Λίγες εβδομάδες πριν τεθούν σε ισχύ οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ρωσικό πετρέλαιο, οι αποστολές αργού από τη Ρωσία μέσω της θαλάσσιας οδού εκτινάχθηκαν σε υψηλό πέντε μηνών, καθώς ο χρόνος εκπνέει για τα πλοία που εγκαταλείπουν τα λιμάνια της Βαλτικής και της Αρκτικής για να φτάσουν σε βασικούς προορισμούς.
Όπως γράφει το Bloomberg, τα φορτία που αποστέλλονται από τη Ρωσία αυξήθηκαν στα 3,6 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, το υψηλότερο από τις αρχές Ιουνίου, ενώ ο λιγότερο ασταθής μέσος όρος τεσσάρων εβδομάδων ήταν επίσης υψηλός, φθάνοντας στο μέγιστο από τον Αύγουστο.
Διαβάστε επίσης – Ναυτιλία: Σαρώνουν τα δεξαμενόπλοια ενόψει του εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου
Εκπνέει η προθεσμία
Το Ηνωμένο Βασίλειο συντάσσεται με την ΕΕ, απαγορεύοντας στις εταιρείες του να παρέχουν ασφάλειες και άλλες υπηρεσίες σε πλοία που μεταφέρουν ρωσικό αργό, εκτός εάν το φορτίο αγοράζεται σε τιμή κάτω από το ανώτατο όριο που δεν έχει ακόμη συμφωνηθεί από τον G7 και την Αυστραλία. Οι περιορισμοί αυτοί, όπως και οι ευρωπαϊκές κυρώσεις θα τεθούν σε ισχύ στις 5 Δεκεμβρίου.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικά πλοία σε σιγή… ασυρμάτου
Η μεγαλύτερη αύξηση, τόσο σε όγκο όσο και σε ποσοστό, σημειώθηκε στις αποστολές από τον αρκτικό τερματικό σταθμό του Μουρμάνσκ. Τα πλοία χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να φτάσουν σε προορισμούς στην Ασία από το Μούρμανσκ από ό,τι από τερματικούς σταθμούς στη Βαλτική ή τη Μαύρη Θάλασσα και το άλμα θα μπορούσε να αντανακλά μια προσπάθεια παράδοσης όγκων προτού οι κυρώσεις της ΕΕ εμποδίσουν τα πλοία του μπλοκ από τη μεταφορά ρωσικού αργού και απαγορεύσουν την παροχή ασφάλισης και άλλες υπηρεσίες προς τον υπόλοιπο στόλο.
Χωρίς τελικό προορισμό
Πολλά περισσότερα πλοία εγκαταλείπουν τα ρωσικά λιμάνια χωρίς να γνωστοποιήσουν τον τελικό προορισμό τους.
Όπως αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα, έχει σημειωθεί μεγάλο άλμα στα πλοία που αναφέρουν ως προορισμό τους ως το Πορτ Σάιντ ή τη Διώρυγα του Σουέζ. Αυτό συνοδεύτηκε από μείωση των δεξαμενόπλοιων, με προορισμό την Ινδία.
Τα δεξαμενόπλοια που φορτώνουν τώρα στο Primorsk ή στο Ust-Luga είναι απίθανο να φτάσουν σε τερματικούς σταθμούς εκφόρτωσης στην Κίνα ή την Ινδία πριν από την απαγόρευση της ΕΕ.
Οι αποστολές από τα λιμάνια του Ειρηνικού της Ρωσίας χρειάζονται μόνο λίγες ημέρες για να φτάσουν στους κινεζικούς τερματικούς σταθμούς εισαγωγής και το ταξίδι από τη Μαύρη Θάλασσα στην Τουρκία είναι εξίσου σύντομο. Αντίθετα, οι παραδόσεις στην Ινδία από όλους τους εξαγωγικούς τερματικούς σταθμούς της Ρωσίας διαρκούν αρκετές εβδομάδες, θέτοντας τους σε μεγαλύτερο κίνδυνο να υποστούν κυρώσεις πριν φτάσουν.
Σε μέση βάση τεσσάρων εβδομάδων, οι συνολικές θαλάσσιες εξαγωγές αυξήθηκαν σε υψηλό 11 εβδομάδων, στα 3,18 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στις αποστολές σε παραλήπτες που δεν εμφανίζουν τελικούς προορισμούς.
Μαζικές αποστολές στην Ευρώπη
Οι θαλάσσιες εξαγωγές αργού της Ρωσίας προς τις ευρωπαϊκές χώρες αυξήθηκαν στο υψηλό έξι εβδομάδων των 762.000 βαρελιών την ημέρα τις 28 ημέρες έως τις 4 Νοεμβρίου. Οι ροές αυξήθηκαν κατά 51.000 βαρέλια την ημέρα, ή 7%, από την περίοδο έως τις 28 Οκτωβρίου. Τα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν αποστολές στην Τουρκία.
Ο όγκος που αποστέλλεται από τη Ρωσία σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης αυξήθηκε τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 4 Νοεμβρίου. Όλες οι αποστολές πήγαν σε δεξαμενές αποθήκευσης στο Ρότερνταμ για τέταρτη εβδομάδα.
Οι εξαγωγές προς τις μεσογειακές χώρες επίσης αυξήθηκαν ελαφρώς τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 4 Νοεμβρίου. Οι ροές προς την περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας, η οποία εξαιρείται από τα ευρωπαϊκά στοιχεία, αυξήθηκαν σε υψηλό τριών εβδομάδων. Οι αποστολές προς την Τουρκία παρέμειναν αμετάβλητες στα 330.000 βαρέλια την ημέρα.
Οι συνδυασμένες ροές προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία παρέμειναν αμετάβλητες στα 167.000 βαρέλια την ημέρα, λίγο περισσότερο από το ήμισυ του κορυφαίου όγκου που παρατηρήθηκε τον Ιούνιο. Σχεδόν όλος ο όγκος που κατευθύνεται σε πελάτες στη Μαύρη Θάλασσα καταλήγει στη Βουλγαρία. Η χώρα εξασφάλισε μερική εξαίρεση από την απαγόρευση της ΕΕ για τις θαλάσσιες εισαγωγές αργού από τη Ρωσία.
Latest News
Τον Ιανουάριο ξεκινούν οι γεωτρήσεις από την ExxonMobil στην Κύπρο - Οι νέοι στόχοι
Η Κύπρος εξετάζει νέο γύρο αδειοδότησης για υπεράκτια εξερεύνηση φυσικού αερίου - Πού εστιάζουν πλέον οι έρευνες της ExxonMobil
ΑΔΜΗΕ: Με 20% στο καλώδιο Κρήτης – Αττικής η State Grid – Η συμφωνία
Υπεγράφη από τον ΑΔΜΗΕ η συμφωνία διάθεσης του 20% των μετοχών της Ariadne Interconnection στην State Grid International Development
ΔΕΗ: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά 629ΜW ΑΠΕ από την Evryo Group στη Ρουμανία
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική του Ομίλου ΔΕΗ - Τι περιλαμβάνει
Κάτι τρέχει με τις εισαγωγές ρωσικού αερίου στη Γερμανία
Γιατί το υπουργείο Οικονομίας στη Γερμανία έδωσε εντολή στους γερμανικούς σταθμούς LNG να μη δέχονται φορτία με ρωσικό αέριο. Τι συνέβαινε μέχρι τώρα;
Σε ανοδική τροχιά το φυσικό αέριο - Τι δείχνουν οι κινήσεις στο LNG
Η κίνηση της Gazprom είναι μια υπενθύμιση της φθίνουσας, αλλά ακόμα ισχυρής ενεργειακής επιρροής της Ρωσίας στην ΕΕ με αιχμή το φυσικό αέριο
Στρατηγικό σχέδιο ΗΠΑ για τριπλασιασμό της παραγωγής πυρηνικής ενέργειας έως το 2050 [γράφημα]
Περιζήτητο το εμπλουτισμένο ουράνιο για αντιδραστήρες παραγωγής ενέργειας - Πανίσχυρος παίκτης στην αγορά εμπλουτισμού η Ρωσία
Ενισχύεται περαιτέρω το δίκτυο small-scale LNG της ΔΕΠΑ Εμπορίας
Τέθηκε σε λειτουργία, από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, ο πρώτος σταθμός αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου μονάδας ΣΗΘΥΑ εκτός δικτύου αγωγών
Στην COP29 η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Αιγύπτου - Τα οφέλη της
Το καλώδιο Ελλάδας - Αιγύπτου θα αποφέρει οφέλη τόσο για την ελληνική όσο και την ευρωπαϊκή βιομηχανία
Ξεκινά ο διαγωνισμός για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου - Κω
Ο προϋπολογισμός για το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης ανέρχεται σε 630 εκατ. ευρώ
Πλαφόν από τα παλιά… στις τιμές ρεύματος – Το σχέδιο για το φρένο στις αυξήσεις
Την επαναφορά του Μηχανισμού Ανάκτησης Εσόδων για να φρενάρει τις αυξήσεις στο ρεύμα σχεδιάζει ο υπουργός Ενέργειας Θ. Σκυλακάκης