Στα 840 ανέρχονται παγκοσμίως τα πλοία που είναι εν λειτουργία ή ακόμη υπό ναυπήγηση και χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ή είναι «διπλού καυσίμου» (συμβατικού και LNG).
Σύμφωνα με τον νορβηγικό νηογνώμονα DNV, τα 211 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ακολουθούμενα από πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων (112 πλοία) και δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου (89 πλοία).
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Κερδίζουν έδαφος τα εναλλακτικά καύσιμα
Πάντως τον Οκτώβριο ο DNV κατέγραψε περισσότερες παραγγελίες πλοίων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο τη μεθανόλη από ό,τι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Συνολικά 18 πλοία εμπορευματοκιβωτίων παραγγέλθηκαν τον Οκτώβριο που θα αξιοποιούν τη μεθανόλη ως καύσιμο, έναντι 11 πλοίων που παραγγέλθηκαν με καύσιμο το LNG.
Το βιβλίο παραγγελιών
Σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, τον περασμένο μήνα, το 43,8% του βιβλίου παραγγελιών σε όρους GT αφορούσε πλοία που θα έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης και εναλλακτικών καυσίμων, ενώ το 59% των φετινών παραγγελιών πλοίων σε όρους τονάζ στο οκτάμηνο ήταν πλοία και εναλλακτικών καυσίμων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 31,5% (479 πλοία). Ακόμη, το 2016, από όλες τις παραγγελίες που πραγματοποιήθηκαν, λίγες ήταν εκείνες που αφορούσαν πλοία αξιοποίησης και εναλλακτικών καυσίμων (46 πλοία).
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου