Οι νέοι δημοσιονομικοί κανόνες της Ευρωπαϊκής Ενωσης πρέπει να λαμβάνουν υπ’ όψιν την ανάγκη για επενδύσεις σε κλιματικές και αμυντικές πολιτικές στον ορισμό της διαδικασίας μείωσης του χρέους, δηλώνει ο ευρωπαίος επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν σε συνέντευξή του στην ολλανδική οικονομική εφημερίδα FD.
Οι χώρες που επενδύουν περισσότερο στην μείωση των εκπομπών CO2 ή στην ενίσχυση των ενόπλων δυνάμεών τους θα πρέπει να έχουν στην διάθεσή τους περισσότερο χρόνο για να επαναφέρουν το χρέος στο επίπεδο του 60% του ΑΕΠ, δηλώνει ο Τιερί Μπρετόν.
Πιο «δίκαιη» εικόνα
Αυτό θα δημιουργήσει μία «δικαιότερη» εικόνα για την κατάσταση των οικονομικών των κυβερνήσεων και λιγότερες επικρίσεις εκ μέρους χωρών με χαμηλότερα επίπεδα χρέους.
«Στην Ευρωπαϊκή Ενωση δεν υπάρχουν κακοί και καλοί», τονίζει ο ευρωπαίος επίτροπος.
«Αν οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης είχαν δεσμευθεί στον κανόνα του ΝΑΤΟ για αμυντικές δαπάνες ίσες με το 2% του ΑΕΠ θα είχαμε επιπλέον δαπάνες ύψους 1.300 δισεκατομμυρίων ευρώ κατά τα προηγούμενα 20 χρόνια, πράγμα που θα ήταν χρήσιμο δεδομένου του πολέμου στη Ουκρανία», είπε.
Διαβάστε επίσης: Κομισιόν: Παρατείνεται το προσωρινό πλαίσιο κρίσης για τις κρατικές ενισχύσεις
«Το 54% έλλειψης επενδύσεων προέρχεται από την Γερμανία, την Ολλανδία, την Αυστρία, την Σουηδία και την Δανία», επεσήμανε αναφερόμενος στην ομάδα των «τσιγκούνηδων» του ευρωπαϊκού Βορρά που επικρίνουν συστηματικά τις υψηλότερες δαπάνες στον ευρωπαϊκό Νότο.
Οι δηλώσεις του γίνονται καθώς η Κομισιόν ετοιμάζεται να παρουσιάσει τις προτάσεις της για την μεταρρύθμιση των παρωχημένων και πολύπλοκων δημοσιονομικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Ενωσης που αποδεικνύονται μη ρεαλιστικοί μετά την πανδημία και την εκτίναξη του δημόσιου χρέους των χωρών μελών.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες