
Το σοβαρό πρόβλημα συνωστισμού οχημάτων που σταθμεύουν παράνομα στις προσβάσεις, που έχει προκαλέσει σοβαρά παράπονα από τους επιβάτες αλλά και προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του Κύριου Αεροσταθμού, σκοπεύει να επιλύσει η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Συγκεκριμένα το ΔΑΑ ανακοίνωσε πως μέσα στον Νοέμβριο θα ξεκινήσει έργο που θα αφορά στη διαμόρφωση εισόδων και εξόδων στα οδικά τμήματα πρόσβασης στους χώρους αναχωρήσεων και αφίξεων, οι οποίες θα ελέγχονται με αυτόματο σύστημα ανακλινόμενων μπαρών. Οι σχετικές εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν το επόμενο καλοκαίρι.
Διαβάστε επίσης – ΔΑΑ – Αναδείχθηκε το καλύτερο αεροδρόμιο στην Ευρώπη για το 2021
Ειδικότερα η διεύθυνση του ΔΑΑ επισημαίνει ότι η αύξηση της επιβατικής κίνησης σε επίπεδα που προσεγγίζουν το 2019, σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα έντονη χρήση ιδιωτικού αυτοκινήτου στην μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο στο πλαίσιο μιας νέας πραγματικότητας που διαμόρφωσε η πανδημία, απαιτούν στοχευμένες λύσεις στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Διαβάστε επίσης – «Ελευθέριος Βενιζέλος»: Πλησίασε αλλά δεν ξεπέρασε το ρεκόρ του 2019
Με γνώμονα και καθήκον μας να «γινόμαστε καλύτεροι» και λαμβάνοντας υπόψη και τις παρατηρήσεις των ίδιων των επιβατών, προχωρούμε σε σημαντική βελτίωση – τόσο από πλευράς ροής των οχημάτων και εξυπηρέτησης του κοινού, όσο και από πλευράς περιβαλλοντικής – με ένα ακόμη έργο για την εύρυθμη λειτουργία και ρύθμιση της κυκλοφορίας στην πρόσβαση του Κύριου Αεροσταθμού. Συγκεκριμένα το έργο θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Άρθρο 29 του Ν.4903/22 (ΦΕΚ Α’ 46/5.3.2022), στα σημεία των αφίξεων και των αναχωρήσεων που πολλοί οδηγοί επιλέγουν ως τελευταία στάση αποχαιρετισμού αλλά και υποδοχής.
Παρεμβάσεις συμβατές με τις διεθνείς πρακτικές
Λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις ανάγκες χωρητικότητας όσο και τα παράπονα των ταξιδιωτών για την αρνητική εικόνα συνωστισμού που δημιουργείται από οχήματα που σταθμεύουν παράνομα στις προσβάσεις, το έργο – του οποίου οι εργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στο Νοέμβριο και θα ολοκληρωθούν πριν το επόμενο καλοκαίρι – αφορά στη διαμόρφωση εισόδων και εξόδων στα οδικά τμήματα πρόσβασης στους χώρους αναχωρήσεων και αφίξεων, οι οποίες θα ελέγχονται με αυτόματο σύστημα ανακλινόμενων μπαρών. Για τις συγκεκριμένες παρεμβάσεις, που είναι απόλυτα συμβατές με τις διεθνείς πρακτικές, όπως άλλωστε εφαρμόζονται πλέον και στα περισσότερα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, έχουν προηγηθεί συγκοινωνιακές μελέτες που αποδεικνύουν την λειτουργικότητά τους.
Χρόνος 10 λεπτών
Με την ολοκλήρωση των εργασιών, ο χρόνος διέλευσης, στάσης και εξόδου θα οριστεί σε 10 λεπτά, με σκοπό να αποθαρρύνεται η παρατεταμένη παραμονή για την οποία ο χώρος δεν επαρκεί, καθώς δεν είναι προορισμένος για τον σκοπό αυτό. H υπέρβαση του επιτρεπόμενου χρόνου παραμονής και η στάση των οχημάτων στους χώρους αυτούς πέραν των 10 λεπτών, θα επιφέρει χρέωση. Σύμφωνα με τη διεθνή και ευρωπαϊκή εμπειρία, η ρύθμιση αυτή αποτελεί διαδεδομένη και επιτυχημένη πρακτική με πολύ υψηλά ποσοστά συμμόρφωσης των οδηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα και συμβάλλει σημαντικά στην τήρηση των χρόνων και στην αποσυμφόρηση των χώρων διέλευσης των οχημάτων. Σε κάθε περίπτωση, τυχόν ποσά που θα προέλθουν από τη χρέωση αυτή, θα διατεθούν για την ενίσχυση φορέα οδικής ασφάλειας. Ταυτόχρονα, η παροχή δωρεάν χρόνου παραμονής στους χώρους στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 1 & 2 για 20 λεπτά θα εξακολουθήσει να ισχύει για όλους ανεξαιρέτως τους χρήστες.
Προβλέψεις για ταξιδιώτες με αυξημένες ανάγκες
Παράλληλα, ειδικές προβλέψεις θα υπάρχουν, φυσικά, για τους ταξιδιώτες με μειωμένη κινητικότητα και αυξημένες ανάγκες.
Τα έργα θα πραγματοποιηθούν σταδιακά, ξεκινώντας από το εξωτερικό διάζωμα Αναχωρήσεων (χώρος αποβίβασης) και στη συνέχεια θα επεκταθούν και στο εξωτερικό διάζωμα Αφίξεων (χώρος επιβίβασης). Το οδικό τμήμα που εξυπηρετεί τους χώρους στάθμευσης (Μικρής Διάρκειας 1 & 2), το ξενοδοχείο καθώς και τη διαμπερή διέλευση οχημάτων από Νότο προς Βορρά για την Αττική οδό δεν θα επηρεαστεί από τα έργα. Περαιτέρω ενημερώσεις για την πορεία των έργων και σχετικές χρηστικές πληροφορίες θα παρέχονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.


Latest News

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ Μ. Παρασκευή και Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Δωδώνη: Στα Ελληνικά Γαλακτοκομεία με 110 εκατ. ευρώ η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία
Τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία αναλαμβάνουν τον δανεισμό, 95 εκατ. ευρώ, της «Δωδώνη» - Είσοδος με επώνυμο προϊόν στη φέτα για τους Αφούς Σαράντη

Παρελθόν ο Μαρινόπουλος από τη Marks & Spencer - Πέρασε στα χέρια του μητρικού ομίλου
Μονομετοχική πλέον η Marks & Spencer στην Ελλάδα - Μέσα σε ένα μόλις μήνα, άλλαξε το ΔΣ της εταιρείας - Εκτός ο Στέφανος Μαρινόπουλος

Κατασκευή φράγματος στον Ασωπό από τον όμιλο AKTOR
Το έργο είναι συμβατό με το Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών του Υδατικού Διαμερίσματος Βόρειας Πελοποννήσου.

Χατζηθεοδοσίου: Ανεβασμένοι οι τζίροι, μικρότερες οι ποσότητες στην αγορά
Επίσκεψη του Γ. Χατζηθεοδοσίου στην Κεντρική Λαχαναγορά Αθηνών και συζητήσεις με εμπόρους για την κίνηση στην αγορά