Μεταξύ 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 14,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα κυμαίνεται το κόστος για τη πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας το 2024, σύμφωνα με υπολογισμούς του οίκου αναλύσεων Drewry.
Συνολικά, η μετάβαση σε μία ναυτιλία με χαμηλές ή και μηδενικές εκπομπές άνθρακα θα έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερο κόστος και πιστεύουμε ότι έχουμε δημιουργήσει το πρώτο ανεξάρτητο μοντέλο υπολογισμού κόστους για να βοηθήσουμε τον κλάδο να προβλέψει και να ποσοτικοποιήσει το πρόσθετο μεσοπρόθεσμο άμεσο κόστος, δήλωσε ο Philip. Damas, διευθύνων σύμβουλος της Drewry.
Διαβάστε επίσης: COP27: Νέες συνεργασίες για «πράσινους» διαδρόμους στη ναυτιλία
Φόρος άνθρακα
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα είναι η πρώτη περιοχή που θα επιβάλει «φόρους άνθρακα» στη ναυτιλία μέσω του συστήματος εμπορίας εκπομπών ρύπων, το οποίο θα τιμωρεί τους χρήστες καυσίμων υψηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, και θα ισχύει όχι μόνο για δρομολόγια εντός Ευρώπης, αλλά και για όλα τα δρομολόγια από και προς την Ευρώπη.
Οι εμπειρογνώμονες του Drewry συμβουλεύτηκαν τους εκπροσώπους των ναυτιλιακών εταιρειών και φορέων και σχεδίασαν ένα νέο εργαλείο υπολογισμού του Φόρου Άνθρακα και Προβλέψεων Νέων Καυσίμων (Carbon Tax and New Fuel Forecasts) το οποίο παρέχει προβλέψεις με βάση τους «πιθανότερους» κανονισμούς, χρησιμοποιώντας τρία σενάρια μελλοντικών φόρων άνθρακα και τρεις «πιθανότατα» νέους τύπους πράσινων καυσίμων (LNG, πράσινη μεθανόλη και πράσινη αμμωνία).
Το κόστος
O Drewry προχώρησε έτσι στην πρώτη κοστολόγηση σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία τόσο των ευρωπαϊκών φόρων άνθρακα όσο και για το κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια, σε έναν πιο πράσινο τύπο καυσίμου.
Το κόστος για το 2024 κυμαίνεται μεταξύ 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 14,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανάλογα με το βαθμό στον οποίο η ναυτιλιακή βιομηχανία χρησιμοποιεί LNG ή άλλα πιο πράσινα καύσιμα αντί να χρησιμοποιεί το συμβατικό μαζούτ.
Οι υπολογισμοί έγιναν με βάση την προβλεπόμενη τιμή αποζημίωσης της ΕΕ 200 ευρώ/τόνο και την 100% εφαρμογή των φόρων στην ενδοκοινοτική ναυτιλία και 50% εφαρμογή στη ναυτιλία προς/από την ΕΕ.
Επίσης υποτίθεται ότι τα πλοία αγοράζουν καύσιμα LNG με το μέσο κόστος των περιοχών και στα δύο άκρα της διαδρομής (Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ)
Το LNG είναι ο κύριος «ενδιάμεσος» τύπος καυσίμου στο ταξίδι για τη μετάβαση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον άνθρακα. Η τεχνολογία και οι υποδομές εφοδιασμού καυσίμων δεν είναι επί του παρόντος έτοιμες ούτε για πράσινη μεθανόλη ούτε για πράσινη αμμωνία. Αν και οι μελλοντικές τιμές LNG θα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την τελική μελλοντική αγορά ενέργειας, σημειώνει ο Drewry.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων