Τίτλους τέλους ρίχνει η BEAT στη Λατινική Αμερική, στέλνοντας ουσιαστικά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας το πιο επιτυχημένο ελληνικό app που ξεκίνησε ως Taxibeat το 2011 για να αλλάξει άρδην τις μετακινήσεις των Αθηναίων. Η απόφαση της μητρικής FREENOW, που ανήκει στους κολοσσούς BMW Group και Mercedes-Benz Group, να εστιάσει στην ευρωπαϊκή αγορά, κλείνει το κεφάλαιο της Λατινικής Αμερικής, που άνοιξε στο Περού το 2014, για να επεκταθεί στη συνέχεια σε Αργεντινή, Κολομβία, Χιλή, Μεξικό.
Στην εν λόγω απόφαση οδήγησαν, σύμφωνα με πληροφορίες, μια σειρά κρίσιμων παραγόντων, που έκαναν τη συνέχιση της επένδυσης στην εν λόγω αγορά μη ελκυστική. Αρχικά, η ρευστή κατάσταση στις οικονομίες της Λατινικής Αμερικής, σε συνδυασμό με τον υψηλό ανταγωνισμό, ενώ πρόσφατα άλλαξε και το ρυθμιστικό πλαίσιο, καθιστώντας υποχρεωτική την πρόσληψη -με σύμβαση πλήρους απασχόλησης- των οδηγών από τις πλατφόρμες.
Παράλληλα, η εταιρεία δεν κατάφερε να βρει τον δρόμο προς την κερδοφορία, οπότε απαιτούνταν μεγάλες απαιτήσεις ρευστότητας για τη στήριξή της. Έτσι, μετά από δέκα χρόνια επένδυσης σε αυτή την αγορά, οι βασικοί μέτοχοι αποφάσισαν την αλλαγή πλεύσης.
Διαβάστε επίσης – Το Beat γίνεται Freenow – Τι αλλάζει
Τρεις επιλογές για τους εργαζόμενους
Η BEAT Λατινικής Αμερικής, η οποία λειτουργεί αυτόνομα ως ξεχωριστή εταιρεία, απασχολεί περίπου 750 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 170 βρίσκονται στο hubτης Αθήνας. Άλλοι τόσοι απασχολούνται από την Ολλανδία, ενώ οι υπόλοιποι βρίσκονται σε Περού, Κολομβία, Χιλή, Αργεντινή, Μεξικό.
Διαβάστε επίσης – Beat: «Τίτλοι τέλους» για την εφαρμογή μετακίνησης – Επηρεάζονται 170 εργαζόμενοι
Βεβαίως, η απόφαση επηρεάζει τους 170 εργαζόμενους στη χώρα μας, οι οποίοι έχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, τρεις δυνατότητες. Πρώτον, μπορούν εφόσον το επιθυμούν να μεταφερθούν μαζί με τις δραστηριότητες της εταιρείας που θα πωληθούν. Δεύτερον, να απορροφηθούν στον ευρωπαϊκό κλάδο τηςFREENOWκαι τρίτον, να επιλέξουν ένα πακέτο εθελουσίας εξόδου.
Σημειώνεται ότι η ομάδα που υποστηρίζει τη ελληνική αγορά δεν επηρεάζεται, καθώς από το 2019 είχε διαχωριστεί από την ομάδα της Λατινικής Αμερικής. Αποτελεί ξεχωριστή εταιρική οντότητα από το 2020 ως μέρος του ευρωπαϊκού κλάδου της FREE NOW.
Επένδυση στην ελληνική αγορά
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ο κλάδος των μετακινήσεων χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό, ενώ οι αντίστοιχες εφαρμογές στις περισσότερες περιπτώσεις δίνουν μάχη για να είναι κερδοφόρες. Η ελληνική αγορά αποτελεί μία από τις λίγες κερδοφόρες αγορές, παραμένοντας και μία από τις κορυφαίες για τη FREE NOW με αξιοσημείωτα οικονομικά αποτελέσματα.
Η εταιρεία αυξάνει συνεχώς το αποτύπωμά της στην Ελλάδα. Η πρόσφατη επένδυση στο rebranding ξεπέρασε σε αξία τα 5 εκατ. ευρώ. Το ανθρώπινο δυναμικό αυξήθηκε τον τελευταίο χρόνο κατά 15%. Σύντομα, μάλιστα, αναμένεται σχεδόν να διπλασιαστεί, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε τη λειτουργία στην Αθήνα και δεύτερου hub υποστήριξης των λειτουργιών της. Έχει επιλέξει, επίσης, να πληρώνει φόρους στην Ελλάδα, κάτι που δεν είναι δεδομένο στον συγκεκριμένο κλάδο.
