Σημαντική αύξηση, τη μεγαλύτερη εδώ και δεκαετίες, αναμένεται να καταγράψει το επόμενο έτος η ζήτηση για τάνκερ, που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου, σύμφωνα με νέα έρευνα της Clarkson Research Services, Ltd., που επικαλείται το Bloomberg.
Ο ερευνητικός οργανισμός προβλέπει ότι ο αριθμός των τονομιλίων θα αυξηθεί το επόμενο έτος κατά 9,5%–η μεγαλύτερη ετήσια αύξηση από το 1993.
Μία από τις βασικές αιτίες της αύξησης αυτής, είναι το γεγονός ότι οι επικείμενες ευρωπαϊκές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο, θα προκαλέσουν αλλαγή των δρομολογίων. Η Ρωσία θα χρειαστεί να ανακατευθύνει τις ροές αργού σε αγοραστές που δεν εμπλέκονται σε ανώτατα όρια τιμών ή κυρώσεις, όπως η Ασία—αλλά αυτή η αλλαγή δρομολόγησης αναμένεται να αυξήσει την απόσταση που αποστέλλουν τα ρωσικά φορτία.
Διαβάστε επίσης – Σαρώνουν τα δεξαμενόπλοια ενόψει του εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου
Αλλάζουν οι διαδρομές
«Θα μπορούσε εύκολα να είναι πέντε ή έξι φορές μεγαλύτερη η απόσταση και αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν πολύ περισσότερα πλοία», δήλωσε στο Bloomberg ο Anders Redigh Karlsen, αναλυτής της Kepler Cheuvreux. «Αυτό θα αυξήσει τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια».
Διαβάστε επίσης – «Φρένο» στα δεξαμενόπλοια VLCC από τις περικοπές του ΟΠΕΚ+
Τον Σεπτέμβριο, η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία Torm είπε στο Bloomberg ότι «η απαγόρευση της ΕΕ στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα θα πυροδοτήσει μια αναβαθμονόμηση του οικοσυστήματος του εμπορίου πετρελαίου. Μέρος αυτής της αναβαθμονόμησης του εμπορίου έχει ήδη ξεκινήσει».
Ένας άλλος παράγοντας είναι τα νέα διυλιστήρια στην Ασία και τη Μέση Ανατολή, τα οποία αναμένεται να αρχίσουν να εξάγουν.
Η αγορά δεξαμενόπλοιων έχει ήδη μια καλή χρονιά όσον αφορά τα κέρδη, καθώς οι τιμές για τη μεταφορά διυλισμένων καυσίμων σε ταξίδια μεσαίας εμβέλειας αυξάνονται σε επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί από το 2008.
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου