Λίγες εβδομάδες πριν τεθούν σε ισχύ οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ρωσικό πετρέλαιο, οι αποστολές αργού από τη Ρωσία μέσω της θαλάσσιας οδού εκτινάχθηκαν σε υψηλό πέντε μηνών, καθώς ο χρόνος εκπνέει για τα πλοία που εγκαταλείπουν τα λιμάνια της Βαλτικής και της Αρκτικής για να φτάσουν σε βασικούς προορισμούς.
Όπως γράφει το Bloomberg, τα φορτία που αποστέλλονται από τη Ρωσία αυξήθηκαν στα 3,6 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, το υψηλότερο από τις αρχές Ιουνίου, ενώ ο λιγότερο ασταθής μέσος όρος τεσσάρων εβδομάδων ήταν επίσης υψηλός, φθάνοντας στο μέγιστο από τον Αύγουστο.
Διαβάστε επίσης – Ναυτιλία: Σαρώνουν τα δεξαμενόπλοια ενόψει του εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου
Εκπνέει η προθεσμία
Το Ηνωμένο Βασίλειο συντάσσεται με την ΕΕ, απαγορεύοντας στις εταιρείες του να παρέχουν ασφάλειες και άλλες υπηρεσίες σε πλοία που μεταφέρουν ρωσικό αργό, εκτός εάν το φορτίο αγοράζεται σε τιμή κάτω από το ανώτατο όριο που δεν έχει ακόμη συμφωνηθεί από τον G7 και την Αυστραλία. Οι περιορισμοί αυτοί, όπως και οι ευρωπαϊκές κυρώσεις θα τεθούν σε ισχύ στις 5 Δεκεμβρίου.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικά πλοία σε σιγή… ασυρμάτου
Η μεγαλύτερη αύξηση, τόσο σε όγκο όσο και σε ποσοστό, σημειώθηκε στις αποστολές από τον αρκτικό τερματικό σταθμό του Μουρμάνσκ. Τα πλοία χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να φτάσουν σε προορισμούς στην Ασία από το Μούρμανσκ από ό,τι από τερματικούς σταθμούς στη Βαλτική ή τη Μαύρη Θάλασσα και το άλμα θα μπορούσε να αντανακλά μια προσπάθεια παράδοσης όγκων προτού οι κυρώσεις της ΕΕ εμποδίσουν τα πλοία του μπλοκ από τη μεταφορά ρωσικού αργού και απαγορεύσουν την παροχή ασφάλισης και άλλες υπηρεσίες προς τον υπόλοιπο στόλο.
Χωρίς τελικό προορισμό
Πολλά περισσότερα πλοία εγκαταλείπουν τα ρωσικά λιμάνια χωρίς να γνωστοποιήσουν τον τελικό προορισμό τους.
Όπως αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα, έχει σημειωθεί μεγάλο άλμα στα πλοία που αναφέρουν ως προορισμό τους ως το Πορτ Σάιντ ή τη Διώρυγα του Σουέζ. Αυτό συνοδεύτηκε από μείωση των δεξαμενόπλοιων, με προορισμό την Ινδία.
Τα δεξαμενόπλοια που φορτώνουν τώρα στο Primorsk ή στο Ust-Luga είναι απίθανο να φτάσουν σε τερματικούς σταθμούς εκφόρτωσης στην Κίνα ή την Ινδία πριν από την απαγόρευση της ΕΕ.
Οι αποστολές από τα λιμάνια του Ειρηνικού της Ρωσίας χρειάζονται μόνο λίγες ημέρες για να φτάσουν στους κινεζικούς τερματικούς σταθμούς εισαγωγής και το ταξίδι από τη Μαύρη Θάλασσα στην Τουρκία είναι εξίσου σύντομο. Αντίθετα, οι παραδόσεις στην Ινδία από όλους τους εξαγωγικούς τερματικούς σταθμούς της Ρωσίας διαρκούν αρκετές εβδομάδες, θέτοντας τους σε μεγαλύτερο κίνδυνο να υποστούν κυρώσεις πριν φτάσουν.
Σε μέση βάση τεσσάρων εβδομάδων, οι συνολικές θαλάσσιες εξαγωγές αυξήθηκαν σε υψηλό 11 εβδομάδων, στα 3,18 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στις αποστολές σε παραλήπτες που δεν εμφανίζουν τελικούς προορισμούς.
Μαζικές αποστολές στην Ευρώπη
Οι θαλάσσιες εξαγωγές αργού της Ρωσίας προς τις ευρωπαϊκές χώρες αυξήθηκαν στο υψηλό έξι εβδομάδων των 762.000 βαρελιών την ημέρα τις 28 ημέρες έως τις 4 Νοεμβρίου. Οι ροές αυξήθηκαν κατά 51.000 βαρέλια την ημέρα, ή 7%, από την περίοδο έως τις 28 Οκτωβρίου. Τα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν αποστολές στην Τουρκία.
Ο όγκος που αποστέλλεται από τη Ρωσία σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης αυξήθηκε τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 4 Νοεμβρίου. Όλες οι αποστολές πήγαν σε δεξαμενές αποθήκευσης στο Ρότερνταμ για τέταρτη εβδομάδα.
Οι εξαγωγές προς τις μεσογειακές χώρες επίσης αυξήθηκαν ελαφρώς τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 4 Νοεμβρίου. Οι ροές προς την περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας, η οποία εξαιρείται από τα ευρωπαϊκά στοιχεία, αυξήθηκαν σε υψηλό τριών εβδομάδων. Οι αποστολές προς την Τουρκία παρέμειναν αμετάβλητες στα 330.000 βαρέλια την ημέρα.
Οι συνδυασμένες ροές προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία παρέμειναν αμετάβλητες στα 167.000 βαρέλια την ημέρα, λίγο περισσότερο από το ήμισυ του κορυφαίου όγκου που παρατηρήθηκε τον Ιούνιο. Σχεδόν όλος ο όγκος που κατευθύνεται σε πελάτες στη Μαύρη Θάλασσα καταλήγει στη Βουλγαρία. Η χώρα εξασφάλισε μερική εξαίρεση από την απαγόρευση της ΕΕ για τις θαλάσσιες εισαγωγές αργού από τη Ρωσία.
Latest News
Σκυλακάκης: Ξεκινά η μελέτη και ο διαγωνισμός για τους υδρογονάνθρακες
Τι είπε ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Θόδωρος Σκυλακάκης για υδρογονάνθρακες και Εξοικονομώ
Στην τελική φάση ο διαγωνισμός για υποβρύχια καλώδια σε Δωδεκάνησα και ΒΑ Αιγαίο
ΑΔΜΗΕ: Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,717 δισ. και η διάρκεια του έργου στα 6 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης
«Εύθραυστη» και το 2025 η αγορά φυσικού αερίου - Τι προβλέπει ο ΙΕΑ
Το παγκόσμιο ισοζύγιο παραμένει εύθραυστο, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για μεγαλύτερη διεθνή συνεργασία, επισημαίνει ο ΙΕΑ
Νευρικές διακυμάνσεις στο φυσικό αέριο μετά τις εξαγγελίες Τραμπ
Η αλλαγή επηρεάζει μελλοντικά έργα στο φυσικό αέριο, ως εκ τούτου η Ευρώπη αναμένεται να συνεχίσει να αντιμετωπίζει προκλήσεις και φέτος
Ο Τραμπ ξανασχεδιάζει τον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη
Θα εξάγουμε την αμερικανική ενέργεια σε όλον τον κόσμο, διαμηνύει ο Ντόναλντ Τραμπ
Άνοιξε το παιχνίδι για τα ελληνικά κοιτάσματα – Ποιες περιοχές στοχεύουν οι Βig Οil [χάρτης]
Οι ελληνικοί υδρογονάνθρακες στα «χέρια» των Big Oil – Ο διαγωνισμός για το block «Νότια της Πελοποννήσου» - Στο ραντάρ Chevron και ExxonMobil offshore εκτάσεις νότια της Κρήτης
Η ΕΕ θέλει να αγοράσει περισσότερο LNG από τις ΗΠΑ - Το ερώτημα είναι εάν μπορεί [γραφήματα]
Εχει η Ευρώπη τη δυνατότητα να αγοράσει αμερικανικόυγροποιημένο φυσικό αέριο; - Για την ώρα εισάγει όγκους ρεκόρ φθηνότερου υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Ρωσία
«Drill, baby, drill»: Τι σημαίνει η κατάσταση έκτακτης ενεργειακής ανάγκης στις ΗΠΑ
Ο Ντόναλντ Τραμπ επανέλαβε το σύνθημα «drill, baby ,drill» - Πώς θα αλλάξει η ενεργειακή πολιτική
Protergia: Σταθερό τιμολόγιο ρεύματος με κάτω από 0,10 ευρώ ανά κιλοβατώρα
Τι προσφέρει το Value Secure 12M της Protergia
H Chevron στην Ελλάδα – Η ορκωμοσία Τραμπ, οι υδρογονάνθρακες και τα γεωπολιτικά μηνύματα
Γιατί ερευνά για υδρογονάνθρακες η Chevron στην Ελλάδα – Τα μηνύματα με την ορκωμοσία Τραμπ και την ενίσχυση της αμερικανικής παρουσίας μετά την ExxonMobil