Με ισχυρό ατού τις εξαγωγικές της πωλήσεις η Septona, κυρίαρχη στον κλάδο των ειδών προσωπικής υγιεινής, αναμένει καλύτερες αποδόσεις στο εγγύς μέλλον, συνεχίζοντας να επενδύει στην πλήρη καθετοποίηση της παραγωγής της.
Η εταιρεία, υπό τη διοίκηση της προέδρου και διευθύνουσας συμβούλου κας Κωνσταντίνας Ευαγγελίου, επενδύει στη δημιουργία ενός νέου εργοστασίου στα Οινόφυτα, το έκτο στη σειρά, καθώς διαθέτει άλλα τέσσερα στην Ελλάδα και ένα στη Βουλγαρία, με στόχο την καλύτερη διαχείριση του λειτουργικού κόστους.
Οι υψηλές τιμές της ενέργειας και των πρώτων υλών σε συνδυασμό με την υποχώρηση της κατανάλωσης λόγω της γενικότερης ακρίβειας, δημιουργούν πιέσεις στην κερδοφορία της εταιρείας, η οποία εφέτος ενισχύει την παρουσία της στην κατηγορία μωρομάντηλα, σε νέες κατηγορίες καλλυντικών και υγρών σαπουνιών.
Όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας στην οικονομική έκθεση για τη περσινή χρήση, που δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα, «η άνοδος της τιμής της ενέργειας φαίνεται να επηρεάζει την παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα».
Εξαγωγές
Από την άλλη ωστόσο, η σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας «ισοφαρίζει» τις εσωτερικές πιέσεις.
Με καθετοποιημένο μοντέλο παραγωγής, το 55% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από την παρουσία της στις διεθνείς αγορές, κυρίως στο κομμάτι του private label, ενώ οι εξαγωγικές της πωλήσεις περιλαμβάνουν και το brand Septona σε 49 από τις 70 χώρες στις οποίες εξάγει τα προϊόντα της.
Σημαντικότερες αγορές αυτές της Αγγλίας, Γερμανίας, Γαλλίας, Αυστρίας, Ελβετίας και των Αραβικών χωρών. Έχει παρουσία επίσης σε αγορές όπως ΗΠΑ, Νότια Αμερική, Ρωσία, Κίνα, Αυστραλία αλλά και Ζιμπάμπουε.
Στο τέλος του 2021 η Septona απασχολούσε 545 εργαζόμενους (569 το 2020), ενώ διαθέτει κέντρα διανομής στην Ευρώπη.
Αύξηση πωλήσεων μείωση κερδών
Οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν κατά τη χρήση 2021 σε 84,3 εκατ. ευρώ, έναντι 83,2 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση κατά 1,4%, η οποία οφείλεται εξ ολοκλήρου από τη συνολική αύξηση των πωλήσεων της Septona A.E. κατά 3,5 εκατ. ευρώ, καθώς η θυγατρική της στη Βουλγαρία παρουσίασε μείωση πωλήσεων κατά 2,1 εκατ. ευρώ.
Τα μικτά κέρδη του ομίλου κατά τη χρήση 2021 ανήλθαν σε 34,4 εκατ. ευρώ έναντι 33,7 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας αύξηση κατά 2,0%.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου ανήλθαν σε 7,9 εκατ. ευρώ έναντι 12,1 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, ενώ στα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους ο όμιλος εμφάνισε κέρδη ύψους 2,47 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 6,16 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2020.
Η διοίκηση προτείνει τη μη διανομή μερίσματος και για τη χρήση 2021.
Μια 100% ελληνική εταιρία, που ξεχωρίζει
Η Septona είναι μία 100% ελληνική οικογενειακή εταιρεία με σχεδόν 50 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά.
Ιδρύθηκε το 1973 με πολυμετοχική σύνθεση και βασικό προϊόν την μπατονέτα. Το 1982, ένας τραπεζικός υπάλληλος και φαρμακοποιός, ο Θωμάς και η Ρόη Ευαγγελίου, εξαγοράζουν το 50% της εταιρείας, ενώ μετά από οκτώ χρόνια το νεαρό ζευγάρι αποκτά τον πλήρη έλεγχο.
Σύντομα οι νέοι ιδιοκτήτες αποφάσισαν να καθετοποιήσουν και να αναπτύξουν την εταιρεία, παράγοντας εξ ολοκλήρου και όλα τα μέρη του προϊόντος, από τα πλαστικά stick και το βαμβάκι έως την τελική συσκευασία, ενώ προσανατολίστηκαν στις εξαγωγές παράλληλα με την επέκταση σε νέα προϊόντα.
Η αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου αλλά και η ευνοϊκή συγκυρία απογείωσε τα μεγέθη της εταιρείας και, από το 1997, που υλοποιείται η πρώτη 100% καθετοποιημένη παραγωγική μονάδα στα Οινόφυτα, με στόχο την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, ο τζίρος της εταιρείας εκτινάσσεται από τα 3,3 εκατ. ευρώ, στα 29,6 εκατ. ευρώ σε μία μόλις δεκαετία, δηλαδή το 2007.
Το 2017 ο κύκλος εργασιών ξεπερνά τα 66,3 εκατ. ευρώ, ενώ ήδη από το 2014 η εταιρεία διεύρυνε τις δραστηριότητές της και στην αγορά των τροφίμων, δημιουργώντας δύο καινοτόμες σειρές προϊόντων χωρίς γλουτένη, ριζογκοφρέτες και δημητριακά πρωινού.
