
«Ανάβουν και πάλι τα αίματα» στο λιμάνι του Πειραιά καθώς οι Κινέζοι του ΟΛΠ προχωρούν σε αύξηση, από τις αρχές του νέτου έτους, των τελών και τιμολογίων παραλαβής στερεών αποβλήτων κατά 50%(!).
Η διοίκηση του ΟΛΠ κατάφερε να «συσπειρώσει» εναντίον της, όλο το φάσμα των χρηστών από τους ναυτικούς πράκτορες και την ποντοπόρο ναυτιλία μέχρι τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων την ακτοπλοΐα και επιβατηγό ναυτιλία εν γένει.
Η ανακοίνωση
Η αύξηση ανακοινώθηκε στο site του ΟΛΠ χωρίς πριν καμία διαβούλευση με τους χρήστες του λιμανιού, όπως π.χ. μια συζήτηση σε συμβούλιο χρηστών λιμένων. Τελευταία φορά που συνεδρίασε το συμβούλιο ήταν τις 2 Ιουνίου υπό την προεδρία του κ. Άγγελου Καρακώστα (αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ) χωρίς να υπάρχει καμία νύξη σε αυτή την συνεδρίαση για οποιαδήποτε αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Μπαίνουν σε… καταιγίδα τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ
Στην ανακοίνωση του ΟΛΠ που έχει αναρτηθεί από τα τέλη Σεπτέμβριου στο site του Οργανισμού, αναφέρεται ότι «η ΟΛΠ ΑΕ ανακοινώνει, με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης, αναπροσαρμογή τελών και τιμολογίων για τις υπηρεσίες παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων (ANNEX V_ στερεά απόβλητα) με έναρξη εφαρμογής από 1η Ιανουαρίου 2023. Το ύψος της αναπροσαρμογής ανέρχεται σε 50% επί των ισχυόντων τελών και τιμολογίων. Η αναγκαιότητα της αναπροσαρμογής προέκυψε έπειτα από αξιολόγηση των δεδομένων διαμόρφωσης κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών και πιο συγκεκριμένα τον ετήσιο πληθωρισμό, την αύξηση κόστους ενέργειας και καυσίμων, το κόστος διαχείρισης /επεξεργασίας των στερεών αποβλήτων καθώς και τη διακύμανση του κόστους τελικής διάθεσης, τις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας καθώς και ότι τα εφαρμοζόμενα τέλη και τιμολόγια δεν έχουν υποστεί αναπροσαρμογή για τουλάχιστον μία δεκαετία (από το 2009). Η αναπροσαρμογή εφαρμόζεται σε όλες τις κατηγορίες εξυπηρετούμενων πλοίων. Ειδικά για την κατηγορία των πλοίων εξυπηρέτησης ακτοπλοΐας θα εφαρμοσθεί η προβλεπόμενη διαδικασία σύμφωνα με την Σύμβαση Παραχώρησης Ν.4404/2016. Η ΟΛΠ ΑΕ το προσεχές διάστημα, θα επικοινωνήσει αναλυτικά τα νέα τέλη και τιμολόγια με τις ομάδες χρηστών του Λιμένα μέσω του Τμήματος Μάρκετινγκ».
Αντιδράσεις
Από την πλευρά των χρηστών οι ναυτικοί πράκτορες που εκπροσωπούνται από την Διεθνή Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ) προτείνουν σύμφωνα με πληροφορίες των ΝΕΩΝ στον ΟΛΠ να ανασταλεί για ένα χρόνο η σχετική απόφαση και να μετά να ακολουθηθεί μία διαδικασία αύξησης των τιμολογίων με βάση τον πληθωρισμό.
Να σημειωθεί ότι από την πλευρά της υπόλοιπης επιβατηγού και φορτηγού ναυτιλίας γίνεται λόγος για μη υλοποίηση των στοιχειωδών προβλέψεων του ευρωπαϊκού κανονισμού 2017/352 του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου και του συμβούλιου της 15ης Φεβρουαρίου 2017 «για τη θέσπιση πλαισίου όσον αφορά την παροχή λιμενικών υπηρεσιών και κοινών κανόνων για τη χρηματοοικονομική διαφάνεια των λιμένων».
Ειδικότερα στο προοίμιο του κανονισμού στο άρθρο 52 αναφέρεται ρητώς ότι «Είναι απαραίτητο να εξασφαλιστεί ότι ζητείται τακτικά η γνώμη των χρηστών των λιμένων και άλλων εμπλεκομένων σχετικά με κομβικά ζητήματα που σχετίζονται με την ορθή ανάπτυξη του λιμένα, την πολιτική του περί χρεώσεων, την απόδοσή του και την ικανότητά του να προσελκύει και να δημιουργεί οικονομικές δραστηριότητες».
Τα επόμενα βήματα
Τώρα οι χρήστες αναμένουν το επόμενο συμβούλιο για το οποίο όπως λέγεται δεν έχει σταλεί ακόμη πρόσκληση προκειμένου να συζητηθεί το θέμα αν και εκφράζεται η απορία αν αυτή η συζήτηση θα οδηγήσει κάπου δεδομένης της επίσημης ανακοίνωσης.
Επίσης οι χρήστες στρέφονται και προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τόσο τον γενικό Γραμματέα του ΥΝΑΝΠ κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο όσο και τον Υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη η οποία προς το παρόν πάντως τηρεί «σιγή ιχθύος».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαχείριση των στερεών αποβλήτων τόσο στο λιμάνι του Πειραιά όσο και τα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας γίνεται από μια εταιρεία με το πρόσχημα ότι δεν «χωράει» άλλος. Μάλιστα το ίδιο επιχείρημα το έχουν χρησιμοποιήσει τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, με αποτέλεσμα να έχουμε στην ουσία μονοπωλιακό καθεστώς όπως καταγγέλλουν οι χρήστες.
Τέλος να σημειωθεί ότι οι χρήστες του λιμανιού του Πειραιά φοβούνται ότι σε ανάλογη κίνηση αύξησης των τελών για τα απόβλητα μπορεί να προχωρήσουν και άλλα λιμάνια. Πάντως από την πλευρά του ΟΛΘ δηλώθηκε στον ot.gr ότι δεν υπάρχει σκέψη για αύξηση των τελών.


Latest News

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα

Στυλιανίδης – Φίτο: Η διασύνδεση των νησιών να γίνει κεντρικός πυλώνας της ευρωπαϊκής πολιτικής συνοχής
Στυλιανίσης και Φίτο συναντήθηκαν σήμερα στο υπουργείο, παρουσία Δημάρχων και εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έξι μικρών νησιών

Μέτρα από το Λιμεναρχείο Θήρας λόγω των σεισμών - Ποια λιμάνια αφορούν
Τα προληπτικά μέτρα από την αρμόδια λιμενική αρχή που ανακοινώθηκαν, ισχύουν από 13/02/2025

«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε

Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης