Στα 840 ανέρχονται παγκοσμίως τα πλοία που είναι εν λειτουργία ή ακόμη υπό ναυπήγηση και χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ή είναι «διπλού καυσίμου» (συμβατικού και LNG).
Σύμφωνα με τον νορβηγικό νηογνώμονα DNV, τα 211 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ακολουθούμενα από πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων (112 πλοία) και δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου (89 πλοία).
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Κερδίζουν έδαφος τα εναλλακτικά καύσιμα
Πάντως τον Οκτώβριο ο DNV κατέγραψε περισσότερες παραγγελίες πλοίων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο τη μεθανόλη από ό,τι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Συνολικά 18 πλοία εμπορευματοκιβωτίων παραγγέλθηκαν τον Οκτώβριο που θα αξιοποιούν τη μεθανόλη ως καύσιμο, έναντι 11 πλοίων που παραγγέλθηκαν με καύσιμο το LNG.
Το βιβλίο παραγγελιών
Σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, τον περασμένο μήνα, το 43,8% του βιβλίου παραγγελιών σε όρους GT αφορούσε πλοία που θα έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης και εναλλακτικών καυσίμων, ενώ το 59% των φετινών παραγγελιών πλοίων σε όρους τονάζ στο οκτάμηνο ήταν πλοία και εναλλακτικών καυσίμων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 31,5% (479 πλοία). Ακόμη, το 2016, από όλες τις παραγγελίες που πραγματοποιήθηκαν, λίγες ήταν εκείνες που αφορούσαν πλοία αξιοποίησης και εναλλακτικών καυσίμων (46 πλοία).
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη