθηκαν κατά 16% τα έσοδα στα 35,3 δισ. ευρώ
Τα πέντε «μεγάλα» ευρωπαϊκά πρωταθλήματα -Premier League, Bundesliga, LaLiga, Serie A και Ligue 1- είδαν αύξηση των εσόδων τους κατά 14%
![Ο Μίλτος Τεντόγλου δεν βλέπει το τώρα, βλέπει το αύριο. Και το πάει τέρμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_zagori_tentoglou-600x352.png)
Ο Μίλτος Τεντόγλου δεν βλέπει το τώρα, βλέπει το αύριο. Και το πάει τέρμα
Θα τον ακούσεις πολλές φορές να μιλάει με τον τρόπο του. Να τα λέει με τον τρόπο του
![Γυναικείος αθλητισμός: Πώς μειώνεται το χάσμα αποδοχών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/catlin-clark-495x600.png)
Πώς ο γυναικείος αθλητισμός μειώνει το χάσμα αμοιβών
Η Νο. 1 επιλογή στο ντραφτ του 2024 WNBA βοήθησε το πρωτάθλημα να φτάσει σε νέα ύψη
![EURO 2024: Και οι influencers παίζουν μπάλα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_euro2024_4-teams-600x352.png)
EURO 2024: Και οι influencers παίζουν μπάλα
Έχουν εκατομμύρια ακόλουθους, πρωταγωνιστούν και στα γήπεδα του EURO. Μήπως όμως οι φίλαθλοι υποβαθμίζονται σε κομπάρσους για διαφημίσεις των influencers;
![Kριστιάνο Ρονάλντο: Τέλος διαδρομής…](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/krist-600x354.jpg)
Kριστιάνο Ρονάλντο: Τέλος διαδρομής…
Το τελευταίο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ενός σταρ.