Το disrupt στην αγορά των ταξί
Η ιστορία της Taxibeatήταν ένα από τα ελληνικά successstoriesπου έδωσαν ελπίδα σε μία χώρα που μαστιζόταν από την οικονομική κρίση, τότε που οι νέοι έφευγαν μαζικά μην βλέποντας καμία προοπτική για μέλλον τους στην Ελλάδα. Ήταν η πρώτη επιτυχημένη ελληνική startupπου ξεκίνησε, όπως οι περισσότερες επιτυχίες, από μια απλή ιδέα. Να μπορεί κανείς να αναζητά από το κινητό του το πλησιέστερο ταξί.
Μια ιδέα που έφερε νέα εποχή στις μετακινήσεις με ένα μέσο, απαξιωμένο στο μυαλό των χρηστών. Το ταξί εγκλωβισμένο στις πρακτικές και τις νοοτροπίες του «κλειστού» επαγγέλματος ήταν περισσότερο ένα αναγκαίο κακό. Όμως με την Taxibeatέπνευσε άνεμος ανανέωσης, γεγονός βεβαίως που την έφερε και σε σύγκρουση με τις παραδοσιακές δυνάμεις του κλάδου.
Η μεγάλη επιτυχία στην ελληνική αγορά, έφερε καταιγισμό προτάσεων προς τον ιδρυτή της εταιρείας, κ. Νίκο Δρανδάκη, έναν ευφυή κι ανήσυχο επιχειρηματία, κυρίως από Έλληνες του εξωτερικού προκειμένου να «εξάγει» την πλατφόρμα. Τα πρώτα βήματα έγιναν στη Βραζιλία, όπου τα πράγματα δεν πήγαν καλά, οδηγώντας σε γρήγορη απόσυρση. Ακολούθησε όμως με επιτυχία το Περού. Σε αυτό το πρότζεκτ ο ίδιος ο ιδρυτής της Taxibeatαφιέρωσε μεγάλο μέρος της δραστηριότητάς του.
Βεβαίως, η startupάλλαξε πίστα με την εξαγορά της από τον γερμανικό όμιλο Daimler, μέσω της θυγατρικής του mytaxi, στις αρχές του 2017. Η ελληνική startupπου ξεκίνησε από μία τετραμελή παρέα με αρχικό κεφάλαιο 40.000 ευρώ με χρηματοδότηση από το Open Fund της Αθήνας, πουλήθηκε έναντι 43 εκατ. ευρώ.
Σηματοδοτώντας τη νέα εποχή, η Taxibeatμετονομάστηκε σε BEAT, ενώ στόχος ήταν η μετεξέλιξή της σε ένα transportationappμε πλήθος λειτουργιών, όπως carsharing. Διατήρησε την επιχειρηματική της δραστηριότητα στη Λίμα και στην Λατινική Αμερική ανεξάρτητα από την ευρωπαϊκή μονάδα.
Στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης
Η θριαμβευτική επιτυχία εκείνης της χρονιάς συνοδεύτηκε με μία πρωτοφανή επίθεση από την πλευρά του τότε υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη. Έχοντας συμμαχήσει με τον πλέον…εμβληματικό εκπρόσωπο των ταξιτζήδων και μέχρι πρότινος «γαλάζιο» συνδικαλιστή, τον νυν πρόεδρο του Συνδικάτου Ιδιοκτητών ταξί Αττικής, κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο, έβαλεστο στόχαστρο τις εταιρείες διαμεσολάβησης. Μάλιστα, προέβη σε επιθέσεις σχετικά με τη μετοχική σύνθεση της εταιρείας και τη φορολογική «ασυλία» που αυτή –κατά τα λεγόμενά του- της εξασφαλίζει.
Μια κόντρα που βρήκε τότε απέναντι, με δημόσιες δηλώσεις, τον αρχηγό της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης και νυν Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος είχε στηρίξει τη λειτουργία της καινοτόμου πλατφόρμας. Οι δημόσιες δε τοποθετήσεις του κ. Λυμπερόπουλου, με αφορμή ακριβώς αυτή τη στήριξη, σε απόλυτη αντιδιαστολή με το γαλάζιο παρελθόν του, οδήγησαν τη BEATστην κατάθεση αγωγής εναντίον του για τη χρήση χαρακτηρισμών που έπλητταν το κύρος, την αξιοπιστία και τη φήμη της εταιρείας.
Στα μέσα του 2020, η BEAT, στο πλαίσιο της προσπάθειας για βελτίωση της αγοράς των μετακινήσεων κατέθεσε υπόμνημα ζητώντας την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού επί διατάξεων του νόμου Σπίρτζη (4530/2018). Κατά την επιχειρηματολογία της παραβίαζαν ευθέως τον ελεύθερο ανταγωνισμό και έθεταν εμπόδια για την τεχνολογική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να στερείται φθηνότερες τιμές και καλύτερες υπηρεσίες μετακινήσεων στην πόλη.
Εντωμεταξύ, το 2019 η MyTaxiμετονομάστηκε σε FREENOWως μέρος μιας παγκόσμιας οικογένειας στον χώρο των «μετακινήσεων του αύριο», των BMW Group και Mercedes-Benz Group.
Η έξοδος Δρανδάκη και η νέα εποχή
Στην πραγματικότητα το τέλος εποχής για τη BEATεπισφραγίστηκε με την αιφνιδιαστική και λιτή ανακοίνωση στο τέλος Αυγούστου του 2020 για τη λήξη της συνεργασίας με τον ιδρυτή και CEOτης εταιρείας, κ. Δρανδάκη. Βεβαίως, το προηγούμενο διάστημα υπήρχαν σημάδια που έδειχναν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, με φήμες να μιλούν για διαφωνίες του με τους νέους ιδιοκτήτες.
Η υλοποίηση του στρατηγικού πλάνου της FREENOWπροχώρησε, φτάνοντας πριν ένα μήνα στην ανακοίνωση της «απόσυρσης» του γνωστού στο ελληνικό κοινό brand, το οποίο από BEATμετονομάστηκε σε FREENOW. Ουσιαστικά, η δημοφιλής εφαρμογή ενσωματώνεται πλήρως στην εφαρμογή του FREENOW, με αναβαθμισμένες υπηρεσίες και νέα φιλοσοφία, δίνοντας στους Έλληνες χρήστες τη δυνατότητα με ένα appνα μετακινούνται σε πάνω από 150 πόλεις σε 10 χώρες στην Ευρώπη.
Η πιο θεαματική αλλαγή, σε πρώτη φάση, θα είναι οι τρεις διαθέσιμοι διαφορετικοί τύποι στόλου ταξί: τα συμβατικά για γρήγορη εύρεση, τα comfort, δηλαδή οχήματα ως 5 ετών για έμφαση στην άνεση και ο πρώτος Ecoστόλος ταξί στη χώρα για πιο πράσινες διαδρομές. Οι χρήστες χωρίς διαφοροποίηση στην τιμολόγηση θα μπορούν να επιλέξουν το όχημα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους. Μόνο για τα comfortοχήματα η πληρωμή θα γίνεται αποκλειστικά με κάρτα. Ειδικότερα δε για τα ecoοχήματα, αυτά αρχικά θα είναι διαθέσιμα στο κέντρο της Αθήνας και σε πολλά σημεία του Δήμου Θεσσαλονίκης. Στην επόμενη φάση, οι χρήστες θα μπορούν για πρώτη φορά να κάνουν κράτηση ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Latest News
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης
Περιουσίες με… βαριά ιστορία μένουν στα αζήτητα – Ψάχνουν αγοραστή, αλλά δεν βρίσκουν
Οι πλειστηριασμοί έφθασαν για ιστορικά ακίνητα που έγραψαν ιστορία - Από τον Πύργο του Ανδρέα Βγενόπουλου στην Εκάλη μέχρι την κατοικία Μουσείο του Εμφιετζόγλου
Βαρδής Βαρδινογιάννης: «Πενήντα χρόνια που καθόρισαν τη ζωή μου…» - Ο απολογισμός του ηγέτη της Motor Oil
Η πετρελαϊκή κρίση του ’73, η ένταξη στην ΕΟΚ, η Saudi Aramco, το ΧΑ και οι ΑΠΕ – Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης θυμάται…
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Πώς ο Βαρδής Βαρδινογιάννης έχτισε την αυτοκρατορία της Motor Oil
Ο όμιλος που διοικούσε ο Βαρδής Βαρδινογιάννης - Το deal με Ελλάκτωρ - Οι ΑΠΕ, η ηλεκτροπαραγωγή και το υδρογόνο
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος επιχειρηματίας
Με ανιδιοτελή διάθεση για προσφορά στον τόπο και το κοινό καλό, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ξεχώρισε για τη βαθιά του αγάπη στην πατρίδα και τον συνάνθρωπο
Από το deal με την Walmart στη φιλοξενία του Σταϊνμάιερ – Το «αποτύπωμα» της οικογένειας Κίκιζα
Η οικογένεια Κίκιζα έχει πολυετή παρουσία στο επιχειρείν – Από τα ζυμαρικά Μέλισσα στο ελαιόλαδο με την Terra Creta
Από το αμπέλι μέχρι την πολιτική: Η συναρπαστική ζωή του Γιάννη Μπουτάρη
Οραματιστής, ανεξάντλητος, απολαυστικός, όπως και τα κρασιά του, ο κυρ-Γιάννης Μπουτάρης πέθανε στα 82 του - Το ταξίδι του από τους αμπελώνες στον Δήμο Θεσσαλονίκης
Από τον Φιξ στις μικροζυθοποιίες: Οι «εμφύλιοι» και οι στρατηγικές που σημάδεψαν την αγορά μπίρας
Πλούσια σε ανταγωνισμούς και πάθη η ιστορία της αγοράς μπίρας στην Ελλάδα – Τα γεγονότα σταθμοί στην 150 πορεία της