Μεταξύ 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 14,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα κυμαίνεται το κόστος για τη πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας το 2024, σύμφωνα με υπολογισμούς του οίκου αναλύσεων Drewry.
Συνολικά, η μετάβαση σε μία ναυτιλία με χαμηλές ή και μηδενικές εκπομπές άνθρακα θα έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερο κόστος και πιστεύουμε ότι έχουμε δημιουργήσει το πρώτο ανεξάρτητο μοντέλο υπολογισμού κόστους για να βοηθήσουμε τον κλάδο να προβλέψει και να ποσοτικοποιήσει το πρόσθετο μεσοπρόθεσμο άμεσο κόστος, δήλωσε ο Philip. Damas, διευθύνων σύμβουλος της Drewry.
Διαβάστε επίσης: COP27: Νέες συνεργασίες για «πράσινους» διαδρόμους στη ναυτιλία
Φόρος άνθρακα
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα είναι η πρώτη περιοχή που θα επιβάλει «φόρους άνθρακα» στη ναυτιλία μέσω του συστήματος εμπορίας εκπομπών ρύπων, το οποίο θα τιμωρεί τους χρήστες καυσίμων υψηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, και θα ισχύει όχι μόνο για δρομολόγια εντός Ευρώπης, αλλά και για όλα τα δρομολόγια από και προς την Ευρώπη.
Οι εμπειρογνώμονες του Drewry συμβουλεύτηκαν τους εκπροσώπους των ναυτιλιακών εταιρειών και φορέων και σχεδίασαν ένα νέο εργαλείο υπολογισμού του Φόρου Άνθρακα και Προβλέψεων Νέων Καυσίμων (Carbon Tax and New Fuel Forecasts) το οποίο παρέχει προβλέψεις με βάση τους «πιθανότερους» κανονισμούς, χρησιμοποιώντας τρία σενάρια μελλοντικών φόρων άνθρακα και τρεις «πιθανότατα» νέους τύπους πράσινων καυσίμων (LNG, πράσινη μεθανόλη και πράσινη αμμωνία).
Το κόστος
O Drewry προχώρησε έτσι στην πρώτη κοστολόγηση σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία τόσο των ευρωπαϊκών φόρων άνθρακα όσο και για το κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια, σε έναν πιο πράσινο τύπο καυσίμου.
Το κόστος για το 2024 κυμαίνεται μεταξύ 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 14,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανάλογα με το βαθμό στον οποίο η ναυτιλιακή βιομηχανία χρησιμοποιεί LNG ή άλλα πιο πράσινα καύσιμα αντί να χρησιμοποιεί το συμβατικό μαζούτ.
Οι υπολογισμοί έγιναν με βάση την προβλεπόμενη τιμή αποζημίωσης της ΕΕ 200 ευρώ/τόνο και την 100% εφαρμογή των φόρων στην ενδοκοινοτική ναυτιλία και 50% εφαρμογή στη ναυτιλία προς/από την ΕΕ.
Επίσης υποτίθεται ότι τα πλοία αγοράζουν καύσιμα LNG με το μέσο κόστος των περιοχών και στα δύο άκρα της διαδρομής (Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ)
Το LNG είναι ο κύριος «ενδιάμεσος» τύπος καυσίμου στο ταξίδι για τη μετάβαση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον άνθρακα. Η τεχνολογία και οι υποδομές εφοδιασμού καυσίμων δεν είναι επί του παρόντος έτοιμες ούτε για πράσινη μεθανόλη ούτε για πράσινη αμμωνία. Αν και οι μελλοντικές τιμές LNG θα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την τελική μελλοντική αγορά ενέργειας, σημειώνει ο Drewry.
Latest News
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard