Σημαντική αύξηση, τη μεγαλύτερη εδώ και δεκαετίες, αναμένεται να καταγράψει το επόμενο έτος η ζήτηση για τάνκερ, που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου, σύμφωνα με νέα έρευνα της Clarkson Research Services, Ltd., που επικαλείται το Bloomberg.
Ο ερευνητικός οργανισμός προβλέπει ότι ο αριθμός των τονομιλίων θα αυξηθεί το επόμενο έτος κατά 9,5%–η μεγαλύτερη ετήσια αύξηση από το 1993.
Μία από τις βασικές αιτίες της αύξησης αυτής, είναι το γεγονός ότι οι επικείμενες ευρωπαϊκές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο, θα προκαλέσουν αλλαγή των δρομολογίων. Η Ρωσία θα χρειαστεί να ανακατευθύνει τις ροές αργού σε αγοραστές που δεν εμπλέκονται σε ανώτατα όρια τιμών ή κυρώσεις, όπως η Ασία—αλλά αυτή η αλλαγή δρομολόγησης αναμένεται να αυξήσει την απόσταση που αποστέλλουν τα ρωσικά φορτία.
Διαβάστε επίσης – Σαρώνουν τα δεξαμενόπλοια ενόψει του εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου
Αλλάζουν οι διαδρομές
«Θα μπορούσε εύκολα να είναι πέντε ή έξι φορές μεγαλύτερη η απόσταση και αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν πολύ περισσότερα πλοία», δήλωσε στο Bloomberg ο Anders Redigh Karlsen, αναλυτής της Kepler Cheuvreux. «Αυτό θα αυξήσει τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια».
Διαβάστε επίσης – «Φρένο» στα δεξαμενόπλοια VLCC από τις περικοπές του ΟΠΕΚ+
Τον Σεπτέμβριο, η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία Torm είπε στο Bloomberg ότι «η απαγόρευση της ΕΕ στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα θα πυροδοτήσει μια αναβαθμονόμηση του οικοσυστήματος του εμπορίου πετρελαίου. Μέρος αυτής της αναβαθμονόμησης του εμπορίου έχει ήδη ξεκινήσει».
Ένας άλλος παράγοντας είναι τα νέα διυλιστήρια στην Ασία και τη Μέση Ανατολή, τα οποία αναμένεται να αρχίσουν να εξάγουν.
Η αγορά δεξαμενόπλοιων έχει ήδη μια καλή χρονιά όσον αφορά τα κέρδη, καθώς οι τιμές για τη μεταφορά διυλισμένων καυσίμων σε ταξίδια μεσαίας εμβέλειας αυξάνονται σε επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί από το 2008.
Latest News
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου
Capital Group - FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου XR
Ο προσομοιωτής θα φιλοξενηθεί στο υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital Group, στο λιμάνι της Χίου
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
«H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας» - Η απάντηση του Παναμά στον Τραμπ
Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παναμά στις εξαγγελίες Τραμπ
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος