Την απαισιοδοξία του ως προς την προώθηση της πράσινης ενέργειας στην Ελλάδα εξέφρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μιλώντας στο CEO Initiative Forum.
Ο Γιώργος Περιστέρης τόνισε πως «απαιτείται μία πανστρατιά ενημέρωσης της κοινής γνώμης για τη σημασία της διείσδυσης των ΑΠΕ και ιδίως των αιολικών πάρκων και της αποθήκευσης ενέργειας», ωστόσο σύμφωνα με τον ίδιο παρά την ενεργειακή κρίση «ο πολιτικός κόσμος και η τοπική αυτοδιοίκηση δημιουργούν εμπόδια ως προς την ανάπτυξη έργων παραγωγής καθαρής ενέργειας».
Διαβάστε επίσης – Περιστέρης: «Σε πορεία ισχυρής ανάπτυξης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ»
Η ενεργειακή κρίση
Ο κ. Περιστέρης ερωτηθείς για την ενεργειακή κρίση είπε ότι «αντίστοιχες κρίσεις και ίσως σε χειρότερη μορφή είχαμε και τις δεκαετίας του ’70, ’80 και το 2000. Η παρούσα κρίση θα ήταν αμελητέα αν επιταχυνόταν η πράσινη μετάβαση», είπε κι εξήγησε: «Η Ελλάδα έχει ιδιαίτερη ενεργειακή προίκα καθώς έχει εγχώριες πηγές ενέργειας όπως ο ήλιος, ο άνεμος, τα υδροηλεκτρικά και ο λιγνίτης».
Διαβάστε επίσης: ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Ενισχυμένες επιδόσεις στο πρώτο εξάμηνο
Σύμφωνα με τον ίδιο με την παρούσα ενεργειακή κρίση «πρέπει να προσανατολιστούμε στον λιγνίτη και τις ΑΠΕ. Ο λιγνίτης θα έπρεπε να είχε αποσυρθεί αλλά αυτό θα έπρεπε να συμβεί με την επιτάχυνση των ΑΠΕ. Και όταν μιλάμε για ανανεώσιμες πηγές δεν μιλάμε μόνο για τα φωτοβολταϊκά αλλά μιλάμε για τα αιολικά, τα υδροηλεκτρικά, την αποθήκευση και τα υδροηλεκτρικά».
Ο ίδιος απέδωσε την καθυστέρηση στην αξιοποίηση των εγχώριων πηγών ενέργειας ως εξής: «Είμασταν επιπόλαιοι και μυωπικοί. Κοιτάγαμε να γίνουμε είμαστε οπαδοί των οπαδών μας. Χαϊδεύαμε τους επικριτές των ΑΠΕ. Θα έπρεπε να υπάρχει ενημέρωση από τους πολιτικούς και τα ΜΜΕ: Τι σημαίνει να έχεις την ενέργεια παραγώμενη στη χώρα από το να την κυνηγάς και να την πληρώνεις ακριβά», συμπλήρωσε.
Τα εμπόδια
Ο κ. Περιστέρης επισήμανε πως «δεν έχουμε κάνει την αυτοκριτική μας και δεν σοβαρευόμαστε προκειμένου να επιταχύνουμε την πράσινη μετάβαση. Όχι μόνο στα φωτοβολταϊκά αλλά και στην αποθήκευση ενέργειας και τη διασύνδεση. Δεν εννοώ τις μπαταρίες όπου η χώρα χάνει σε προστιθέμενη αξία αφού εισάγονται. Μιλάω για την αντλησιοταμίευση και τα υδροηλεκτρικά».
Ο ίδιος επίσης καυτηρίασε και το θέμα των υπεράκτιων αιολικών πάρκων. Όπως είπε υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από το 2010. Έχουν ληφθεί κάποια νομοθετικά μέτρα αλλά δεν είναι ικανά. Μέχρι σήμερα δεν έχει εγκατασταθεί ούτε ένα υπεράκτιο αιολικό πάρκο και δεν βλέπω αυτό να συμβαίνει πριν το 2030».
Επισήμανε ακόμη ότι η Ελλάδα έχει τη μεγαλύτερη ενεργειακή εξάρτηση από εισαγόμενα καύσιμα στην Ε.Ε. με ποσοστό 81% όταν στην Ε.Ε. είναι στο 57%.
Ερωτηθείς ο κ. Περιστέρης για το ποιος ευθύνεται για την καθυστέρηση στην ανάπτυξη των ΑΠΕ έφερε ως παράδειγμα την αντίδραση του πολιτικού κόσμου με τις πρόσφατες πυρκαγιές στην Εύβοια: «Κάηκαν ατελείωτα δάση εξαιτίας της κλιματικής καταστροφής. Ποια ήταν η αντίδραση του πολιτικού κόσμου; Να απαγορευτούν οι ανεμογγενήτριες. Ποια είναι η λογική αυτής της απόφασης όταν ο μεγαλύτερος φύλακας του δάσους είναι ο ιδιοκτήτης της ανεμογεννήτριας για να μην καεί η επένδυση του»
Συνέχισε επίσης και για τις ευθύνες της τοπικής αυτοδιοίκησης: «Την τοπική αυτοδιοίκηση δεν την ενοχλεί η μόνιμη αυθαίρετη δόμηση όπως στα ρέματα, η καταπάτηση των δασών αλλά την ενοχλεί η ανεμογεννήτρια…»
Το δίλημμα
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τόνισε πως «τα αιολικά έχουν τεθεί υπό διωγμό», φέρνοντας παραδείγματα αρνητικών γνωμοδοτήσεων από τις αρμόδιες αρχές.
Και πρόσθεσε: «Πρέπει να απαντήσουμε στο δίλημμα: Θέλουμε την κλιματική καταστροφή ή να έχουμε τη δική μας πράσινη και φθηνή ελεγχόμενη ενέργεια;»
«Θα έπρεπε να υπάρχει πρωτοβουλία για ενημέρωση», επανέλαβε ο κ. Περιστέρης και δήλωσε απαισιόδοξος: «Η κλιματική καταστροφή έρχεται. Και η Ελλάδα είναι πρώτη στην Ε.Ε. ως προς τις οικονομικές επιπτώσεις που θα έχει. Η κατά κεφαλή επιβάρυνση υπολογίζεται στα 91 ευρώ ανά κάτοικο όταν στην Ε.Ε. είναι στα 27 ευρώ».
Latest News
Πράσινη συμφωνία και... πράσσειν άλογα - Ξανά εκτός οι ΗΠΑ διά χειρός Τραμπ
Το προεδρικό διάταγμα Τραμπ αναφέρει ότι η Συμφωνία του Παρισιού είναι μεταξύ πολλών διεθνών συμφωνιών που δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες των ΗΠΑ
Ο Τραμπ «σκοτώνει» τον στόχο Μπάιντεν για 50% EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Ο Τραμπ με εκτελεστικό διάταγμα σταματά τη διανομή κρατικών κεφαλαίων για σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ουραγός η Ελλάδα στις ιδιωτικές επενδύσεις για την κλιματική κρίση
Οι επιδόσεις της Ελλάδας για την κλιματική αλλαγή είναι πολύ χαμηλότερες από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση που κινήθηκε στο 0,55%
Άνοδος 0,9% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 - Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων διέρχεται μια περίπλοκη μετάβαση στα EV, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογοητεύει
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη φέρνουν 160 μοντέλα EV στην αγορά - Θα αυξηθούν όμως οι πωλήσεις;
Το μεγάλο push στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκο να αγγίξει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση
Φεύγει από το «κλαμπ των οικολόγων» η Fed - Τι σημαίνει για την ΕΚΤ
Πώς ερμηνεύουν την αποχώρηση της Fed
«Εξοικονομώ» για παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία και δημοτικά - Άνοιξαν οι πλατφόρμες για αιτήσεις
Ο προϋπολογισμός και οι δικαιούχοι του προγράμματος «Εξοικονομώ» - Στόχος η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας
Κορυφαίες τράπεζες του κόσμου «αποχαιρετούν» τη συμμαχία για το κλίμα
Ο Καναδάς είδε τέσσερις κορυφαίες τράπεζες - BMO, National Bank, TD Bank Group και CIBC - να κάνουν ένα βήμα πίσω για το κλίμα
Άτοκα μικροδάνεια έως 25.000€ για την ενεργειακή αναβάθμιση ακινήτων
Τα προγράμματα για την ενεργειακή αναβάθμιση στα ακίνητα - Τι ετοιμάζεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Χαμόγελα στις εταιρείες εξόρυξης για Γροιλανδία - «Τεράστια χάρη» το λιώσιμο των πάγων
Η Γροιλανδία, που βρίσκεται ανάμεσα στον Αρκτικό και τον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό, έχει μεταμορφωθεί από την κλιματική κρίση