Αυξήθηκε σε γενικές γραμμές το λειτουργικό κόστος των πλοίων λόγω της ανοδικής τάσης των τιμών κυρίως στα λιπαντικά, στις επισκευές στα ασφάλιστρα στο κόστος πληρωμάτων σύμφωνα με τον Moore Maritime Index “MMI”, μια βάση δεδομένων που περιλαμβάνει τα λειτουργικά κόστη και τα έσοδα από περισσότερα από 1.500 πλοία και έχει ενημερωθεί με τα δεδομένα του 2021.
Τα δεδομένα προέρχονται από ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις πλοιοκτητριών εταιρειών μόνο, και ως εκ τούτου τα αποτελέσματα που παράγονται από το MMI δείχνουν τον «πραγματικό κόσμο» των οικονομικών επιδόσεων του ναυτιλιακού τομέα σε περισσότερους από 20 τύπους πλοίων.
Τα ευρήματα
Τα βασικά ευρήματα που βασίζονται σε δεδομένα του 2021 είναι τα ακόλουθα:
– Ο τομέας Dry Bulk Carriers σημείωσε σημαντικά υψηλότερα έσοδα σε όλους τους τύπους πλοίων σε σύγκριση με το 2020, φτάνοντας έως και +150% για τα πλοία Handy. Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα παρουσίασαν ελαφρά αύξηση +6% σε όλες τις κατηγορίες των dry bulk carriers. Αυτό αποδίδεται κυρίως στη μέση αύξηση κατά +4% στο κόστος πληρωμάτων, στις ασφάλειες που αυξήθηκαν 12% κατά μέσο όρο, ενώ και τα εφόδια, τα λιπαντικά, τα έξοδα επισκευών, συντηρήσεων και τα διοικητικά έξοδα ήταν επίσης υψηλότερα το 2021. Οι αμοιβές διαχείρισης (management fees) είναι το μόνο μέρος των λειτουργικών εξόδων που μειώθηκε σε σύγκριση με το 2020. Η μείωση είναι της τάξεως του 2% στα μικρότερα πλοία και του 5% στα μεγαλύτερα πλοία. Συνολικά, το 2021 ήταν μια εξαιρετικά κερδοφόρα χρονιά για τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου.
– Ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων, από την άλλη, παρουσίασε σημαντικά μειωμένα έσοδα σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς το 2020 ήταν ένα έτος υπέρμετρα αυξημένων ναύλων. Τα μεγαλύτερα σε μέγεθος πλοία επηρεάστηκαν περισσότερο, με τα VLCC να έχουν αναφέρει πτώση του μέσου ημερήσιου εισοδήματος έως και 76%. Όσον αφορά τα λειτουργικά έξοδα, η μεταβολή τους ήταν διαφορετική ανάλογα με τον τύπο των δεξαμενόπλοιων. Τα Small, Handys, Aframax και Panamax δεξαμενόπλοια σημείωσαν αύξηση από 3% έως 6% στα λειτουργικά έξοδα, ενώ τα δεξαμενόπλοια τύπου Capesize είχαν μία μικρή μείωση σε σύγκριση με πέρυσι. Η ίδια εικόνα παρουσιάζεται και για τα έξοδα πληρώματος και ασφάλισης, ενώ τα έξοδα διαχείρισης παρουσίασαν σημαντική μείωση στα μικρότερα δεξαμενόπλοια.
Latest News
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου
Capital Group - FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου XR
Ο προσομοιωτής θα φιλοξενηθεί στο υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital Group, στο λιμάνι της Χίου
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
«H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας» - Η απάντηση του Παναμά στον Τραμπ
Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παναμά στις εξαγγελίες Τραμπ
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος