Το σοβαρό πρόβλημα συνωστισμού οχημάτων που σταθμεύουν παράνομα στις προσβάσεις, που έχει προκαλέσει σοβαρά παράπονα από τους επιβάτες αλλά και προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του Κύριου Αεροσταθμού, σκοπεύει να επιλύσει η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Συγκεκριμένα το ΔΑΑ ανακοίνωσε πως μέσα στον Νοέμβριο θα ξεκινήσει έργο που θα αφορά στη διαμόρφωση εισόδων και εξόδων στα οδικά τμήματα πρόσβασης στους χώρους αναχωρήσεων και αφίξεων, οι οποίες θα ελέγχονται με αυτόματο σύστημα ανακλινόμενων μπαρών. Οι σχετικές εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν το επόμενο καλοκαίρι.
Διαβάστε επίσης – ΔΑΑ – Αναδείχθηκε το καλύτερο αεροδρόμιο στην Ευρώπη για το 2021
Ειδικότερα η διεύθυνση του ΔΑΑ επισημαίνει ότι η αύξηση της επιβατικής κίνησης σε επίπεδα που προσεγγίζουν το 2019, σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα έντονη χρήση ιδιωτικού αυτοκινήτου στην μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο στο πλαίσιο μιας νέας πραγματικότητας που διαμόρφωσε η πανδημία, απαιτούν στοχευμένες λύσεις στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Διαβάστε επίσης – «Ελευθέριος Βενιζέλος»: Πλησίασε αλλά δεν ξεπέρασε το ρεκόρ του 2019
Με γνώμονα και καθήκον μας να «γινόμαστε καλύτεροι» και λαμβάνοντας υπόψη και τις παρατηρήσεις των ίδιων των επιβατών, προχωρούμε σε σημαντική βελτίωση – τόσο από πλευράς ροής των οχημάτων και εξυπηρέτησης του κοινού, όσο και από πλευράς περιβαλλοντικής – με ένα ακόμη έργο για την εύρυθμη λειτουργία και ρύθμιση της κυκλοφορίας στην πρόσβαση του Κύριου Αεροσταθμού. Συγκεκριμένα το έργο θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Άρθρο 29 του Ν.4903/22 (ΦΕΚ Α’ 46/5.3.2022), στα σημεία των αφίξεων και των αναχωρήσεων που πολλοί οδηγοί επιλέγουν ως τελευταία στάση αποχαιρετισμού αλλά και υποδοχής.
Παρεμβάσεις συμβατές με τις διεθνείς πρακτικές
Λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις ανάγκες χωρητικότητας όσο και τα παράπονα των ταξιδιωτών για την αρνητική εικόνα συνωστισμού που δημιουργείται από οχήματα που σταθμεύουν παράνομα στις προσβάσεις, το έργο – του οποίου οι εργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στο Νοέμβριο και θα ολοκληρωθούν πριν το επόμενο καλοκαίρι – αφορά στη διαμόρφωση εισόδων και εξόδων στα οδικά τμήματα πρόσβασης στους χώρους αναχωρήσεων και αφίξεων, οι οποίες θα ελέγχονται με αυτόματο σύστημα ανακλινόμενων μπαρών. Για τις συγκεκριμένες παρεμβάσεις, που είναι απόλυτα συμβατές με τις διεθνείς πρακτικές, όπως άλλωστε εφαρμόζονται πλέον και στα περισσότερα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, έχουν προηγηθεί συγκοινωνιακές μελέτες που αποδεικνύουν την λειτουργικότητά τους.
Χρόνος 10 λεπτών
Με την ολοκλήρωση των εργασιών, ο χρόνος διέλευσης, στάσης και εξόδου θα οριστεί σε 10 λεπτά, με σκοπό να αποθαρρύνεται η παρατεταμένη παραμονή για την οποία ο χώρος δεν επαρκεί, καθώς δεν είναι προορισμένος για τον σκοπό αυτό. H υπέρβαση του επιτρεπόμενου χρόνου παραμονής και η στάση των οχημάτων στους χώρους αυτούς πέραν των 10 λεπτών, θα επιφέρει χρέωση. Σύμφωνα με τη διεθνή και ευρωπαϊκή εμπειρία, η ρύθμιση αυτή αποτελεί διαδεδομένη και επιτυχημένη πρακτική με πολύ υψηλά ποσοστά συμμόρφωσης των οδηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα και συμβάλλει σημαντικά στην τήρηση των χρόνων και στην αποσυμφόρηση των χώρων διέλευσης των οχημάτων. Σε κάθε περίπτωση, τυχόν ποσά που θα προέλθουν από τη χρέωση αυτή, θα διατεθούν για την ενίσχυση φορέα οδικής ασφάλειας. Ταυτόχρονα, η παροχή δωρεάν χρόνου παραμονής στους χώρους στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 1 & 2 για 20 λεπτά θα εξακολουθήσει να ισχύει για όλους ανεξαιρέτως τους χρήστες.
Προβλέψεις για ταξιδιώτες με αυξημένες ανάγκες
Παράλληλα, ειδικές προβλέψεις θα υπάρχουν, φυσικά, για τους ταξιδιώτες με μειωμένη κινητικότητα και αυξημένες ανάγκες.
Τα έργα θα πραγματοποιηθούν σταδιακά, ξεκινώντας από το εξωτερικό διάζωμα Αναχωρήσεων (χώρος αποβίβασης) και στη συνέχεια θα επεκταθούν και στο εξωτερικό διάζωμα Αφίξεων (χώρος επιβίβασης). Το οδικό τμήμα που εξυπηρετεί τους χώρους στάθμευσης (Μικρής Διάρκειας 1 & 2), το ξενοδοχείο καθώς και τη διαμπερή διέλευση οχημάτων από Νότο προς Βορρά για την Αττική οδό δεν θα επηρεαστεί από τα έργα. Περαιτέρω ενημερώσεις για την πορεία των έργων και σχετικές χρηστικές πληροφορίες θα παρέχονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Latest News
ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ: Η Masdar Hellas αγόρασε 473.000 μετοχές
Η αγορά έγινε έναντι 20 ευρώ ανά μετοχή μέσω χρηματιστηριακών συναλλαγών
Protergia: Σταθερές οι τιμές στο ρεύμα για έβδομο συνεχόμενο μήνα
Οι σταθερά ανταγωνιστικές τιμές παραμένουν σε όλα τα προϊόντα της ηλεκτρικής ενέργειας της Protergia
Elevate Greece: Στις 805 οι εγγεγραμμένες startups στο εθνικό μητρώο
Τι προκύπτει από απόφαση που υπέγραψε ο γενικός γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας, Τασος Γαϊτάνης
Ανανεώθηκε η θητεία τεσσάρων γενικών διευθυντών στον ΑΔΜΗΕ
Ανανεώθηκαν για τέσσερα χρόνια οι θητείες των κ. Ιωάννη Μάργαρη, Ιωάννη Βρεττού, Ιωάννη Μανιάτη και Δημητρίου Μίχου.
Μείωσε τα πρόστιμα σε 3 εταιρείες βρεφικών ειδών η Επιτροπή Ανταγωνισμού - Το σκεπτικό της απόφασης
Οι εταιρείες κατέθεσαν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού αίτημα υπαγωγής στη διαδικασία διευθέτησης διαφορών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα
Mega lifting της ΔΕΗ σε μονάδες ρεύματος στα νησιά - Οι πρώτες στη Σαντορίνη
Οι νέες μονάδες θα συμβάλουν στη διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας του νησιού ενόψει της θερινής περιόδου.
Έρχεται mega deal: Η Xerox εξαγοράζει τη Lexmark
Η συναλλαγή των δύο εταιρειών της βιομηχανίας εκτυπώσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025
Kaizen Gaming: 2024 – Μια χρονιά ορόσημο που επιβεβαιώνει την έννοια της συνεχούς εξέλιξης
Είσοδος σε νέες αγορές, χορηγικές συνεργασίες παγκόσμιας εμβέλειας, χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και η ίδρυση του Kaizen Foundation ανάμεσα στα «highlights» της χρονιάς για την εταιρεία
Πόσο αυξήθηκε η περιουσία των Ελλήνων - Τι δείχνουν οι καταθέσεις
Αύξηση των καταθέσεων και των επενδύσεων σε αμοιβαία κεφάλαια για 7η διαδοχική χρονιά - Τι προτιμούν οι αποταμιευτές
Alpha Bank: Με ψηφιακό βοηθό που χρησιμοποιεί Generative AI
Σύμφωνα με την Alpha Bank, περισσότερες από 5.500 ψηφιακές συνομιλίες την εβδομάδα διεκπεραιώνει ο νέος ψηφιακός βοηθός από τους πρώτους μήνες που τέθηκε σε εφαρμογή