Μεταξύ 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 14,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα κυμαίνεται το κόστος για τη πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας το 2024, σύμφωνα με υπολογισμούς του οίκου αναλύσεων Drewry.

Συνολικά, η μετάβαση σε μία ναυτιλία με χαμηλές ή και μηδενικές εκπομπές άνθρακα θα έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερο κόστος και πιστεύουμε ότι έχουμε δημιουργήσει το πρώτο ανεξάρτητο μοντέλο υπολογισμού κόστους για να βοηθήσουμε τον κλάδο να προβλέψει και να ποσοτικοποιήσει το πρόσθετο μεσοπρόθεσμο άμεσο κόστος, δήλωσε ο Philip. Damas, διευθύνων σύμβουλος της Drewry.

Διαβάστε επίσης: COP27: Νέες συνεργασίες για «πράσινους» διαδρόμους στη ναυτιλία

Φόρος άνθρακα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα είναι η πρώτη περιοχή που θα επιβάλει «φόρους άνθρακα» στη ναυτιλία μέσω του συστήματος εμπορίας εκπομπών ρύπων, το οποίο θα τιμωρεί τους χρήστες καυσίμων υψηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, και θα ισχύει όχι μόνο για δρομολόγια εντός Ευρώπης, αλλά και για όλα τα δρομολόγια από και προς την Ευρώπη.

Οι εμπειρογνώμονες του Drewry συμβουλεύτηκαν τους εκπροσώπους των ναυτιλιακών εταιρειών και φορέων και σχεδίασαν ένα νέο εργαλείο υπολογισμού του Φόρου Άνθρακα και Προβλέψεων Νέων Καυσίμων (Carbon Tax and New Fuel Forecasts) το οποίο παρέχει προβλέψεις με βάση τους «πιθανότερους» κανονισμούς, χρησιμοποιώντας τρία σενάρια μελλοντικών φόρων άνθρακα και τρεις «πιθανότατα» νέους τύπους πράσινων καυσίμων (LNG, πράσινη μεθανόλη και πράσινη αμμωνία).

Το κόστος

O Drewry προχώρησε έτσι στην πρώτη κοστολόγηση σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία τόσο των ευρωπαϊκών φόρων άνθρακα όσο και για το κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια, σε έναν πιο πράσινο τύπο καυσίμου.

Το κόστος για το 2024 κυμαίνεται μεταξύ 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 14,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανάλογα με το βαθμό στον οποίο η ναυτιλιακή βιομηχανία χρησιμοποιεί LNG ή άλλα πιο πράσινα καύσιμα αντί να χρησιμοποιεί το συμβατικό μαζούτ.

Οι υπολογισμοί έγιναν με βάση την προβλεπόμενη τιμή αποζημίωσης της ΕΕ 200 ευρώ/τόνο και την 100% εφαρμογή των φόρων στην ενδοκοινοτική ναυτιλία και 50% εφαρμογή στη ναυτιλία προς/από την ΕΕ.

Επίσης υποτίθεται ότι τα πλοία αγοράζουν καύσιμα LNG με το μέσο κόστος των περιοχών και στα δύο άκρα της διαδρομής (Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ)

Το LNG είναι ο κύριος «ενδιάμεσος» τύπος καυσίμου στο ταξίδι για τη μετάβαση των πλοίων μεταφοράς  εμπορευματοκιβωτίων από τον άνθρακα. Η τεχνολογία και οι υποδομές εφοδιασμού καυσίμων δεν είναι επί του παρόντος έτοιμες ούτε για πράσινη μεθανόλη ούτε για πράσινη αμμωνία. Αν και οι μελλοντικές τιμές LNG θα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την τελική μελλοντική αγορά ενέργειας, σημειώνει ο Drewry.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα