Από την Κιμ Καρντάσιαν μέχρι του αδερφούς Paul, οι influencers δίνουν επενδυτικές συμβουλές και διαφημίζουν υψηλού ρίσκου tokens στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κι ενώ αυτοί κερδίζουν είναι οι νεαροί οπαδοί τους, που καλούνται τελικά να πληρώσουν τον… λογαριασμό.

Υπήρξε μια μεγάλη στροφή προς την είσοδο νέων ανθρώπων στις χρηματοπιστωτικές αγορές την τελευταία δεκαετία, σημειώνει ο Taylor Lorenz, αρθρογράφος στον τομέα της τεχνολογίας και του διαδικτυακού πολιτισμού για την Washington Post.

Διαβάστε επίσης – Σε ρόλο επιχειρηματικού συμβούλου η Κιμ Καρντάσιαν

Και πάνω από το ένα τέταρτο των Gen Zers λαμβάνουν τις οικονομικές συμβουλές τους από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Προσωπικών Οικονομικών Συμβούλων (NAPFA).

«Οι νέοι έφηβοι αγοράζουν πράγματα όπως NFT και άλλες κερδοσκοπικές επενδύσεις και συχνά συμμετέχουν σε διαδικτυακές κοινότητες που αυξάνουν τις τιμές αυτών των πραγμάτων», λέει ο Lorenz.

Διαβάστε επίσης – Κίνα: Βάζει φρένο σε διαφημίσεις από διεθνείς αστέρες και influencers

Η έρευνα

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της NAPFA, πάνω από το ένα τρίτο (34%) των Αμερικανών Millennials και Generation Z λένε ότι η έλλειψη οικονομικής καθοδήγησης εμποδίζει την ικανότητά τους να προετοιμαστούν για τη συνταξιοδότηση. Οι Millennials ανέφεραν ότι αισθάνονται πιο απροετοίμαστοι όταν πρόκειται για το μέλλον τους (38%), με περίπου το 30% των ερωτηθέντων Gen Z να αισθάνονται απροετοίμαστοι.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν επίσης ότι περισσότερο από το ένα τρίτο (39%) των Αμερικανών κάτω των 65 ετών λαμβάνουν τις οικονομικές συμβουλές τους στο διαδίκτυο ή από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επιπλέον, πάνω από το ένα τέταρτο των Αμερικανών Gen Z λαμβάνουν τις οικονομικές συμβουλές τους από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το YouTube φαίνεται να είναι το πιο δημοφιλές μέρος για το Gen Z (63%) και τους Millennials (71%) για να συζητήσουν τον οικονομικό σχεδιασμό τους, ενώ το TikTok κερδίζει δημοτικότητα, καθώς το προτιμούν οι Gen Z (56%). Περισσότερο από το 60% των ερωτηθέντων που λαμβάνουν τις πληροφορίες τους στο Διαδίκτυο λένε ότι έχουν ενεργήσει βάσει αυτής της συμβουλής.

Η έρευνα διεξήχθη διαδικτυακά από την Atomik Research σε 2.006 ενήλικες ηλικίας 22 έως 64 ετών στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι έφηβοι αρχίζουν να επενδύουν

Δεν είναι μόνο οι ηλικιωμένοι Gen Zers που ενδιαφέρονται για το χρηματιστήριο — μια μελέτη του 2022 από το Fidelity διαπίστωσε ότι 1 στους 5 έφηβους έχουν αρχίσει να επενδύουν, ενώ τα δύο τρίτα σχεδιάζουν να αρχίσουν να επενδύουν πριν αποφοιτήσουν από το κολέγιο ή νωρίτερα.

Οι έφηβοι μπορούν να ζητήσουν από τους γονείς τους να τους εγγράψουν σε λογαριασμούς διαπραγμάτευσης μετοχών. Και τεχνικά δεν υπάρχει νόμιμο όριο ηλικίας όσον αφορά την κατοχή κρυπτονομισμάτων — αν και ορισμένα ανταλλακτήρια ενδέχεται να περιορίζουν την εγγραφή σε άτομα κάτω των 18 ετών.

Ακόμη και το αστέρι του TikTok Charli D’Amelio έλαβε Bitcoin για τα 17α γενέθλια από την εφαρμογή κρυπτονομισμάτων Gemini πέρυσι, παρόλο που δεν ήταν αρκετά μεγάλη για να κάνει συναλλαγές στην πλατφόρμα.

Διαβάστε επίσης: Για πάντα νέοι και όμορφοι: Η άνοδος των εικονικών influencers

Οι διάσημοι προωθούν οικονομικά προϊόντα στους θαυμαστές τους

Οι διασημότητες και οι influencers του Youtube και του TikTok συχνά δημιουργούν εισόδημα από αναρτήσεις xorhg;vn και συνεργασίες επί πληρωμή στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων τους.

Η Kim Kardashian έγινε πρωτοσέλιδο νωρίτερα αυτό το μήνα, όταν της επιβλήθηκε πρόστιμο 1 εκατομμυρίου δολαρίων από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (SEC) επειδή δεν αποκάλυψε ότι έλαβε 250.000 δολάρια για να προωθήσει ένα περιουσιακό στοιχείο κρυπτογράφησης. Συμφώνησε επίσης να μην προωθήσει κανένα περιουσιακό στοιχείο crypto για τρία χρόνια.

Δεν είναι η μόνη διάσημη που έχει υποστηρίξει τα κρυπτονομίσματα τα τελευταία δύο χρόνια – η αγορά έκτοτε έχει καταρρεύσει σκληρά τον τελευταίο χρόνο – αλλά είναι μια από τις λίγες που αντιμέτωπισαν νομικά προβλήματα στη συνέχεια.

Σύμφωνα με την ισχύουσα ομοσπονδιακή νομοθεσία περί τίτλων, οποιοσδήποτε προωθεί περιουσιακά στοιχεία κρυπτογράφησης «πρέπει να αποκαλύψει τη φύση, την πηγή και το ποσό της αποζημίωσης που έλαβε σε αντάλλαγμα για την προώθηση», δήλωσε ο Gurbir S. Grewal, διευθυντής του τμήματος επιβολής της SEC.

Αλλά είναι δύσκολο να ρυθμιστεί ο τρόπος με τον οποίο διαφημίζονται οι δημιουργοί περιεχομένου και όσοι έχουν μικρότερο κοινό μπορεί να μην πιστεύουν ότι θα αντιμετωπίσουν επιπτώσεις, λέει ο Lorenz.

«Δεν είναι ξεκάθαρο όταν τα πράγματα είναι ακόμη και διαφήμιση, είναι πολύ δύσκολο για την αστυνομία».

Κατηγορίες

Αρκετοί trades κατηγόρησαν την Kardashian, τον Floyd Mayweather και τον μπασκετμπολίστα Paul Pierce ότι συμμετείχαν σε ένα σχέδιο προώθησης με την EthereumMax — ωστόσο και οι τρεις έχουν υποβάλει προτάσεις για να αποκρούσουν την αγωγή και το EthereumMax αρνήθηκε τους ισχυρισμούς.

Ο YouTuber Logan Paul βρέθηκε επίσης στο στόχαστρο πέρυσι μετά την προώθηση ενός meme token που ονομάζεται Dink Doink. Το νόμισμα φέρεται να εκτινάχθηκε σε αξία κατά 40.000% μετά από ένα tweet του Paul και στη συνέχεια έπεσε κατακόρυφα πάνω από 90% τις επόμενες δύο εβδομάδες. Οι Νιου Γιορκ Ταιμς έχουν αναφερθεί ότι παρέλειψε να αναφέρει τόσο οικονομικούς όσο και προσωπικούς δεσμούς με το περιουσιακό στοιχείο στις εγκρίσεις του και αργότερα εξέφρασε τη λύπη του για τη συμμετοχή του.

Ο Lorenz πιστεύει ότι πρέπει να υπάρχουν περισσότερα προστατευτικά κιγκλιδώματα για την προστασία όχι μόνο των εφήβων, αλλά και των ανθρώπων όλων των ηλικιών από το να πέσουν θύματα διαδικτυακών απατών ή αμφίβολων οικονομικών επενδύσεων.

«Οι διασημότητες ουσιαστικά δεν φαίνεται να ενδιαφέρονται», λέει ο Lorenz. «Το πρόβλημα είναι ότι οι ακόλουθοί τους μένουν να κρατούν την τσάντα».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News