Η εξωστρέφεια της επιχείρησης, ιδίως κατά τη διάρκεια των ετών της κρίσης, καθώς και οι συνεχιζόμενες επενδύσεις, ήταν οι παράγοντες που τη βοήθησαν να αναπτυχθεί περισσότερο. Στο διάστημα από το 2010 έως και το 2017 οι επενδύσεις της Septona ξεπέρασαν τα 35 εκατ. ευρώ.
Ο ρόλος της πανδημίας
Με νέες επενδύσεις της τάξης των 20 εκατ. ευρώ τη διετία 2018 – 2019, η πανδημία έδωσε νέα ώθηση στην εταιρεία.
Η Septona προχώρησε σε επέκταση της παραγωγής σε μαντηλάκια και αντισηπτικά προϊόντα, των οποίων οι πωλήσεις τους εκτοξεύτηκαν από τον Μάρτιο του 2020 και ύστερα, με τις πωλήσεις του ομίλου στη διάρκεια του 2020 να ανέρχονται σε 83,2 εκατ. ευρώ έναντι 69 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια του 2019.
Σήμερα, αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους παραγωγούς προϊόντων ατομικής φροντίδας παγκοσμίως με εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 70 χώρες και στις 5 ηπείρους.
Οι σταθμοί
1973: Ίδρυση της εταιρείας με αντικείμενο την παραγωγή μπατονετών.
1983: Εξαγοράστηκε το 50% της επιχείρησης και το 1990 ολοκληρώθηκε η εξαγορά από την οικογένεια Ευαγγελίου.
1992: Πρώτη εμπορική συμφωνία για εξαγωγές.
1994: Λανσάρισμα βαμβακιού.
1999: Μετεγκατάσταση σε νέα γραφεία και μονάδα παραγωγής. Λανσάρισμα δίσκων ντεμακιγιάζ.
2000: Λανσάρισμα μωρομάντηλων, υγρομάντηλων και μαντηλιών ντεμακιγιάζ.
2005: Λανσάρισμα σερβιετών.
2010: Λανσάρισμα υποσέντονων.
2011: Νέα παραγωγική μονάδα στη Βουλγαρία.
2012: Ξεκινάει η κατασκευή νέας παραγωγικής μονάδας στα Οινόφυτα Βοιωτίας επιφάνειας 5.000 τ.μ. συνολικής επένδυσης 7 εκατ. ευρώ η οποία ολοκληρώθηκε το 2014.
2014: Λανσάρισμα βρεφικής σειράς.
2019: Νέα παραγωγική μονάδα στα Οινόφυτα Βοιωτίας για την παραγωγή των υγρών μαντηλιών.
2020: Μετατροπή της παραγωγικής διαδικασίας ωτοκαθαριστών με χρήση χάρτινων αντί πλαστικών Α υλών και υλικών συσκευασίας σε πλήρη εναρμόνιση με τις απαιτήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας.
2021: Ξεκινάει η κατασκευή νέας παραγωγικής μονάδας στα Οινόφυτα Βοιωτίας επιφάνειας 15.500 τ.μ. συνολικής επένδυσης 15 εκατ. ευρώ η οποία ολοκληρώνεται εντός του 2022.
Latest News
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης
Περιουσίες με… βαριά ιστορία μένουν στα αζήτητα – Ψάχνουν αγοραστή, αλλά δεν βρίσκουν
Οι πλειστηριασμοί έφθασαν για ιστορικά ακίνητα που έγραψαν ιστορία - Από τον Πύργο του Ανδρέα Βγενόπουλου στην Εκάλη μέχρι την κατοικία Μουσείο του Εμφιετζόγλου
Βαρδής Βαρδινογιάννης: «Πενήντα χρόνια που καθόρισαν τη ζωή μου…» - Ο απολογισμός του ηγέτη της Motor Oil
Η πετρελαϊκή κρίση του ’73, η ένταξη στην ΕΟΚ, η Saudi Aramco, το ΧΑ και οι ΑΠΕ – Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης θυμάται…
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Πώς ο Βαρδής Βαρδινογιάννης έχτισε την αυτοκρατορία της Motor Oil
Ο όμιλος που διοικούσε ο Βαρδής Βαρδινογιάννης - Το deal με Ελλάκτωρ - Οι ΑΠΕ, η ηλεκτροπαραγωγή και το υδρογόνο
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος επιχειρηματίας
Με ανιδιοτελή διάθεση για προσφορά στον τόπο και το κοινό καλό, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ξεχώρισε για τη βαθιά του αγάπη στην πατρίδα και τον συνάνθρωπο
Από το deal με την Walmart στη φιλοξενία του Σταϊνμάιερ – Το «αποτύπωμα» της οικογένειας Κίκιζα
Η οικογένεια Κίκιζα έχει πολυετή παρουσία στο επιχειρείν – Από τα ζυμαρικά Μέλισσα στο ελαιόλαδο με την Terra Creta
Από το αμπέλι μέχρι την πολιτική: Η συναρπαστική ζωή του Γιάννη Μπουτάρη
Οραματιστής, ανεξάντλητος, απολαυστικός, όπως και τα κρασιά του, ο κυρ-Γιάννης Μπουτάρης πέθανε στα 82 του - Το ταξίδι του από τους αμπελώνες στον Δήμο Θεσσαλονίκης
Από τον Φιξ στις μικροζυθοποιίες: Οι «εμφύλιοι» και οι στρατηγικές που σημάδεψαν την αγορά μπίρας
Πλούσια σε ανταγωνισμούς και πάθη η ιστορία της αγοράς μπίρας στην Ελλάδα – Τα γεγονότα σταθμοί στην 150 πορεία της