
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η απομάκρυνση ενός ακόμη ναυαγίου από τον παλαιό λιμένα του Φονιά στην Ελευσίνα, με μέριμνα και δαπάνη του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ) ΑΕ.
Πρόκειται για το ξύλινης κατασκευής επιβατηγό-τουριστικό σκάφος «ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΝΤΡΗΜ» (πρώην «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ») Ν.Π. 9721, το οποίο ήταν εγκαταλελειμμένο από τον πλοιοκτήτη του και βυθίστηκε τον περασμένο Μάρτιο στον λιμενίσκο του Φονιά όπου ήταν ελλιμενισμένο από το 2016.
Διαβάστε επίσης: Εργασίες καθαρισμού στη χερσαία ζώνη του λιμένα Ελευσίνας
Όπως τονίζεται, κατά τις εργασίες απομάκρυνσης του ναυαγίου δεν προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση καθότι το σκάφος δεν έφερε μηχανές. Τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας και τοποθετήθηκε προληπτικά πλωτό αντιρρυπαντικό φράγμα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Κατά την επιχείρηση ανέλκυσης του σκάφους από τον βυθό, το ξύλινο σκαρί διαλύθηκε λόγω της πολύμηνης παραμονής του στο νερό. Τα συντρίμμια (ξύλινα μέρη) απομακρύνθηκαν από την θάλασσα με μηχανικά μέσα, φορτώθηκαν σε τράκτορα και μεταφέρθηκαν σε ειδικό χώρο ανακύκλωσης αποβλήτων. Το έργο ολοκληρώθηκε με τον καθαρισμό του θαλάσσιου χώρου και του σημείου της προβλήτας όπου έγιναν οι εργασίες, ενώ πραγματοποιήθηκε και ενδελεχής έλεγχος καθαρισμού του βυθού με την χρήση σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού (υποβρύχια κάμερα).
Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν με την συνδρομή ειδικά εκπαιδευμένου δύτη και υπό την επίβλεψη στελεχών του Ο.Λ.Ε. ΑΕ.

Ο Πρόεδρος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Γεώργιος Κουμπέτσος (αριστερά) και ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Απόστολος Καμαρινάκης στο σημείο απομάκρυνσης του ναυαγίου
Σε κοινή δήλωση τους ο Πρόεδρος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Γεώργιος Κουμπέτσος και ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Απόστολος Καμαρινάκης, αναφέρουν: «Κορυφαία προτεραιότητα της Διοίκησης του Ο.Λ.Ε. ΑΕ είναι η απομάκρυνση όλων των επικίνδυνων πλοίων και ναυαγίων από τον κόλπο της Ελευσίνας, ιδιαίτερα από τον ιστορικό λιμένα του Φονιά εν όψει και της επίσημης έναρξης των εκδηλώσεων για την ανακήρυξη της πόλης της Ελευσίνας ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης το 2023. Με στόχο την εύρυθμη λειτουργία του λιμένα και την ορθή διαχείριση της αγκυροβολίας σκαφών, επιδιώκουμε την άμεση απομάκρυνσή όλων αυτών των πλοίων, που βρίσκονται επί σειρά ετών σε σημεία αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. ΑΕ. Γι’ αυτό ο Οργανισμός προκήρυξε ανοιχτούς δημόσιους διαγωνισμούς εκποίησης και απομάκρυνσής τους, για καθένα πλοίο ξεχωριστά, ώστε οι διαδικασίες να έχουν αποτέλεσμα και να αποδώσουν καρπούς».
Μέχρι σήμερα, έχουν απομακρυνθεί συνολικά 14 επικίνδυνα-επιβλαβή πλοία και ναυάγια από την περιοχή αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. ΑΕ.
Το Ε/Γ-Τ/Ρ «ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΝΤΡΗΜ» (πρώην «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ») ελλιμενίστηκε, αρχικά, αυθαίρετα στην Ελευσίνα τον Οκτώβριο του 2011. Το πλοίο έφερε παλαιά και εκτός λειτουργίας μηχανή μέχρι και το 2016. Το ίδιο έτος μετονομάστηκε σε «ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΝΤΡΗΜ» και ελλιμενίστηκε στον Φονιά. Χαρακτηρίστηκε επικίνδυνο-επιβλαβές στις 9/7/2020, όταν διαπιστώθηκε εισροή υδάτων, τα οποία απομακρύνονταν με μηχανικά μέσα (αντλίες). Ο πλοιοκτήτης, παρά το γεγονός ότι εκλήθη επανειλημμένως από τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ να απομακρύνει άμεσα το επιβλαβές σκάφος του, δεν προέβη στις δέουσες ενέργειες, με αποτέλεσμα το πλοίο να βυθιστεί στις 28-3-2022.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)